BOB KATSIONIS: ΒΡΑΖΙΛΙΑ – ΕΛΛΑΔΑ 1 – 1

0
401












edu falaschi1Με αφορμή το εντυπωσιακότατο βίντεο με τις δηλώσεις του φίλου μου Edu Falaschi των ANGRA/ALMAH και βλέποντας ότι πολύς κόσμος βρήκε πάτημα και άρχισε και έλεγε τα δικά του και αφού ήδη σπατάλησα ένα βράδυ να απαντώ με τις γνωστές μου αναλύσεις/κατεβατά στο Facebook, είπα και γω σαν αμφιλεγόμενος μεταλοσελεμπρίτης ή απλά σαν ένας επαγγελματίας μουσικός που ζει ΑΠΟ ΜΕΣΑ αυτές τις καταστάσεις να μαζέψω τις σκέψεις μου και να πω την άποψή μου για το φαινόμενο.

“Πείτε μας κύριε Τραμπάκουλα… Τι έχετε;”

“Έχω, έχω να πω πολλά”.

Θα ασχοληθώ πρωτίστως με το βίντεο αυτό καθ’ αυτό.

Δε γνωρίζω τι συμβαίνει στη Βραζιλία, αλλά καταλαβαίνω. Ο Edu τα είχε πάρει κρανίο που ο κόσμος δεν μαζεύτηκε στο Samba Metal Festival.

Και καλά έκανε. Όμορφη, λαϊκού χαρακτήρα κίνηση που ο κόσμος αγαπάει να ακούει όμως, ποτέ δε θα στηρίξει. Είναι ψυχολογία της μάζας, παιδιά. Δεν τα λέω εγώ.

Βλέπε Αλέφαντος. Βλέπε Λεβέντης.

Ξεσκεπάζουν το σκουπιδαριό, ο κόσμος σίγουρα απολαμβάνει και συμμερίζεται την έκφραση “Καρκίνο στις οικογένειες τους” όμως… Στο τέλος, ψηφίζουν τις… οικογένειες αυτές.

Κατά τη γνώμη μου, η δήλωση αυτή ήταν τόσο βαριά που σε βάθος χρόνου ο Edu θα βγει κερδισμένος. Όπως ο Κορκολής ρε παιδί μου, που έφυγε κατατρεγμένος σαν παιδεραστής και γύρισε μετά από χρόνια με sold out συναυλία!

angra with MatosΕίχε όμως δίκιο ο Edu;

Θα προσπαθήσω να μπω λίγο στην ψυχολογία του, μιας και έτυχε να περιοδεύσουμε μαζί κάποτε, κρατήσαμε μια επαφή και περισσότερο απ’ όλα είμαι και ακόλουθος της μουσικής των Brazileiros από το πρώτο τους demo “Reaching horizons”, το 1993.

Καταρχάς, ο Edu για πρώτη φορά βρέθηκε σε πλεονεκτική θέση από τον μεγάλο του Εφιάλτη…τον άνθρωπο που ότι και αν κάνει, θα βρίσκεται πάντα στην σκιά του. Τον Andre Matos.

Δείτε πως χρησιμοποιεί το γεγονός ότι οι Si(n)fonia (Tolkki/Matos Inc) έπαιξαν σε 100 άτομα και αργότερα αυτοί σε 200-300!!! Μέσα λοιπόν στα πλαίσια της διαμαρτυρίας, ο Edu κάνει και τη δήλωση αυτή λοιπόν. Σαν να λέει «οι ANGRA πέσαμε, αλλά o Matos ακόμα περισσότερο».

Εγώ έτσι το εκλαμβάνω. Και πέρα από αυτό… Λέει ότι οι ANGRA έπαιζαν 200 dates στη Βραζιλία με 2.000 άτομα το καθένα και οι ALMAH… Τίποτα! ΤΙ ΣΟΥ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΡΕ ΦΙΛΕ?!?!

Οι fans θέλουν να ακούσουν ΜΟΥΣΙΚΗ. Άμα δεν τους πείσεις με τη μουσική σου, δε θα τους τραβήξεις από το αυτί με το ζόρι για να σε υποστηρίξουν. Όταν ένα live έχει φιλανθρωπικό χαρακτήρα… Αυτό μάλιστα. Στα live πας για να τραγουδήσεις, να χτυπηθείς, να γουστάρεις.

SepulturaΔε πας επειδή ΠΡΕΠΕΙ! Ειδικά σε χώρες που το χρήμα δε ρέει και άφθονο. Όπως εκεί. Και εδώ. Στην Αγγλία, Αμερική, Γερμανία ο κόσμος βγαίνει και πάει στο local stage να δει ποιοί παίζουν σήμερα, να πιει ένα pint και να πάει σπίτι. Αυτό θέλουν τα συγκροτήματα; Τότε να παίξουν διασκευές να έχουν στάνταρντ κόσμο.

