Sunday, April 5, 2026




Home Blog Page 2772

JOEY VERA: Gonna make it

0

vera 2Η γυναίκα μου κι εγώ, στεκόμαστε στη σειρά μας στο Swan Oyster Depot στην Polk Street στο San Francisco, με τον Scott Ian και τον φίλο μας, Matt. Ευτυχώς, η ουρά δεν είναι πολύ μεγάλη, μιας και ακροβατούμε στα όρια της πείνας! Ευτυχώς, ο Scott έφτασε αρκετά λεπτά νωρίτερα για να μας «κρατήσει» θέση, πικραίνοντας έτσι τους μικροπωλητές που ήταν πίσω μας. Δεν είχαμε φάει σ’ αυτό το μέρος με τη γυναίκα μου και δεν είχαμε τη διάθεση να ξοδέψουμε μία ώρα περιμένοντας…

Δεν ήμασταν μόνο πολύ πεινασμένοι, αλλά έπρεπε να πάω για soundcheck δέκα λεπτά αργότερα. Οι METALLICA, μας είχαν ζητήσει ευγενικά να ανοίξουμε με τους ARMORED SAINT μία από τις νύχτες του εορτασμού των 30 χρόνων τους, στο περίφημο Fillmore στο San Francisco στις 7 Δεκεμβρίου. Κι αυτό είναι κάτι που δεν το παίρνω χαλαρά και κάτι που δεν θα αργούσα με τίποτα. Μόλις πληροφορήθηκα ότι το crew μου ήταν ήδη εκεί και περίμενε να ανέβει στη σκηνή. Δεν θα τα καταφέρω να φτάσω στην ώρα μου…

Μία εβδομάδα νωρίτερα, οι ARMORED SAINT είχαν φτάσει στο αεροδρόμιο JFL στη Νέα Υόρκη, για ένα σαββατοκύριακο με συναυλίες στην περιοχή Tri State, για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια! Βρέχει και η κίνηση την ώρα αιχμής δεν είναι και ιδιαίτερα ευγενική απέναντί μας. Κατευθυνόμαστε προς το Long Island όπου είναι το πρώτο μας show, αλλά το GPS μας έχει «θέματα» και γρήγορα καταλαβαίνουμε ότι κατευθυνόμαστε πάλι πίσω στο Manhattan. Ευτυχώς η συναυλία είναι την επόμενη ημέρα και αν δεν κολλήσουμε στο New Jersey Turnpike πηγαίνοντας νότια, θα προλαβαίναμε τη συναυλία.

Τελειώσαμε το soundcheck στο Ollies Point στο Amityville του Long Island. Όλα πήγαν καλά, χάρη στη βοήθεια της support μπάντας μας, για τα τρία εκείνα show, των SEVEN WITCHES. Χωρίς αυτούς και την πραγματική υποστήριξή τους, αφού χρησιμοποιήσαμε ολόκληρο το backline τους με τους ενισχυτές και τα ντραμς τους, δεν θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε εκείνες τις συναυλίες. Οι συναυλίες έγιναν χάρη σ’ αυτούς και τους ευχαριστούμε ακόμα και σήμερα. Έφυγα για να φάω ένα grilled cheese σάντουιτς με τον φίλο μου Frank Aresti από τους FATES WARNING και τότε έλαβα ένα μήνυμα από τον John Bush ότι η πτήση του είχε καθυστέρηση και δεν ήξερε αν θα προλάβαινε να φτάσει στην ώρα του για τη συναυλία. Εδώ είμαστε! Κάποια στιγμή, τα μηνύματα σταμάτησαν, οπότε όπως φαινόταν, θα είχαμε τραγουδιστή για εκείνη τη νύχτα στο Long Island. Ο John έφτασε στην ώρα του στο ξενοδοχείο, να κάνει ένα γρήγορο ντους και να έρθει κατευθείαν στο χώρο της συναυλίας. Το πρώτο από τα 3 show γίνεται με τις απαραίτητες «τεχνικές δυσκολίες», αλλά το μεγαλύτερο μέρος του μικρού κοινού, φαίνεται ευχαριστημένο. Αυτά τα show στην Ανατολική Ακτή είναι τα πρώτα μας από το 1992 και είναι πολλοί που περίμεναν να παίξουμε εκεί πολλά χρόνια, το ίδιο κι εμείς. Ο ραδιοφωνικός παραγωγός “Fingers” από τον ραδιοφωνικό σταθμό WBAB, μας καλωσόρισε στη σκηνή για χάρη του παλιού καιρού. Τον είχαμε συναντήσει στην πρώτη μας περιοδεία, το 1984 και είναι πάντα πολύ ωραίο να κλείνουμε έναν πολύ «ευρύ» κύκλο. Συνολικά είχε πλάκα εκείνη η βραδιά, αφού είδαμε πολλά οικεία πρόσωπα και κάναμε καινούργιους φίλους.

as-show-2011 288x288Επόμενη στάση το AllentownPA. Την ώρα που είχα τη μπύρα μου στη μέση, το φαγητό άρχισε να καταφθάνει. Στρειδόσουπα, καβούρια κοκτέιλ, γαρίδες, στρείδια και καπνιστός σολωμός καταφθάνουν το ένα μετά το άλλο. Είναι μία μάχη φαγητού! Κάθε πιάτο πιο απολαυστικό από το προηγούμενο. Ίσως το πιο απίστευτο φαγητό του είδους του! Καταβροχθίσαμε τα πάντα. Ένας ντόπιος που καθόταν δίπλα μας, διασκέδασε τόσο πολύ με τη μανία μας που καταβροχθίζαμε τα πάντα και μας προσέφερε τον αχινό της μόλις έφτασε στο τραπέζι της. Την ώρα που σκεφτόμουν την πιθανότητα να ρευτώ και να ξεράσω ένα κομμάτι της προσφοράς της κατά τη διάρκεια του τρίτου τραγουδιού της συναυλίας μας, ο αχινός κατέφτασε. Κοίταζα τη μάζα με τις ακίδες που από μωβ-μαύρο χρώμα, είχαν γίνει ωχρό κίτρινο και κινούνταν προσπαθώντας να αποφύγουν το αναπόφευκτο, σκεφτόμουν το καθήκον μου να παίξω συναυλία και αρνήθηκα την προσφορά, σε αντίθεση με τη γυναίκα μου. Δεν γίνεται πιο φρέσκο από αυτό!

Οι SAINT είχαν μία μέρα off για να ταξιδέψουν στην Pennsylvania, οπότε κάναμε την ημερήσια στάση μας στο City. Αντίθετα με ότι πιστεύει ο κόσμος, δεν βγαίνουμε τακτικά έξω, όλα τα μέλη της μπάντας μαζί, πια. Έτσι, ήταν πολύ ωραίο να τριγυρνάμε και να σκοτώνουμε την ώρα μας όλη τη μέρα. Κάναμε τη συνηθισμένη μας στάση στο Bleeker και περάσαμε όλη τη μέρα τρώγοντας και πίνοντας όπου μπορούσαμε. Η μέρα έφτασε στην κορύφωσή της με ένα γεύμα στη Villa Mosconi στο Village, για old school ιταλικό φαγητό. Ωραίες στιγμές.

To Allentown είναι πολύ κρύο για εμάς που είμαστε από τη Δυτική Ακτή. Μοιάζαμε με τον Randy, τον μικρό αδερφό του Ralphie στην ταινία “A Christmas story”. Στεκόμασταν σαν παγωμένοι δονητές. Όταν φτάσαμε στο venue για το sound check, ο διοργανωτής της συναυλίας, ξεκίνησε το γνωστό λυπημένο τραγούδι, με βιολιά-μινιατούρες… «Ωχ, η προπώληση είναι χαμηλή, η προπώληση είναι χαμηλή, Ωχ, όχι!!!». Το μόνο που είχα να πω, είναι «ΟΚ, άσε τα σάντουιτς που είχαμε ζητήσει στην άκρη και πες μου που μπορώ να βρω έναν αξιοπρεπή καφέ να πιω». Ύστερα από τόσα χρόνια, ακόμα μισώ να ακούω αυτές τις λέξεις. Πραγματικά το ΜΙΣΩ. Ευτυχώς για εμάς (και τον διοργανωτή), οι οπαδοί μας απλά είναι αναβλητικοί στο να αγοράσουν τα εισιτήρια της συναυλίας μας από πριν, οπότε η προσέλευση του κόσμου, ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. 19904 armored-saintΤο κοινό και η συναυλία στο Allentown ήταν καταπληκτικά. Πολλοί έμειναν μετά τη συναυλία και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πολλούς νέους ανθρώπους, μερικοί εκ των οποίων είχαν ταξιδέψει δέκα ώρες για να μας δουν. Φοβερό αυτό να συμβαίνει μετά από 20 χρόνια. Επόμενη στάση, η Νέα Υόρκη.

Λατρεύω το Manhattan. Υπάρχει πολυεπίπεδη ζωή εκεί. Είναι ότι κοντινότερο σε Ευρωπαϊκή πόλη έχουμε στην Αμερική. Παραδέχομαι ότι δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσα να ζήσω εκεί, αλλά σίγουρα λατρεύω να το επισκέπτομαι. Παίζουμε στο “The Studio” στο Webster Hall, ένα μέτριο club ανατολικά του Village. Την ώρα που έφτασα για το sound check και ήμουν έτοιμος να ακούσω το ίδιο τροπάριο για τη «χαμηλή προπώληση», ένιωσα μεγάλη έκπληξη που άκουσα ότι το club κόντευε να γεμίσει ήδη, οπότε όταν με ρώτησαν τι άλλο ήθελα, απάντησα: «Τι θα έλεγες για ένα έξτρα κιβώτιο μπύρα, πέρα από τη bonus αμοιβή μας;» Έγινε. Κράτησα ένα τραπέζι για την αδερφή μου και την πεθερά μου που θα έρχονταν να παρακολουθήσουν τη συναυλία μας, έκανα το sound check και πετάχτηκα να συναντήσω τη φίλη μου, Kat, για δείπνο. Είμαι σε αποστολή από το Θεό.

75-joey-veraΗ φίλη μου Kat κι εγώ, περπατάμε γρήγορα τους δρόμους του Village, ψάχνοντας το εστιατόριο Otto, του Mario Batali. Από τη στιγμή που δεν μπορούσα να κάνω κράτηση λόγω του soundcheck, δεν μπορούμε να βρούμε τίποτα, πουθενά… Κι έχουμε μόνο μιάμιση ώρα για να βρούμε ένα εστιατόριο, να καθίσουμε, να παραγγείλουμε, να φάμε, να πληρώσουμε και να περπατήσω μέχρι το venue πάλι. Και θέλω και κάτι καλό. Δεν θα τα καταφέρω. Ανοίγουμε την πόρτα στο Otto και ο μετρ λέει στα πεινασμένα μούτρα μας ότι πρέπει να περιμένουμε μία ώρα για να κάτσουμε κάπου. Αυτή ήταν μία από τις χειρότερες ειδήσεις που έχω ακούσει εδώ και πολύ καιρό, επειδή μύριζε επικίνδυνα καλά εκεί μέσα… Βγαίνουμε λοιπόν, για να συνεχίσουμε την αποστολή μας. Πηγαίνουμε στο μέρος όπου ήθελα να πάμε από την πρώτη στιγμή, το Babbo, που ήταν εκεί δίπλα. Οι ελπίδες μας δεν ήταν και πολλές, βέβαια, γιατί Σάββατο βράδυ στις 7.30, να βρεις τραπέζι στο Babbo, που είναι πολύ δημοφιλές, είναι μάλλον αδύνατο… Δεν υπήρχε τρόπος να τα καταφέρουμε. Δεν πάω όμως στη Νέα Υόρκη τόσο τακτικά. Μπαίνουμε μέσα λοιπόν, και πηγαίνω στο bar όπως όταν πάω να δω συναυλία των KINGS X. Θέλω κάθισμα στην πρώτη θέση. Εκεί που βλέπαμε μία μάζα από πλάτες να κάθονται στα σκαμπό του bar, ξαφνικά δύο τύποι ακριβώς μπροστά μας, φεύγουν και πιάνουμε τις θέσεις με άλμα που θα έκαναν οι ακρίδες στο φρέσκο γρασίδι. Μπήκαμε! Έφτασαν το κρασί και το μενού και δεν είχαμε χρόνο να σκεφτούμε πολλά. Παραγγελία! Το ένα πιάτο φτάνει μετά το άλλο. Οργασμός φαγητού. Αλλά, γαμώτο, ακόμα αφαιρούμαι από την ώρα στο iPhone μου, που περνάει γρήγορα. Είναι σχεδόν ώρα να φύγουμε και ακόμα φτάνει φαγητό. Τρελαίνομαι. Θέλουμε 15 λεπτά να βγούμε στη σκηνή και ακόμα έρχεται φαγητό! Εκείνη την ώρα μπήκε μέσα και ο ίδιος ο Mario Battali, ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου και στάθηκε πίσω μας! Αλλά τα μηνύματα στο κινητό μου έρχονταν και δεν ήταν και ιδιαίτερα ευγενικά. “Που στο διάολο είσαι;», «φίλε τα γ**ας όλα», “WTF!!!”. Πρέπει να πιστέψετε τον ταπεινό αφηγητή σας όταν λέει ότι δεν είναι έτσι. Να σκέφτομαι το φαγητό πριν είμαι εντάξει με τις υποχρεώσεις μου. Μισώ να απογοητεύω ανθρώπους, οπότε πληρώνουμε το λογαριασμό στα γρήγορα και λέμε αντίο στον παράδεισο. Τσακίζομαι με τα πόδια στο venue και μπαίνω στα παρασκήνια. Όλοι οι υπόλοιποι είναι τσαντισμένοι, αλλά δεν βγάζουν κουβέντα. Αλλάζω στα γρήγορα και βγαίνουμε 5 λεπτά αργότερα από το προγραμματισμένο. Στα μισά του τρίτου τραγουδιού, του “Nervous man”, αρχίζω να ρεύομαι κολοκυθάκια Βρυξελλών με το σκόρδο, αλλά δεν πειράζει, ήταν μία sold out συναυλία και αυτό ήταν το καλύτερο επιδόρπιο που έχω φάει. Η Νέα Υόρκη έσκισε!!!

joey veraΣτο μεταξύ, η γυναίκα μου έλαβε ένα επείγον τηλεφώνημα κι έπρεπε να κάνει ένα conference call, οπότε αμέσως πήραμε ένα ταξί και την πήγα στο ξενοδοχείο για το τηλεφώνημά της. Εγώ έμεινα με τον ταξιτζή και πήγαμε στο Fillmore. Θα συναντιόμασταν αργότερα. Σκεπτόμενος ότι είχα αργήσει, έτρεξα στο χώρο της συναυλίας με τις οδηγίες του Jason, του manager μου. Το sms έγραφε: «Πέρνα από το Βιετναμέζικο εστιατόριο, δίπλα από το venue». Οοοοοkay

Βρίσκω το Βιετναμέζικο εστιατόριο και μπαίνω μέσα σαν το πρόβατο και μία λεπτή κοπέλα, δίπλα στην πόρτα της κουζίνας, ρίχνει μία ματιά στο μοϊκάνικο μαλλί μου και χωρίς να πει λέξη, μου κάνει νόημα να την ακολουθήσω μέσα από την κουζίνα. Ήταν αηδιαστικό… Έκανα μανούβρα μέσα από ένα παλιό, τσιμεντένιο δωμάτιο. Μύριζε σαν να υπήρχε ψάρι μίας εβδομάδας με απόνερα ενός μήνα. Εκείνη την ώρα είδα έναν από τους φταίχτες για τις μυρωδιές: Ένα ζευγάρι καφεκίτρινα ψάρια που υπήρχαν στο ταμείο. Δεν νομίζω ότι το ψάρι πρέπει να είναι έτσι. Πάω βιαστικά στην πίσω πόρτα που με οδηγεί μετά από μερικά σκαλοπάτια, στο venue. Ύστερα απ’ αυτόν τον τρόμο, χαιρετάω μερικούς παλιόφιλους που είχα να τους δω πολύ καιρό. Οι METALLICA, έχουν μερικά άτομα που δουλεύουν γι’ αυτούς, για αρκετά χρόνια, απ’ όταν περιοδεύαμε μαζί τους το 1984 και το 1986. Σπουδαία παιδιά. Μας καλωσόρισαν πολύ θερμά από την πρώτη στιγμή που μας είδαν. Το επίπεδο άγχους μου μειώθηκε, όταν είδα τους METALLICA που έκαναν ακόμα sound check. Δεν άργησα καθόλου. Ο Rob Trujillo κάνει ένα διάλειμμα και με αγκαλιάζει. Παρά το σάπιο ψάρι στο Βιετναμέζικο εστιατόριο, όλα θα πήγαιναν καλά.

Οι METALLICA, διάλεξαν να κάνουν κάτι που θα έμενε στην ιστορία για να γιορτάσουν τα 30 χρόνια τους. Για ξεκίνημα, δεν θα έπαιζαν κανένα τραγούδι δύο φορές κατά τη διάρκεια των τεσσάρων sold out συναυλιών. Σκεφτείτε το αυτόΕίναι άπειρο το υλικό που έπρεπε να μάθουνΤέσσερις βραδιές και κάθε σετ να διαρκεί δύο ώρες… Ιδρώνω μόνο που το σκέφτομαι. Εκτός αυτού, είχαν άλλα γκρουπ που έπαιζαν, διαγωνισμούς, το δικό μας set, ένα jam στο τέλος της βραδιάς. Οι φτωχοί, κυριολεκτικά έκαναν πρόβες μέχρι να βγουν να παίξουν το set τους. Πραγματικά, ξεσκίστηκαν στη δουλειά. Και παρά αυτό το τρελό πρόγραμμα, μας έδωσαν αρκετό χρόνο να κάνουμε sound check και μάλιστα με τον επί χρόνια δικό τους ηχολήπτη. Παίξαμε ενάμιση τραγούδι και πήγα στο ξενοδοχείο να ηρεμήσω με τη γυναίκα μου, πριν γίνει ο πανικός. Μόλις είχα επιστρέψει από τρεις συναυλίες με τους ARMORED SAINT και είχα ξυπνήσει από τις 6 το πρωί. Είμαι κουρασμένος, αλλά δεν μπορεί να είμαι πιο κουρασμένος από εκείνα τα παιδιά. Προσπαθώ να χαλαρώσω, αλλά συνειδητοποιώ ότι δεν υπάρχει χρόνος για έναν υπνάκο. Χειρίζομαι καλά το χρόνο που μου έμεινε πριν από το show και πηγαίνω στο bar του ξενοδοχείου για ένα ποτό πριν από τη συναυλία. Αυτό θα με ξυπνήσει.

