BRUNHILDE interview (Caro Loy – Kurt Bauereiß)

0
200

“This is just a punk rock song”

 

Οι Γερμανοί BRUNHILDE, που ουσιαστικά αποτελούνται από την τραγουδίστρια Caro Loy και τον κιθαρίστα Kurt Bauereiß και μόλις κυκλοφόρησαν το “To cut a long story short”, σε punk rock, crossover ρυθμούς, πολύ έντονα φωνητικά, σε παραγωγή του «πολύ» Charlie Bauerfeind, ο οποίος ήταν ουσιαστικά και ο άνθρωπος που τους «έφερε στην επιφάνεια». Ο Σάκης Φράγκος, συνομίλησε και με τα δύο μέλη του σχήματος, που μας είπαν τα ακόλουθα ενδιαφέροντα πράγματα.

Ακολουθεί η συνέντευξη και στα αγγλικά.

Ξεκινάμε με την προφανή ερώτηση: Από πού προέρχεται το όνομα BRUNHILDE;
Caro: Περίεργο, έχουν να μας κάνουν αυτήν την ερώτηση, πολύ καιρό (γέλια). Το BRUNHILDE, «γεννήθηκε» μία βραδιά που βλέπαμε ταινίες του Quentin Tarantino και πιο συγκεκριμένα το “Django unchained”. Η σύζυγος του Django, λέγεται Brunhilde. Δεν ξέρω για ποιον λόγο, μου έκανε τόση εντύπωση το όνομα αυτό και ο τρόπος που ακούγεται. Πολύ περίεργο αλλά και την ίδια στιγμή, κοινότυπο. Σκέφτηκα ότι είναι πολύ περίεργο που οι άνθρωποι θυμούνται αυτό το όνομα κι έτσι γεννήθηκε το όνομα BRUNHILDE για το γκρουπ!

Ο τίτλος του δίσκου, είναι “To cut a long story short”. Έχει να κάνει με τη διάρκεια των κομματιών σας, που είναι –κατά μέσο όρο- γύρω στα τρία λεπτά το καθένα;
Caro: …και όντως, είσαι ο πρώτος που το κατάλαβε! Το πιο μεγάλο κομμάτι είναι το “Miss God” που είναι κάτι παραπάνω από τέσσερα λεπτά. Θέλω να παράγουμε τραγούδια που μπαίνουν κατευθείαν στο θέμα.

Πως αποφασίσατε να δημιουργήσετε ένα συγκρότημα με τη μορφή ντουέτου και να παίξετε αυτό το είδος μουσικής;
Caro: Οι BRUNHILDE 1.0 είχαν μόνιμη σύνθεση. Παίξαμε μαζί για τέσσερα χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια, κάποιοι από τους μουσικούς, είχαν διάφορα προσωπικά θέματα με αλλαγές στη δουλειά τους, με τις οικογένειές τους αλλά και διάφορα άλλα μουσικά projects… Ακολουθήσαμε διαφορετικούς δρόμους, αλλά όχι τσακωμένοι ή κάτι παρόμοιο… Ο Kurt κι εγώ, αποφασίσαμε να αναπτύξουμε τους BRUNHILDE 2.0, όπου εμείς θα ήμασταν οι βασικοί χαρακτήρες. Έτσι, οι δυο μας, αναπτύσσαμε και βελτιστοποιούσαμε τις ιδέες μας για τους BRUNHILDE. Επεξεργαζόμαστε τα πράγματα στο στούντιο και λειτουργεί πολύ καλά με τους δυο μας. Επίσης, πήραμε το ρίσκο να είμαστε οι ίδιοι η εταιρία πίσω από την κυκλοφορία. Οπότε, έχουμε τα πάντα υπό έλεγχο, από μουσικής άποψης, αλλά και στον δημιουργικό τομέα και το κομμάτι του Marketing και των Δημοσίων Σχέσεων. Έχουμε μία πολύ δυνατή ομάδα κι έτσι όπως είμαστε, λειτουργεί πολύ καλά.


Πως θα περιγράφατε τη μουσική που παίζετε, σ’ ένα άτομο που δεν σας γνωρίζει;
Caro: Δυνατή! Ευθεία! Αυθεντική και γραμμένη με πολλή αγάπη! Πάντα έλεγα μέχρι τώρα: Οι BRUNHILDE είναι μία μίξη από διάφορα είδη: (Alternative) rock, punk rock, crossover με πάρα πολύ λίγο hip hop. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο προσχέδιο για τους BRUNHILDE και δεν ήταν ούτε η επιθυμία, ούτε ο στόχος μας κάτι τέτοιο.

Αντιμετωπίσατε δυσκολίες με την πανδημία για την ηχογράφηση του δίσκου;
Caro: Το μόνο πρόβλημα με τον κορονοϊό, είναι ότι δεν μπορούμε να παίξουμε live. Δεν μπορούμε να διευρύνουμε τη βάση των οπαδών μας και να κερδίσουμε κάτι. Αυτές τις ημέρες, όταν είσαι rock μουσικός, βγάζεις χρήματα κυρίως παίζοντας live πουλώντας merchandise στις συναυλίες. Φυσικά, χρησιμοποιούμε τον ελεύθερο χρόνο, όσο καλύτερα γίνεται για να δουλέψουμε πολύ προσεχτικά πάνω σε νέα τραγούδια. Αλλά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή μουσική και τη διάδραση με το κοινό.

