“The soundtrack of our lives”
Το πολυαναμενόμενο άλμπουμ-επιστροφής των Νορβηγών prog metallers, CONCEPTION, με τίτλο “State of deception”, έχει ήδη κυκλοφορήσει και οι απανταχού οπαδοί τους, το έχουν αγκαλιάσει με θέρμη. Ο Σάκης Φράγκος μάζεψε όσες περισσότερες ερωτήσεις είχε και τις έκανε στον κιθαρίστα του γκρουπ, Tore Ostby και τον τραγουδιστή, Roy Khan. Διαβάστε σε μία πολύ μεγάλη συνέντευξη, όσα θέλετε να ξέρετε για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του αγαπημένου αυτού σχήματος.
Κατά τη διάρκεια των 20 ετών που οι CONCEPTION είχαν διαλυθεί, κρατούσατε επαφή μεταξύ σας;
Tore: Ποτέ δεν διαλυθήκαμε, αποφασίσαμε απλά να κάνουμε ένα διάλειμμα. Πάντα είχαμε μία πολύ ισχυρή φιλία, ήμασταν σε επαφή και βλέπαμε ο ένας τον άλλο όλα αυτά τα χρόνια.
Πως είδατε την πορεία των υπολοίπων μελών στην μουσική; Ο Roy έγινε τραγουδιστής στους KAMELOT, ο Tore σχημάτισε τους ARK κι εδώ και 15 χρόνια είναι ουσιαστικά χωρίς μπάντα, ο Ingar έπαιξε death metal κι ο Arve δεν έπαιζε ντραμς πια;
Tore: Όλοι μας παίζαμε μουσική, έστω κι αν δεν είχαμε συγκροτήματα κάποιον καιρό. Ακολουθούσαμε και υποστηρίζαμε ο ένας τον άλλον. Επιλέξαμε να εξερευνήσουμε λίγο διαφορετικά μουσικά μονοπάτια. Ο Arve, για παράδειγμα, ηχογράφησε ένα classic rock/blues άλμπουμ, με τους NICKELS AND DIMES.
Roy: Έχοντας παίξει σ’ ένα σχήμα με πάρα πολλές ώρες που κάναμε πρόβες, αλλά και ηχογραφούσαμε και περιοδεύαμε για πάρα πολύ καιρό, δημιούργησε έναν πολύ ειδικό σύνδεσμο. Όλοι παρακολουθούσαμε την καριέρα που έκαναν τα υπόλοιπα μέλη των CONCEPTION προσεχτικά και φυσικά.
Ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Πόσο δύσκολο ήταν να είσαι ένα νορβηγικό σχήμα που παίζει prog metal στα 90s;
Tore: Να σου πω την αλήθεια, δεν σκεφτόμασταν τόσο πολύ τη Νορβηγία, αφού στοχεύαμε στη διεθνή αγορά τότε. Είχαμε μεγάλη υποστήριξη στη χώρα μας, πάντως.
Roy: Δεν θυμάμαι να ήταν και πολύ δύσκολα τα πράγματα. Μέχρι κάποιο σημείο, νιώθω πολύ τυχερός που μπορέσαμε και κάναμε όλα αυτά. Η κυκλοφορία του “The last sunset” ήταν η κορυφαία στιγμή στις ζωές μας. Μας ανακάλυψε το BBC και παίζαμε τακτικά στο “Friday rock show” του Tommy Vance για μία περίοδο. Με αυτόν τον τρόπο, έφτασε η μουσική μας σε πολλούς ανθρώπους στο εξωτερικό. Μπήκαμε ακόμα και στα charts με το “The last sunset” και το “Fairy’s dance”. Μετά, άλλαξαν κάποια πράγματα. Είχαμε δισκογραφικό συμβόλαιο βασισμένο σ’ ένα καινούργιο demo, πήραμε παραγωγό και ξαναγράψαμε τα τραγούδια από την αρχή. Ήταν πιο πιασάρικα και πιο περίπλοκα, κάναμε ένα κανονικό εξώφυλλο, βγάλαμε επαγγελματικές φωτογραφίες, κάναμε video, ξεκινήσαμε τις περιοδείες κτλ. Το “Parallel minds” μας πήγε ακριβώς δύο επίπεδα ψηλότερα. Από το ξεκίνημά μας, μέχρι αυτήν τη μέρα, η μουσική και πιο συγκεκριμένα το metal, έχει υπάρξει ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας.