ArmoredSaintarmoredsaint3Πίσω στο Fillmore, μας είπαν ότι ο Lars και ο James θα μας παρουσίαζαν!!! Περιμένουμε στο πράσινο δωμάτιο πίσω από τη σκηνή, όπου ο Lars και ο James θυμούνται που μας είχαν συναντήσει στο Los Angeles όταν είχαμε ξεκινήσει και οι δύο το 1982. Είπαμε μερικά πολύ ωραία πράγματα και μας ανέβασαν στη σκηνή οι δυο τους και μας παρέδωσαν στους πιστούς οπαδούς τους για τα επόμενα 30 λεπτά. Κάναμε ότι κάνουμε καλύτερα, παίξαμε τα τραγούδια μας γρηγορότερα από τις στούντιο versions και στο τέλος της συναυλίας, είχαμε κάνει κάποιους καινούργιους οπαδούς, κρίνοντας από τις φάτσες τους. Πάντα είναι ωραίο να παίζουμε στο Bay Area. Πάντα ήταν το δεύτερο σπίτι μας και είναι ωραίο να γυρνάς για ένα βράδυ. Εκτός από αυτό όμως, ήταν τεράστια τιμή για εμάς να παίζουμε με τους εδώ και πολλά χρόνια φίλους μας. Οι METALLICA έπαιξαν ένα σπουδαίο set, που περιείχε και μία φοβερή εκτέλεση του “The four horsemen”, με τα φωνητικά από «τον μόνο τραγουδιστή που είχαμε σκεφτεί να τραγουδούσε στη μπάντα μας», τον John Bush. Μετά το set τους, κάλεσαν ανθρώπους που είχαν παίξει εκείνη τη βραδιά, να τζαμάρουν το “Seek and destroy”. Ανέβηκα στη σκηνή να δω αν μπορούσα να «κοροϊδέψω» κάνοντας δεύτερα φωνητικά ή κάτι τέτοιο. Ο τεχνικός μπάσου του Rob Trujillo, στέκεται εκεί, κρατώντας ένα από τα jazz μπάσα του Rob και μου κάνει νόημα να πάω εκεί. Κοίταξα πίσω μου μήπως υπήρχε κανείς άλλοςΜπαααααα… Έδειξα τον εαυτό μου και μου απάντησε με μία φάτσα, σαν να μου έλεγε «φυσικά εσύ, ηλίθιε!». Πήδηξα τα σκαλοπάτια, μου έβαλε τη ζώνη πολύ χαμηλά και άνοιξε την ένταση. «Παίζω ζωντανά!». Το καλό ήταν ότι είχα ακούσει το τραγούδι στο iPod μου την προηγούμενη μέρα. Πήγα γύρω από τη σκηνή κι έπαιξα δίπλα στον Rob και τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένου και του Jason Newsted! Τρεις μπασίστες να μιλούν για τσουρέκια (συγγνώμη, δεν μπορούσα να κρατηθώ!). Όλη η βραδιά είχε μία σπουδαία ατμόσφαιρα με πολύ γέλιο. Βασικά ήταν ένα γιγαντιαίο πάρτι και οικοδεσπότες ήταν οι Βασιλιάδες του Metal. Περάσαμε απίστευτα καλά και όλοι χαιρετίσαμε τους METALLICA για όλα αυτά που έχουν πετύχει. Το θεωρώ προνόμιο να αποτελώ μέρος της ιστορίας τους και της φιλίας τους.

Στην πτήση της επιστροφής, το επόμενο πρωινό, η γυναίκα μου κι εγώ καθόμαστε δίπλα στον Scott Ian και αναπολούμε στα σκηνικά της προηγούμενης βραδιάς (Ο Scott απέτισε έναν εξαιρετικό φόρο τιμής στον Cliff Burton). Είμαστε όλοι πολύ κουρασμένοι όμως και το να ετοιμαστούμε για τις διακοπές δεν φαινόταν και πολύ ωραίο. Αλλά δεν υπήρχε απολύτως τίποτα για να παραπονιόμαστε εκείνο το πρωινό. Απολύτως τίποτα.

(Η αγγλική version του κειμένου βρίσκεται στο επίσημο site του Joey Vera και αναδημοσιεύεται αποκλειστικά και ύστερα από άδεια του ιδίου)

 

http://joeyvera.com/site/

 

A game of thrones: “Genesis” (Cyanide)

0

 

A game of thrones: “Genesis” (Cyanide)

16 Δεκεμβρίου, 2011 – 14:30

Τα παιχνίδια στρατηγικής έχουν την δική τους γοητεία, δεν είναι προϊόν λαϊκής κατανάλωσης για playstation – xbox αλλά μόνο για τους λάτρεις του PC. Δεν βασίζονται στο να πρηστεί το χέρι με το joystick ή το mouse σφάζοντας όποιον βρεις μπροστά σου. Θέλουν μυαλό και ευελιξία στην στρατηγική, ενώ η διπλωματία πολλές φορές είναι σωτήρια στην εξωτερική σου πολιτική. Το μοναδικό τους μειονέκτημα είναι ότι απαιτείται χρόνος, να αφιερωθείς και να εξετάζεις όλες τις παραμέτρους. Το “A game of thrones: Genesis”, μόνο από το τίτλο του, υποσχόταν πολλά στον τομέα της στρατηγικής. Δυστυχώς το τελικό αποτέλεσμα με απογοήτευσε. Μου φανταζόταν ονειρικό να βρεθώ στον υπέροχο κόσμο, που έχει δημιουργήσει ο συγγραφέας George R.R. Martin. Να αναλάβω έναν από τους κυρίαρχους οίκους και να κυματίζουν τα λάβαρά μου στο σιδερένιο θρόνο. Γίνεται ευδιάκριτο η επιθυμία της εταιρίας να εκμεταλλευτεί όσο πιο γρήγορα την εμπορική επιτυχία των βιβλίων και της σειράς, τους ανάγκασαν σε επιπολαιότητες και μέτρια αποτελέσματα. Το μεγαλύτερο μειονέκτημα αποτελεί ότι πρόκειται για έναν εκπληκτικό κόσμο σε όλα τα επίπεδα που δυστυχώς δεν αξιοποίησαν. Το single – campaign είναι αναπάντεχα φτωχό, οι μάχες είναι μπάχαλο με δυσκολία στο χειρισμό διαφορετικών μονάδων, ενώ το όλο περιβάλλον στερείται φαντασίας. Επίσης η εξέλιξη των γεγονότων παραείναι αργή ακόμα και για strategy. Το μόνο θετικό έχει να κάνει με τις πολιτικές μανούβρες, ένα από τα πλεονεκτήματα των βιβλίων, όπου πραγματικά εντυπωσιάζουν. Όμως από μόνο του δεν είναι αρκετό. Περιμένω το RPG “A game of thrones”, το οποίο ετοιμάζει η ίδια εταιρία, αλλά από τις πληροφορίες που έχω με μεγαλύτερη προσοχή, χωρίς βιαστικές κινήσεις, για να ζήσω τον κόσμο του Martin. Όσον αφορά τον τομέα στρατηγικής επιστρέφω στο κορυφαίο, για φέτος παιχνίδι, “Total War: Shogun 2”!!!

5/10

Παναγιώτης Δημητρόπουλος

 

BATTLEFIELD 3 (Electronic Arts)

0

 

2 Δεκεμβρίου, 2011 – 00:00

Το action game BATTLEFIELD επιστρέφει, το τρίτο κατά σειρά του πετυχημένου τίτλου. Ένα παιχνίδι που σε βάζει με το καλύτερο δυνατό τρόπο στο virtual χώρο των μαχών και ανεβάζει την αδρεναλίνη από το πρώτο λεπτό. Η νέα έκδοση είναι σαφέστατα πολύ καλύτερη από τις δύο προηγούμενες με μεγάλη ποικιλία στο οπλοστάσιο σας, με έξι καλύτερες cooperative αποστολές και υψηλότερο δείκτη δυσκολίας όπου η ικανότητά σας θα δοκιμαστεί πάμπολλες φορές. Όμως εκεί που το παιχνίδι «απογειώνεται» είναι στο multiplayer πεδίο, έχοντας μεγαλύτερη ποικιλία!! Ένα ακόμη θετικό τα μαγευτικά τοπία που βοηθούν στο να δημιουργηθεί η κατάλληλη ατμόσφαιρα, ενώ οι πολλές επιλογές σε οχήματα δεν θα σας κάνουν να βαρεθείτε το παιχνίδι. Στα αρνητικά μπορεί να πει κάποιος ότι το single campaign, σε σύγκριση με το multiplayer, στερείται φαντασίας!! Επίσης το εκπληκτικό jet flight δεν είναι διαθέσιμο πέρα από το multiplayer. Σε γενικές γραμμές θα ευχαριστήσει τους φίλους τόσο της σειράς όσο και τους φίλους των action παιχνιδιών. Θα ξοδέψετε αρκετές ώρες μπροστά στις παιχνιδομηχανές σας. Το BATTLEFIELD 3 είναι διαθέσιμο στη χώρα μας για PC, Playstation και XBOX. Μην περιμένετε, αρπάξτε το όπλο της αρεσκείας σας, ένα από τα πολλά οχήματα και «γαζώστε» τις προκλήσεις που σας προσφέρει!!

8,5 / 10

Παναγιώτης Δημητρόπουλος

 

 

BOB KATSIONIS: Blog #2

0

Few Against Many: Λίγοι και καβ**μένοι!

The new album…through my words.

 

firewind 12 -121 Μαΐου. Με τις τόσες ευχές που δέχθηκα εγώ στο Facebook για να μεταβιβάσω στον Gus για την ονομαστική του εορτή, ξέχασα τα γενέθλια της μάνας μου!

Σήμερα όμως, εμείς στους FIREWIND γιορτάζουμε και κάτι άλλο: Το νέο μας άλμπουμ… Είναι εδώ! Το “Few Against Many” μόλις κυκλοφόρησε και είμαστε παραπάνω από ενθουσιασμένοι!(κάνει και ρίμα, χμ!). Μακριά από τις ταμπέλες του power και οτιδηποτε, είναι απλα…τα νέα μας κομμάτια!

Όσοι έχουν αγοράσει το CD θα έχουν ήδη προσέξει ότι το δικό μου μερίδιο στο songwriting είναι πλέον μικρότερο, όμως έχω να πω ότι είμαι πολύ περήφανος που έχω βάλει την υπογραφή μου σε δυο πολύ σημαντικά -θέλω να πιστεύω- κομμάτια της μπάντας.

Το ένα είναι το “Another Dimension” το οποίο αποτελεί και το πιο γρήγορο κομμάτι που έχουμε γράψει ποτέ, κάνοντας ακόμα και χρήση “σουηδικού ντουπα ντουπα” στην εισαγωγή του, ενώ κατά τη διάρκειά του θα ακούσετε πολλές αλλαγές ρυθμού, τονικότητας, feeling και μια τρελή ανταλλαγή από solos! Και βέβαια μην ξεχάσω να αναφέρω το εισαγωγικό riff που είναι -σύμφωνα με τον Gus- το πιο δύσκολο που έχει γράψει ποτέ!

firewind 12-2Το άλλο τραγούδι είναι η μπαλάντα” του δίσκου, με τίτλο “Edge Of A Dream”. Εδώ τα πράγματα αλλάζουν. Είναι σίγουρα κάτι νέο, μια μπαλάντα μόνο για πιάνο και φωνή που η κιθάρα έρχεται για να φέρει… την λύτρωση, χωρίς όμως -όπως συνηθίζεται- η υπόλοιπη μπάντα να μπαίνει στο τέλος. Είναι ένα κομμάτι που γράψαμε μέσα στο κατακαλόκαιρο στο home studio μου όταν φιλοξενούσα τον τραγουδιστή μας Apollo. Λίγο πριν φύγει για το αεροδρόμιο, άρχισα να παίζω κάποια ακόρντα στο πιάνο και αυτός απλά άρχισε να το τραγουδάει! Χωρίς καμία προετοιμασία ή σκέψη. Με κάποιους στίχους για “οδηγό” κάναμε στα πολύ πρόχειρα ένα demo και το στείλαμε στον Gus. Αυτός στην αρχή ήταν κάπως διστακτικός με το να έχουμε ένα τέτοιο τραγούδι στο νέο μας -και πλέον πιο heavy- άλμπουμ μας, όμως πολύ σύντομα άρχισε να το γουστάρει! Μέχρι που κάποια στιγμή πετάει την ιδέα “ρε Bob, δε βάζουμε τους ίδιους τους APOCALYPTICA να παίξουν τα cellos που έχει μέσα;”

– “Ναι ρε, να φέρουμε και τον Jimi Hendrix να παίξει κανα σολάκι μήπως;” Είπα εγώ.

– “Καλά, κορόιδευε εσύ”.

firewind 12-3Και λίγες μέρες μετά, σκάει τηλέφωνο και μου λέει ότι το management μας επικοινώνησε με το δικό τους, άκουσαν το κομμάτι, τους άρεσε και… είναι ήδη στο studio ηχογραφώντας!

Καλά, εδώ που τα λέμε, δεν μου έκανε και τρελή εντύπωση… Νταξ, το παλικάρι παίζει κιθάρα στον Ozzy, τίποτα δε μου κάνει εντύπωση μετά απ’ αυτό, χαχαχα!!!

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και πιστεύω ότι το κομμάτι έχει τη δική του θέση στο άλμπουμ άλλα και στην ιστορία μας πλέον.

Όσον αφορά στον υπόλοιπο δίσκο… Δεν μπορώ να πω εγώ τίποτα, από το να ξεχωρίσω κάποια όπως το “Losing My Mind” με τις τρελές αλλαγές και solos του, το ομώνυμο για τους στίχους και την “σύγχρονη επικότητά” του,το “The Undying Fire” για το πως βγαίνει όταν το παίζουμε live, το “Glorious” για το uber-chorus του Apollo και… εδώ σταματάω γιατί μάλλον δεν είμαι και ο πιο αντικειμένικός κριτής της δουλειάς μας! Προφανώς!

Αυτό το αφήνουμε σε όλους εσάς που μας στηρίζετε τόσα χρόνια και μας δείχνετε την αγάπη σας αλλά και σε εσάς, τους “άλλους”, που ίσως δεν μας γνωρίσατε ή δεν σας δείξαμε το “σωστό” μας πρόσωπο. Ίσως αυτό το άλμπουμ να έχει κάτι και για εσάς.

 

“What about Life?

What about those who died in vain?

What about the fight?

…For we are Few Against Many”

 

Bob Katsionis

Brotherhood of Steel Vol. 2

0

Εξαιτίας της πληθώρας νέων δισκογραφικών προτάσεων -και μέχρι νεωτέρας-, οι παρουσιάσεις που θα φιλοξενούνται στην στήλη θα υποστούν μερικό ρετουσάρισμα προς όφελος της ποσότητας… Η αλήθεια είναι πως μέσα από ένα κυκεώνα άλμπουμ, singles, EPs, πάντα θα βρίσκονται μικρά διαμαντάκια που αξίζουν την υποστήριξη και την προσοχή μας…

 

AgincourtAGINCOURT – “Angels of mons” (Pure Steel)

Νοσταλγικό NWOBHM που εν έτει 2011 θέλει να συσπειρώσει στο ντεμπούτο μίας μπάντας που υφίσταται από το 1991 (διαλύθηκε το 1997 για να επιστρέψει τι 2008!) όσους αναπολούν τις ένδοξες ημέρες του κινήματος! Η αρχική έκπληξη από τον ήχο των AGINCOURT, σύντομα έδωσε την θέση της στο άνευρο επίπεδο των περισσοτέρων συνθέσεων που δεν διατηρούν σε υψηλά standard την διάθεση μας να δούμε με θετικό μάτι τους Βρετανούς. Κατανοώ απόλυτα πως αυτή η μουσική κυλάει στις φλέβες του κουαρτέτου αλλά το τελικό αποτέλεσμα δεν το κολακεύει ιδιαίτερα…

 

 

 

 

BEEHLER - Messages to the Dead  CDLP - ArtworkBEEHLER – “Messages to the dead” (High Roller)

Ο Dan Beehler έγραψε το όνομα στην ιστορία του παγκόσμιου heavy metal, ως ο ντράμερ/τραγουδιστής των θρυλικών Καναδών EXCITER κι αυτό δεν αλλάζει με τίποτα… Το τιμημένο του παρελθόν, δυστυχώς, δεν έχει την παραμικρή σχέση με το προσωπικό του όχημα και την μουσική κατεύθυνση που επέλεξε να του δώσει… Thrashαριστοί ρυθμοί και ακραία έκφραση στις χαρακτηριστικές του τσιρίδες, σίγουρα το πρώτο άλμπουμ των BEEHLER δεν απευθύνεται σε όσους λάτρεψαν τα “Heavy metal maniac”, “Violence and force” μεταξύ άλλων αλλά σ’ αυτούς που γαλουχήθηκαν με το Αμερικανικό thrash… Προσπεράστε, εκτός κι αν ανήκετε στην δεύτερη κατηγορία…

 

 

high-spirits-another-night-cover-300x300

 

HIGH SPIRITS – “Another night” (High Roller)

Ένα ακόμα Αμερικανικό σχήμα που τα μέλη του γαλουχήθηκαν με τον Βρετανικό μεταλλικό ήχο και φέρνουν ξανά στο προσκήνιο τις ημέρες που το NWOBHM ως συνέχεια του hard rock (του heavy metal δηλαδή των 70’ς για να μην ξεχνιόμαστε…) συνιστούσε την πιο τίμια πρόταση στον ευρύτερο χώρο της σκληρής μουσικής. Αγνές οι προθέσεις τους στην πρώτη τους full length κυκλοφορία, αξιοσημείωτη η προσήλωση τους στην μελωδία και τις διπλές κιθαριστικές αρμονίες και σαφώς ηχούν αρκετά ενδιαφέροντες για τους παροικούντες του Undergound… Οι HIGH SPIRITS δεν είναι όμως η μπάντα που θα κάνει πάταγο με τα ηχητικά της επιτεύγματα… Κάποιοι θα ικανοποιηθούν, κάποιοι άλλοι θα στρέψουν αλλού την προσοχή τους, ούτε κρύο, ούτε ζέστη εν ολίγοις…

 

 

noctum-the-fiddler-mlpNOCTUM – “The fiddler” EP (High Roller)

Το πρώτο άλμπουμ των NOCTUM (“The seance”) από την Upssala της Σουηδίας δεν είχε υποπέσει στην αντίληψη μου και μοιραία το “The fiddler” EP λειτούργησε ως συστατική επιστολή της τετράδας. Έντονα doomy rock ήχος, συμπλέει με τις ξεκάθαρες NWOBHM επιρροές των DIAMOND HEAD και WITCHFINDER GENERAL και φυσικά αποδίδει τον δέοντα σεβασμό στους πρώιμους BLACK SABBATH αλλά και τους PENTAGRAM (διόλου τυχαία η διασκευή του “Lazy lady” των τελευταίων)… Αν οι WITCHCRAFT αποτελούν την επιτομή όλων των παραπάνω, θα είναι αμαρτία να μην συμπεριλάβετε στην λίστα σας τους NOCTUM! Κι επειδή τίποτα δεν είναι τυχαίο, τα λαγωνικά της Metal Blade φρόντισαν ήδη να τους εντάξουν στο δυναμικό τους…

 

 

 

ram under the scytheRAM – “Under the scythe” 7’ single (High Roller)

Εν αντιθέσει με την πλειονότητα των συμπατριωτών τους, που υποβάλλουν εδώ και χρόνια τα σέβη τους στους IRON MAIDEN και MERCYFUL FATE, οι RAM ανέκαθεν έτρεφαν τεράστιο θαυμασμό στον ήχο των JUDAS PRIEST! Με το “Death” να συνιστά μία από τις πλέον αναμενόμενες Underground κυκλοφορίες, τα Σουηδόπουλα μας βάζουν στην πρίζα με το παρόν single, το οποίο περιέχει το ομώνυμο κλασικής RAM τεχνοτροπίας κομμάτι, στακάτο και καλοεκτελεσμένο αλλά και την δική τους εκδοχή στο “Evil” των MERCYFUL FATE. Προβλέψεις για το κυρίως πιάτο δεν μπορούν να γίνουν παρά το νόστιμο ορεκτικό που μας σέρβιρε η πεντάδα, οπότε κάνουμε υπομονή για το επερχόμενο τρίτο τους full length χτύπημα!