Είπε επίσης ότι η Βραζιλία είχε όλες και όλες ΔΥΟ μπάντες και τώρα πια όλοι τους κράζουν και τους έχουν πεταμένους στη γωνία και τους κλωτσάνε. ΝΑΙ ΡΕ ΦΙΛΕ. Ας πρόσεχαν οι SEPULTURA μην τρωγόντουσαν ΤΟΣΟ ΜΑ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ μεταξύ τους όταν έσκασε η επιτυχία που χωρίστηκαν σε 42 στρατόπεδα και μετά να παίζουν τα τραγούδια τους με 15 διαφορετικά μέλη, με τα παιδιά και τα εγγόνια τους. Ας βγάζανε δίσκους που να άντεχαν στον χρόνο, ας έβαζαν ξανά όλη εκείνη την κά*λα και angra--imgτην δύναμη που προέρχονταν μέσα από τα προβλήματα και τα σκατά που ζούσανε στα στενάκια του Bello Horizonte και θα σου πω εγώ αν θα είχαν τώρα κόσμο. ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ FANS ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ Η ΜΠΑΝΤΑ?!?!?!

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και στην περίπτωση των ANGRA. Δυστυχώς. Στην περιοδεία που κάναμε τότε, είχαμε απέναντί μας, μια μπάντα σε αποσύνθεση. O Edu, ο Felippe και ο Achilles ήταν όλη μέρα μαζί μας στο καμαρίνι και μας έλεγαν τα προβλήματά τους με τους δυο «αρχηγούς», τον Kiko και Rafael. H μπάντα με το ζόρι μιλιόταν μεταξύ τους, για οικονομικούς και προσωπικούς λόγους.

kafeneioΣτη συνέχεια ακολούθησαν δίσκοι μέτριας ποιότητας, πάντα σε σχέση με τους προκατόχους τους και το αποτέλεσμα ήταν όπως και στη Χώρα του Καφέ, έτσι και εδώ, στη Χώρα Του Καφενείου να πέσουν από τα 1.500 άτομα και τρελό sold out (Ρόδον Club 1997) στα 200 (Ρόδον 2006). Τυχαίο; ΔΝΜΖ! Τι να φταίει άραγε!?!?!? Ότι ο Kiko το έχει γυρίσει στα κιθαριστικά του κόλπα, βλέπε πετάλια, κιθάρες, σεμινάρια, ο Rafael ακολουθεί πιστά από πίσω και αυτός με το project του και το μόνο που δεν ακούμε είναι καλή μουσική.

Και μετά πάμε στο φαινόμενο της… «Ξενομανίας». Εκεί θα συμφωνήσω με τον Edu.

FirewindΚαι ελπίζω να μη σας χαλάει που θα χρησιμοποιήσω την δική μου εμπειρία σαν παράδειγμα, αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που κλήθηκα να σχολιάσω! Δεν είμαι ο Ζουράρις να σχολιάζω… by default! Πρόσφατα ανακοινώσαμε ένα live με τους Firewind στην Αθήνα με τιμή εισιτηρίου 18 ευρώ (ταμείο 20). Κάποιοι εξυπνάκηδες σχολίασαν την τιμή ως «ακριβή για Ελληνικό συγκρότημα»!!!!

Την ίδια στιγμή που πάνε και ακουμπάνε 30-35ρια σε ΚΑΘΕ live στο Fuzz ή το Gagarin και βλέπουν μπάντες να βαριούνται, να κάνουν ξεπέτες, να μην έχουν το παραμικρό stage show και να παίζουν 70 λεπτά σετ και να φεύγουν!!! Δε θα επεκταθώ στο τι κόστος έχει ένας χώρος σαν το Fuzz για ενοικίαση και ανάλογα τι μηχανήματα πρέπει να φέρεις για να τον καλύψεις και τους τεχνικούς και βέβαια…τα εισιτήρια μιας και μπορεί να είμαστε Ελληνική μπάντα αλλά ο ένας θα έρθει από Σουηδία, ο άλλος από Βέλγιο, ο Gus από την Αμερική και το crew μας από τη συμπρωτεύουσα!

Κανένας λοιπόν δεν έχει πρόβλημα και δεν απορεί γιατί άλλα συγκροτήματα (που έσκασαν μύτη με το tour bus στα πλαίσια περιοδείας- δηλαδή κόστος ελάχιστο!) είχαν πάνω από 30 ευρώ(!!!!) εισιτήριο, το σκάλωμα θα το φάνε με εμάς! Είναι λοιπόν στους… λαούς του Νοτίου ημισφαιρίου; Σίγουρα φταίει και η νοοτροπία του κόσμου, για μένα όμως φταίνε ΠΡΩΤΑ οι μπάντες. Άμα βλέπεις ότι δε σε πάει το «ποτάμι» μην πας ενάντια στο ρεύμα και ύστερα κατηγορείς τον κόσμο.