Στην Ελλάδα, το “Parallel minds” είχε αρκετά μεγάλη επιτυχία και το “Roll the fire” είναι ένα πολύ αναγνωρίσιμο και αγαπημένο τραγούδι, ακόμα κι όταν είχατε εξαφανιστεί από το προσκήνιο. Μπορείς να μας πεις ακριβώς πως ήταν τα πράγματα για τους CONCEPTION μέχρι το “In your multitude” σε σχέση με την εμπορική επιτυχία, τις περιοδείες κ.ο.κ.;
Tore: To “Parallel minds” ήταν το πρώτο άλμπουμ που κυκλοφορήσαμε από μία διεθνή εταιρία και μας έδωσε πολλά πράγματα. Οι πολλές περιοδείες που κάναμε και το ότι εξερευνήσαμε πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου, ήταν πολύ συναρπαστικό για ένα μάτσο νεαρών παιδιών.
Roy: Ήταν μία πολύ ανεβαστική περίοδος, όπου νιώσαμε πως είχαμε εξελιχθεί πάρα πολύ σε σχέση με το “The last sunset”. Μιλώντας για εμπορική επιτυχία, μπήκαμε στα charts σε αρκετές χώρες και κάναμε πολλές μεγάλες συναυλίες με πολύ συμπαθητική επιτυχία από την αρχή. Πραγματικά, συναρπαστικές στιγμές!
Γνωρίζω ότι το συμβόλαιό σας με τη Noise, δεν προέβλεπε να βγάλετε ποτέ χρήματα, αλλά αποφασίσατε να υπογράψετε εκεί. Ήταν αυτός ο λόγος που αποφασίσατε τώρα να «τρέξετε» τη δική σας εταιρία για μία ακόμη φορά, όπως είχατε κάνει και με το “The last sunset” στο ξεκίνημα της καριέρας σας);
Tore: Υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι, που επιλέξαμε να επιστρέψουμε στο να κυκλοφορούμε μόνοι μας τους δίσκους μας. Είχαμε μία πολύ καλή ευκαιρία να το κάνουμε σε συνεργασία με τους οπαδούς μας, αλλά και οι ίδιοι ένιωσαν ακόμα πιο έντονα την ιδιοκτησία σ’ αυτό που κάνουμε, αφού ήταν μέρος του ότι καταφέραμε να το πραγματοποιήσουμε.
Roy: Η πλήρης ιδιοκτησία και ο έλεγχος, είναι στοιχεία που μετράνε πολύ. Μπορούμε να συνδυάζουμε την οικογενειακή ζωή, το συγκρότημα και τη δουλειά μ’ έναν πρακτικό τρόπο κι όχι με τον λιγότερο βιώσιμο.