 

 

R.U.S.T.-Forged-in-the-Fire-of-MetalR.U.S.T. – “Forged in the fire of metal” (Pitch Black)

Η εξαγωγή heavy metal ποτέ δεν ήταν στο φόρτε των Κυπρίων, την τελευταία πενταετία όμως, το νησί της Αφροδίτης βγαίνει ολοένα και περισσότερο από το καβούκι του. Το νεότερο δισκογραφικά σχήμα που ξεπήδησε, είναι οι R.U.S.T. και όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του ντεμπούτου τους, το πατροπαράδοτο h.m. είναι η αγαπημένη τους ενασχόληση. Όπως όμως και στην περίπτωση των LETHAL SAINT, θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο ακόμα προκειμένου να δούμε τις καλές τους ιδέες να μετουσιώνονται σε κάτι πραγματικό ξεχωριστό… Η εποχή μας είναι ιδιαιτέρως απαιτητική, ο ανταγωνισμός τεράστιος και απαιτείται υπερπροσπάθεια από τους μουσικούς ώστε να κερδίσουν τον σεβασμό μίας μεγάλης ομάδας κοινού… Διαθέτουν την δυναμική, στο χέρι τους είναι να την αξιοποιήσουν κατά το δοκούν.

 

 

screamerSCREAMER – “Adrenaline distractions” (High Roller)

Διαρκώς αυξανόμενο προκύπτει το club των Σουηδικών κλασικομέταλλων… Μετά τους RAM, ENFORCER, IN SOLITUDE, PORTRAIT, KATANA, ξεπετάγονται και οι SCREAMER να μας υπενθυμίσουν ποιά είναι η χώρα που κρατά τα σκήπτρα του heavy metal σε παγκόσμιο επίπεδο. Αφού έκαναν γνωστή την παρουσία τους ως demo μπάντα απ’ άκρη σ’ άκρη της Σουηδίας, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για το ντεμπούτο τους… Το φάντασμα των IRON MAIDEN για πολλοστή φορά δίνει το στίγμα του, NWOBHM τεχνοτροπία (άρα και επιμεταλλωμένα 70’s – βλ. UFO), “χύμα” παραγωγή, με τις up tempo συνθέσεις να φέρνουν κάτι από την μαγεία των Καναδών STRIKER, πάθος, θράσος και τσαμπουκαλίδικο attitude από τους νεαρούς, που θεωρώ πως στο άμεσο μέλλον θα μας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό! Για την ώρα πάντως, το “Adrenaline distractions” κρίνεται ως πολύ θετικό πρώτο βήμα και αρμόζει της προσοχής μας ενώ καλό θα είναι ν’ αναφερθεί πως κυκλοφορεί και σε βινύλιο από την ΗIgh Roller! Βουρ στο ψαχνό!!!

 

 

ZANDELLE-SHADOWS OF THE PASTZANDELLE – “Shadows of the past” (Pure Steel)

Πόσες και πόσες φορές έχουμε αναφωνήσει με την επανακυκλοφορία κάποιου σκονισμένου δίσκου πως η αδικία αποκαθίσταται; Πάμπολλες… H περίπτωση των ZANDELLE είναι από τις πλέον χαρακτηριστικές… Οι πρώτες αυτοχρηματοδοτούμενες δουλειές των Αμερκανών, με τον Ελληνικής καταγωγής μπασίστα/κιθαρίστα George Tsalikis (πρώην GOTHIC KNIGHTS) “Zandelle” EP και “Shadows of the past”, συνιστούν την επιτομή του US epic/heavy metal ήχου του δεύτερου μισού των 90’s και κατά την ταπεινή μου άποψη, ότι καλύτερο έχει κυκλοφορήσει το σχήμα μέχρι στιγμής! Δίχως να παραβλέπω τα μεταγενέστερα άλμπουμ τους που τους έφεραν πιο κοντά στις Ευρωπαικές power φόρμες, συνθέσεις όπως τα “Ecstasy”, “Medieval ways”, “Evil entity”, “Angel”, “Darkness of the night”, “Bringer of doom”, “Son of darkness”, “The warrior” δύσκολα ξαναγράφονται! Η Pure Steel σ’ αυτό το χορταστικό διπλό CD, συγκέντρωσε δέκα από τις κορυφαίες στιγμές των δύο πρώιμων ηχογραφήσεων, επανεκτελεσμένες με το υφιστάμενο line up και τεχνοτροπία που είναι πολύ κοντά στα πρωτότυπα και ως bonus έβαλε τα πολύ καλά “Unleashed” (outtake από το “Vengeance rising”), “Scream my name” (ολοκαίνουργια σύνθεση) καθώς και μία αχρείαστη διασκευή στο “Bad boys” των WHITESNAKE… Και για όσους αρέσκονται σε συγκρίσεις ή δεν πρόλαβαν να παρακολουθήσουν το ξεκίνημα του σχήματος, το δεύτερο cd περιέχει και τις αυθεντικές εκτελέσεις! Καθόλου άσχημα! Απαραίτητη επένδυση!

 

 

Γρηγόρης Μπαξεβανίδης

BOB KATSIONIS: ΒΡΑΖΙΛΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ 1 – 1

0

edu falaschi1Με αφορμή το εντυπωσιακότατο βίντεο με τις δηλώσεις του φίλου μου Edu Falaschi των ANGRA/ALMAH και βλέποντας ότι πολύς κόσμος βρήκε πάτημα και άρχισε και έλεγε τα δικά του και αφού ήδη σπατάλησα ένα βράδυ να απαντώ με τις γνωστές μου αναλύσεις/κατεβατά στο Facebook, είπα και γω σαν αμφιλεγόμενος μεταλοσελεμπρίτης ή απλά σαν ένας επαγγελματίας μουσικός που ζει ΑΠΟ ΜΕΣΑ αυτές τις καταστάσεις να μαζέψω τις σκέψεις μου και να πω την άποψή μου για το φαινόμενο.

“Πείτε μας κύριε Τραμπάκουλα… Τι έχετε;”

“Έχω, έχω να πω πολλά”.

Θα ασχοληθώ πρωτίστως με το βίντεο αυτό καθ’ αυτό.

Δε γνωρίζω τι συμβαίνει στη Βραζιλία, αλλά καταλαβαίνω. Ο Edu τα είχε πάρει κρανίο που ο κόσμος δεν μαζεύτηκε στο Samba Metal Festival.

Και καλά έκανε. Όμορφη, λαϊκού χαρακτήρα κίνηση που ο κόσμος αγαπάει να ακούει όμως, ποτέ δε θα στηρίξει. Είναι ψυχολογία της μάζας, παιδιά. Δεν τα λέω εγώ.

Βλέπε Αλέφαντος. Βλέπε Λεβέντης.

Ξεσκεπάζουν το σκουπιδαριό, ο κόσμος σίγουρα απολαμβάνει και συμμερίζεται την έκφραση “Καρκίνο στις οικογένειες τους” όμως… Στο τέλος, ψηφίζουν τις… οικογένειες αυτές.

Κατά τη γνώμη μου, η δήλωση αυτή ήταν τόσο βαριά που σε βάθος χρόνου ο Edu θα βγει κερδισμένος. Όπως ο Κορκολής ρε παιδί μου, που έφυγε κατατρεγμένος σαν παιδεραστής και γύρισε μετά από χρόνια με sold out συναυλία!

angra with MatosΕίχε όμως δίκιο ο Edu;

Θα προσπαθήσω να μπω λίγο στην ψυχολογία του, μιας και έτυχε να περιοδεύσουμε μαζί κάποτε, κρατήσαμε μια επαφή και περισσότερο απ’ όλα είμαι και ακόλουθος της μουσικής των Brazileiros από το πρώτο τους demo “Reaching horizons”, το 1993.

Καταρχάς, ο Edu για πρώτη φορά βρέθηκε σε πλεονεκτική θέση από τον μεγάλο του Εφιάλτη…τον άνθρωπο που ότι και αν κάνει, θα βρίσκεται πάντα στην σκιά του. Τον Andre Matos.

Δείτε πως χρησιμοποιεί το γεγονός ότι οι Si(n)fonia (Tolkki/Matos Inc) έπαιξαν σε 100 άτομα και αργότερα αυτοί σε 200-300!!! Μέσα λοιπόν στα πλαίσια της διαμαρτυρίας, ο Edu κάνει και τη δήλωση αυτή λοιπόν. Σαν να λέει «οι ANGRA πέσαμε, αλλά o Matos ακόμα περισσότερο».

Εγώ έτσι το εκλαμβάνω. Και πέρα από αυτό… Λέει ότι οι ANGRA έπαιζαν 200 dates στη Βραζιλία με 2.000 άτομα το καθένα και οι ALMAH… Τίποτα! ΤΙ ΣΟΥ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΡΕ ΦΙΛΕ?!?!

Οι fans θέλουν να ακούσουν ΜΟΥΣΙΚΗ. Άμα δεν τους πείσεις με τη μουσική σου, δε θα τους τραβήξεις από το αυτί με το ζόρι για να σε υποστηρίξουν. Όταν ένα live έχει φιλανθρωπικό χαρακτήρα… Αυτό μάλιστα. Στα live πας για να τραγουδήσεις, να χτυπηθείς, να γουστάρεις.

SepulturaΔε πας επειδή ΠΡΕΠΕΙ! Ειδικά σε χώρες που το χρήμα δε ρέει και άφθονο. Όπως εκεί. Και εδώ. Στην Αγγλία, Αμερική, Γερμανία ο κόσμος βγαίνει και πάει στο local stage να δει ποιοί παίζουν σήμερα, να πιει ένα pint και να πάει σπίτι. Αυτό θέλουν τα συγκροτήματα; Τότε να παίξουν διασκευές να έχουν στάνταρντ κόσμο.

Είπε επίσης ότι η Βραζιλία είχε όλες και όλες ΔΥΟ μπάντες και τώρα πια όλοι τους κράζουν και τους έχουν πεταμένους στη γωνία και τους κλωτσάνε. ΝΑΙ ΡΕ ΦΙΛΕ. Ας πρόσεχαν οι SEPULTURA μην τρωγόντουσαν ΤΟΣΟ ΜΑ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ μεταξύ τους όταν έσκασε η επιτυχία που χωρίστηκαν σε 42 στρατόπεδα και μετά να παίζουν τα τραγούδια τους με 15 διαφορετικά μέλη, με τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Ας βγάζανε δίσκους που να άντεχαν στον χρόνο, ας έβαζαν ξανά όλη εκείνη την κά*λα και angra--imgτην δύναμη που προέρχονταν μέσα από τα προβλήματα και τα σκατά που ζούσανε στα στενάκια του Bello Horizonte και θα σου πω εγώ αν θα είχαν τώρα κόσμο. ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ FANS ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΜΠΑΝΤΑ?!?!?!

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στην περίπτωση των ANGRA. Δυστυχώς. Στην περιοδεία που κάναμε τότε, είχαμε απέναντί μας, μια μπάντα σε αποσύνθεση. O Edu, ο Felippe και ο Achilles ήταν όλη μέρα μαζί μας στο καμαρίνι και μας έλεγαν τα προβλήματά τους με τους δυο «αρχηγούς», τον Kiko και Rafael. H μπάντα με το ζόρι μιλιόταν μεταξύ τους, για οικονομικούς και προσωπικούς λόγους.

kafeneioΣτη συνέχεια ακολούθησαν δίσκοι μέτριας ποιότητας, πάντα σε σχέση με τους προκατόχους τους και το αποτέλεσμα ήταν όπως και στη Χώρα του Καφέ, έτσι και εδώ, στη Χώρα Του Καφενείου να πέσουν από τα 1.500 άτομα και τρελό sold out (Ρόδον Club 1997) στα 200 (Ρόδον 2006). Τυχαίο; ΔΝΜΖ! Τι να φταίει άραγε!?!?!? Ότι ο Kiko το έχει γυρίσει στα κιθαριστικά του κόλπα, βλέπε πετάλια, κιθάρες, σεμινάρια, ο Rafael ακολουθεί πιστά από πίσω και αυτός με το project του και το μόνο που δεν ακούμε είναι καλή μουσική.

Και μετά πάμε στο φαινόμενο της… «Ξενομανίας». Εκεί θα συμφωνήσω με τον Edu.

FirewindΚαι ελπίζω να μη σας χαλάει που θα χρησιμοποιήσω την δική μου εμπειρία σαν παράδειγμα, αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που κλήθηκα να σχολιάσω! Δεν είμαι ο Ζουράρις να σχολιάζω… by default! Πρόσφατα ανακοινώσαμε ένα live με τους Firewind στην Αθήνα με τιμή εισιτηρίου 18 ευρώ (ταμείο 20). Κάποιοι εξυπνάκηδες σχολίασαν την τιμή ως «ακριβή για Ελληνικό συγκρότημα»!!!!

Την ίδια στιγμή που πάνε και ακουμπάνε 30-35ρια σε ΚΑΘΕ live στο Fuzz ή το Gagarin και βλέπουν μπάντες να βαριούνται, να κάνουν ξεπέτες, να μην έχουν το παραμικρό stage show και να παίζουν 70 λεπτά σετ και να φεύγουν!!! Δε θα επεκταθώ στο τι κόστος έχει ένας χώρος σαν το Fuzz για ενοικίαση και ανάλογα τι μηχανήματα πρέπει να φέρεις για να τον καλύψεις και τους τεχνικούς και βέβαια…τα εισιτήρια μιας και μπορεί να είμαστε Ελληνική μπάντα αλλά ο ένας θα έρθει από Σουηδία, ο άλλος από Βέλγιο, ο Gus από την Αμερική και το crew μας από τη συμπρωτεύουσα!

Κανένας λοιπόν δεν έχει πρόβλημα και δεν απορεί γιατί άλλα συγκροτήματα (που έσκασαν μύτη με το tour bus στα πλαίσια περιοδείας- δηλαδή κόστος ελάχιστο!) είχαν πάνω από 30 ευρώ(!!!!) εισιτήριο, το σκάλωμα θα το φάνε με εμάς! Είναι λοιπόν στους… λαούς του Νοτίου ημισφαιρίου; Σίγουρα φταίει και η νοοτροπία του κόσμου, για μένα όμως φταίνε ΠΡΩΤΑ οι μπάντες. Άμα βλέπεις ότι δε σε πάει το «ποτάμι» μην πας ενάντια στο ρεύμα και ύστερα κατηγορείς τον κόσμο.

Πάω σε ένα τελευταίο point που τσούζει περισσότερο από τα άλλα.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ UNDERGROUND LIVE

ouloudΕκεί που οι μπάντες, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ωρύονται εναντίον του κόσμου που «δεν υποστηρίζει την Ελληνική σκηνή και δεν έρχεται στα live ακόμα και αν το εισιτήριο είναι 5-8 ευρώ»…

Πριν σκεφτείτε οποιαδήποτε βλακεία του στυλ «τώρα μιλάει και ο Κατσιώνης για underground live» παρακαλώ μην ξεχνάτε ότι ΚΑΙ ΥΠΗΡΞΑ σε underground συγκροτήματα όταν ήμουν μικρότερος αλλά και ΑΚΟΜΑ βρίσκομαι στα «μικρά» stages με τους OUTLOUD. Οπότε οι εξυπνάδες κομμένες. Κι επειδή λόγω της δουλειάς μου με το στούντιο και τα videoclips όντως πηγαίνω και μάλιστα συχνά σε live, έχω να πω ότι δεν παρεξηγώ καθόλου τον κόσμο που δεν πάει.

Πρώτον: αν ρωτήσεις μια μπάντα, κανείς δε θα σου πει ότι παίζει για τα λεφτά, όμως Ο-Λ-Ο-Ι ΜΑ Ο-Λ-Ο-Ι δηλώνουν στις συνεντεύξεις τους ότι «προσπαθούμε να είμαστε επαγγελματίες στις ζωντανές μας εμφανίσεις», «κάναμε επαγγελματική παραγωγή» κλπ. Λοιπόν ή δεν ξέρουν ΟΛΟΙ καλά Ελληνικά, είτε απλά τα λένε για να τα λένε.

rockstarΕπαγγελματίας σημαίνει ότι βγάζεις λεφτά από αυτό που κάνεις. Άσχετο αν το αγαπάς ή όχι, βγάζεις λεφτά. Γι’ αυτό βάζεις και εισιτήριο. Για να βγάλεις λεφτά. Και όταν έχεις μια μπάντα από την Αθήνα που παίζει στην πόλη της χωρίς έξοδα, τότε γιατί βάζεις εισιτήριο; Γιατί κοστολογείς το performance σου και αυτό που θα δώσεις στον κόσμο. Δεν ήρθε κόσμος; Sorry φίλε, τότε μάλλον δεν αξίζεις ΟΥΤΕ τα 5 ευρώ. ΔΕΞΟΥ ΤΟ!

