CAELESTIA interview

0
181












“Face of death”

Οι Έλληνες extreme symphonic metallers, CAELESTIA, είναι ένα από τα πιο «καυτά» ονόματα στο χώρο και πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησαν το δεύτερο άλμπουμ τους με τον τίτλο, “Thanatopsis”, από την εταιρία του Dave Ellefson των MEGADETH, EMP. Την 25η Μαρτίου, στο Piraeus Academy, στην Αθήνα, ανοίγουν την πολυαναμενόμενη συναυλία των INSOMNIUM με τους TRIBULATION και με αυτές τις δύο αφορμές, ο κιθαρίστας του γκρουπ, Βασίλης, απάντησε στα ερωτήματα που του θέσαμε.

Για όσους δεν γνωρίζουν το συγκρότημα, πείτε μας κάποια πράγματα για εσάς. Πως ξεκινήσατε ως μπάντα;
Το συγκρότημα ξεκίνησε αρχικά το 2012 από το Νίκο Παλυβό και τη Δήμητρα Βίντσου, ενώ την προσθήκη του Βασίλη Θωμά στις κιθάρες ακολούθησε και η αλλαγή του ονόματος σε CAELESTIA, αλλά και της μουσικής κατεύθυνσης, το καλοκαίρι του 2013, προς το extreme symphonic metal. Από το σημείο αυτό και μετά, προστέθηκαν σιγά-σιγά και τα επόμενα μέλη, μέχρι να φτάσουμε στο σημερινό εξαμελές σχήμα. Έχουμε κυκλοφορήσει το 2015 το προηγούμενο album μας με τίτλο “Beneath Abyss” (Inverse Records / Finland), ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε το δεύτερο full length album μας “Thanatopsis” μέσω της EMP / SPV.

Τι σημαίνει το όνομα CAELESTIA και από που το εμπνευστήκατε;
Το όνομα CAELESTIA σημαίνει στα λατινικά «ουράνιος» και το εμπνεύστηκε η Δήμητρα. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μεγάλη αντίφαση, γιατί η έννοια «ουράνιος» έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ατμόσφαιρα που βγάζει η μουσική που παίζουμε. Αν το καλοσκεφτεί κάποιος, είναι ένα είδος αυτοσαρκασμού, και για αυτό το λόγο έγινε ηθελημένα η επιλογή αυτού του ονόματος.

Είστε μία extreme metal μπάντα με συμφωνικά και death metal στοιχεία. Ποιες είναι οι επιρροές σας;
Όπως το λες, τα death και τα extreme metal στοιχεία είναι πολύ έντονα, και θέλουμε να παραμείνουν έτσι, όπως και το συμφωνικό στοιχείο από την άλλη πλευρά, που συνιστά έναν παράγοντα μελωδικής «εξισορρόπησης». Οι επιρροές μας είναι πάρα πολλές, τόσο ως συγκρότημα όσο και προσωπικά για τον καθένα από εμάς ως μουσικό, εννοώντας για το τι μας έχει «στιγματίσει» μουσικά. Όσον αφορά τα συγκροτήματα που μας έχουν επηρεάσει, μπορούμε να μιλήσουμε για DEATH, DIMMU BORGIR, BEHEMOTH, FLESHGOD APOCALYPSE, CARACH ANGREN, KATATONIA, CRADLE OF FILTH, THERION, MOONSPELL, HYPOCRISY, ROTTING CHRIST και SEPTIC FLESH, just to name a few…!