Πάω σε ένα τελευταίο point που τσούζει περισσότερο από τα άλλα.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ UNDERGROUND LIVE

ouloudΕκεί που οι μπάντες, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ωρύονται εναντίον του κόσμου που «δεν υποστηρίζει την Ελληνική σκηνή και δεν έρχεται στα live ακόμα και αν το εισιτήριο είναι 5-8 ευρώ»…

Πριν σκεφτείτε οποιαδήποτε βλακεία του στυλ «τώρα μιλάει και ο Κατσιώνης για underground live» παρακαλώ μην ξεχνάτε ότι ΚΑΙ ΥΠΗΡΞΑ σε underground συγκροτήματα όταν ήμουν μικρότερος αλλά και ΑΚΟΜΑ βρίσκομαι στα «μικρά» stages με τους OUTLOUD. Οπότε οι εξυπνάδες κομμένες. Κι επειδή λόγω της δουλειάς μου με το στούντιο και τα videoclips όντως πηγαίνω και μάλιστα συχνά σε live, έχω να πω ότι δεν παρεξηγώ καθόλου τον κόσμο που δεν πάει.

Πρώτον: αν ρωτήσεις μια μπάντα, κανείς δε θα σου πει ότι παίζει για τα λεφτά, όμως Ο-Λ-Ο-Ι ΜΑ Ο-Λ-Ο-Ι δηλώνουν στις συνεντεύξεις τους ότι «προσπαθούμε να είμαστε επαγγελματίες στις ζωντανές μας εμφανίσεις», «κάναμε επαγγελματική παραγωγή» κλπ. Λοιπόν ή δεν ξέρουν ΟΛΟΙ καλά Ελληνικά, είτε απλά τα λένε για να τα λένε.

rockstarΕπαγγελματίας σημαίνει ότι βγάζεις λεφτά από αυτό που κάνεις. Άσχετο αν το αγαπάς ή όχι, βγάζεις λεφτά. Γι’ αυτό βάζεις και εισιτήριο. Για να βγάλεις λεφτά. Και όταν έχεις μια μπάντα από την Αθήνα που παίζει στην πόλη της χωρίς έξοδα, τότε γιατί βάζεις εισιτήριο; Γιατί κοστολογείς το performance σου και αυτό που θα δώσεις στον κόσμο. Δεν ήρθε κόσμος; Sorry φίλε, τότε μάλλον δεν αξίζεις ΟΥΤΕ τα 5 ευρώ. ΔΕΞΟΥ ΤΟ!

Δεύτερον: Άντε και ήρθε ο κόσμος στο live. Για να στηρίξει τη φάση. Βλέπω ΠΑΝΤΑ να στραβώνει ο headliner όταν κάθονται όλοι μακριά από τη σκηνή, όταν δε τραγουδάνε η όταν δεν συμμετέχουν στο “hey-hey” που την προηγούμενη μέρα είδαν σε κάποιο DVD της αγαπημένης τους μπάντας. Και φυσικά τα σχόλια “Έλα ρε, τι είναι αυτά; Ελάτε μπροστά ρε” δίνουν και παίρνουν.

Πριν κράξετε, θυμηθείτε πόσες φορές το έχετε ζήσει αυτό. Και παρατηρήστε το από σήμερα κιόλας.

Μα είναι δυνατόν να απαιτήσεις από τον κόσμο κάτι;

Firewind live 2Οτιδήποτε! Η δουλειά σου είναι να ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ και όχι να ζητάς από τον κόσμο να σε κάνει μάγκα και rock star για ένα βράδυ και την επόμενη μέρα να γυρίσεις στο Facebook σου να κάνεις φιγούρα.

Πάνω από όλα είναι η γαμ**ένη η ΜΟΥΣΙΚΗ. Καταλάβετέ το αυτό όλοι.

Γίνε rock star, πάρε λιμουζίνες και πέτα τηλεοράσεις από τα παράθυρα.

Πρώτα όμως ΠΑΛΕΨΕ να κάνεις τον κόσμο να δακρύσει, να φωνάξει, να τραγουδήσει, να πιάσει ένα όργανο και να γρατζουνίσει το τραγούδι σου.

Αυτό ισχύει για όλους.

Και για σένα Edu, και για σένα Bob (:-p) και για σένα που ΧΤΕΣ έκανες το πρώτο σου live και ήδη άρχισες να κράζεις ότι δε σε υποστηρίζουν.

ΠΑΙΞΤΕ ΜΟΥΣΙΚΗ!!!! ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ/ΣΑΣ!!!

 

Bob Katsionis

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here