Δεύτερον: Άντε και ήρθε ο κόσμος στο live. Για να στηρίξει τη φάση. Βλέπω ΠΑΝΤΑ να στραβώνει ο headliner όταν κάθονται όλοι μακριά από τη σκηνή, όταν δε τραγουδάνε η όταν δεν συμμετέχουν στο “hey-hey” που την προηγούμενη μέρα είδαν σε κάποιο DVD της αγαπημένης τους μπάντας. Και φυσικά τα σχόλια “Έλα ρε, τι είναι αυτά; Ελάτε μπροστά ρε” δίνουν και παίρνουν.

Πριν κράξετε, θυμηθείτε πόσες φορές το έχετε ζήσει αυτό. Και παρατηρήστε το από σήμερα κιόλας.

Μα είναι δυνατόν να απαιτήσεις από τον κόσμο κάτι;

Firewind live 2Οτιδήποτε! Η δουλειά σου είναι να ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ και όχι να ζητάς από τον κόσμο να σε κάνει μάγκα και rock star για ένα βράδυ και την επόμενη μέρα να γυρίσεις στο Facebook σου να κάνεις φιγούρα.

Πάνω από όλα είναι η γαμ**ένη η ΜΟΥΣΙΚΗ. Καταλάβετέ το αυτό όλοι.

Γίνε rock star, πάρε λιμουζίνες και πέτα τηλεοράσεις από τα παράθυρα.

Πρώτα όμως ΠΑΛΕΨΕ να κάνεις τον κόσμο να δακρύσει, να φωνάξει, να τραγουδήσει, να πιάσει ένα όργανο και να γρατζουνίσει το τραγούδι σου.

Αυτό ισχύει για όλους.

Και για σένα Edu, και για σένα Bob (:-p) και για σένα που ΧΤΕΣ έκανες το πρώτο σου live και ήδη άρχισες να κράζεις ότι δε σε υποστηρίζουν.

ΠΑΙΞΤΕ ΜΟΥΣΙΚΗ!!!! ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ/ΣΑΣ!!!

 

Bob Katsionis

AMORPHIS: “Elegies, Magic and Mayhem”

0

Όταν μιλάμε για τους AMORPHIS, μιλάμε αρχικά για μια τεράστια αδυναμία μου. Ίσως τη μεγαλύτερη. Μιλάμε για τη σημαντικότερη ίσως Φιλανδική metal μπάντα της τελευταίας εικοσαετίας και για ένα σχήμα που το λιγότερο που μπορεί να πει κάποιος για το σύνολο της δισκογραφίας τους, ανεξαρτήτως προσωπικού γούστου, είναι ότι σφύζει από ποιότητα και μουσικότητα.

Στις μέρες μας, οι AMORPHIS είναι (τουλάχιστον στο εξωτερικό) ένα από τα πιο «καυτά» ονόματα της heavy metal σκηνής. Εξώφυλλα, περιοδείες, εμφανίσεις στις ψηλότερες θέσεις των billing μεγάλων φεστιβαλ και αναγνώριση. Τόσο από τους οπαδούς, όσο όμως και από τους ίδιους τους συναδέλφους τους, ειδικά στη Σκανδιναβία. Τα πράγματα δεν ήταν όμως πάντα έτσι… Άσχετα αν κατά την ταπεινή μου άποψη αυτή η αναγνωρισιμότητα και φήμη θα έπρεπε να είχαν έρθει 15 χρόνια πριν. Κάλλιο αργά παρά ποτέ όμως.

Με την ευκαιρία των επερχόμενων εμφανίσεών τους στην Ελλάδα στις 12 και 13 Νοεμβρίου σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα αντίστοιχα, πάμε να δούμε την ιστορία και την πορεία των AMORPHIS μέσα από τη δισκογραφία τους.

 

Όλα ουσιαστικά ξεκίνησαν το 1988, όταν ο Tomi Koivusaari (κιθάρα), έφυγε από μια thrash metal μπάντα, τους VIOLENT SOLUTION για να δημιουργήσει μια άλλη, death metal αυτή τη φορά, με το όνομα ABHORRENCE. Την επόμενη χρονιά, οι Jan Rechberger (drums) και Esa Holopainen (κιθάρα), οι οποίοι επίσης έπαιζαν στους VIOLENT SOLUTION, φεύγουν και δημιουργούν κι αυτή μια νέα death metal μπάντα. Σε αυτή μπαίνει και ο Tomi σαν τραγουδιστής, αλλά και ο Oppu Laine στο μπάσο. Ταυτόχρονα, οι ABHORRENCE διαλύονται και έτσι όλων πλέον η προσοχή είναι στραμμένη σε αυτή τη νέα τους death metal μπάντα… τους AMORPHIS. O Timo Tolkki (STRATOVARIUS) τους ηχογραφεί το πρώτο τους demo με τίτλο “Disment of soul” και κομμάτια στην ουσία των ABHORRENCE και το δισκογραφικό συμβόλαιο με τη Repalse Records είναι γεγονός.

 

Μετά από αρκετές αλλαγές μελών και μέσα από μια δισκογραφική πορεία με τα (πολύ) πάνω και τα (πολύ) κάτω της, οι AMORPHIS έχουν καταφέρει μετά από 10 πλέον δίσκους να είναι μέσα στα κορυφαία ονόματα του heavy metal γενικότερα. Και προς αποφυγήν γκρίνιας κλπ, απλά αφήστε την ελληνική πραγματικότητα και δείτε το status μιας μπάντας στην υπόλοιπη Ευρώπη. Εκεί είναι το κριτήριο και όχι το (κατά τα άλλα υπέροχο) μικρό Γαλατικό χωριό μας!

 

Amorphis2011d webΟι AMORPHIS είναι μια μπάντα περίεργη. Είναι σε πολλές περιπτώσεις love or hate. Φυσικά και είναι δικαίωμα του καθενός να γουστάρει ή όχι μια μπάντα. Γι’ αυτό άλλωστε και το heavy metal έχει τόσα είδη και τόσες μπάντες… Για να μη μένει κανείς παραπονεμένος. Αυτό που δε μπορεί όμως να προσάψει κανείς στους AMORPHIS, ακόμα και αυτοί που δεν τους γουστάρουν, τους θεωρούν «φλώρους» (τεστοστερόνη ικανή να αφήσει γκαστρωμένο πληθυσμό σε ακτίνα 1 χλμ), που τους βαριούνται στην τελική, είναι η έλλειψη μουσικότητας, προσωπικότητας και συνθετικής ικανότητας. Αυτός που ακούει AMORPHIS τους ακούει για κάποιους συγκεκριμένους λόγους… Και πιστεύω ότι ο κυριότερος είναι ότι αυτή η μπάντα έχει την ικανότητα να σε ταξιδεύει με τα κομμάτια της με έναν μοναδικό και ξεχωριστό καθαρά δικό της τρόπο. Και αυτό δεν είναι τόσο απλό όσο μπορεί να ακούγεται! Πόσες άλλες «παρόμοιες» με τους AMORPHIS μπάντες ξέρετε άλλωστε;

 

Πρώτη περίοδος“Karelian” / “Tales” / “Elegy”

 

Amorphis - The Karelian Isthmus 1992The Karelian isthmus” (1993, Relapse Records)

Όποιος έμαθε τους AMORPHIS με τις μεταγενέστερες δουλειές τους και ειδικά από το “Tuonela” και μετά, σίγουρα θα βρεθεί προ εκπλήξεως ακούγοντας το “Karelian”. Στο ντεμπούτο άλμπουμ τους, οι Φιλανδοί παίζουν απλά και όμορφα death metal. Με πολύ groove, αρκετά ατμοσφαιρικά σημεία και επικές αναφορές τόσο μουσικά όσο και στιχουργικά και με τη νεανική ορμή να ξεχειλίζει. Μπορεί το άλμπουμ να μην έχει την τελειότητα των δύο επόμενων ειδικά κυκλοφοριών τους, όμως παραμένει πολύ καλό και σε αυτό συντελούν κομμάτια όπως τα “Warriors trial”, “Exile of the sons of Uisliu”, “The lost name of God”, “Sign from the north side” και “Vulgar necrolatry” (διασκευή ουσιαστικά σε ABHORRENCE). Με την είσοδο του Tomi Joutsen στη μπάντα τα τελευταία χρόνια, στα live των AMORPHIS ακούμε περισσότερα κομμάτια από αυτό το άλμπουμ. Και αυτό το γεγονός λέει πολλά. Γιατί μιλάμε απλά για το πιο διαφορετικό άλμπουμ της ιστορίας τους, που δεν έχει την παραμικρή σχέση με τα τωρινά. Αδυναμία προσωπική, έστω και έχει μεγάλες αδυναμίες σαν άλμπουμ… Άλλωστε αρχή ήταν ακόμα!

 

 

talesTales from the thousand lakes” (1994, Relapse Records)

Εδώ τα λόγια είναι περιττά! Το έπος των AMORPHIS, το σημαντικότερο και καλύτερο άλμπουμ της ιστορίας τους και ο δίσκος που κάθε κομμάτι του ακόμα και σήμερα στα live προκαλεί τον πανικό! Με αυτό το δίσκο ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με τη μπάντα, αγοράζοντάς τον από καθαρή περιέργεια λόγω του εξωφύλλου μετά από βόλτα στα δισκάδικα της εποχής (ωραία χρόνια… Να κάνουμε καμιά βόλτα και στα torrent-άδικα τώρα;) και το μικρόβιο είχε μπεί για καλά στον οργανισμό μου.

Έχοντας προσθέσει στις τάξεις τους έναν πληκτρά, ονόματι Kasper Martenson, οι AMORPHIS αποφάσισαν να πειραματιστούν και ως αποτέλεσμα είχαμε ένα μελωδικό doom/death metal άλμπουμ που επηρέασε τη σκηνή σε μεγάλο βαθμό. Η χρήση των πλήκτρων και των λίγων τότε καθαρών φωνητικών, έδεσε υπέροχα με τον πιο λυρικό ρόλο που είχαν πλέον οι κιθάρες στη μπάντα και δημιούργησαν μια ατμόσφαιρα που δύσκολα ξεπερνιέται. Για πρώτη φορά θα έρθουμε εδώ σε επαφή με το Kalevala, τη μυθολογία ουσιαστικά της Φιλανδίας, το οποίο και θα αποτελεί πλέον την κύρια στιχουργική έμπνευση της μπάντας στα καλύτερα άλμπουμ της… Και δεν είναι τυχαία η διατύπωση.

Οι επιρροές τους από PENTAGRAM κυρίως είναι εμφανής, όμως το “Tales…” είναι κάτι το τόσο ιδιαίτερο, τόσο προσωπικό και για την εποχή του ειδικά τόσο μοναδικό που τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες. Με τα κομμάτια να είναι ένας προς ένα ΚΟΜΜΑΤΑΡΕΣ, το “Black winter day” να γίνεται το πρώτο τεράστιο hit της μπάντας, το πρώτο της βίντεο και αυτό που της άνοιξε την πόρτα για την ευρύτερη αναγνώριση και το “The castaway” να αποτελεί ΥΜΝΟ του doom/death ιδιώματος, το “Tales…” ήταν, είναι και θα παραμείνει το απόλυτο AMORPHIS άλμπουμ. Το άλμπουμ που όλα τα στοιχεία της μπάντας, πρώιμα και μεταγενέστερα, συναντήθηκαν και δημιούργησαν το ιδανικό μουσικό συνοδοιπόρο οποιουδήποτε θέλει να κάνει έστω και νοητά ένα ταξίδι στο μαγικό κόσμο των χιλίων Φιλανδικών λιμνών.

 

 

Elegy“Elegy” (1996, Relapse Records)

Στην αρχή ειδικά της καριέρας τους, σε κάθε άλμπουμ οι AMORPHIS είχαν και κάτι το (πολύ) διαφορετικό. Και αυτό οφειλόταν και στις προσθήκες μελών. Όπως έγινε και στο “Elegy”, το οποίο είναι το δισκογραφικό ντεμπούτο του τραγουδιστή Pasi Koskinen, του πληκτρά Kim Rantala (στη θέση του Martenson) και του drummer Pekka Kasari (στη θέση του Rechberger).

Έχοντας την ώθηση που τους έδωσε το έπος του “Tales…”, δύο χρόνια μετά, το “Elegy” έρχεται να παρουσιάσει ακόμα μια διαφορετική πτυχή της μπάντας. Η μαγευτική, σκοτεινή ατμόσφαιρα του “Tales…” μπορεί να μην υπάρχει και στο “Elegy”, όμως υπάρχουν άλλα πράγματα που το κάνουν ένα σχεδόν εξίσου εξαιρετικό άλμπουμ με τον προκάτοχό του.

Το άλμπουμ έχει αρκετές folk επιρροές, κυρίως από παραδοσιακά κομμάτια/σημεία της Φιλανδίας, κρατάει τον melodic doom/death χαρακτήρα του ως ένα βαθμό, αλλά προσεγγίζει και το progressive metal αλλά και τον πιο heavy ήχο. Και αν αυτό φαίνεται κάπως, απλά ακούστε το άλμπουμ και θα δείτε τις διαφορές από κομμάτι σε κομμάτι.

Για δεύτερο σερί δίσκο, δεν υπάρχει ούτε ένα κομμάτι που να είναι κατώτερο από τα υπόλοιπα και υπάρχουν κομμάτια που ακόμα και σήμερα αποτελούν σημείο αναφοράς όταν παίζονται live. “Against widows” (το δεύτερο βίντεό τους), “On rich and poor” (προσωπική αδυναμία), “Cares”, “Elegy” και φυσικά το “My Kantele” (το τρίτο βίντεο), παίρνουν από το χεράκι το “Elegy” και το τοποθετούν ταπεινά ακριβώς κάτω από το “Tales…” στην «ιεραρχία» των άλμπουμ της μπάντας.

Σε αυτό το άλμπουμ καθιερώθηκε και το μέχρι τώρα logo της μπάντας.

 

 

 

Μεσαία περίοδος“Tuonela” / “Am universum” / “Far from the sun”

 

TuonelaTuonela” (1999, Relapse Records)

Το πιο κομβικό άλμπουμ της εποχής του Pasi Koskinen στη μπάντα και η αρχή μιας δεύτερης περιόδου για τους AMORPHIS με μεγάλες αλλαγές τόσο στον ήχο, όσο και στο στιχουργικό κομμάτι τους.

Ο «νέος» στο “Elegy”, αποκτάει εδώ περισσότερο χώρο, περισσότερη ελευθερία και μετατρέπει για 4η πλέον συνεχόμενη κυκλοφορία το μουσικό ύφος της μπάντας. Το “Tuonela” (που σημαίνει «Βασίλειο των νεκρών» στη Φιλανδική μυθολογία) πηγαίνει τους AMORPHIS σε πιο straight forward rock/metal μονοπάτια, με εμφανής stoner πινελιές, με το ελαφρά progressive στοιχείο να αποτελεί σταθερά πλέον, αλλά σαφώς σε μικρότερο βαθμό, κομμάτι της μουσικής τους. Για πρώτη φορά, δίσκος των AMORPHIS στηρίζεται στα καθαρά φωνητικά, με τα brutal να περιορίζονται σε τεράστιο βαθμό. Στιχουργικά παραμένουν πιστοί στο Kalevala, όμως τα πρώτα δείγματα των στίχων του Pasi κάνουν την εμφάνισή τους.

Ο δίσκος, για μένα, είναι ο καλύτερος αυτής της «μεσαίας» περιόδου της μπάντας και ο τελευταίος πραγματικά πολύ καλός μέχρι και το “Eclipse” που θα έρθει σαν λύτρωση κάποια χρόνια μετά.

Το “Divinity” γίνεται βίντεο και το όνομα των AMORPHIS αρχίζει και γίνεται ακόμα πιο γνωστό παγκοσμίως. Τα “The way”, “Greed”, “Rusty moon” και “Summer’s end” ακολουθούν και κάνουν το “Tuonela” ένα, το λιγότερο, ελκυστικότατο άλμπουμ και για αρκετό κόσμο (γούστα είναι αυτά) ένα από τα καλύτερα των AMORPHIS.

 

 

1254918122 amorphis-am-universum-2001“Am universum” (2001, Relapse Records)

Και εδώ αρχίζει ο μεγάλος πειραματισμός, που θα κορυφωθεί με το χειρότερο δυνατό τρόπο στο επόμενο άλμπουμ της μπάντας.

Με νέο μπασίστα τον Niclas Etelavuori και νέο (σαν μόνιμο μέλος, μιας και είχε γράψει τα πλήκτρα και στο “Tuonela”) πληκτρά τον Santeri Kallio, το “Am universum” πάλι παρουσιάζει κάτι διαφορετικό μουσικά από τους AMORPHIS.

Εδώ η επίδραση του Pasi Koskinen είναι ακόμα μεγαλύτερη στη μουσική της μπάντας, αλλά και στο στιχουργικό κομμάτι. Θεματολογικά το άλμπουμ φεύγει από το Kalevala και οι στίχοι ακολουθούν το σκοτεινό ύφος του Pasi, κάτι που ποτέ δεν ταίριαξε στους AMORPHIS κατά την ταπεινή μου γνώμη. Μουσικά, η μπάντα οδηγείται σε πιο progressive rock ήχους, με τα πιο metal στοιχεία να μένουν στην άκρη σε μεγάλο βαθμό. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό για ένα σχήμα που πειραματίζεται και το αποδεικνύει σε κάθε του κυκλοφορία. Όμως είναι κακό όταν τα κομμάτια δεν υποστηρίζουν τόσο πολύ αυτό το εγχείρημα.

Με εξαίρεση το εξαιρετικό “Alone” (βίντεο) και τα “Goddess (of the sad man)”, “Drifting memories” και “Veil of sin”, τα υπόλοιπα κομμάτια δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα το ιδιαίτερο και το άλμπουμ υστερεί σημαντικά με τους προκατόχους του. Χωρίς να είναι σε καμία περίπτωση κακό άλμπουμ… Όπως το επόμενο.

 

 

amorphis-far-from-the-sun“Far from the sun” (2003, EMI)

Το αίσχος το ίδιο! Συγνώμη για όσους τους αρέσει, αλλά αυτό το άλμπουμ για μένα είναι το μίασμα της ιστορίας των AMORPHIS. Είναι το μόνο άλμπουμ της μπάντας το οποίο δεν καταδέχομαι να έχω ούτε σε MP3 για το γαμώτο της υπόθεσης. Το μόνο που το CD του βρέθηκε στα σκουπίδια κυριολεκτικά. Ούτε καν για σουβέρ. Τέτοια ήταν η ξενέρα και απογοήτευσή μου όταν το άκουσα και 8 χρόνια μετά, η γνώμη μου δεν έχει αλλάξει στο ελάχιστο.