Τι σημαίνει ο όρος ακραίο για εσάς; Υπάρχει περιορισμός στο πόσο extreme μπορεί να γίνει η μουσική σας; Τα audio video που κυκλοφορήσατε, είναι πραγματικά ακραία. Πιστεύετε ότι αντικατοπτρίζουν τη μουσική σας;
Ο όρος «ακραίο» για εμάς σημαίνει ένταση, σκοτάδι, φόβος, σκληρότητα και ταχύτητα. Αυτά ακριβώς είναι τα συναισθήματα που επιδιώκουμε η μουσική μας να προκαλεί στον μέσο ακροατή / θεατή. Γι’ αυτό το λόγο προσπαθούμε να κλιμακώνουμε όλα αυτά τα στοιχεία μέσα στα τραγούδια μας, αυτός είναι ο σκοπός που υπηρετεί η δομή των τραγουδιών μας, ακόμη και η σειρά που τα έχουμε τοποθετήσει στο album. Ο μόνος περιορισμός στο πόσο ακραία μπορεί να γίνει η μουσική μας είναι αφενός μεν η φαντασία και η δημιουργικότητα του συνθέτη και αφετέρου δε η τεχνική ικανότητα του κάθε μουσικού και μέλους της μπάντας που ερμηνεύει το εκάστοτε κομμάτι. Πιστεύουμε ότι και τα δύο αυτά στοιχεία μπορείς να τα καλλιεργήσεις και να τα φτάσεις σε δυσθεώρητα ύψη (και βάθη..!), οπότε η απάντηση στο πρώτο σκέλος της ερώτησης είναι ότι «τα όρια υπάρχουν για να σπάνε». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που αναφέρεις είναι τα δύο audio videos για το “Devil’s Game” και το “Chamber Of Torments”. Και τα δύο είναι ακραία, με ακραίες εικόνες, που εναλλάσσονται με συγκεκριμένο τρόπο και είναι φτιαγμένα για να κλιμακώνουν αυτή την ένταση και το “dark” στοιχείο που προσπαθούμε να περάσουμε στον ακροατή. Η μεσαιωνική ατμόσφαιρα που κυριαρχεί και στα δύο βίντεο, πιστεύουμε ότι ενισχύει οπωσδήποτε το τελικό αποτέλεσμα.

Δεύτερο άλμπουμ μέσα σε δύο χρόνια και σε αυτό, όπως και στο προηγούμενο, είχατε συνεργασίες με σημαντικούς καλλιτέχνες. Bjorn “Speed” Strid (SOILWORK, NIGHT FLIGHT ORCHESTRA) και Markus “Makka” Freiwald (SODOM) στο πρώτο και Jason Bittner (OVERKILL, ex-FLOTSAM & JETSAM, SHADOWS FALL) στο δεύτερο. Πείτε μας λίγα λόγια για αυτές τις συνεργασίες. Ποιες είναι οι εμπειρίες που αποκομίσατε από αυτές;
Προσπαθούμε να έχουμε πάντα καλές συνεργασίες σε κάθε δουλειά μας. Σαφώς και κάθε συνεργασία με γνωστούς μουσικούς της σκηνής, ανεβάζει το επίπεδο του μουσικού αποτελέσματος, γιατί ο κάθε γνωστός μουσικός που συμμετέχει, δίνει κάτι από την ιδιαιτερότητα του ύφους του. Η συμμετοχή του Jason ήταν ένα από τα όμορφα και απρόβλεπτα σημεία ηχογράφησης του δίσκου. Είχαμε στο μυαλό μας να προσεγγίσουμε κάποιον drummer που να έχει ασχοληθεί με το λεγόμενο extreme drumming, μιας και οι ταχύτητες στα τραγούδια του δίσκου φτάνουν όντως σε ακραία όρια. Ένας καλός φίλος της μπάντας, που έχει συνεργαστεί με τον Jason, μας έφερε σε επαφή. Εμείς του στείλαμε το “Martyrs” σε μορφή προ-παραγωγής, του άρεσε και αποφάσισε να γράψει τα τύμπανα. Το αποτέλεσμα είναι όντως πολύ ιδιαίτερο, γιατί βάλαμε έναν τυπικό εκπρόσωπο της Αμερικανικής σχολής, να παίξει drums σε ένα κομμάτι που αποπνέει «σκανδιναβικό ήχο». Τα κατάφερε μια χαρά, όπως φαίνεται από το τελικό αποτέλεσμα, δίνοντας την προσωπική του πινελιά στο κομμάτι.