Ας πάμε στο “Flow” τώρα. Ένα άλμπουμ που ουσιαστικά σας οδήγησε στη διάλυση. Στην Ελλάδα, ο κόσμος πιστεύει σε γενικές γραμμές, ότι με αυτόν το δίσκο κάνατε ένα breakthrough, αλλά το γεγονός είναι ότι δεν πούλησε καθόλου καλά. Αλλάξατε αρκετά το ύφος σας. Ποια ήταν η γνώμη των ανθρώπων της Noise; Μιλώντας με τον Karl Walterbach αρκετά χρόνια αργότερα, μου είπε ότι δεν είναι φυσιολογικό για ένα συγκρότημα που δεν έχει μεγαλώσει όσο πρέπει, να αλλάζει το ύφος του τόσο πολύ, παρότι με την πρώτη ματιά, θα μπορούσε η μουσική του να είναι προσβάσιμη σε περισσότερο κόσμο… Ψάχνατε για την καλλιτεχνική σας ελευθερία με οποιοδήποτε κόστος; Πως βλέπετε το “Flow” τώρα;
Tore: Πάντα ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να γράφουμε και να δημιουργούμε από τα βάθη της καρδιάς και της ψυχής μας. Η μουσική πάντα έρχεται πρώτη, διαρκώς βρίσκουμε νέους τρόπος να εκφράζουμε αυτό που σκεφτόμαστε και θέλουμε να επικοινωνήσουμε. Όλα έχουν να κάνουν με το πάθος μας για την μουσική. Είμαστε όλοι πολύ περήφανοι για το “Flow” και είναι πολύ ευχάριστο που βλέπουμε ότι ο κόσμος ανακαλύπτει και αγκαλιάζει το άλμπουμ αυτό ύστερα από πολλά χρόνια.
Roy: Δεσμευόμαστε μεταξύ μας, να δημιουργούμε μουσική που να μας κρατά το ενδιαφέρον. Είναι η μόνη δύναμη που μπορεί να μας τραβήξει σε μία διαδικασία που κρατά πολλά χρόνια, όπως αυτή. Αν αρέσει και σε άλλους, αυτό είναι ένα πολύ ωραίο bonus, φυσικά.
Το 1997, περιοδεύσατε με τους STRATOVARIUS και τους ELEGY. Ήταν να έρθετε στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη τον Σεπτέμβριο του 1997, αλλά αυτό δεν συνέβη τελικά. Θυμάστε τον λόγο; Είναι μία συναυλία που χιλιάδες κόσμου ήθελαν να δουν εκείνο τον καιρό, αφού οι STRATOVARIUS ήταν πάρα πολύ δημοφιλείς τότε και το “Roll the fire” είχε γίνει hit. Τελικά, μείναμε να αναρωτιόμαστε όλοι τι συνέβη και δεν ήρθατε την τελευταία στιγμή…
Tore: Κι εμείς αναρωτιόμασταν. Είχαμε προετοιμαστεί, ήμασταν έτοιμοι να έρθουμε και μας είπαν λίγες μέρες πριν την περιοδεία, ότι δεν ήμασταν καλοδεχούμενοι να πάρουμε μέρος σ’ αυτήν… Πολύ μεγάλη απογοήτευση.
Roy: Αυτή η περιοδεία του 1997 που δεν συνέβη ποτέ, θα μας στοιχειώνει για πάντα. Μεγάλη γκαντεμιά!
Οπότε, τι συνέβη τελικά και πάψατε τις δραστηριότητές σας σαν συγκρότημα; Σας απέρριψε η Noise; Ήταν επειδή ο Roy πήγε στους KAMELOT; Ή απλά δεν βλέπατε φως στην άκρη του τούνελ;
Tore: Είχαμε κάποιες απογοητεύσεις και το γεγονός ότι μας αρνήθηκαν την προαναφερθείσα περιοδεία, μάλλον ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι του εκνευρισμού μας. Την ίδια στιγμή, είχαμε κάποια μουσικά αλλά και προσωπικά projects, σε επίπεδο ζωής, που θέλαμε να εξερευνήσουμε. Επομένως, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα διάλειμμα. Μόνο που τελικά αυτό το διάλειμμα κράτησε για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα…
Μετά το “Flow”, γράψατε καθόλου μουσική μετά το “Flow”; Που χρησιμοποιήσατε αυτή την μουσική; Την κρατήσατε γι’ αυτές τις κυκλοφορίες των CONCEPTION αυτά τα χρόνια; Ποια τραγούδια του νέου άλμπουμ, αποτελούνται από μέρη που γράψατε πριν 20 χρόνια;
Tore: Ναι, συνεχίσαμε να γράφουμε. Τα νέα τραγούδια, γράφτηκαν ως επί το πλείστον τα τελευταία χρόνια, αλλά υπάρχουν κάποια στοιχεία από τις παλιότερες μέρες. Το “Waywardly broken” έχει κάποια στοιχεία που εγώ κι ο Roy τζαμάραμε όταν μέναμε μαζί σ’ ένα σπίτι στο Oslo, την περίοδο που εκείνος ήταν στους KAMELOT κι εγώ στους ARK, στις αρχές των 00s. Το “She dragoon”, έχει κάποια στοιχεία που δουλεύαμε με τον Arve γύρω στο 2004, ενώ τη βασική μουσική του “Feather moves”, την έγραψα όσο ζούσα στη Γαλλία το 2003.