Τι κι αν γύρισε σε αυτό ο πρώτος drummer της μπάντας, Jan Rechberger… Το καλύτερο πράγμα αυτού του δίσκου είναι ότι ήταν το τελευταίο του Pasi Koskinen. Απλά τα πράγματα. Δε με ενοχλούσε σαν τραγουδιστής ο Pasi… Κάθε άλλο. Όμως η επιρροή του στη μπάντα μόνο κακό της έκανε και καλύτερη απόδειξη από τα άλμπουμ που έβγαλαν πριν και μετά από αυτόν, δεν υπάρχει. Και στο θέμα frontman (όσοι τον πρόλαβαν) ούτε καν συζήτηση και σύγκριση με τον Joutsen.

Από το τραγικό εξώφυλλο, μέχρι τα ανούσια, «κενά» κομμάτια, ο δίσκος δε μπορεί να σωθεί από πουθενά. Ένα κομμάτι που να πώ ότι μου αρέσει έστω, δεν υπάρχει. Υπερβολικός; Κακός; Κομπλεξικός; Τι να σας πώ. Κολλημένος με τη μπάντα είμαι και αυτό το άλμπουμ μακάρι να μην είχε κυκλοφορήσει ποτέ. Άλλωστε και τα ίδια τα μέλη του σχήματος αν ρωτήσετε, θα σας πούνε «τα καλύτερα»…

Δεν υπήρχε χειρότερη δυνατή αρχή για μια κίνηση που θα τους έδινε στο μέλλον άλλο αέρα. Την μεταπήδησή τους στη Nuclear Blast Records.

 

 

Νέα περίοδος“Eclipse” / “Silent waters” / “Skyforger” / “The beginning of times”

 

amorphis - eclipse“Eclipse” (2006, Nuclear Blast)

Και εκεί που όλα ήταν μαύρα κι άραχνα, «σκάει» το “Eclipse”… Και όλα έρχονται στη θέση τους!

Η αλλαγή του Pasi Koskinen από τον (παντελώς άγνωστο τότε) Tomi Joutsen, είχε προκαλέσει ήδη ελπίδες. Η ακρόαση όμως του “Eclipse” έκανε το χαμόγελο να μη φεύγει για καμιά εβδομάδα από τα χείλη μου.

Με έναν νέο τραγουδιστή, ορκισμένο οπαδό της μπάντας και με τρελή διάθεση και όρεξη για μουσική, οι AMORPHIS κυκλοφορούν το άλμπουμ που ίσως έπρεπε να κυκλοφορήσουν μετά το “Elegy”. Επαναφέρουν με συνοπτικές διαδικασίες τα brutal φωνητικά (στο βαθμό που έπρεπε), θυμούνται την ουσιαστική παραμόρφωση στις κιθάρες τους, θυμούνται το λυρικό τους στοιχείο και στιχουργικά επιστρέφουν στο Kalevala και την ιστορία του Kullervo. Τα πάντα στη θέση τους και το κυριότερο, καθοδηγούμενα από έναν εξαιρετικό για τη μπάντα τραγουδιστή.

Το άλμπουμ αποπνέει ζωντάνια, αποπνέει «υγεία», αποπνέει φρεσκάδα και πάνω από όλα διάθεση… Φοβερή διάθεση για μουσική. Από το εναρκτήριο “Two moons” φαίνεται ότι κάτι έχει αλλάξει, για το επιβεβαιώσουν περίτρανα τα “House of sleep” (βίντεο), “Leaves scar”, “Born from fire”, “Perkele”, “The smoke” και “Brother moon”.

Το γεγονός και μόνο ότι ακούγοντας το άλμπουμ τα “Tales” και “Elegy” στριφογύριζαν στο μυαλό μου, εμένα μου λέει πολλά. Από ότι φαίνεται όμως είπε και σε πολλούς ακόμα παγκοσμίως, μιας και η απήχηση του δίσκου ήταν τρομερή. Χρυσό στη Φιλανδία και οι πόρτες είχαν ανοίξει διάπλατα.

 

 

Amorphis - Silent Waters 2007“Silent waters” (2007, Nuclear Blast Records)

Έχοντας πάρει φόρα με το “Eclipse” και διατηρώντας το ίδιο (επιτέλους) lineup, οι AMORPHIS κυκλοφορούν το όγδοο άλμπουμ τους, “Silent waters” το 2007. Μπορεί το άλμπουμ να μην είναι στο ίδιο επίπεδο με τον προκάτοχό του, όμως συνεχίζει σε πολύ υψηλά επίπεδα και δείχνει ότι οι «περίεργες» ας πούμε εποχές της μπάντας, έχουν εξαφανιστεί οριστικά.

Το “Silent waters” δεν είναι τόσο ευθύ όσο το “Eclipse”, είναι πιο πειραματικό, όμως δε ξεφεύγει από τα χαρακτηριστικά της μπάντας. Λυρικό, με πιο σκοτεινή ατμόσφαιρα από τον προκάτοχό του και λιγότερα «γκάζια», δημιουργεί μια πολύ ωραία αίσθηση. Στιχουργικά και αυτό ασχολείται με το Kalevala και με την ιστορία του Lemminkainen αυτή τη φορά, ενώ το εξαιρετικό εξώφυλλο του Travis Smith, «ντύνει» το άλμπουμ ιδανικά.

Με κορυφαία του στιγμή το “Towards and against” και τα “Silent waters” (βίντεο), “I of crimson blood”, “Shaman” και “The white swan” να ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής, το “Silent waters” αποτελεί ακόμα ένα πάρα πολύ καλό άλμπουμ για τη μπάντα που περνάει μία δεύτερη νιότη.

 

amorphisskyforger“Skyforger” (2009, Nuclear Blast Records)

Πολλοί μπορεί να διαφωνούν, το αποτέλεσμα της κυκλοφορίας του μπορεί να λέει κάτι άλλο, όμως για μένα, το “Skyforger” είναι ίσως το λιγότερο καλό άλμπουμ της εποχής του Joutsen στη μπάντα. Όταν λέω όμως το λιγότερο καλό, δεν εννοώ τίποτα κακό, παρά μόνο ότι είναι «απλά» πολύ καλός δίσκος και τίποτα παραπάνω.

Τρίτο συνεχόμενο concept εμπνευσμένο από το Kalevala λοιπόν για τους Φιλανδούς, αυτή τη φορά όμως δε διηγείται μία ιστορία, αλλά διάφορες όμως από την οπτική ενός ατόμου, του Ilmarinen. Κάτι αντίστοιχο με το “Tales…” δηλαδή.

Το “Silver bride” (βίντεο) παίζει παντού, τα “Sky is mine”, “Majestic beast”, “From earth I rose”, “My sun” και “From the heaven of my heart” προσφέρουν τα μέγιστα στην ποιότητα του άλμουμ και το αποτέλεσμα είναι και πάλι υψηλού επιπέδου.

Ίσως το ότι είναι το πιο «ασφαλές» άλμπουμ της περιόδου αυτής κατά τη γνώμη μου, να μη με άφησε να το εκτιμήσω σωστά. Όμως πιστεύω ότι το “Skyforger” είναι πραγματικά το λιγότερο καλό άλμπουμ της εποχής του Joutsen στη μπάντα. Και αυτό το λέω έχοντας περάσει κάποια χρόνια από την κυκλοφορία του και σύμφωνα με αυτό που μου άφησε τώρα και όχι τότε που βγήκε. Άλλωστε δεν είναι ψέμα ότι οι AMORPHIS πάνε πιο σταθερά και «ασφαλή» τώρα από ότι παλιότερα… Τους σώζει όμως ότι έχουν έμπνευση!

 

 

Amorphis - The Beginning Of Times coverThe beginning of times” (2011, Nuclear Blast Records)

Μπορεί να σε «παιδεύει» λίγο με το πρώτο άκουσμα, αλλά στο τέλος το αγαπάς! Ο λόγος για το “The beginning of times”, το τελευταίο και δέκατο κατά σειρά άλμπουμ των AMORPHIS.

Μπορεί πολλοί να διαφωνήσουν, αλλά εγώ πιστεύω ότι σε αυτό το άλμπουμ, οι AMORPHIS προσπάθησαν να πειραματιστούν. Προσπάθησαν να ακουστούν διαφορετικοί από ότι στα τρία προηγούμενα. Και όταν λέμε πειραματισμός και διαφορετικότητα, δεν εννούμε να γίνουν άλλη μπάντα. Φυσικά και θα υπάρχουν τα κλασικά στοιχεία τους μέσα (δίσολα, λυρισμός κλπ), φυσικά και θα πείς «αυτό είναι AMORPHIS» ακούγοντάς το. Η ίδια μπάντα είναι. Η προσέγγιση όμως των κομματιών είναι διαφορετική, όπως και να το κάνουμε. Με το πιάνο να βγαίνει μπροστά σε σημεία αλλά και κομμάτια, τα τραγούδια να έχουν μεγάλη ποικιλομορφία στο σύνολό τους, τα heavy σημεία να εναλλάσονται με πιο progressive rock στιγμές και γενικά τα περισσότερα από τα συστατικά που πρέπει να έχει ένα εξαιρετικό άλμπουμ των AMORPHIS να είναι παρόντα και μερικά να είναι νέα… Όπως τα γυναικεία φωνητικά ας πούμε!

Το “You I need” (βίντεο) για μένα είναι ίσως το χειρότερο τραγούδι του δίσκου, μιας και είναι απλά αυτό που έπρεπε για να τραβήξει πάνω του δημοσιότητα και νέο κόσμο στη μπάντα. Θα ήταν άδικο όμως να σταθεί κάποιος εκεί, όταν θα βρεί μέσα κομματάρες όπως τα “Mermaid”, “Three words”, “Reformation”, “Beginning of time” και “My enemy” για παράδειγμα. Θα ήταν άδικο να σταθεί εκεί, όταν ο υπόλοιπος δίσκος δεν έχει ένα κακό κομμάτι. Μπορεί να μην είναι “Tales”, μπορεί να μην είναι “Elegy”, μπορεί να μην είναι “Eclipse”, μπορεί για πολλούς να μην είναι “Tuonela”, όμως για μένα το “The beginning…” είναι ένα σκαλί πάνω από το “Skyforger” και όσο περνάει ο καιρός το γουστάρω και περισσότερο. Άλλωστε AMORPHIS ακούς για όλα όσα περνάνε μέσα στη μουσική τους, για τους ήχους, τα ηχοτόπια, τους πειραματισμούς, τα συναισθήματα που δημιουργούν και τα μέρη που σε πάνε… αν θες να κοπανηθείς χωρίς να υπάρχει αύριο, υπάρχουν χιλιάδες άλλες μπάντες! Όταν λοιπόν οι AMORPHIS πετυχαίνουν αυτά με ένα άλμπουμ τους, δε χρειάζομαι κάτι παραπάνω… το μέλλον αναμένεται το ίδιο λαμπρό!

 

Φραγκίσκος Σαμοΐλης

 

AMORPHIS interview – “Tales from the beginning of times”

0

Οι ημερομηνίες για τις συναυλίες των AMORPHIS σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πλησιάζουν επικίνδυνα. Το Σαββατοκύριακο 12 και 13 Νοεμβρίου, οι Φιλανδοί metallers, μαζί με τους εκπληκτικούς Νορβηγούς LEPROUS και τους NAHEMAH, θα εισβάλλουν στις σκηνές του Block 33 και Gagarin205 αντίστοιχα, να μας γεμίσουν τις βραδιές με μεθυστικές μελωδίες και ιστορίες από τη χώρα των χιλίων λιμνών. Ο κιθαρίστας του σχήματος, Tomi Kolvusaari, ήταν στην άλλη πλευρά της γραμμής, για να μας δώσει μία ιδέα τι να περιμένουμε!!!

Amorphis2011b web

 

Το τελευταίο άλμπουμ σας, “The beginning of times”, έχει μπει στο Top 20 των γερμανικών charts για πρώτη φορά στην ιστορία σας. Πόσο σημαντικό είναι αυτό για τους AMORPHIS;

Πιστεύω ότι οφείλεται στο γεγονός ότι έχουμε περιοδεύσει πάρα πολλές φορές στη Γερμανία. Συμβαίνει και παίζουμε 6-7 φορές τουλάχιστον σ’ αυτή τη χώρα με κάθε περιοδεία μας και πάμε ολοένα και καλύτερα. Επιπλέον παίζουμε συνεχώς στα μεγάλα φεστιβάλ που γίνονται εκεί, οπότε παρότι η μουσική μας δεν είναι και η πιο εμπορική που μπορείς να βρεις εκεί έξω, έχουμε επιτυχία στα charts, η οποία και μας χαροποιεί ιδιαίτερα.

Θα έλεγα ότι υπάρχουν αρκετές ομοιότητες στα τελευταία τέσσερα άλμπουμ σας που έχετε με τον Tomi στα φωνητικά. Τι πιστεύεις ότι είναι διαφορετικό στον πιο πρόσφατό σας δίσκο;

Βασικά, το θέμα είναι ότι περιοδεύουμε συνεχώς, γνωρίζουμε ο ένας τον άλλο καλύτερα και παίζουμε καλύτερα. Στο “Eclipse” δεν ξέραμε ο ένας τον άλλο και προσπαθούσαμε να βρούμε τη χημεία μας. Είναι σαφές πάντως ότι υπάρχει πρόοδος από τότε που ήρθε στην μπάντα ο Tomi Joutsen.

Όταν τον πρωτοείδατε τον Tomi, πως είχατε αντιδράσει; Το look του είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικό…

Έχεις δίκιο. Είχαμε ξαφνιαστεί εντελώς μόλις τον είδαμε μπροστά μας με αυτά τα πάρα πολύ μακριά ράστα μαλλιά. Βέβαια όταν έπιασε το μικρόφωνο κι άρχισε να τραγουδάει, πάθαμε όλοι μεγάλη πλάκα. Σε ότι αφορά το look του, όμως, φαίνεται σπουδαίο πραγματικά και το γουστάρει ο κόσμος πολύ, οπότε και αυτό θα έλεγα ότι βοηθάει το γκρουπ.

Amorphis2011d webΟι στίχοι σας μιλούν για την “Kalevala”. Πως δουλεύετε με αυτήν την ιστορία και πόσο σημαντικοί είναι οι στίχοι για τη μουσική σας;

Να ξέρεις ότι η μουσική έρχεται πρώτα, αλλά είμαστε γνωστοί και για τους στίχους μας. Μας βοηθάει κάποιος φίλος μας, αλλά δουλεύει πολύ καλά αυτή η συνεργασία και φαίνεται ότι αρέσει πολύ αυτή η ιστορία. Πάντως, δεν βλέπουμε τους στίχους πριν γράψουμε τη μουσική.

Πως βλέπεις αυτήν τη μόδα των τελευταίων χρόνων, που ολοένα και περισσότερα σχήματα χρησιμοποιούν τη μυθολογία των Σκανδιναβικών χωρών στη θεματολογία τους;

Αυτό που μπορώ να πω, είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλές κουλτούρες και μυθολογίες που είναι μεταξύ τους όμοιες πάνω-κάτω. Ταξιδεύοντας βλέπεις διαφορετικά πράγματα και περιοδεύοντας με τους ORPHANED LAND, διαπιστώσαμε, τσεκάροντας τα tattoo που είχαμε, ότι ήταν ίδια!!! Αυτό λοιπόν που διαπιστώνω με τα χρόνια, είναι ότι οι χαρακτήρες είναι οι ίδιοι χοντρικά και αλλάζουν τα ονόματα!

Υπάρχουν πολλοί που σας θεωρούν progressive metal συγκρότημα. Συμφωνείς μαζί τους;

Μπορεί να έχουμε κάποιες επιρροές από το συγκριμένο είδος μουσικής, αλλά δεν θα έλεγα ότι είμαστε και progressive metal συγκρότημα.

Amorphis 2011bΤι πιστεύεις ότι άλλαξε όταν ήρθε ο Tomi στο συγκρότημα;

Αυτό που έφερε στα σίγουρα είναι η σταθερότητα. Ο τότε τραγουδιστής μας, Pasi Koskinen, συνήθιζε να εξαφανίζεται για μήνες και να μην έχουμε ίχνη του. Πλέον έχουμε έναν άνθρωπο στον οποίο μπορούμε να στηριχτούμε 100%, έφερε καινούργιο ενδιαφέρον στα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ κι ένα αίσθημα εμπιστοσύνης ότι μπορείς να δουλέψεις πολύ καλά μαζί του. Οι φωνητικές του δυνατότητες είναι πολύ μεγάλες και ο χαρακτήρας του πολύ προσγειωμένος.

Ποια είναι η εμπειρία σας δουλεύοντας με μία πολυεθνική εταιρία, όπως η ΕΜΙ, για το “Far from the sun”;

Ο συγκεκριμένος δίσκος ήταν πολύ δύσκολος για εμάς. Στην πραγματικότητα κανείς από την εταιρία δεν ενδιαφέρθηκε για το δίσκο, παρά μόνο η ΕΜΙ Φιλανδίας. Ο Pasi Koskinen, ήταν εντελώς χάλια εκείνη την περίοδο… Εντελώς χάλια όμως… Μπορεί να κάναμε χρυσό δίσκο στη Φιλανδία, αλλά έχω την εντύπωση ότι υπήρξαν αρκετές χώρες στις οποίες δεν κυκλοφόρησε καν ο δίσκος… Να σκεφτείς ότι το “Eclipse” είχε γραφτεί για τον Pasi, αλλά με τον Tomi στα φωνητικά, το αποτέλεσμα είναι 10 φορές καλύτερο.

Πως πιστεύεις ότι έχουν αντιδράσει οι οπαδοί των AMORPHIS από την εποχή του “Tales…” απέναντι στο πιο πρόσφατό σας υλικό;

Η αλήθεια είναι ότι κάποιοι μας εγκατέλειψαν, ενώ σε κάποιους που μας είχαν δει και το 1995-1996 αρέσαμε ακόμα. Το πιο σημαντικό απ’ όλα όμως, είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλοί νεώτεροι οπαδοί που μας ακολουθούν πιστά τα τελευταία χρόνια και μας στηρίζουν σε κάθε προσπάθειά μας.

Amorphis2011a webΠόσο σημαντικό πιστεύεις ότι είναι το folk στοιχείο για τους AMORPHIS;

Το folk στοιχείο πάντα βρισκόταν στους δίσκους των AMORPHIS, απλά σε κάποια άλμπουμ βρισκόταν περισσότερο και σε κάποια άλλα λιγότερο… Απ’ αυτό και μόνο, καταλαβαίνεις πόσο σημαντικό είναι για εμάς.