Το “Thanatopsis” είναι ένας δυναμικός δίσκος με μεγάλη ένταση και ταχύτητα. Αυτό που με εντυπωσιάζει όμως είναι πως βρήκατε χώρο μέσα στο extreme metal για μελωδίες και πως η αντίθεση των brutal φωνητικών με των μελωδικών γυναικείων φωνητικών δίνει μία άλλη εντελώς διάσταση στην μουσική σας. Είναι αυτό το μυστικό σας συστατικό; Να παντρεύετε δηλαδή τις αντιθέσεις; Μελωδίες με blast beats, brutal με clean vocals κτλ.
Όντως μπορείς να το πεις αυτό για τη μουσική μας. Αυτή η μίξη των αντίθετων στοιχείων (που κάποια μάλιστα απέχουν ακραία μακριά μεταξύ τους) είναι ένας παράγοντας που διαμορφώνει τον προσωπικό μας ήχο, αν το καλοσκεφτείς. Ήδη από τον προηγούμενο δίσκο αποφασίσαμε να σπάσουμε την «παραδοσιακή» φόρμα γραφής των κομματιών, να ξεφύγουμε δηλαδή από την συνηθισμένη μορφή (εισαγωγή, κουπλέ, ρεφρεν, κουπλέ, ρεφρεν, σόλο, ρεφρεν, κλείσιμο) της πλειονότητας των τραγουδιών της metal σκηνής. Οι αντιθέσεις που αναφέρεις, μας βοηθούν πάρα πολύ στο να δημιουργήσουμε μουσικά μέρη με ένταση και dark στοιχείο, που κάνουν τον ακροατή να μην ξέρει τι να περιμένει στο επόμενο δευτερόλεπτο του κάθε κομματιού. Με λίγα λόγια, μας βοηθούν να διατηρούμε το “surprise element” της μουσικής μας, οπότε τα θεωρούμε αναπόσπαστα τμήματα αυτής.

Πως είναι να δουλεύεις με έναν μεγάλο παραγωγό όπως ο Fredrik Nordström και πόσο επιδρά η φύση ενός παραγωγού όπως αυτός στην μουσική μίας μπάντας;
Σίγουρα από μόνο του το όνομα “Fredrik Nordstrom” φέρνει στο μυαλό τον άνθρωπο που έφτιαξε τον σουηδικό μοντέρνο death metal ήχο, ή αλλιώς την επονομαζόμενη «σκηνή του Gothenburg». Ένας τέτοιου μεγέθους παραγωγός βάζει πάντοτε την προσωπική του σφραγίδα στη δουλειά οποιασδήποτε μπάντας, και είναι τιμή και χαρά για εμάς, που διάλεξε να συνεργαστεί μαζί μας, γιατί προφανώς το έμπειρο μάτι και αυτί του είδε κάποια προοπτική και δυναμική στη μουσική μας. Το ευχάριστο με την όλη συνεργασία με τον Fredrik, ήταν ότι είχαμε μια σχεδόν ισότιμη «αλληλεπίδραση» στην πορεία της παραγωγής, με τον ίδιο να είναι πάντα δεκτικός στις προτάσεις μας επάνω σε κάθε κομμάτι. Χαρακτηριστικό είναι ότι σε κάθε κομμάτι είχαμε 6 με 7 “revisions”, δηλαδή ανταλλαγή παρατηρήσεων και προτάσεων μεταξύ μας, μέχρι να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Επίσης χαρακτηριστικές είναι οι πολύ συχνές κλήσεις μεταξύ μας μέσω Skype και Messenger, που δείχνουν και τον βαθμό που ασχολήθηκε προσωπικά ο ίδιος με το project μας, ένα ακόμη πολύ σημαντικό στοιχείο, όταν δουλεύεις με παραγωγό τέτοιου μεγέθους.