Tore, η καριέρα του Roy στους KAMELOT είναι πολύ γνωστή. Παρόλα αυτά, πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν τους ARK και πόσο πραγματικά σπουδαίοι ήταν. Ιδιαίτερα το “Burn the sun”, είναι στους 10 καλύτερους prog δίσκους όλων των εποχών για εμένα και ακόμα θυμάμαι τη συνέντευξη που είχαμε κάνει 20 χρόνια πριν… Τι συνέβη και σταμάτησε να υπάρχει αυτό το σχήμα; Έχει να κάνει με τον περίεργο χαρακτήρα που φέρεται να έχει ο τραγουδιστής, Jorn Lande; Υπάρχει πιθανότητα για κάτι καινούργιο, παρότι δύο μέλη έχουν πεθάνει (ο Mats Olausson και ο Randy Coven);
Tore: Τα πάω πολύ καλά με τον Jorn, είναι πολύ ωραίος τύπος κι εκπληκτικός τραγουδιστής! Το να δουλεύω μαζί του ήταν πάντα συναρπαστικό, αφού είχαμε πολύ καλή μουσική συνεργασία. Άλλα ήταν τα προβλήματα με τους ARK. Είμαι πολύ περήφανος για όσα κάναμε, αλλά και χαρούμενος που το κεφάλαιο αυτό έχει κλείσει.
Μιλώντας για τους ARK, το “She dragoon”, έχει ένα πολύ έντονο συναίσθημα από ARK και είναι από τα κομμάτια που γουστάρει πολύ ο κόσμος από τον δίσκο. Μήπως είχε γραφτεί για τους ARK;
Tore: Όχι, μάλλον θα έλεγα ότι κάποια μέρη του, μοιάζουν με τους πρώιμους CONCEPTION. Στην πραγματικότητα, οι ARK ήταν η φυσική συνέχεια του “In your multitude” των CONCEPTION. Η μουσική για το πρώτο άλμπουμ των ARK, γράφτηκε αμέσως μόλις κυκλοφορήσαμε το “In your multitude” και μάλιστα ηχογραφήθηκε στο demo studio/rehearsal room των CONCEPTION. Αν σου αρέσουν τραγούδια σαν το “A million Gods”, θα βρεις πολλά στοιχεία που αργότερα έγιναν χαρακτηριστικά του ήχου των ARK.
Roy, φτάσαμε το 2010 και αποφάσισες να αποσυρθείς από ότι είχε να κάνει με την μουσική. Υπήρξαν πολλές φήμες και πολύ συζήτηση γύρω απ’ αυτήν σου την απόφαση, που σίγουρα είναι μία πολύ προσωπική σου στιγμή. Ειπώθηκε ότι μπήκες σε κάποια αίρεση, ότι βαρέθηκες την μουσική βιομηχανία και πολλά άλλα. Τι συνέβη τελικά τότε και τι σε έκανε «να σπάσεις την καραντίνα» που είναι και της μόδας τώρα; Ποιος ήταν ο λόγος που κυκλοφόρησες ένα σόλο τραγούδι που δεν είχε τίποτα να κάνει ούτε με τους CONCEPTION, ούτε με τους KAMELOT;
Roy: Έφυγα από την σκηνή, για αρκετούς λόγους. Το κομμάτι “For all”, είχε προγραμματιστεί πολύ καιρό να βγει, αλλά το γεγονός ότι επανασυνδεθήκαμε με τους CONCEPTION και σχεδιάζαμε την καμπάνια μας, μ’ έκανε να το βγάλω νωρίτερα απ’ ότι ήθελα στην αρχή.