Ποιες ήταν οι αντιδράσεις των νεώτερων οπαδών των AMORPHIS στο “Magic and mayhem”, όπου είχατε επανεκτελέσει παλιά σας τραγούδια;

Είχε πλάκα, επειδή, ενώ οι νεώτεροι οπαδοί μας, έδειχναν να μην γνώριζαν τα παλιά τραγούδια μας, από τη στιγμή που βγήκε αυτός ο δίσκος, τα τραγουδούν μαζί μας στις συναυλίες!!! Νομίζω ότι ήταν πολύ επιτυχημένη κίνηση.

Για το τέλος, τι περιμένεις από τις συναυλίες στην Ελλάδα;

Πάντα περνούσαμε τέλεια στην Ελλάδα και με πάρα πολύ ποτό!!! (γέλια) Τώρα μάλιστα που αρχίζουν τα κρύα, αγαπάμε την Ελλάδα ακόμα περισσότερο!!! Νομίζω ότι θα περάσουμε δύο εξαιρετικές βραδιές και τα support σχήματα που έχουμε μαζί μας, οι LEPROUS και οι NAHEMAH, είναι πραγματικά πάρα πολύ καλά!

Σάκης Φράγκος

 

www.amorphis.net

 

Line-up

Tomi Joutsen – φωνητικά
Esa Holopainen – κιθάρα
Tomi Kolvusaari – κιθάρα
Niclas Etelävuori – μπάσο
Santeri Kallio – πλήκτρα
Jan Rechberger – ντραμς

 

Δισκογραφία (studio άλμπουμ):

“The Karelia isthmus” (1993)

“Tales from the thousand lakes” (1995)

“Elegy” (1996)

“Tuonela” (1999)

“Am universum” (2001)

“Far from the sun” (2003)

“Eclipse” (2006)

“Silent waters” (2007)

“Skyforger” (2009)

“Magic and mayhem: Tales from the early years” (2010)

“The beginning of times” (2011)

INTERVIEW ALMAH – “Mr. Ego (Take me down)”

0

Ξεκίνησε σαν η solo δουλειά του τραγουδιστή των ANGRA. Κατέληξε στο τρίτο άλμπουμ να αποτελεί την προτεραιότητά του. Οι ALMAH κυκλοφόρησαν την καλύτερή τους δουλειά ως σήμερα και ο λαλίστατος Edu Falaschi, από το Αμβούργο, είχε όρεξη να μιλήσει για τα πάντα. Ακόμα και τα σύννεφα στον ουρανό των ANGRA.

Almah - Band 02

 

Καλωσήρθες στην Ευρώπη. Η πρώτη φορά που μιλήσαμε ήταν για την πρώτη σου απόπειρα με τους ALMAH. Πολλά έχουν συμβεί και πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Το πιο σημαντικό για μένα είναι την μεγάλη αλλαγή στην μουσική σας. Ιδιαίτερα με το “Motion” που κυκλοφορεί σύντομα που για μένα ήταν μια ευχάριστη έκπληξη.

Χαίρομαι που το βλέπεις έτσι. Θέλαμε πολύ να βάλουμε το δικό μας στίγμα στο power metal πλέον και αφού αυτός είναι ο δεύτερος δίσκος στον οποίο δουλεύουμε μαζί, ήταν η σωστή στιγμή. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει και το αμφίβολο μέλλον των ANGRA O Felippe (Andreoli) κι εγώ θέλαμε να απομακρυνθούμε από τις συγκρίσεις με το άλλο μας συγκρότημα και να γράψουμε μαζί με τα άλλα παιδιά την μουσική που μας ταιριάζει περισσότερο. Ήταν κάτι που αποφασίσαμε πριν βρεθούμε με τους υπόλοιπους.

IMG 9851 by Alex MilesiΓια πρώτη φορά, οι ALMAH παρουσιάζονται περισσότερο ως συγκρότημα, παρά ως η παράλληλη προσωπική σου ασχολία. Αυτό πόσο ρόλο έπαιξε στην διαμόρφωση του χαρακτήρα του “Motion”?

Είναι το πιο σημαντικό για μένα, αφού προτιμώ να δουλεύω με ομάδα, παρά μόνος μου. Θα πρέπει να σου εξηγήσω πώς είχαν τα πράγματα. Αρχικά αποφάσισα να κάνω τον πρώτο σόλο δίσκο, επειδή οι ANGRA ήταν σε μια δύσκολη και περίεργη κατάσταση με πολλά εσωτερικά προβλήματα, οπότε μέχρι να διαλευκανθεί, εγώ αφοσιώθηκα στην μουσική. Μετά επιστρέψαμε με τους ANGRA και παρότι ευχαριστήθηκα το “Temple of shadows”, οι σκιές άρχισαν να επιστρέφουν και η χαρά του να βρίσκεσαι σε ένα συγκρότημα εξαφανίζεται γρήγορα σε τέτοιες περιπτώσεις. Με το δεύτερο διάλειμμα, αποφάσισα να κάνω τους ALMAH συγκρότημα, αφού το μέλλον των ANGRA ήταν αμφίβολο και έτσι IMG 9860 by Alex Milesi b wπροέκυψε το “Fragile equality” και η μπάντα με τα άλλα παιδιά. Όπως ξέρεις, οι ANGRA επέστρεψαν και για ακόμα μια φορά οι εγωισμοί δεν έλειπαν. Όσο κι αν μου αρέσουν οι δίσκοι που κάναμε, η μουσική που γράφουμε, η παρέα με τους υπόλοιπους είναι δύσκολη. Εγώ είμαι πάντα αισιόδοξος και πιστεύω ότι οι άνθρωποι αλλάζουν, αλλά πλέον με τους ANGRA θα κάνουμε ένα μεγάλο διάλειμμα και μετά την εμφάνισή μας στο Rock in Rio (σ.σ. μόλις πραγματοποιήθηκε), θα ξαναβρεθούμε τον Ιανουάριο για να πάρουμε τις αποφάσεις μας. Αυτό είναι κάτι που γνώριζα από τον προηγούμενο Δεκέμβριο, οπότε και αποφάσισα να ασχοληθώ ενεργά με τους ALMAH, γιατί θέλω η προσοχή μου να είναι στραμμένη στην μουσική. Η μπάντα είναι χαρούμενη κι αυτή η θετική ενέργεια βγαίνει πιστεύω και προς τα έξω. Μάλλον το “Motion” είναι και ο πιο άρτιος δίσκος μου οπότε και προσβλέπω για πολύ θετικά αποτελέσματα. Άλλωστε αυτό που ακούς εδώ, είναι αυτό που με αντιπροσωπεύει περισσότερο μουσικά.

Είναι στενάχωρο να βλέπεις μια μεγάλη μπάντα να καταρρέει.

Έχεις δίκιο, αλλά δεν είμαι εδώ για να κρυφτώ πλέον ή να προσποιούμαι. Δεν κατηγορώ κανένα και δεν θα πω κάτι αρνητικό για κανένα άτομο, όμως η κατάσταση στους ANGRA δεν είναι καλή. Από την πλευρά μου υπόσχομαι ότι όταν έρθει η στιγμή, θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να επανέλθει η θετική ενέργεια στην μπάντα, αλλά θα είναι και η τελευταία απόπειρα από μέρους μου. Έτσι τώρα αφοσιώνομαι στους ALMAH κι εύχομαι για ένα καλό μέλλον.

IMG 0018 by Alex MilesiΠόσο μεγάλο ρόλο έπαιξε η ανάμιξη του Jacobs (TEXTURES) στο τελικό αποτέλεσμα;

Σε ένα φεστιβάλ που έπαιζαν οι ANGRA στη Βραζιλία, ο Felippe (σ.σ Andreoli –μπάσο σε ANGRA και ALMAH), είδαμε τους TEXTURES, και μας άρεσε πολύ η μπάντα, ο ήχος τους και η παρουσία τους. Τους ψάξαμε παραπάνω και όταν έφτασε η στιγμή να κάνουμε το νέο δίσκο, με πιο σύγχρονο ήχο και παραγωγή, το πρώτο όνομα που σκεφτήκαμε ήταν το δικό του. Σίγουρα ήταν η κατάλληλη επιλογή.

Πόσο μεγάλη ανάμιξη είχε ο ίδιος;

Ο Johan έλαβε τις ηχογραφήσεις ολοκληρωμένες και η δουλειά του ήταν να τις μιξάρει και να κάνει το mastering. Όμως από την αρχή του ζητήσαμε να βάλει και την δική του υπογραφή στο τελικό αποτέλεσμα. Του δώσαμε την ελευθερία να προσθέσει ή να αφαιρέσει ό,τι πιστεύει σαν να είναι μέλος της μπάντας και πίστεψέ με, εν τέλει δεν αλλάξαμε τίποτα από αυτά που έκανε. Ενθουσιαστήκαμε από την αρχή και μέχρι σήμερα μας αρέσει αυτό που έκανε από όλες τις πλευρές.

Ξεχωρίζει για μένα και η ποικιλία στον δίσκο. Διαφορετικές δομές, επιρροές και αρκετές τεχνικές αλλαγές και με ικανοποιεί το εύρος των συνθέσεων.

Βασικό ρόλο όμως παίζουν οι μελωδίες. Χαίρομαι που σου άρεσε. Δεν θέλαμε να υπάρχουν επαναλήψεις και οι ALMAH μας δίνουν την ευχέρεια να επεκταθούμε μουσικά. Υπάρχουν thrash στιγμές, βαριά riff, αρκετές μελωδίες και μετά μια όμορφη μπαλάντα. Ό,τι μας αρέσει μπορεί να χωρέσει εδώ και παράλληλα να χαρακτηρίζει την μπάντα.

IMG 9854 by Alex MilesiΔεν αναρωτηθήκατε όμως, αν αυτή η μεγάλη αλλαγή θα ξενίσει το κοινό στο οποίο άρεσαν τα δυο προηγούμενα ή η πορεία σου στους ANGRA;

Καλή ερώτηση. Δεν ανησυχήσαμε καθόλου. Το σκεφτήκαμε, αλλά δεν θέλαμε να επαναλάβουμε κάτι από το παρελθόν. Νοιώθουμε την ανάγκη να εξελιχτούμε και πιστεύω ότι το καταφέραμε πολύ καλά κρατώντας και κάποια από τα στοιχεία μας.

Για πρώτη φορά νιώθω ότι σε ακούω να τραγουδάς τόσο άνετα και τόσο φυσικά.

(γέλια) Μου αρέσουν τα σχόλιά σου γιατί έπιασες το νόημα.

Κοίτα, θέλω να είμαι ειλικρινής. Σε είδα δυο φορές ζωντανά με τους ANGRA και δυσκολεύτηκα να πιστέψω ότι δυσκολευόσουν τόσο πολύ να αποδώσεις τα τραγούδια. Όσο κι αν μου αρέσει η φωνή του Matos, άλλο τόσο μου άρεσαν οι δουλειές των ANGRA με εσένα. Να πιστέψω τότε ότι η δυσκολία ήταν μόνο από την κούραση; Για μένα ήταν κάπως απογοητευτικό.

Κοίτα, έχεις δίκιο γιατί δυσκολεύομαι. Είναι φυσικό, γιατί το εύρος της φωνής μου δεν είναι για τους ANGRA (σ.σ. !!!???!!!). Λόγω του παρελθόντος των ANGRA, είναι σχεδόν αδύνατο να το ακολουθήσω. Η μπάντα ήθελε από την αρχή να συνεχίσουμε στο ίδιο ύφος, κάτι που είναι ανθρωπίνως αδύνατο για μένα να αναπαράγω στην περιοδεία. Ζήτησα ξανά και ξανά να γράψουν πιο κοντά στην δική μου φωνή, αλλά ακόμα και στο “Temple of shadows” όταν επιστρέψαμε, τα τραγούδια που έφεραν ήταν με ψηλές μελωδίες. Ο συνδυασμός αυτού αλλά και της δικής μου απογοήτευσης με την άσχημη κατάσταση στο εσωτερικό της μπάντας, είχε ως αποτέλεσμα να καταστρέψω τη φωνή μου. Για χρόνια είχα χάσει το εύρος μου και τις ψηλές, καθαρές μου νότες. Πήγα σε αρκετούς γιατρούς, έκανα θεραπείες και τελικά, μόνο στα τελευταία είμαι ο πραγματικός εαυτός μου. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που με βρίσκεις τόσο άνετο και φυσικό στο “Motion”, ακόμα κι όταν ανεβαίνω ψηλά.

IMG 9844 by Alex MilesiΆρα κινδύνευσε η καριέρα σου, έτσι;

Σίγουρα. Αν με έβλεπες στις φετινές μου συναυλίες θα καταλάβαινες πόσο καλύτερα ακούγομαι πλέον. Επέμεινα στους ANGRA, οτι δεν μπορώ να καταστραφώ και γι’ αυτό πλέον τραγουδάω όπως μου ταιριάζει. Ακόμα και σε κομμάτια όπως το “Carry on”.

Καιρός δεν ήταν; Είσαι με το συγκρότημα για 10 χρόνια, όσο και προκάτοχός σου.

Το προσωπικό μου ύφος είναι πιο σκοτεινό και επιθετικό.

Αν κάποιος ακούσει το “Hypnotize” δε θα σε αναγνώριζε.

(Γέλια) ναι ίσως, αλλά είναι πιο κοντά στο δικό μου ύφος.

Στιχουργικά μπορείς να μας δώσεις μια ιδέα για τα θέματα;

Κουράστηκα να γράφω και να τραγουδάω concepts και φανταστικές ιστορίες. Πιστεύω ότι η μουσική έχει μεγάλη δύναμη και προτιμώ να την χρησιμοποιήσω για να μιλήσω στον κόσμο για πιο ρεαλιστικά θέματα. Αναφέρομαι εδώ για τα ΜΜΕ και την δύναμη της τηλεόρασης. Το “Bullets on the Altar” μιλάει για μια πραγματική ιστορία, που πρόσφατα διαδραματίστηκε στην Βραζιλία, με έναν που σκότωσε 12 κορίτσια σε ένα σχολείο επειδή ήταν παρθένες, ώστε αυτά να πάνε στον Παράδεισο! Δεν κατακρίνω τη θρησκεία, αλλά θέτω το ερώτημα του τι είναι καλό και που υπάρχει η γραμμή μεταξύ καλού και τρέλας.

Almah - Band 01Με τον τίτλο “Zombie dictators” δυσκολεύομαι να μαντέψω ότι αναφέρεσαι στην πραγματικότητα (γέλια);

Κι όμως (γέλια). Μιλάμε για τους σύγχρονους δικτάτορες, αυτούς που μας επιβάλλονται από τα ΜΜΕ. Πώς γίνεται να δεχόμαστε έμμεσες δικτατορίες το 2011;

Για να χρησιμοποιήσω τον τίτλο σου, επειδή είμαστε πιο υπνωτισμένοι (“Hypnotized”) από ποτέ.

(γέλια) Ακριβώς. Η δύναμη των μέσων είναι τρομακτική. Με αυτά καταπιαστήκαμε. Οι νέοι δεν σκέπτονται αρκετά για το τι συμβαίνει γύρω τους, την πραγματικότητα στην οποία ζουν.

Πες μου και για το “Late night in ‘85”; Τι έγινε τότε;

Είναι ένα προσωπικό τραγούδι αυτό. Τότε πέθανε ο πατέρας μου, αλλά αντί να γράψω ένα πένθιμο τραγούδι, προτίμησα να γράψω για την δύναμη που μπορείς να αντλήσεις, όταν χάνεις ένα πρόσωπο που αγαπάς πολύ.

Almah - Band Montage 03Πρέπει να σε ρωτήσω για το “Living and drifting”, μου θύμισε η πρώτη στροφή το “Living for the night” των VIPER (Βραζιλιάνικη μπάντα, με τον Matos στα φωνητικά πριν ξεκινήσουν οι ANGRA)

Αν και ξέρω τους VIPER, επειδή τραγουδούσε ο Andre Matos νομίζω ότι το κομμάτι που μου αναφέρεις είναι μπαλάντα.

Ναι, έτσι ξεκινά, αλλά αν προσέξεις όταν επαναλαμβάνει ο Matos την πρώτη στροφή, τραγουδά όπως εσένα στο “Living and drifting”.

Θα το κοιτάξω, μου κέντρισες το ενδιαφέρον γιατί δεν μου το έχουν ξαναπεί. Ίσως ήρθε ως μια επιρροή. Η μπάντα πάντως ήταν φοβερή.

Πόσο συνεισφέρουν τα υπόλοιπα μέλη;

Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι όλοι φέραμε τις ιδέες μας και τις δουλέψαμε όλοι μαζί. Δεν βάλαμε κανένα εγωισμό, δουλέψαμε απελευθερωμένοι και σαν ομάδα. Αυτό είναι που μου αρέσει τόσο.

IMG 9854 by Alex Milesi b wΆρα οι ALMAH είναι πιο… μπάντα από ποτέ.

Ιδιαίτερα αφού θα σταματήσουμε για λίγο με τους ANGRA, σίγουρα οι ALMAH είναι η προτεραιότητά μου αυτή την στιγμή. Δεν είναι πλέον αυτό που ξεκίνησα ως ένα μέσω για να εκφραστώ σε προσωπικό επίπεδο, αλλά ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα.

Πιστεύεις πλέον ότι κουβαλάς την εμπειρία για να κάνεις τους ALMAH επιτυχημένους; Και τι φέρνουν οι υπόλοιποι στο συγκρότημα;

Ναι πλέον. Εγώ ο Marcelo κι ο Felippe γυρνάμε τον κόσμο για να προωθήσουμε το νέο άλμπουμ, ενώ οι άλλοι στην Βραζιλία, ασχολούνται με την περιοδεία, τα βίντεο και πολλά άλλα διαδικαστικά. Έχουμε όλοι μεγάλη συμβολή σε αυτό που λέγεται ALMAH. Πιστεύουμε στο συγκρότημα και βάζουμε όλη μας την ενέργεια σε αυτό.

Υπάρχει και σημαντική στήριξη από την AFM.

Μας υποστήριξαν από την αρχή. Πιστεύουμε όμως ότι η στήριξη οφείλεται και στο ότι η μουσική μας είναι δυνατή και έχει προοπτικές. Δείχνουν να μας πιστεύουν και έχουμε δώσει ένα τόνο συνεντεύξεις, επισκεφτήκαμε την Ιαπωνία, τη Γαλλία και τώρα σου μιλάω από την Γερμανία και η ανταπόκριση που δεχόμαστε είναι ενθαρρυντική. Αν το άλμπουμ δεν ήταν τόσο καλό, δεν πιστεύω πως θα είχαμε την ίδια αντίδραση. Ο κόσμος νιώθει πως αυτό που κάνουμε είναι αληθινό. Είμαστε παραγωγικοί και όλα συμβαίνουν γρήγορα.

