Ο ηγέτης των CELTIC FROST, Thomas Gabriel Fischer, αποκήρυξε τα προσφάτως ανακοινωθέντα σχέδια της BMG για τις επανεκδόσεις των album της μπάντας, από την περίοδο που το συγκρότημα ήταν στην Noise. Οι επανεκδόσεις περιλαμβάνουν τέσσερα από τα πέντε άλμπουμ της μπάντας: “Morbid tales”, “To mega therion”, “Into the pandemonium” και “Vanity/nemesis”. Τα άλμπουμ θα επανεκδοθούν σε deluxe CD και σε διπλά βινύλια 180 γραμμαρίων, με αφίσες και 10 ιντσών booklet. Όλα τα κομμάτια είναι σε remaster έκδοση και οι κυκλοφορίες περιέχουν ακυκλοφόρητα τραγούδια.
Σε μια πρόσφατη δημοσίευση, ο Fischer εξήγησε τις περιστάσεις που τον οδήγησαν να αποσύρει την υποστήριξή του στο παραπάνω project, ιδιαίτερα την επιμονή της BMG στην επεξεργασία των σημειώσεων του Fisher στα άλμπουμ, από φόβο μιας πιθανής μήνυσης από τη διοίκηση που είχε η Noise την δεκαετία του ‘80.
Από κάτω μπορείτε να διαβάσετε αποσπάσματα από τις δηλώσεις του.
“Παράλληλα με το remastering, τον σχεδιασμό και το υλικό, οι συνεισφορές μου περιελάμβαναν επίσης ορισμένα λεπτομερή προσωπικά κείμενα ειδικά σχεδιασμένα για αυτή τη νέα έκδοση των booklet των επανεκδόσεων. Και εδώ είναι όπου το παρελθόν έρχεται αντιμέτωπο με τους CELTIC FROST. Συγκεκριμένα στο album “Into the pandemonium”, το οποίο δημιουργήθηκε το 1987 υπό καταστρεπτικές συνθήκες, εξαιτίας των ολοένα και πιο έντονων διαφωνιών μεταξύ της μπάντας και της δισκογραφικής.
Είναι προφανές ότι τέτοια γεγονότα θα ήταν μέρος των σημειώσεων μου και είναι εξίσου προφανές ότι αυτές οι σημειώσεις θα αντανακλούσαν αναπόφευκτα την πολύ προσωπική μου άποψη, ως κάποιος που εκείνη την εποχή ήμουν μέλος της μπάντας, έγραφα τα τραγούδια, σχεδίαζα τα οπτικά στοιχεία κάθε album και έκανα την παραγωγή στο στούντιο. Και ακριβώς εξαιτίας αυτών των γεγονότων η διοίκηση της BMG έφερε αντιστάσεις.
Ως μέρος της πάντα φιλικής και επαγγελματικής αλληλογραφίας με τον νομικό σύμβουλο της BMG, που του ανατέθηκε να αξιολογήσει τυχόν νομικά προβλήματα, έλαβα από το Λονδίνο σύντομες εκδόσεις των σημειώσεων μου, για να τις διαβάσω και να τις εγκρίνω. Τις εκδόσεις αυτές τις ονόμασαν “redlined versions”. Σε αυτή τη συγκεκριμένη περίπτωση, ωστόσο, η «συντόμευση» ισοδυναμεί με «υπερβολική λογοκρισία». Για να αναφέρουμε μόνο ένα παράδειγμα, που οδήγησε σε μια ανησυχία σχετικά με μια πιθανή αγωγή από ένα από τα εμπλεκόμενα μέρη των αρχικών κυκλοφοριών της δεκαετίας του 1980, η BMG λογόκρινε και μείωσε τις σημειώσεις μου για το “Into the pandemonium” κατά το ένα τρίτο των αρχικών. Ότι έχει απομείνει από τα ακρωτηριασμένα κείμενα μου, αποτυγχάνει να μεταδώσει την πλήρη ιστορία των αρχικών εκδόσεων.
Δεδομένης αυτής της κατάστασης, δεν αισθάνομαι πλέον ότι μπορώ να υποστηρίξω αυτές τις επανεκδόσεις, καθώς δεν αντανακλούν πλέον τις επιθυμίες, τις προθέσεις και την ταυτότητα της μπάντας.
Ήταν η πρόθεσή μας εδώ και πολλά χρόνια να δούμε αυτά τα άλμπουμ να επανεκδίδονται σε πλήρως ολοκληρωμένες εκδόσεις. Υπήρξαν ακόμη και προσπάθειες (ανεπιτυχείς) την τελευταία δεκαετία για την έναρξη μιας συνεργασίας για το σκοπό αυτό, μεταξύ της δικής μας εταιρείας, Prowling Death Records με τους τωρινούς κατόχους των δικαιωμάτων. Δυστυχώς, λόγω της αποτυχίας αυτού του project των επανεκδόσεων, φαίνεται τώρα εξαιρετικά απίθανο να κυκλοφορήσει αυτή η απόλυτη και πλήρης επανέκδοση”.