Ο παραγωγός που σας ανακάλυψε, ο Charlie Bauerfeind, μπορεί να είναι πολύ γνωστός, αλλά συνήθως συνεργάζεται με διαφορετικά σχήματα, κυρίως του power metal, όπως οι BLIND GUARDIAN, GRAVE DIGGER, HELLOWEEN κτλ. Πως σας βρήκε και πως αποφασίσατε να δουλέψετε μαζί;
Caro: Ο Charlie, έτυχε να βρίσκεται στο στούντιο με τους HELLOWEEN και άκουσε το νέο μας υλικό. Αμέσως του άρεσε πολύ και προσφέρθηκε να μας κάνει παραγωγή στο δίσκο. Ο Charlie ενθουσιάστηκε πολύ με τη δύναμη, τους ήχους και πάνω απ’ όλα, με το χάρισμα που βρήκε ότι έχουμε, νομίζω (γέλια). Θεωρώ ότι οι χαρακτήρες πίσω από τη μουσική, είναι εξαιρετικά σημαντικοί, επίσης! Από τη στιγμή που είναι πάρα πολλά χρόνια στη δουλειά κι έχει μεγάλη εμπειρία, ο Charlie, μπορεί να είναι πιο επιλεκτικός στις συνεργασίες του και να δουλεύει μόνο με projects που θεωρεί ενδιαφέροντα και με προοπτικές.

Έχετε δύο session μουσικούς που παίζουν στο δίσκο, ένας εκ των οποίων είναι ο Oli Holwarth, πολύ γνωστός στους μεταλλάδες, όχι μόνο από την περίοδο που έπαιζε στους BLIND GUARDIAN, αλλά και από γκρουπ όπως οι SIEGES EVEN κτλ. Πιστεύω ότι ο Charlie ήταν εκείνος που σας τον υπέδειξε, αφού έχει δουλέψει μαζί του πολλά χρόνια και γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι από τους πιο ταλαντούχους μπασίστες εκεί έξω… Πως ήταν να δουλεύετε μαζί του;
Kurt: Όταν γράφω τραγούδια, μέσες-άκρες, καθορίζω και το μπάσο. Στο τέλος, ο Charlie, αποφάσισε να βάλει τον Olli Holzwarth να παίξει το μπάσο, αφού ήταν ο πιο κατάλληλος απ’ όλους, με το ευθύ και ζωηρό παίξιμό του. Ήταν φανταστικά να δουλεύει κανείς μαζί του. Αμέσως κατάλαβε πώς να τοποθετήσει το μπάσο στο τρίο μας (ντραμς, κιθάρα, μπάσο), διότι όταν θέλεις να εγκαταστήσεις ένα wall of sound με λίγους μόνο μουσικούς, πρέπει το παίξιμο να είναι πολύ συγκεκριμένο.


Υποθέτω ότι το όνομα της εταιρίας, “
Count & Countess” έχει να κάνει με εσάς τους δύο. Πως αποφασίσατε να δουλέψετε με τη SAOL;
Caro: Από τη στιγμή που δουλεύουμε διεθνώς, συζητήσαμε πολλά διαφορετικά διεθνή σενάρια, οπότε καταλήξαμε στη SAOL, που η ομάδα της κάνει καταπληκτική δουλειά.

Διασκευάσατε το “So bad” της Nina Hagen. Είναι μία από τις επιρροές σας; Ποιους άλλους καλλιτέχνες θα διασκευάζατε;
Caro: Λατρεύω τις γυναίκες. Η Nina Hagen είναι ένα είδωλο και πάρα πολύ δημοφιλής στη Γερμανία. Ο Charlie κάποια στιγμή, με πήρε τηλέφωνο και με ρώτησε: «Τι πιστεύεις για τη Nina Hagen»; Λατρεύω το στυλ και την προσωπικότητά της. Όσο απλό κι αν ακούγεται, έψαξα για ένα τραγούδι της με αγγλικό στίχο στο YouTube κι έπεσα πάνω στο “So bad”. Αυτό ήταν. Το αγάπησα από την πρώτη στιγμή που το άκουσα. Η φωνή της… Φανταστική!!! Ναι, μου αρέσει  πολύ να διασκευάζω τραγούδια και θα ήθελα να παίξω κάτι από τους CCR… σε μία punk-rock-metal-crossover εκδοχή!!!

Ποια είναι τα πλάνα σας για το μέλλον, ακόμα και αυτήν την περίοδο που βιώνουμε δυσκολίες;
Caro: Ήδη δουλεύουμε πάνω στο επόμενο άλμπουμ μας, να σου πω την αλήθεια. Είμαστε αρκετά «φρικαρισμένοι» και διαρκώς δουλεύουμε πάνω σε νέες ιδέες για τραγούδια. Έτσι, σχεδιάζουμε το επόμενο άλμπουμ μας για το 2022. Φυσικά, ελπίζουμε ότι η πανδημία θα υποχωρήσει σύντομα ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε κάποιες συναυλίες μέσα στο 2021. Είμαστε έτοιμοι. Εμείς και όλη η ομάδα μας, ανυπομονούμε να ρολάρουμε τις μηχανές μας ξανά!

 

Interview in English

 

Where does the name “Brunhilde” come from?
Caro: I hadn’t heard this question in a long time 🙂 Brunhilde was “born” with a movie night of Quentin Tarantino movies. We watched “Django Unchained”.
Django’s wife is named Brunhilde. I don’t know how, but I was so intrigued by this name and the way it sounds. So weird, but so local, too. A good combination of madness and “sniffy” :). I thought, this is so weird, but people remember this name. So the band name Brunhilde was born!!

The album title is “To cut a long story short”. Does it have to do with the duration of your songs which is –on average- 3 minutes long?
Caro: Yes. And funnily you are the first to find out. The longest song is “Miss God” with over 4 minutes. I want to produce songs that get to the point.

How did you decide to form a band as a duet and play this kind of music?
Caro: Brunhilde 1.0 had a permanent line-up. We played together for 4 years. Over the years some of our musicians have had personal changes with jobs, family and other musical projects… We have gone different paths. But not in a fight or anything … Kurt and I decided to develop Brunhilde 2.0 and we are the main characters. So the two of us develop and optimize the ideas for Brunhilde. We work things out in the studio – and it works with the two of us. We also took the chance to be the label behind the release ourselves. So we have everything under control. Music wise, but in any other creative aspect and Marketing / PR field as well. We have a great team the current setting works just well for us.


How would you describe the music that you play to a person who doesn’t know you?
Caro: Loud!! Direct!! Authentic – and with love! I always said until right now: Brunhilde is a mix of multiple styles. (Alternative ) Rock, punk rock, metal, crossover and a tiny little bit of hip hop. I think there ain’t THE blueprint for Brunhilde. And that wasn’t my intention or desire either.

Did you find and difficulties during the pandemic for the recording of your album?
Caro: The only problem with Covid is that we can’t play live. Cannot expand our fan base and earn anything. These days, as a rock musician, you primarily make money by playing live and selling some merchandise along that. Of course, we use the spare time as much as possible to carefully work on new songs. But: nothing can replace live music and the interaction with the audience.

The producer who discovered you, Charlie Bauerfeind, might be famous, but he usually works with different kind of bands, mostly power metal bands like BLIND GUARDIAN, GRAVE DIGGER, HELLOWEEN etc. What did he find in you and how did you decide to work together?
Caro: Charlie happened to be in the studio with Helloween listening to our new material. He immediately liked it very much and offered us to produce the new album. Charlie was very enthusiastic about the power, the sounds and above all the charisma he found in us, I suppose J. I think the characters behind the music are extremely important, too! Due to his long time experience in the business, Charlie can be picky on his collaborations, to only deal with projects that he sees as interesting and promising.

You have a couple of session musicians play on the album, one of them being Oli Holzwarth, well known to metalheads not only for his time in BLIND GUARDIAN but also from bands like SIEGES EVEN etc. I guess that Charlie is the one who suggested him to you as he has worked with him for lots of years and knows he’s one of the most talented bass players out there… How was it to work with him?
Kurt: I roughly specify the bass tracks when I write songs. In the end, Charlie decided to let Olli Holzwarth play the bass, as he was best suited for this with his direct and crisp style of playing. Working with Olli was fantastic! Olli immediately understood how to optimally stage the bass in our trio (drums, guitar, bass). If you want to set up such a sound wall with just a “few” musicians, this has to be played specially.


The label “Count & Countess” I suppose it’s named by you, both. How did you decide to work with SAOL?
Caro: Since we work internationally, we had been discussing different international scenarios. So eventually we went with SAOL, the team is doing a fantastic job.

You covered “So bad” by Nina Hagen. Is she one of your influences? Which other artists would you cover?
Caro: I love women. Nina Hagen is an icon and definitely popular in Germany. Charlie called me up one day and said “What do you think of Nina Hagen?” I love her style and personality. Simple as it sounds, I dug for an English song by Nina on YouTube and ran into “So bad”. I instantly was in love when I had first heard it. Her Voice… phantastic!!!
And, yes, I do love covering songs. I would love to play songs from CCR… in a punk-rock-metal-crossover version :).

Which are your plans for the future, even during this period?
Caro: We’re already working on the follow up album again actually. We’re pretty “freaky” and constantly are working on new song ideas. So we are planning another album for 2022. Of course we very much hope that the Pandemic will subside soon and that we can still play a shows in 2021. We are good to go. Us and our whole team are eager to finally get it rollin’ again!

Σάκης Φράγκος

Photo credits: Pacearts

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here