Θέλω να κλείσουμε το κεφάλαιο ANGRA, θα ήθελα να μας δώσεις μερικές λεπτομέρειες. Η απραξία μετά το τελευταίο άλμπουμ, το “Aqua”, οφείλεται καθόλου στην SPV;

Ίσως, αλλά δεν γνωρίζω. Περιμέναμε να πάει καλύτερα γιατί τα κομμάτια είναι δυνατά. Μου αρέσει το άλμπουμ. Ίσως προς τα έξω όμως βγαίνει η άσχημη κατάσταση που επικρατεί στο συγκρότημα. Τι να πω;

IMG 0007 by Alex MilesiΑυτό που επισήμως βγήκε προς τα έξω, είναι πως το συγκρότημα είχε προβλήματα με το management. Τελικά όμως καταλαβαίνω ότι περισσότερο είχε να κάνει με τις διαπροσωπικές σας σχέσεις, σωστά;

Ναι, όπως σου είπα. Υπήρχαν μουσικές διαφορές, αλλά κυρίως οι διαφορές μας ήταν προσωπικές. Δεν ξέρω ποιο ήταν το κομβικό σημείο, αλλά αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι το συγκρότημα έχει καταστραφεί από τον εγωισμό και τη απληστία κάποιων. Κυρίως την απληστία. Είμαστε άνθρωποι και κάνουμε λάθη, αλλά θα προσπαθήσουμε γιατί η ιστορία των ANGRA το απαιτεί. Δεν αναφέρομαι μόνο στην δική μου περίοδο αλλά και παλαιότερα. Ο Rafael (σ.σ. Bittencourt ) είναι ιδιοφυία στην κιθάρα με τον τρόπο που αναμιγνύει τα διάφορα μουσικά είδη. Ο Kiko (σ.σ. Loureiro) είναι καταπληκτικός κιθαρίστας και ο καθένας ξεχωριστά προσδίδει στην ταυτότητα της μπάντας, όμως πρέπει να συγκεντρωθούμε στην μουσική, δίχως εγωισμούς. Για το ποιο ασήμαντο πράγμα, στους ANGRA χρειάζεται να ανταλλάξουμε 40 μηνύματα. Μέχρι να αποφασίσουμε πού θα βρεθούμε για να κάνουμε πρόβες, πρέπει να μας πάρει ένα μήνα. Αντί να σκεφτόμαστε το συμφέρον της μπάντας, ο καθένας μας βλέπει το προσωπικό του συμφέρον.

AL M-C smallΓια να υπάρξει συνέχεια με τους ANGRA τι πρέπει να συμβεί όταν ξαναβρεθείτε λοιπόν;

Ας ξεκινήσουμε με τον σεβασμό. Οφείλουμε να επανέλθουμε και να μιλήσουμε για μουσική, όχι για εγωισμούς, λεφτά και ποσοστά. Το παρελθόν είναι όμορφο και πρέπει να βασιστούμε στην μουσική μας. Μόνο έτσι θα συνεχίσουμε.

Ευχαριστώ για την ειλικρίνειά σου και για τις πληροφορίες. Εύχομαι ό,τι καλύτερο σε σένα προσωπικά, στους ANGRA αλλά και στους ALMAH.

Κι εγώ σε ευχαριστώ για τη συνέντευξη, αλλά και για την ευκαιρία που μου έδωσες να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα στους φίλους των ANGRA, για την αλήθεια που κρύβαμε. Δεν θέλω να κατηγορήσω κανένα, αλλά ήταν σημαντικό που μπόρεσα να ανοίξω την καρδιά μου. Σε ευχαριστώ.

Γιώργος “Kay” Κουκουλάκης

Συνέντευξη SYMPHONY X: “Their moment in the spotlight”

0

 

Από το “Paradise lost” φάνηκε ότι οι SYMPHONY X είχαν επιστρέψει για τα καλά στο προσκήνιο του progressive metal. Το “Iconoclast” απλά επιβεβαιώνει αυτό που φαινόταν και μας παρουσιάζει τους Αμερικανούς progsters στο απόγειο (μέχρι στιγμής;) της καριέρας τους. Μία απο τις μεγαλύτερες φωνές του metal, o sir Russell Allen, μας μιλάει τόσο για τους SYMPHONY X, όσο και για τα πολλά και διάφορα project του και φυσικά για την πολυαναμενόμενη, πρώτη εμφάνισή τους στην Ελλάδα, στις 28 Οκτωβρίου στο Gagarin205…

SymphonyX.2011 s web

 

Russell φαίνεται ότι τα καταφέρατε και πάλι!

Ευχαριστώ πάρα πολύ φίλε μου!

Δεν ήξερα τι να περιμένω απο το “Iconoclast” μετά και το τρομακτικό “Paradise lost”, αλλά δείξατε ότι βρίσκεστε σε φοβερή συνθετική κατάσταση.

Αυτό νομίζω κι εγώ. Καταφέραμε και βγάλαμε 2 συνεχόμενα πάρα πολύ καλά άλμπουμ, τουλάχιστον για μένα προσωπικά, και την κατάλληλη στιγμή αν θες.

Για να είμαι ειλικρινής, το “Paradise lost” για μένα, είναι καλύτερο σαν άλμπουμ, όμως το “Iconoclast” είναι σίγουρα αντάξιος διάδοχός του και εξαιρετικό με τη σειρά του.

Σίγουρα, αυτό είναι και θέμα γούστου. Καταλαβαίνω και σέβομαι αυτό που λες. Για μένα σημαντικότερο είναι αυτό που είπες στο τέλος. Ότι και αυτό το άλμπουμ, στα αυτιά σου και στα αυτιά του κόσμου, είναι επίσης εξαιρετικό.

SymphonyX.2011m webΗ σύνθεση του “Iconoclast” μήπως ήταν λίγο δυσκολότερη για εσάς; Εννοώ ότι μετά την τρομερή επιτυχία του “Paradise lost”, είχατε περισσότερο άγχος για το αποτέλεσμα του νέου σας δίσκου;

Η αλήθεια είναι ότι είχε επιρροή στο ότι κάναμε. Το “Paradise lost” ήταν ένα όντως πολύ πετυχημένο άλμπουμ. Και έτσι θέλαμε να έχουμε αν όχι την ίδια, παρόμοια επιτυχία και στο νέο μας αλμπουμ. Δε θέλαμε να αντιγράψουμε το “Paradise lost” μουσικά, αλλά μας έθεσε κατα κάποιο τρόπο το στόχο για το “Iconoclast”. Να είναι ένα heavy, μελωδικό, με groovy riffs άλμπουμ, με μελωδικά ρεφρέν στα περισσότερα κομμάτια και με εκτενέστερες συνθέσεις. Τον ήχο όμως θέλαμε να τον κρατήσουμε «σφιχτό» όπως και στο “Paradise lost” και δουλέψαμε πολύ πάνω σε αυτό στο στούντιο. Ειδικά πάνω στις κιθάρες. Ηχητικά ειδικά, τα τύμπανα, η φωνή και οι κιθάρες κυρίως είναι βασισμένα στο “Paradise lost”.

Στο “Iconoclast” νομίζω ότι έχετε επικεντρωθεί περισσότερο στην progressive μεριά σας και όχι τόσο στην heavy/power που είχατε στο “Paradise lost”. Ήταν κάτι που έγινε σκόπιμα με σκοπό να αποφύγετε την αντιγραφή κατά κάποιο τρόπο;

Σίγουρα! Δε θέλαμε για κανένα λόγο να αντιγράψουμε το “Paradise lost”. Για αυτό και έχουμε περισσότερα progressive στοιχεία, όπως έχουμε ακόμα και αρκετά RUSH στοιχεία σε αυτό το δίσκο. Υπάρχουν πολλές επιρροές απο πιο παραδοσιακά metal ακούσματα και καταφέραμε να ακούγεται διαφορετικό, έχοντας όμως τη δύναμη και τον αντίκτυπο του προηγούμενου δίσκου μας.

SymphonyX.2011h webΠιστεύεις ότι αυτή είναι η στιγμή των SYMPHONY X που βρίσκονται στο προσκήνιο όσο ποτέ και πρέπει να την εκμεταλλευτούν στο έπακρο;

Το πιστεύω, ναι. Όλα έχουν να κάνουν με εμάς και την εταιρία. Η Nuclear Blast κάνει και αυτή απο τη μεριά της ό,τι μπορεί φυσικά. Αλλά ναι, το πιστεύω ότι τώρα είναι η στιγμή της μπάντας. Τα άλμπουμ μιλάνε απο μόνα τους, τα τραγούδια μεμονωμένα επίσης και δε χρειαζόμαστε κάποιους να μας βάλουν στο επίκεντρο. Εμείς και η εταιρία μας το καταφέρνουμε αυτό. Ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να μεγαλώσουμε το πρόγραμμα της περιοδείας μας και να φέρουμε μια καλύτερη παραγωγή και ένα καλύτερο stage show στους οπαδούς μας. Και φυσικά ελπίζουμε να αυξήσουμε τα πάντα ουσιαστικά… Τόσο τις εμφανίσεις και την ποιότητά τους όπως σου είπα, αλλά και τον κόσμο που θα μας ακούσει και θα έρθει να μας δεί. Και ναι, πιστεύω ότι αυτό είναι το άλμπουμ το οποίο θα μας τα δώσει όλα αυτά.

Επομένως κι εμείς δε θα χρειαστεί να περιμένουμε ακόμα 4-5 χρόνια για το νέο δίσκο. Γιατί αυτή η στιγμή θα έχει χαθεί μέχρι τότε.

Κι εγώ ελπίζω πως όχι. Βέβαια νομίζω ότι αποδεικνύουμε πλέον ότι έχουμε τη δύναμη να είμαστε σταθεροί και ότι δεν πάμε πουθενά. Σίγουρα τα κενά μεταξύ των δίσκων κάνει τον κόσμο να αναζητά τη μπάντα, αλλά αυτό δεν το βλέπω σαν πρόβλημα. Μόλις τελειώσουμε και την περιοδεία όσο συντομότερα μπορούμε, με έναν καλό προγραμματισμό, θα μπορούμε να αφοσιωθούμε ακόμα πιο γρήγορα στο επόμενο άλμπουμ μας.

SymphonyX.2011g webΠριν την κυκλοφορία του “Paradise lost” είχατε προλάβει να κυκλοφορήσετε 6 άλμπουμ σε διάστημα 9 σχεδόν χρόνων. Μήπως τελικά εκείνο το κενό μέχρι την κυκλοφορία του “Paradise lost” βοήθησε τη μπάντα και γι’ αυτό το αποτέλεσμα ήταν τόσο εντυπωσιακό;

Θα έλεγα ότι σίγουρα απέδειξε το νόημα. Ότι η μπάντα είναι αξιόπιστη πλέον, ανεξαρτήτως του χρόνου. Αν η μουσική είναι καλή, δεν έχει σημασία το πόσο καιρό κάνεις να κυκλοφορήσεις το άλμπουμ. Νομίζω πάντως ότι το κενό βοήθησε τη μπάντα να πάρει μια νέα κατεύθυνση, να ξεφύγει λίγο απο αυτά που είχε δημιουργήσει μέχρι εκείνη τη στιγμή και να πετύχει κάτι νέο, κάτι φρέσκο. Και αυτό ήταν το “Paradise lost”. Άρα νομίζω κι εγώ ότι ήταν καλό τελικά αυτό το κενό. Απο την άλλη όμως, δεν ήταν τόσο καλό για εμένα τουλάχιστον το κενό μεταξύ του “Paradise lost” και του “Iconoclast”. Γιατί κι αυτό ήταν περίπου στα ίδια χρόνια. Έγιναν διάφορα πράγματα, όλα για κάποιον λόγο βέβαια, αλλά ήταν ένας πάρα πολύ δύσκολος δίσκος για να τον τελειώσουμε. Άξιζε βέβαια, αλλά ελπίζω ότι στον επόμενο να κυλήσουν πιο ομαλά τα πράγματα. Και φυσικά ελπίζω να ακούγεται το ίδιο καλός!

SymphonyX.2011e webΕπομένως το κενό μεταξύ του “Paradise lost” και του “Odyssey” είχε να κάνει καθαρά με εσάς και μουσικούς λόγους, όπως πχ η συνθετική διαδικασία.

Πάνω κάτω ναι. Είχαμε ευκαιρίες που έπρεπε να αρπάξουμε, ο καθένας μας ξεχωριστά, αλλά και σαν μπάντα. Δεν ήμασταν ποτέ και η μπάντα που περιόδευε όπως ξέρεις. Πρώτη μας περιοδεία ουσιαστικά έγινε μετά το τέταρτο άλμπουμ μας. Πολλά έπαιξαν το ρόλο τους τότε. Άλλα σημαντικά, άλλα όχι. Ήταν μια περίεργη περίοδος για τη μπάντα.

Πιστεύεις ότι το γεγονός πως δεν περιοδεύατε, επηρέασε αρνητικά τη δημοτικότητα της μπάντας;

Σίγουρα! Αν είχαμε περιοδεύσει τότε που έπρεπε να είχαμε περιοδεύσει περισσότερο, θα είχαμε σίγουρα μεγαλύτερο fan base και περισσότερος κόσμος θα ήξερε γενικότερα τους SYMPHONY X. Το internet δεν υπήρχε ουσιαστικά όταν ξεκινούσαμε και έπρεπε να το κάνουμε κανονικά με τον κλασικό τρόπο… Περιοδείες και συναυλίες. Όμως δεν το κάναμε και γιατί η εταιρία που είχαμε τότε, δεν ενδιαφερόταν για αυτό. Την ενδιέφερε η μπάντα να βγάζει πολλούς δίσκους, γιατί δεν είχε και τα χρήματα να μας βγάλει περιοδεία. Κατά κάποιο τρόπο εξαναγκαστήκαμε να κάνουμε ό,τι κάναμε, μιας και δεν υπήρχε και η αγορά εκείνη την περίοδο για το progressive metal, με εξαίρεση λίγες χώρες στη Νότιο Αμερικη, την Ιαπωνία και τα Νότια της Ευρώπης. Τελικά ήταν κάτι που έπρεπε να κάνουμε μόνοι μας και χωρίς τη βοήθεια κανενός για να γίνει. Ό,τι κατάφερε αυτή η μπάντα το έχει καταφέρει με τα δικά της χέρια και τους δικούς της κόπους. Είναι πραγματικά η πρώτη φορά που βρισκόμαστε σε μια εταιρία που νιώθουμε και βλέπουμε ότι μπορεί πραγματικά να βοηθήσει. Μπορεί και κάνει τους SYMPHONY X πιο πετυχημένους και πιο γνωστούς. Καμία σχέση με το παρελθόν μας. Είχαμε και κάποιες κακοτυχίες, όπως για παράδειγμα μια τεράστια Ευρωπαϊκή περιοδεία που θα παίζαμε μαζί με τους SAVATAGE, αλλά έγινε το τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου και αυτό μας πήγε πίσω την περιοδεία αρχικά και τελικά την κατέστρεψε μιας και δε πήγαμε πουθενά, δε θέλαμε.

SymphonyX.2011d webΠιστεύεις λοιπόν ότι τώρα πλέον έφτασε η ώρα σας; Γιατί, τουλάχιστον για τα δικά μου γούστα, οι SYMPHONY X είναι η καλύτερη prog metal μπάντα των τελευταίων 5 ετών.

Πιστεύω ότι σίγουρα είναι η στιγμή μας! Καθώς μιλάμε, πιάνουμε τον ταύρο απο τα κέρατα και δεν μα*****όμαστε πλέον. Η μπάντα είναι αυτή, αυτή είναι και η μουσική της, έχουμε ακόμα πολλά να κάνουμε και θέλουμε να τα καταφέρουμε! Θέλω να σε ευχαριστήσω για το κομπλιμέντο σου και να πώ ότι ναι, SYMPHONY X is really kicking ass right now! Νιώθω ότι είμαστε απο τις πιο σημαντικές μπάντες του χώρου και θέλουμε να το διατηρήσουμε αυτό. Πιστεύω ότι τώρα είναι ο καιρός μας και νιώθω ότι θα κάνουμε σπουδαία πράγματα, αρκεί να συνεχίσουμε να ρολάρουμε και να μην έχουμε πάλι μεγάλα κενά. Εγώ προσωπικά δεν πολυγουστάρω τα κενά, και κάνω και πολλά προσωπικά πράγματα τελευταία. Αλλά πιστεύω ότι οι SYMPHONY X δε θα έχουν μεγάλα κενά και θα συνεχίσουν να παράγουν σπουδαίους δίσκους. Σαν αυτόν που έχουμε τώρα. Θα περιοδεύσουμε για αυτό το δίσκο και εύχομαι να έχουμε όσο περισσότερες ευκαιρίες μπορούμε για αυτό το δίσκο, γιατί πιστεύω ότι αξίζει να ακουστεί. Και η μπάντα είναι έτοιμη να τον υποστηρίξει, αλλά και να επωφεληθεί όσο το δυνατόν περισσότερο απο αυτόν!

Η αλλαγή του ήχου σας σε πιο βαρύ και μοντέρνο, πιστεύω ότι ήταν ευεργητική. Και ειδκά στην εποχή μας, όπου τη μεγαλύτερη δημοτικότητα έχουν πιο extreme κατα κάποιο τρόπο μπάντες και ακούσματα, εσείς γίνατε με το δικό σας τρόπο και στο δικό σας βαθμό βέβαια, πιο extreme απο ότι στο παρελθόν. Περισσότερα δίκασα, tutties, σκληρότερος ήχος, riffing… Πιστεύεις ότι βοήθησε η αλλαγή;

SymphonyX.2011b webΠροφανώς! Μια μπάντα πρέπει να ακούγεται όπως πρέπει στην εποχή της και να έχει τον ήχο και τον αντίκτυπο που χρειάζεται. Πρέπει να έχει κάτι να πει. Αυτός είναι ο τρόπος της μοντέρνας μουσικής. Έπρεπε να προχωρήσουμε μπροστά. Το κάναμε κατά κάποιο τρόπο, αλλάζοντας μεν κάπως τον ήχο μας, όχι όμως τόσο ώστε να μην αρέσει σε εμάς τους ίδιους. Πάντα θα υπάρχουν αυτοί που θα προτιμούν αυτά που έκανες πριν και άλλοι αυτά που κάνεις τώρα, έτσι είναι η ζωή απλά. Εγώ πιστεύω ότι αυτή η αλλαγή και ο πιο βαρύς ήχος, μας έφερε περισσότερο νεανικό κοινό, απ’ όσο βλέπω τουλάχιστον. Αυτό είναι υπέροχο. Δεν είμαστε σίγουρα γέροι, αλλά ούτε και παιδιά. Είναι υπέροχο όμως το ότι ακόμα βγάζουμε progressive μουσική που την παίρνει ο κόσμος στα σοβαρά και τόσο νεότεροι, όσο και μεγαλύτεροι την απολαμβάνουν. Και σε αυτό έπαιξε ρόλο το ότι στα νέα κομμάτια ο αντίκτυπος είναι μεγαλύτερος. Και είναι και ένας άλλος συνδυασμός νομίζω. Οι αποκαλυπτικοί στίχοι και τα φουτιριστικά στοιχεία μέσα απο ένα πιο βαρύ και σύγχρονο ήχο, πιάνουν τον ακροατή και τον χτυπάνε στο πρόσωπο απευθείας! Νομίζω ότι η μπάντα σίγουρα πέτυχε περισότερα με τον τωρινό της ήχο!