Τι σας έκανε να επανασυνδεθείτε και να γράψετε νέα μουσική μαζί; Ποιος ήταν ο λόγος που το κάνατε αυτό μέσω crowdfunding; Χάσατε την εμπιστοσύνη σας στην μουσική βιομηχανία όπως είναι τώρα ή όπως ήταν παλιότερα;
Tore: Ήταν στη μοίρα μας ότι αυτό θα συνέβαινε τελικά κάποια στιγμή. Έγραψα μερικά βασικά τραγούδια που είχαν ένα σχετικό CONCEPTION-vibe, που τα τσέκαρα στο προβάδικό μας με τον Arve, τζαμάραμε πάνω σε νέο υλικό, το παρουσιάσαμε στον Roy και τον Ingar και όλοι θεωρήσαμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Ο λόγος που αποφασίσαμε να το κάνουμε μέσα από crowdfunding, ήταν η ευκαιρία να συμπεριλάβουμε τους οπαδούς μας σε στενή συνεργασία και την ίδια στιγμή να έχουμε μεγαλύτερο έλεγχο στη δουλειά μας.
Roy: Θα συμπλήρωνα ότι κάθε γκρουπ, έχει διαφορετικές λύσεις. Απλά αισθανόμαστε ότι αυτός ο τρόπος μας ταιριάζει.
Ξεκινήσατε να δουλεύετε μ’ έναν πιο DIY τρόπο, έχοντας τη σύζυγο του Tore να κάνει το promo για το EP. Παρόλα αυτά, αυτό άλλαξε στο full length και προσλάβατε μία επαγγελματική εταιρία να το κάνει για εσάς. Ήταν μέρος του αρχικού σας σχεδίου ή αποφασίσατε ότι υπήρχαν πολλά παραπάνω πράγματα που θα μπορούσατε να κάνετε πέρα από το DIY;
Tore: Φτιάξαμε μία ομάδα από ειδικούς του χώρου από την πρώτη στιγμή. Παρότι ελέγχουμε όλη τη φάση οι ίδιοι, συνειδητοποιήσαμε ότι χρειαζόταν να προσλάβουμε ειδικούς ανθρώπους σε διαφορετικούς τομείς. Προσλάβαμε έναν επαγγελματία από την μουσική βιομηχανία της Αγγλίας για να μανατζάρει τη δισκογραφική μας εταιρία, που τελικά πήρε και το γενικό μανατζάρισμα του γκρουπ. Η γυναίκα μου, Maria, είναι επαγγελματίας σε θέματα επικοινωνίας με πολύ μεγάλη εμπειρία στην μουσική βιομηχανία της Σουηδίας, αλλά όσο γιγαντωνόταν το ενδιαφέρον σε παγκόσμια κλίμακα, ήταν too much για ένα άτομο, οπότε χρειάστηκε να προσλάβουμε μία εταιρία promotion. Πέρα από την εξειδίκευση, είναι και θέμα χρόνου. Αν έπρεπε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας, δεν θα είχαμε χρόνο να γράψουμε μουσική!
Ποια ήταν η αντίδραση των οπαδών σας στο EP και στο “State of deception”;
Tore: Οι αντιδράσεις ήταν απίστευτα καλές. Δουλέψαμε πάρα πολύ να δημιουργήσουμε έναν δίσκο που να ικανοποιεί εμάς τους ίδιους, αλλά αυτή η θερμή ανταπόκριση που πήραμε, μας δίνει κουράγιο και θετική διάθεση!
Roy: Ήταν εκπληκτικές οι αντιδράσεις του κόσμου. Άξιζε όλη η σκληρή προσπάθεια!
Πως αποφασίσατε να επιλέξετε τον συμπατριώτη μου, Seth Siro Anton, να σας φτιάξει το εξώφυλλο, μιας και είναι διάσημος για τα εξώφυλλα που κάνει κυρίως σε πιο extreme metal μπάντες;
Roy: Το ύφος του Seth, μας ταιριάζει ακριβώς. Οι CONCEPTION δεν είναι η πιο extreme μπάντα, αλλά η μουσική μας σίγουρα έχει μία δόση μελαγχολίας σε όλα τα τραγούδια. Το συγκρότημα και ο σχεδιαστής του artwork, πρέπει να βρουν την απόλυτη ταύτιση, το απόλυτο κέντρο για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Όταν συναντηθήκαμε, κάπου στη μέση, είχαμε τα εξώφυλλα του “My dark symphony” και του “State of deception”.
Αποφασίσατε να ξεκινήσετε τον δίσκο μ’ ένα πολύ «περίεργο» τραγούδι, το “Of raven and pigs”. Κατά κάποιον τρόπο, μοιάζει με τη δική σας εκδοχή του “March of Mephisto” των KAMELOT, μόνο που, εσύ Roy, κάνεις και το μέρος του Shagrath!!! Ποιος ήταν ο λόγος που αποφασίσατε να ανοίξετε το άλμπουμ μ’ ένα τραγούδι σαν κι αυτό; Προσωπικά το λατρεύω, αλλά έχω ακούσει από αρκετό κόσμο που δυσκολεύεται να το καταλάβει!
Roy: Αυτό το τραγούδι είναι μία δήλωση. Μία γροθιά στο πρόσωπο. Οι άνθρωποι περιμένουν το απρόβλεπτο, οπότε έπρεπε να το βάλουμε στο ξεκίνημα του δίσκου, με το νευρικό του groove και το πολύ συγκεκριμένο κιθαριστικό θέμα. Τα φωνητικά, ιδιαίτερα στο ρεφρέν, δεν είναι τα τυπικά μου, κάνοντας μάλλον έναν δημαγωγό που βγάζει λόγο έχοντας ένα αλαζονικό παραλήρημα. Το δε, σόλο της κιθάρας, είναι άρρωστο! Όπως είπες όμως, νομίζω ότι είναι ένα love/hate τραγούδι, αλλά την ίδια στιγμή, πιστεύω πως όσοι δεν το «πιάσουν» αμέσως, μπορεί να το ανακαλύψουν αργότερα. Το ελπίζω, τουλάχιστον!
Για ποιον λόγο αποφασίσατε να συμπεριλάβετε τη remastered έκδοση του “Feather moves” στο τέλος του δίσκου;
Tore: Όπως γνωρίζεις, αυτό το τραγούδι, κυκλοφόρησε στο single “re:conception” και δεν ήταν μέρος του EP. Μετά το σπουδαίο feedback που είχαμε από αυτό το κομμάτι, νιώσαμε ότι άξιζε να μπει σε μία μεγαλύτερη κυκλοφορία. Την ίδια στιγμή, ολοκληρώνει το άλμπουμ πολύ καλά, όταν συνδέεται με τα υπόλοιπα τραγούδια του “State of deception”.
Roy: Είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε αυτό το τραγούδι στο δίσκο, αφού όπως είπε και ο Tore, το “Feather moves”, κλείνει το άλμπουμ τέλεια.
Η μόνη μου αντίρρηση στο “State of deception”, είναι το γεγονός ότι αν βγάλουμε το intro και τη remastered έκδοση του “Feather moves”, η συνολική διάρκεια του δίσκου, είναι κάτι πάνω από τη μισή ώρα καινούργιου υλικού. Δεν πιστεύετε ότι θα ήταν καλύτερα να χρησιμοποιούσατε 1-2 καινούργια τραγούδια ακόμα; Μου δίνει την εντύπωση ότι άκουσα κάτι «ανολοκλήρωτο». Θα μπορούσε να είναι από το γεγονός ότι λάτρεψα το υλικό σας και ήθελα κι άλλο, αλλά κάνοντας αυτή τη δουλειά επαγγελματικά για 25 χρόνια, νομίζω ότι δεν είναι μόνο αυτός ο λόγος…
Tore: Ο καθένας μπορεί να έχει το δικό του “conception” για τα πράγματα (γέλια). Θα μπορούσαμε να είχαμε προσθέσει κάποια τραγούδια ακόμη, αλλά η επιλογή των κομματιών φαινόταν σωστή και πλήρης για εμάς. Θα μπορούσε να έχει τη διάρκεια των πιο πολλά άλμπουμ του παρελθόντος, αλλά το όφελος είναι επίσης ότι η διάρκεια είναι λίγο μεγαλύτερη από την ιδανική για να ακούγεται το βινύλιο όσο καλύτερα γίνεται.
Roy: Να έχεις υπόψη σου, ότι έχουμε καταβάλλει πολύ χρόνο και προσπάθεια στην επιλογή αυτών των τραγουδιών, αλλά μπορεί και να έχεις δίκιο. Ίσως να έπρεπε να είχαμε προσθέσει 1-2 ακόμη. Παρόλα αυτά, νιώσαμε ότι αυτή ήταν η ιδανική επιλογή για το “State of deception” εκείνη τη στιγμή.
Πως αποφασίσατε να δουλέψετε με την Elize Ryd των AMARANTHE στο “The mansion”; Για πιο πράγμα μιλάει το “By the blues”, το οποίο δεν έχει και πολλά να κάνει με την blues μουσική;
Roy: Νιώσαμε από πολύ νωρίς, ότι το μεσαίο μέρος του “The mansion” έχει έναν γυναικείο χαρακτήρα και αμέσως μου ήρθε στο μυαλό η Elize. Την ήξερα επειδή είχαμε δουλέψει στους KAMELOT, αλλά και παρακολουθώ τους AMARANTHE τα τελευταία χρόνια. Είναι πολύ καλή τραγουδίστρια και είμαι χαρούμενος που μπόρεσε να ερμηνεύσει αυτό το τραγούδι με μας.
Το “By the blues”, έχει στην πραγματικότητα κάποια bluesy στοιχεία, όπως στη γέφυρα ή στο solo, αλλά τραγουδώ αρμονίες που είναι σ’ ένα πιο AOR ύφος από αυτό που κανονικά έχω. Το θέμα του τραγουδιού είναι να ζεις σε άρνηση και να το κάνεις έναν τρόπο επιβίωσης.
Μια ακόμη πολύ μεγάλη κίνηση που κάνατε, ήταν να πάρετε ένα μεγάλο management να δουλέψει για εσάς, μ’ ένα πρόσωπο που έχει δουλέψει με τους IRON MAIDEN και τους METALLICA… Πως φτάσατε σ’ αυτήν τη συμφωνία; Ξέρω ότι μετά από τόσα χρόνια, δεν έχετε καμία διάθεση να κάνετε ανελέητες περιοδείες, οπότε το να προσλάβετε ένα μεγάλο management, θα μπορούσε να σας βοηθήσει να παίξετε σε μεγάλα φεστιβάλ και σε καλύτερα venues/πόλεις. Έτσι δεν είναι;
Tore: Φαντάζομαι μιλάς για τον live ατζέντη μας, τον Jim Morewood από την Κ2 (σ.σ. ακριβώς αυτόν). Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε τον Jim και την Κ2 στο πλευρό μας. Είναι πολύ καλός μας φίλος και τον γνωρίζουμε καλά για πολλά χρόνια. Καταλαβαίνει επίσης τον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε, πάρα πολύ καλά. Είμαστε όλοι οικογενειάρχες και δεν μπορούμε να περιοδεύουμε όλη την ώρα, οπότε πρέπει να λειτουργούμε έξυπνα σ’ αυτό το κομμάτι.
Πως επηρέασε η πανδημία τα πλάνα σας για το άλμπουμ, που κυκλοφόρησε στο χειρότερο σημείο της;
Tore: Ήταν τεράστια απογοήτευση και για εμάς και για τους οπαδούς, το γεγονός ότι η προγραμματισμένη περιοδεία μας, δεν μπορούσε να γίνει. Ευτυχώς έχουμε βγάλει νέες ημερομηνίες ήδη, που μπορεί να τις βρει κανείς στο www.conceptionmusic.com. Επίσης είχαμε ένα camping weekend με τους οπαδούς μας, το οποίο έπρεπε να αναβάλλουμε επίσης. Θέλαμε να κάνουμε κάποιες συναυλίες μέσα στον χρόνο επίσης, αλλά πρέπει να περιμένουμε προτού κάνουμε άλλα πλάνα, μέχρι ο κόσμος να επιστρέψει στην κανονικότητα. Έχουμε ενημερωθεί επίσης για κάποιες καθυστερήσεις στην κατασκευή και την αποστολή του “State of deception” εξαιτίας του κορονοϊού και απ’ ότι καταλαβαίνω, το βινύλιό μας θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα.
Roy: Το καλύτερο και το προφανές θα ήταν αυτή τη στιγμή να έχουμε τρελαθεί στις περιοδείες για το δίσκο, αλλά αυτό δεν συνέβη. Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω, παρά μόνο αυτά που ήδη κάναμε. Τα καλά νέα, είναι ότι το “State of deception”, γενικά μιλώντας, έχει μία φοβερά καλή ανταπόκριση σε όλον τον κόσμο και αυτό το γεγονός είναι το πιο αισιόδοξο που μπορούμε να έχουμε μέσα σ’ αυτήν την αλλόκοτη κατάσταση που ζούμε.
Τι θα πρέπει να περιμένουμε στο άμεσο αλλά ΚΑΙ στο μακρινό μέλλον από τους CONCEPTION;
Tore: Όπως πάντα, τα κάνουμε όλα βήμα-βήμα. Αυτήν τη στιγμή, επικεντρωνόμαστε στην κυκλοφορία. Μετά, θα αρχίσουμε να ασχολούμαστε με τις επερχόμενες συναυλίες κι ελπίζουμε να τα καταφέρουμε να παίξουμε ως headliners στο ProgPower USA και στο intimate club gig στην πόλη απ’ όπου καταγόμαστε, στη Νορβηγία, τον Σεπτέμβριο. Η περιοδεία, έχει αναβληθεί για τον Απρίλιο και Μάιο του 2021. Και είμαι σίγουρος ότι έρχεται πολλή καινούργια μουσική…
Ευχαριστούμε για την μουσική και μπορείτε να τελειώσετε τη συνέντευξη όπως θέλετε.
Tore: Ευχαριστούμε πολύ για τις πάρα πολύ ενδιαφέρουσες ερωτήσεις! Ελπίζω εσύ και όλοι οι αναγνώστες του Rock Hard να είναι ασφαλείς! Έρχονται καλύτερες ημέρες και ανυπομονούμε να έρθουμε στη χώρα σου για συναυλία! Πραγματικά ελπίζω να μπορέσουμε τελικά να έρθουμε να παίξουμε μία συναυλία στην Ελλάδα, σύντομα!
Roy: Ελπίζω κι εύχομαι να έρθουμε να παίξουμε συναυλία στην Ελλάδα, μία μέρα! Κάποιος πρέπει να φροντίσει να γίνει αυτό! Μέχρι να συναντηθούμε, να είστε ασφαλείς και να απολαμβάνετε το “State of deception”, αφού είναι το soundtrack της ζωής μας.
Σάκης Φράγκος
Photos by Lans Lanhed