Το νέο σας άλμπουμ σηματοδοτεί και μία νέα συνεργασία, αυτή με την δισκογραφική EMP του Dave Ellefson των MEGADETH. Επίσης το νέο σας άλμπουμ κυκλοφόρησε στην Ευρώπη μέσω της SPV. Φέρνει μία ικανοποίηση αυτή η συνεργασία στο συγκρότημα; Ήταν το κατάλληλο βήμα μετά την κυκλοφορία του ντεμπούτου σας από την Inverse Records;
Το καλύτερο είναι πάντα ο εχθρός του καλού, λέει μια παροιμία. Όταν παίρνεις το υλικό έτοιμο από το studio και ξεκινάς να το στείλεις σε δισκογραφικές εταιρίες, δεν μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος για το αν θα αρέσει ή όχι, έτσι ώστε να δεχθεί μια (ξένη ειδικά) εταιρία να επενδύσει επάνω του, και να το κυκλοφορήσει. Με αυτή τη λογική συνεργαστήκαμε στο ντεμπούτο μας με την φινλανδική Inverse Records. Όσον αφορά στην συνεργασία με την EMP, είναι πάρα πολύ σημαντικό όταν μια εταιρία -που την διευθύνουν άνθρωποι με μεγάλη πορεία στο χώρο- να σε διαλέγει για να κυκλοφορήσει το υλικό σου, ιδίως όταν το τελικό ΟΚ προήλθε από τον ίδιο τον Dave Ellefson, που αφιέρωσε χρόνο και άκουσε το δίσκο μας. Αυτό σημαίνει ότι –στα μάτια αυτών των ανθρώπων- το υλικό σου έχει κάτι που κάνει την εταιρία αυτή να ασχοληθεί μαζί σου. Το γεγονός ότι το album κυκλοφόρησε και διανέμεται στην Ευρώπη από την SPV / Steamhammer λέει επίσης πολλά, αν αναλογιστεί κανείς τα τεράστια παγκόσμια ονόματα που έχουν κυκλοφορήσει κάτω από αυτή την επωνυμία στο παρελθόν. Οπότε, απαντώντας στο ερώτημά σου, σίγουρα φέρνει μια ικανοποίηση στο συγκρότημα αυτή η συνεργασία, με ό,τι συνεπάγεται. Εμείς πρέπει απλά να εκμεταλλευτούμε την οποιαδήποτε ευκαιρία μας δοθεί από αυτή την συνεργασία, και είμαστε πλέον έτοιμοι να το κάνουμε στο έπακρο.

Πόσο δύσκολο είναι για μία νέα μπάντα να ξεκινήσει την συνεργασία της με μία δισκογραφική;
Με τις συνθήκες που επικρατούν, είναι αρκετά δύσκολο, και γι’ αυτό το λόγο πολλές μπάντες καταφεύγουν στη λύση του self release. Οι δισκογραφικές εταιρίες έχουν μπροστά τους μια πληθώρα από συγκροτήματα που θέλουν να κυκλοφορήσουν τις δουλειές τους, και τελικά είναι πάρα πολύ δύσκολες στην επιλογή τους. Η δισκογραφική εταιρία, και δη οι μεσαίες και οι ακόμη πιο μεγάλες, σκέφτονται με αμιγώς εμπορικούς όρους, όταν είναι να επιλέξουν κάποιο συγκρότημα (και μάλιστα νέο συγκρότημα). Όπως είπαμε και πιο πάνω, πρέπει το υλικό μιας μπάντας (σύνθεση, παραγωγή δίσκου, artwork, image κτλ) να έχει οπωσδήποτε κάτι που ξεχωρίζει από την μεγάλη μάζα, έτσι ώστε να κάνει μια δισκογραφική εταιρία (ιδίως ξένη) να την επιλέξει για να υπογράψει ένα δισκογραφικό συμβόλαιο. Η εκάστοτε εταιρία (ανάλογα με το μέγεθός της) επενδύει επάνω στο συγκρότημα που διαλέγει να συνεργαστεί, οπότε πρέπει το συγκρότημα με τη σειρά του να αποδείξει ότι μπορεί να «αποσβέσει» σε κάποιο βαθμό αυτή την επένδυση. Η εταιρία θα χρησιμοποιήσει το εργοστάσιό της για την κοπή, και το δίκτυο και τις υποδομές της για τη καλύτερη διανομή και την προώθηση του δίσκου της μπάντας (promotion, management, concert booking). Όσο μεγαλύτερη είναι η δισκογραφική εταιρία, τόσο πιο εύκολο της είναι να προωθεί τις μπάντες που διαλέγει για να υπογράψει. Ολόκληρο το σύστημα της μουσικής βιομηχανίας στη metal σκηνή σήμερα (δισκογραφικές, managers, φεστιβάλ, promoters, booking agents κτλ) βασίζεται επάνω σε αυτές τις αρχές. Συγγνώμη για τους σκληρούς οικονομικούς όρους, αλλά αυτή είναι η πικρή αλήθεια, και όποιος δεν την βλέπει, απλούστατα εθελοτυφλεί.

Βλέποντας τις φωτογραφίες σας, αλλά και τις ζωντανές σας εμφανίσεις, είναι σαφές ότι προσέχετε πάρα πολύ και το image σας. Πόσο σημαντική είναι η εικόνα για τους CAELESTIA, πέρα από το μουσικό κομμάτι;
Φυσικά και είναι εξαιρετικά σημαντική η εικόνα μας, ίσως σχεδόν το ίδιο σημαντική με την μουσική μας. Το ένα δεν μπορεί να υπάρξει ξεχωριστά με το άλλο. Πρέπει η εκάστοτε μπάντα να διατηρεί την εικόνα που ταιριάζει στη μουσική της, ειδικά σε όλες τις δημόσιες εμφανίσεις της (φωτογραφήσεις, συνεντεύξεις, συναυλίες κτλ). Στην περίπτωση των CAELESTIA, πρέπει η εικόνα μας να συμβαδίζει απόλυτα με την σκοτεινή ατμόσφαιρα που αποπνέει η μουσική μας. Πιστεύουμε ότι αυτό έγινε ιδιαίτερα εμφανές με την επίσημη φωτογράφηση που κάναμε για το “Thanatopsis”, η οποία καταφέραμε και βγήκε αρκετά «σκοτεινή». Αυτό το στοιχείο της εικόνας προσπαθούμε ανέκαθεν να το ενισχύουμε και στις ζωντανές εμφανίσεις μας, όπου μαζί με τις ενδυμασίες έχουμε και κάποιο δρώμενο (όπως π.χ. στη συναυλία που ανοίξαμε για τους ARCH ENEMY τον Νοέμβριο του 2015). Αυτό θα κάνουμε και στο μέλλον.

Η χώρα μας έχει αρκετά αξιόλογα female fronted σχήματα. Θεωρείτε τους CAELESTIA μέρος αυτής της σκηνής ή προτιμάτε να εντάσσεστε στον extreme metal χώρο;
Το γεγονός ότι έχουμε (και) γυναικεία φωνητικά στη μπάντα εννοείται πως ΔΕΝ μας εντάσσει αυτόματα στην female fronted σκηνή, για αρκετούς λόγους. Πρώτον, τα brutal ανδρικά φωνητικά στα τραγούδια μας καταλαμβάνουν ισότιμο χώρο με τα γυναικεία φωνητικά, κάτι που δεν ισχύει καθόλου στο female fronted metal, όπου οι γυναικείες φωνές είναι το κυρίαρχο (ή το μοναδικό) στοιχείο. Δεύτερον, η μουσική μας απέχει αρκετά από το symphonic/power που παίζουν κατά κύριο λόγο οι female fronted μπάντες, γιατί έχει πάρα πολύ έντονα τα στοιχεία του death / black / extreme metal μέσα της. Οι υψηλές ταχύτητες (έως και 260 bpm), τα συνεχόμενα riffs, οι χαμηλές από τις 7χορδες κιθάρες, τα growls και τα blast beats που υπάρχουν σε μεγάλη πληθώρα στα τραγούδια μας, παραπέμπουν περισσότερο στο extreme metal, παρά στο female fronted με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Οπότε, απαντώντας στο ερώτημά σου, η ίδια η μουσική μας και η δομή της μας εντάσσει στο  extreme metal χώρο.


Έχετε παίξει ως support στους KATATONIA, ARCH ENEMY και DRACONIAN. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σας και ποιο πιστεύετε ότι θα ήταν το ιδανικό σχήμα να supportάρατε;
Όταν μοιράζεσαι τη σκηνή με μεγάλα ονόματα ως headliners, υπάρχουν περιπτώσεις που θα συναντήσεις απρόσμενα «προσγειωμένες» συμπεριφορές, αλλά υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις που θα δεχθείς πάρα πολύ μεγάλη πίεση. Και στις δύο περιπτώσεις το ζητούμενο είναι εσύ να βγεις και να αποδώσεις τη μουσική σου με τον πιο πειστικό και δυνατό τρόπο, για να κερδίσεις όσο περισσότερο μπορείς το ακροατήριό σου. Έχουμε αποδείξει ως μπάντα, ότι μπορούμε συναυλιακά να βγάλουμε τον καλύτερό μας εαυτό, ακόμη και σε καθεστώς μεγάλης πίεσης από headliners, tour managers κτλ. Στα support που έχουμε κάνει μέχρι τώρα, έχουμε αντιμετωπίσει από φιλική συμπεριφορά, αδιαφορία, έως και «εχθρική» στάση από κάποια μέλη των headliners που ανέφερες. Όσον αφορά για το ποιο θα ήταν το ιδανικό σχήμα για να παίξουμε support, πιστεύουμε ότι ταιριάζουμε μουσικά με πάρα πολλά συγκροτήματα του extreme metal χώρου, από τους DIMMU BORGIR μέχρι τους CRADLE OF FILTH, και από τους CARACH ANGREN έως και τους FLESHGOD APOCALYPSE, χωρίς να αποκλείουμε και άλλους φυσικά.

Τα βήματά σας μέχρι στιγμής, φαίνονται προσεγμένα και προγραμματισμένα σε κάθε λεπτομέρεια, όπως διαπίστωσα και στο listening session που ήταν άκρως επαγγελματικό. Ποια είναι λοιπόν τα σχέδια σας για το μέλλον; Τι να περιμένουμε από τους CAELESTIA στο προσεχές διάστημα;
Από τον προηγούμενο Δεκέμβριο που κυκλοφόρησε ο δίσκος, ανέλαβε την προώθηση το Rock N’ Growl (μέσω της εταιρίας μας, της EMP Label Group σε συνεργασία με την SPV GmbH), το οποίο ανέλαβε το κομμάτι του διαφημιστικού promotion του υλικού μας. Από εκεί και μετά, και επειδή θέλουμε να έχουμε σε όλα τα επίπεδα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, καταφέραμε πρόσφατα να κλείσουμε συμφωνία συνεργασίας με ένα από τα μεγαλύτερα γερμανικά πρακτορεία, το “EAM Agentur – Event & Artist Management”, το οποίο θα αναλάβει για εμάς τους τομείς του management και του concert booking, κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό αν θέλει κάποιος να κάνει σοβαρά βήματα και στο εξωτερικό. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα ετοιμάζουμε νέα βίντεο για το συγκρότημα, συνεντεύξεις σε διάφορα μέσα εντός και εκτός συνόρων, παρουσιάσεις σε περιοδικά του εξωτερικού, airplay και συνεντεύξεις σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, ανακοινώσεις για συναυλίες (όπως για παράδειγμα η εμφάνισή μας στη συναυλία των INSOMNIUM – TRIBULATION στην Αθήνα, στις 25 Μαρτίου) και περιοδείες και γενικά ό,τι περισσότερο θα μας επιτρέψει να προωθήσουμε το νέο μας δίσκο σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ακροατήριο σε Ελλάδα και εξωτερικό. Γενικά, προσπαθούμε να προγραμματίζουμε όλες τις κινήσεις μας με μεγάλη λεπτομέρεια, και να αφήνουμε όσο το δυνατόν λιγότερα στην τύχη.
Δημήτρης Μπούκης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here