Δε μπορώ να μη σε ρωτήσω για ένα συγκεκριμένο κομμάτι στο δίσκο. Και αυτό είναι το “When all is gone”. Για μένα είναι η καλύτερη power ballad που έχω ακούσει τα τελευταία χρόνια τόσο μουσικά, αλλά όσο και στιχουργικά. Αυτό κι αν ήταν έμπνευση!

(γέλια) Κοίτα, θέλαμε απλά κάτι να αποβάλλει κατα κάποιο τρόπο τη σκληρότητα του δίσκου. Άλλωστε τώρα λέγαμε για το πόσο επιθετικός είναι και σε συνδυασμό με τους στίχους για όλα τα κακά του μέλλοντος και τις παγίδες της τεχνολογίας, είχαν δημιουργήσει ένα περιβάλλον που χρειαζόταν και κάτι πιο ανθρώπινο… Κάτι που να αγγίζει περισσότερο την καρδιά. Εξαιτίας της τραγικής φύσεως του δίσκου, αυτό το κομμάτι νομίζω ότι έκανε ακόμα περισσότερη εντύπωση.

SymphonyX.2011a webΥπάρχει κάποια συγκεκριμένη ιστορία πίσω από τους στίχους;

Όχι ιδιαίτερα. Είναι περισσότερο κάτι σαν σχολιασμός για το άλμπουμ, σαν σύνολο. Ένας σχολιασμός για το status του κόσμου. Του πού βρισκόμαστε αυτήν την περίοδο.

Μιας και μιλάμε για στίχους, πολλά κομμάτια σας, αλλά και ολόκληρα άλμπουμ, αναφέρονται στην Ελλάδα και τη μυθολογία της. “Prometheus”, “Odyssey”, “Twilight in Olympus” για παράδειγμα.

Εδώ θα πρέπει να μιλήσεις με τον Michael Romeo. Έχει μια τρελή αγάπη και κόλλημα με την Ελληνική μυθολογία. Έτσι, περνάει πολλά απο αυτά τα πράγματα μέσα στα κομμάτια. Λάτρεψα την ιδέα, τη βρήκα σπουδαία. Το να προσθέτεις ιστορία και μυθολογία μέσα στη μουσική, είναι κάτι που με συναρπάζει. Αυτός είναι περισσότερο οπαδός της δικής σας μυθολογίας και ιστορίας, εγώ είμαι περισσότερο οπαδός του Μεσαίωνα. Αυτή η ιδέα της ένωσης φουτουριστικών και αρχαίων στοιχείων, με κάνει να σκέφτομαι αρχαίους εξωγήινους! (γέλια) Με κάνει να σκέφτομαι την ένωση μεταξύ των αρχαίων μύθων και της τεχνολογίας και της εξέλιξής της στον πολιτισμό μας. Πολλές φορές πιάνουμε ένα μύθο και φέρνουμε το θέμα του στο σήμερα. Για παράδειγμα το “Prometheus” είναι σαν τον Frankenstein. Είναι τέλειο όταν δημιουργείς ένα τέρας και είναι το τέλειο όνομα για το κομμάτι. Και έχει την επιρροή της Ελληνικής μυθολογίας σε μια μοντέρνα ιστορία που λέγαμε. Μου αρέσει η ιδέα των παλιών Θεών να επανέρονται με διάφορους τρόπους. Πάντως ο Michael Romeo έχει εντριφύσει πολύ περισσότερο στην Ελληνική μυθολογία. Πολύ περισσότερο από εμένα.

SymphonyX.2010b webΉρθε λοιπόν ο καιρός να σας θαυμάσουμε κι εμείς στην Ελλάδα ζωντανά, στις 28 Οκτωβρίου. Σας πήρε πολλά χρόνια να έρθετε, αλλά τα καταφέρατε τελικά. Μήπως να περιμένουμε τίποτα ιδιαίτερο στο set list;

Δε ξέρω σίγουρα αν θα κάνουμε κάτι ιδιαίτερο στην Ελλάδα. Δε λέω πως δε θα κάνουμε. Απλά είναι κάτι για το οποίο πραγματικά δεν είμαι ακόμα σίγουρος. Δε ξέρω αν τα παιδιά το έχουν σκεφτεί. Εγώ προσωπικά τα σκέφτομαι αυτά τα πράγματα. Και τόσο λόγω της ιστορίας της μπάντας εκεί, όσο και για το πόσο η Ελλάδα έχει επηρεάσει τα κομμάτια και τους δίσκους της μπάντας, φαντάζομαι ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι special. Δεν μπορώ σου λέω να σου πω από τώρα αν και τί θα είναι αυτό. Προς το παρόν είμαστε πλήρως απασχολημένοι με το “Iconoclast” και τα σόου αυτά. Δεν έχουμε προβάρει τα πάντα, αλλά απο την άλλη βγήκαμε και απο μια περιοδεία που παίζαμε πολύ υλικό, άρα δεν έχουμε πρόβλημα. Δε θα προδώσω τίποτα, ούτε θα σου δώσω καμία υπόσχεση, αλλά θα σου υποσχεθώ αυτό… Σίγουρα θα σας κόψουμε τους κώλους! (γέλια)

Αυτό ευχόμαστε κι εμείς!

(γέλια)

Μπορώ να σε ρωτήσω λίγα πράγματα για τα προσωπικά σου project;

Φυσικά, κανένα πρόβλημα!

SymphonyX.2011c webΠώς είναι η κατάσταση στο στρατόπεδο Allen/Lande; Σα να μην υπάρχει ζωή εκεί…

Κάπως έτσι είναι. Μετά τον τελευταίο δίσκο δεν κάναμε απολύτως τίποτα. Δε συζητήσαμε για επόμενο άλμπουμ, ούτε έγινε καμία προσέγγιση προς το μέρος μου. Τίποτα απολύτως. Οπότε αυτό ήταν ουσιαστικά το τελευταίο άλμπουμ από εμάς και προσωπικά δεν έχω κανένα πλάνο να κάνω κι άλλο δίσκο με τον Jorn στο μέλλον… Τουλάχιστον σύντομα.

Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος πίσω από αυτό;

Όχι, δε νομίζω ότι υπάρχει. Απλά αυτό το project έκανε τον κύκλο του. Εμείς στην ουσία κάναμε τα τρία άλμπουμ του συμβολαίου μας, αν και η Frontiers θέλει να κάνουμε κι άλλο δίσκο. Εγώ δεν έχω μεν πρόβλημα να γίνει, αλλά απο τη στιγμή που ούτε έχω ακούσει κάτι σχετικό, ούτε έχει επικοινωνήσει κάποιος μαζί μου, τότε…

Οι ATOMIC SOUL; Έβγαλες ένα άλμπουμ και τέλος;

Εκεί όχι. Τώρα δουλεύω πάνω στο δεύτερο άλμπουμ. Το κάνω για αρκετά χρόνια, αλλά προφανώς με τόσα που έχω να κάνω, δεν έχω προλάβει να το τελειώσω, γιατί υπάρχουν άλλες προτεραιότητες. Πάντως σίγουρα θα το ολοκληρώσω φέτος και θα είναι στο χέρι της εταιρίας το πότε θα το βγάλει. Δε θα είναι blues/rock όπως ήταν το πρώτο, αλλά θα είναι και αυτό στον κλασικό ήχο. Μου αρέσει αυτός ο early 80’s, late 70’s ήχος και σ’ αυτό το πνεύμα κινείται και αυτός ο δίσκος.

SymphonyX.2010c webΤο 2010 ήταν ένα αρκετά πολυάσχολο έτος για σένα. Βγάλατε το ALLEN/LANDE άλμπουμ, συμμετείχες σε ένα σωρό άλλα άλμπουμ, όπως των STAR ONEAVANTASIAREVAMP… Μήπως αυτό σημαίνει ότι οι SYMPHONY X δε σε καλύπτουν απόλυτα σα μουσικό;

Αυτή θα ήταν μία εξήγηση όλων αυτών που κάνω. Ειλικρινά, είμαι ένας ικανός τραγουδιστής, ο οποίος γουστάρει πολλά διαφορετικά είδη μουσικής. Οι SYMPHONY X βγάζουν ένα άλμπουμ κάθε 4-5 χρόνια τον τελευταίο καιρό, οπότε μου μένει αρκετός καιρός για να μπορέσω να ασχοληθώ και με άλλα είδη μουσικής που αγαπάω. Και εκτός αυτού, με χαροποιεί πάρα πολύ όταν οι φίλοι μου με παίρνουν τηλέφωνο και μου ζητάνε να τραγουδήσω σε κάποια δουλειά τους. Απλά έτυχε να γίνουν όλα τον ίδιο καιρό, αλλά λειτούργησαν μια χαρά. Ξέρεις, είχα τελειώσει με τα φωνητικά για τους SYMPHONY X πριν ένα χρόνο, έκανα τη δουλειά με τους RE-VAMP, μετά αυτό ήταν το STAR ONE… Πολλοί πρέπει να πιστεύουν ότι ξοδεύω πάρα πολύ χρόνο σε όλα αυτά, αλλά η απλή αλήθεια είναι πως όχι! (γέλια) Παίρνω τη μουσική, μπαίνω σε ένα στούντιο και αυτό ήταν. Βγαίνει πολύ εύκολα, γιατί δεν είναι η δική μου μουσική, είναι κάποιου άλλου. Στη δική μου μουσική έχω την ευθύνη για πολλά περισσότερα πράγματα. Τύμπανα, κιθάρες, ενορχηστρώσεις… Καμία σχέση! Εκεί ναι, μου παίρνει πάρα πολύ χρόνο.

SymphonyX.2010d webΞέρουμε ότι είσαι σπουδαίος τραγουδιστής και για μένα μία απο τις 5 καλύτερες φωνές αυτή τη στιγμή στο heavy metal. Πολλοί όμως λένε ότι είσαι και ο απόλυτος Dio τραγουδιστής… Συμφωνείς με αυτό; Και η διασκευή που κάνατε με τους ADRENALINE MOB έγινε επι τούτου;

Βασικά, ναι, η διασκευή έγινε επίτηδες. Τόσο λόγω του ονόματος της μπάντας, όσο και για την αγάπη μου προς το Ronnie. Ήταν μια τεράστια επιρροή για μένα. Σίγουρα λατρεύω να διασκευάζω Dio. Δεν είχα κάνει επιλογές σε δίσκο και πέρασα υπέροχα με τους ADRENALINE MOB διασκευάζοντας Dio. Αυτός ήταν και ο λόγος που ήθελα να το κάνουμε αυτό. Απολαμβάνω το hard rock και το heavy metal και ο Dio ήταν ένας απο τους αγαπημένους μου τραγουδιστές όλων των εποχών. Και το να είμαι σε μία μπάντα που γουστάρει να τα παίζει αυτά, είναι δωράκι για μένα! (γέλια)

symphony-x-iconoclastΠριν κάποια χρόνια είχατε περιοδεύσει σαν SYMPHONY X με τους DREAM THEATER και τώρα ο Mike Portnoy είναι ο ντράμερ σου στους ADRENALINE MOB. Μικρός κόσμος τελικά! Και τα πράγματα στη μπάντα σας δείχνουν να πηγαίνουν μια χαρά…

(γέλια) Όντως είναι πολύ μικρός ο κόσμος μας! Ναι, τα πράγματα πηγαίνουν πολύ καλά στους ADRENALINE MOB. Είναι ένα διαφορετικό είδος κτήνους… Πιο straight rock/metal μπάντα, απλές ενορχηστρώσεις, καλά κομμάτια… Απλά κρέας και πατάτες… Όσα χρειάζεσαι! (γέλια) Είναι ένα διαφορετικό είδος μπάντας. Όλα έχουν να κάνουν με την ενέργεια εκεί. Είναι η μπάντα με την περισσότερη ενέργεια άπο όσες έχω υπάρξει ποτέ! Όλοι στη μπάντα έχουν φυσικό ταλέντο και είναι και διασκεδαστές ταυτόχρονα… Σα να έχουμε 5 frontmen! (γέλια) Είναι κάτι τελείως διαφορετικό απο τους SYMPHONY X και έχει πολύ πλάκα να κάνεις αυτού του είδους τη μουσική. Περνάμε πραγματικά υπέροχα! Δε χρειάζεται να σκεφτόμαστε σκληρά για τα κομμάτια… Απλά παίζουμε και περνάμε τέλεια. Και νομίζω ότι αυτό είναι καλό και για εμένα, αλλά και για τον Mike, γιατί τόσα χρόνια στο progressive χώρο ακούγαμε κριτικές και κριτικές και όλοι περίμεναν το πως θα παίξεις, πώς θα τραγουδήσεις, τί θα κάνεις κλπ… Είναι πραγματικά ανακούφιση να βγαίνεις απλά στη σκηνή και να ροκάρεις και να τα δίνεις όλα! Λατρεύω αυτό που κάνω με τους SYMPHONY X, είμαι σίγουρος ότι και ο Mike γουστάρει ότι κάνει, αλλά πραγματικά περνάμε πάρα πολύ καλά με τους ADRENALINE MOB και βγαίνει τόσο φυσικά και τόσο όμορφα που το νιώθεις. Έχει πολύ πλάκα. Είναι καλό για εμάς που μπορούμε και κάνουμε πράγματα που δεν είχαμε κάνει στο παρελθόν… Μας κάνει καλύτερους καλλιτέχνες. Και περνάμε ξαναλέω και καλά!

SX-NULOGO RGB smallΗ τρελή δημοσιότητα που πήρε το «διαζύγιο» των DREAM THEATER με τον Mike Portnoy, επηρέασε τους ADREΝΑLINE MOB;

Δε νομίζω. Όσοι γουστάρουν τους ADRENALINE MOB δε γουστάρουν τον Mike επειδή ήταν στους DT, αλλά επειδή είναι ο Mike. Οι περισσότεροι οπαδοί των ADRENALINE MOB άλλωστε είναι από άλλο μουσικό κόσμο. Δε ξέρουν πραγματικά οι περισσότεροι ποιοί είμαστε! Μόλις γυρίσαμε απο μια περιοδεία στην Αμερική με τους GODSMACK, παίζοντας σε αρένες και φεστιβαλ, μπροστά σε ένα κοινό που δεν ήξερε ούτε τους DREAM THEATER, ούτε τους SYMPHONY X. Και δεν τους ένοιαζε εννοείται. Είναι πολύ ωραίο να παίζεις μπροστά σε νέο κοινό, κοινό που δε σε ξέρει, και να τους βλέπεις να περνάνε καλά. Σου δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση και λες “το έχουμε ακόμα”. Δεν στηριζόμαστε στην μέχρι τώρα καριέρα και φήμη μας. Κι αυτό είναι που με συναρπάζει και είναι φοβερό με τους MOB. Οπότε, δε νομίζω ότι επηρεάζει το κοινό απέναντί μας. Σίγουρα δίνει λίγο «θόρυβο» γύρω απο το όνομα και είναι λογικό, αλλά παίζουμε μπροστά σε κόσμο που δε μας ξέρει.

Έχω ακόμα μία και τελευταία ερώτηση. Γιατί σε λένε “sir”;

(γέλια) Αυτό το έβγαλε ο Arjen Lucassen πριν πολλά χρόνια όταν δούλευα σε ένα μεσαιωνικό σόου στην Αμερική που λεγόταν “Medieval times”. Έκανα αγώνες με ακόντιο πάνω σε άλογα και μάχες με σπαθιά για τον κόσμο, ο οποίος έτρωγε ας πούμε φαγητό με τα χέρια. Ήταν ένα καθαρά μεσαιωνικό σόου και ο Arjen με έλεγε “sir Russell”. Έπαιζα το ρόλο του ιππότη για περίπου 10 χρόνια, οπότε καταλαβαίνεις. Πάντως θα σου πώ ένα πράγμα… Είμαι σίγουρα περισσότερο ιππότης απο τον Paul McCartney! (γέλια) Αυτός έχει τον πραγματικό τίτλο, εμένα απλά μου κόλλησε το παρατσούκλι. Φαντάσου το έκανα ακόμα και σε ταινίες, κάτι b-movies. Ακόμα έχω επαφές με τον κόσμο της βιομηχανίας του σινεμά. Πολλοί απο τους καλύτερους φίλους μου είναι απο αυτό το χώρο και ακόμα κρατάτω επαφές μαζί τους. Και πίστεψέ με είναι ξεκαρδιστικό γι’ αυτούς το ότι στη μουσική βιομηχανία με φωνάζουν “sir Russell”! (γέλια)

Εντάξει λοιπόν sir Russell… Ήταν τιμή μου που μίλησα μαζί σου! Σε ευχαριστώ πολύ και ανυπομονώ για το σόου σας στην Αθήνα.

(γέλια) Να ‘σαι καλά παιδί μου! (γέλια) Ανυπομονώ κι εγώ για το σόου και πες στους οπαδούς μας ότι τους αγαπάμε!

 

Φραγκίσκος Σαμοΐλης

 

Site:

http://www.symphonyx.com

 

Discography:

1994 – Symphony X

1995 – The damnation game

1997 – The divine wings of tragedy

1998 – Twilight in Olympus

2000 – V: The new mythology suite

2002 – The odyssey

2007 – Paradise lost

2011 – Iconoclast

 

Line up:

Russell Allen: φωνητικά

Michael Romeo: κιθάρα, δεύτερα φωνητικά

Michael Pinnella: πλήκτρα, δεύτερα φωνητικά

Michael Lepond: μπάσο, δεύτερα φωνητικά

Jason Rullo: τύμπανα

 

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece