A Day To Remember… 04/01 [Phil Lynott, David DeFeis, Till Lindemann]













     

    ΟΝΟΜΑ: Philip Parris Lynott [Phil Lynott] INSTRUMENT: Μπάσο, Φωνητικά
    ΗΜ/ΝΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ: 4 Ιανουαρίου 1986 [36] ΑΙΤΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ: Πνευμονία και καρδιακή ανεπάρκεια, λόγω καταχρήσεων
    ΗΜ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: 20 Αυγούστου 1949
    ΠΟΛΗ / ΧΩΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Staffordshire, Αγγλία
    ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΠΑΙΞΕΙ: THIN LIZZY, SKID ROW, GRAND SLAM, THE GREEDIES
    HIGHLIGHTS: Το γεγονός ότι 32 χρόνια μετά το θάνατό του, το όνομά του διατηρεί την τεράστια αίγλη του μια και εξακολουθεί να θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες μορφές που έχουν περάσει απ’ τη μουσική. 
    ΕΙΧΕ ΠΕΙ: «Είμαι εγωκεντρικός, δεν το αρνούμαι…. Πιστεύω ότι είμαι καλός, για την ακρίβεια γνωρίζω ότι είμαι πολύ καλός… Επίσης γνωρίζω ότι δε γίνεται να αρέσω σε όλους.»
    ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ: 
    – Gary Moore: «Με τον Phil πριν γίνουμε διάσημοι μέναμε μαζί με έναν ακόμη σε ένα δωμάτιο που είχε μόνο κρεβάτια. Εκείνη την περίοδο ο Phil δεν μπορούσε να ηρεμήσει με τίποτα, δούλευε συνέχεια για να μπορέσει να φτάσει στο επίπεδο που ήθελε.»

    – John Sykes: «Δεν ξέρω που θα είχα φτάσει ως μουσικός αν δεν ήταν ο Phil να με πάρει στο συγκρότημα. Αγαπούσα πολύ τον Phil και ένα μεγάλο μέρος της καριέρας μου το οφείλω σε εκείνον

    ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Δυστυχώς μας άφησε πολύ νωρίς για να προλάβουμε να τον απολαύσουμε στη χώρα μας.

    Τα δύσκολα παιδικά χρόνια που έζησε, υπό το βάρος της φτώχιας που μάστιζε την οικογένεια του, δεν εμπόδισαν τον Phil Lynott, που από τα τέσσερα χρόνια του μεγάλωνε στο Δουβλίνο, να αναπτύξει μια ευαίσθητη και ευγενική ψυχή, στοιχεία που έβγαζε προς τα έξω γράφοντας στίχους και ποιήματα. Δεύτερη μεγάλη διέξοδός του, δεν ήταν άλλη απ’ τη μουσική την οποία είχε αγαπήσει μέσα απ’ τους δίσκους του θείου του.Έφηβος ακόμα, ξεκινά να τραγουδά στους THE BLACK EAGLES και παράλληλα γνωρίζεται με τον ντράμερ Brian Downey, ενώ περνά για λίγο και απ’ τους SKID ROW, που τότε έχουν στην τάξη τους έναν επίσης ταλαντούχο μουσικό, τον κιθαρίστα Gary Moore. Εμπνευσμένος απ’ τις μεγάλες του επιρροές, όπως ο Van Morrison και ο Jimi Hendrix, η jazz, folk και blues μουσική, ο Lynott στις αρχές του ’70, οραματίζεται να καταφέρει να φτιάξει κι εκείνος το δικό του μεγάλο συγκρότημα, που δεν είναι άλλο απ’ τους THIN LIZZY. Σταδιακά η μπάντα, θα αναρριχηθεί στην κορυφή της hard rock σκηνής σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα από δίσκους κλασσικούς, ενώ με τον ήχο της και ειδικά με τις περίφημες δίδυμες κιθάρες, θα μπορέσει να θέσει σε μεγάλο βαθμό τις βάσεις για την δημιουργία ενός ολόκληρου κινήματος, του NWOBHM. Ο Lynott, θ’ αποτελέσει με τη σειρά του έναν απ’ τους πρώτους καλλιτέχνες που κατόρθωσαν να εισάγουν την ποίηση στην ροκ και θα κερδίσει επάξεια τα εγκωμιαστικά σχόλια για τους αφηγηματικούς στίχους του.

    Από τότε δε θα σταματήσει να δημιουργεί επιτυχίες, σημειώνοντας και επιτυχία στα chart, με αποκορύφωμα τη συνεργασία με τον παλιόφιλο του, τον Gary Moore, στο “Out in the Fields”. Αναμφισβήτητα, είχε πολλά ακόμα να προσφέρει ο φοβερός Phyl Lynott, δυστυχώς όμως είχε χάσει από ένα σημείο και μετά τον έλεγχο της ζωής του, μιας ζωής που είχε γίνει πλέον έρμαιο των ναρκωτικών και του ποτού. Τελικά τα Χριστούγεννα του 1986, θα κατέρρεε από υπερβολική δόση ηρωίνης μπροστά στα δυο του παιδιά στο σπίτο του στο Kew. Η διάγνωση περί σηψαιμίας θα ήταν μόνο η αρχή, αφού η κατάστασή του, επιδεινωνόταν λεπτό με το λεπτό, φτάνοντας να αναπνέει με μηχανική υποστήριξη. Άφησε την τελευταία του πνοή στη εντατική μονάδα θεραπείας του νοσοκομείου στις 4 Ιανουαρίου του 1986, σε ηλικία μόλις 36 ετών. 29 χρόνια μετά το πνεύμα του συνεχίζει να ζει μέσα από τις συνθέσεις του και το όνομα των Thin Lizzy εξακολουθεί να αναφέρεται ως βασική επιρροή για ένα σωρό μεγάλα ονόματα. Αμέσως μετά δε το θάνατο του, το όνομα του Phil Lynott στη ροκ σκηνή, έφτασε σε θρυλικά επίπεδα. Ένα μπρούτζινο άγαλμα στο Δουβλίνο, αποτελεί τον ελάχιστο φόρο τιμής των συμπατριωτών του στο πρόσωπό του, ενώ ποιήματά του συγκαταλέγονται στη διδακτέα ύλη πολλών βρετανικών πανεπιστημίων.

     

    Sex, Drugs & Rock ‘n’ Roll: Το δεύτερο και τρίτο σκέλος από το τρίπτυχο ήταν αυτά που διαμόρφωσαν τη ζωή του, με τη μόνη διαφορά ότι το δεύτερο ήταν και αυτό που του τη στέρησε. Όσον αφορά το πρώτο πάντως, η ιστορία δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο να αναφέρει.

     

    Did you know that:

    – Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, ο μουσικός εξέδωσε αρκετά βιβλία ποίησης, ενώ το 1980 και το 1982, κυκλοφόρησε και δύο σόλο δουλειές με τίτλο “Solo in Soho” και “The Phil Lynott Album”, αντίστοιχα.

     

     

    ΟΝΟΜΑ: David DeFeis
    INSTRUMENT: Φωνητικά, πλήκτρα
    ΗΜ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: 4 Ιανουαρίου 1961 [57] ΠΟΛΗ / ΧΩΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Νέα Υόρκη, Η.Π.Α. 
    ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΙΞΕΙ: VIRGIN STEELE
    HIGHLIGHTS: Η πρώτη περίοδος των VIRGIN STEELE που έχει γράψει κομμάτια ύμνους για το επικό heavy metal είτε με τον Jack Starr, είτε χωρίς αυτόν, αλλά και η δεύτερη περίοδος τους με πολλά πλήκτρα και ένα στυλ που φέρνει σε ροκ όπερα, το οποίο πιστώνεται εξ’ ολοκλήρου ο DeFeis. 
    ΕΧΕΙ ΠΕΙ: 
    – «Θέλω πολύ να κυκλοφορήσουμε ένα live δίσκο, αλλά μέχρι τώρα δεν μας έχει γίνει κάποια πρόταση. Ελπίζω κάποια στιγμή να γίνει κι αυτό!»

    – «Αν μου ζητούσαν να διδάξω σε μια τάξη ένα μάθημα ιστορίας, θα διάλεγα κάτι από την ελληνική προ-Ομηρική περίοδο. Ίσως πάλι κάτι από την ιταλική μεσαιωνική εποχή. Μεγάλωσα σ’ ένα σπίτι που οι γονείς μου διάβαζαν πολύ λατινική και αρχαία ελληνική γραμματεία. Εκεί είναι οι ρίζες μου!»

    ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Πέντε φορές έχει έρθει με τους VIRGIN STEELE στην Ελλάδα από το 1996 μέχρι σήμερα. Από αυτές θα έχει σίγουρα να θυμάται τη δεύτερη επίσκεψη τους, το 1997, όταν του έκλεψαν το σπαθί που πάντα κουβάλαγε μαζί του στο αεροδρόμιο και την επόμενη μέρα, κατέβηκε στο Μοναστηράκι για να αγοράσει καινούριο. Επίσης, ιδιαίτερη ήταν και η επίσκεψη τους το 2004, όπου είχε ρίξει τόσο χιόνι κατά τη διάρκεια της συναυλίας που μετά το πέρας αυτής, δεν μπορούσαν να βρουν τα αμάξια τους και αναγκάζονταν να ξεσκεπάζουν τις πινακίδες για να δουν τον αριθμό.

    Κοιτώντας κανείς την οικογένεια μέσα στους κόλπους της οποίας μεγάλωσε, καταλαβαίνει κανείς τόσο το γιατί ο David DeFeis ασχολήθηκε με τη μουσική όσο και γιατί επέλεξε και ανέπτυξε το συγκεκριμένο στυλ, μέσα από διάφορους πειραματισμούς για τους VIRGIN STEELE. Κι αυτό γιατί, ο πατέρας του ήταν ηθοποιός που έπαιζε έργα του Shakespeare και μάλιστα διεύθυνε και την εταιρεία θεάτρου “The Arena Players Theatre”, ενώ η αδερφή του, Doreen, είναι μια ταλαντούχα τραγουδίστρια όπερας που κάνει εμφανίσεις σε όλη την Ευρώπη. Στον David άρεσε ιδιαίτερα η ευρωπαϊκή κλασσική μουσική και όταν έγινε εννέα ετών, εισήχθη στη ροκ μουσική μέσω μια μπάντας που είχαν τα αδέρφια του. Ξεκίνησε μαθήματα πιάνο, στα οχτώ του χρόνια και γύρω στα έντεκα ξεκίνησε να παίζει σε τοπικά heavy metal γκρουπ του Long Island. Σχεδόν πέντε χρόνια αργότερα, γνωρίστηκε για πρώτη του φορά με τον μελλοντικό του συνεργάτη, Edward Pursino. Στις αρχές του ΄80, μαζί με τους Jack Starr και Joey Ayvazian, σχημάτισε την αρχική σύνθεση των VIRGIN STEELE. Το 1985, ο Pursino αντικατέστησε τον Starr και η συνεργασία των DeFeis και Pursino, απέφερε μια σειρά από κλασσικά heavy metal άλμπουμ. Στα τέλη του 1990, έγραψε ένα μουσικό έργο με τίτλο “Klytaimnestra” : “The house of Atreus” Metal Opera, για μια γερμανική θεατρική παράσταση, βασισμένη στην «Ορέστεια» και τους μύθους του Αισχύλου. Ήταν η πρώτη μουσική θεατρική παράσταση που βασίστηκε σε heavy metal concept και η επιτυχία που σημείωσε, απέφερε ένα δεύτερο μιούζικαλ metal όπερας, με τον τίτλο “The Rebels”. To 2003, η ίδια ομάδα κυκλοφόρησε και μια τρίτη ανάλογη όπερα που ονομάστηκε “Lilith” και βασίστηκε στο υλικό του άλμπουμ “Visions of Eden”. Ο DeFeis, έχει ξεπεράσει τις τρεις δεκαετίες καριέρας με τους VIRGIN STEELE και είναι αυτός που γράφει τους στίχους για τα όλα τα άλμπουμ της μπάντας, καθώς και το μεγαλύτερο μέρος της μουσικής των κομματιών. Έχοντας δε δικό του στούντιο ηχογραφήσεων, έχει κάνει και την παραγωγή σε όλες τις κυκλοφορίες της μπάντας, πέραν των άλμπουμ άλλων καλλιτεχνών. 

     

    Did you know that:

    – Το 1984, ο DeFeis είχε εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη με το ιδρυτικό μέλος των VIRGIN STEELE, Jack Starr, σχετικά με τα δικαιώματα του ονόματος. Προφανώς η υπόθεση έληξε υπέρ του DeFeis.

    – Το 1990, παρακολούθησε ξανά θεωρητικά μαθήματα μουσικής στο Πανεπιστήμιο βάζοντας προσωρινά τους VIRGIN STEELE στον πάγο.

    – Ο Αμερικανός είναι κλασσικά εκπαιδευμένος πιανίστας και έχει πτυχίο στη σύνθεση. Όσον αφορά το τραγούδι, είναι αυτοδίδακτος.

    – Οι στίχοι του βασίζονται έντονα στην ελληνική μυθολογία και αυτή των Σουμερίων, καθώς και στη χριστιανική θρησκεία.

    – Είναι συλλέκτης σπαθιών, τα οποία χρησιμοποιεί στο στούντιο κάποιες φορές στη δημιουργία διαφόρων εφέ για τα τραγούδια της μπάντας, ενώ επίσης συνήθως στις συναυλίες τους, καίει ένα σπαθί επί σκηνής.

    – Οι επιρροές του περιλαμβάνουν κιθαρίστες όπως οι, Jimmy Page, Brian May και Eddie Van Halen και ο λόγος είναι πως ήθελε να κάνει με τη φωνή του, ό, τι και αυτοί με τις κιθάρες τους. Έχει επηρεαστεί ακόμη και από τους Freddie Mercury, Robert Plant, David Coverdale, Ronnie James Dio και Ian Gillan.

     

     

    ΟΝΟΜΑ: Till Lindemann
    INSTRUMENT: Φωνητικά
    ΗΜ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: 4 Ιανουαρίου 1963 [55] ΠΟΛΗ / ΧΩΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Leipzig, Γερμανία
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Έχει δύο κόρες, εκ των οποίων η πρώτη γεννήθηκε το 1985 και και τη μεγάλωσε μόνος του για εφτά χρόνια. Η δεύτερη κόρη του, γεννήθηκε εννέα χρόνια αργότερα, ενώ ο καλλιτέχνης φέρεται να έχει τουλάχιστον δύο παιδιά ακόμη.
    ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΙΞΕΙ: RAMMSTEIN, LINDEMANN
    HIGHLIGHTS: Είναι υπεύθυνος για το συνολικό image των RAMMSTEIN και αποτελεί έναν από τους πιο χαρισματικούς frontman της νέας γενιάς του. 
    ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Ιούνιο του 2010, μπορέσαμε να δούμε τον Lindemann και την παρέα του για πρώτη φορά στη σκηνή του Terra Vibe.

    Μπορεί να μην πέρασε ιδανικά παιδικά χρόνια, βιώνοντας αρκετά προβληματικές καταστάσεις μέσα στο σπίτι του, γεγονός που υποτίθεται πως ευθύνεται για το αρκετά «σκοτεινό» μυαλό που απέκτησε στην πορεία, ο Till Lindemann παρ’ όλα αυτά κατάφερε να γίνει ένας από τους πιο πετυχημένους αλλά και εκκεντρικούς frontman της metal σκηνής. Η πορεία του στη μουσική ξεκίνησε το 1986 από τους FIRST ARSCH, έχοντας την ιδιότητα του ντράμερ. Όταν ήταν 11 ετών, πήγε σε αθλητικό σχολείο και από το 1977 μέχρι το 1980 παρακολούθησε σχολικό οικοτροφείο. Το 1986 σχημάτισε τους First Arsch, στους οποίους έπαιζε ντραμς. Η μπάντα κυκλοφόρησε ένα άλμπουμ και κάποια στιγμή ο τραγουδιστής έπαιξε ένα τραγούδι με τους FEELING B, στους οποίους συμμετείχαν οι Paul H. Landers, Christoph “Doom” Schneider και Christian “Flake” Lorenz. Το 1994, ο Lindemann μαζί με τον Schneider, τον μπασίστα Oliver Riedel και τον κιθαρίστα Richard Kruspe, έλαβαν μέρος σε έναν τοπικό διαγωνισμό τον οποίο κέρδισαν. Το έπαθλο ήταν η επαγγελματική ηχογράφηση τεσσάρων κομματιών για ένα ντέμο, που οδήγησε στη δημιουργία των RAMMSTEIN. Στα 21 χρόνια παρουσίας του στο συγκρότημα, έχει ξεχωρίσει για την σκηνική του παρουσία και τη δυνατή μπάσα φωνή του, ενώ αυτός είναι σε μεγάλο βαθμό ο ιθύνων νους για την γενικότερη εικόνα του συγκροτήματος. Φημίζεται επίσης, για τα εφέ που κάνει επί σκηνής με τη φωτιά. Μάλιστα, μετά από ένα ατύχημα το 1996, όπου ένα μέρος της σκηνής πήρε φωτιά, οι RAMMSTEIN προσέλαβαν επαγγελματίες για τα πυροτεχνήματα τους και έτσι εκείνος μπόρεσε να εκπαιδευθεί από αυτούς. Δεν είχε αναμιχθεί με τίποτα άλλο στην καριέρα του, μέχρι τις αρχές του 2015, όταν ανακοινώθηκε η συνεργασία του με τον Peter Tägtgren για τη δημιουργία ενός project με τίτλο, LINDEMANN, οι οποίοι δύο μήνες μετά κυκλοφόρησαν ένα άλμπουμ. 

     

    Did you know that:

    – Μια από τις πραγματικά ελάχιστες guest συμμετοχές που έχει κάνει μέχρι σήμερα στην καριέρα του είναι για το κομμάτι “Helden” των APOCALYPTICA από το άλμπουμ τους “Worlds Collide”.

    – Όπως και όλα τα άλλα μέλη των RAMMSTEIN, πλην του Zven Kruspe, δε γνωρίζει αγγλικά οπότε δίνει συνέντευξεις μόνο στα Γερμανικά.

    – Το ψευδώνυμο που του έχουν δώσει οι οπαδοί τους, είναι “Till- Hammer” και προέκυψε λόγω την κίνησης που κάνει με τη γροθιά του όταν τραγουδάει, δίνοντας έμφαση στο ρυθμό των riff.

    – Το βίντεο κλιπ της μπάντας “Strip” είναι το μοναδικό που έχει απαγορευτεί να προβάλεται από τη γερμανική τηλεόραση κι αυτό γιατί μεγάλο του μέρος βασίζεται σε σκηνής από την ταινία “Olympia” πολιτογραφημένης ως προπαγανδίστριας των ναζιστών Λένι Ρίφενσταλ. Η ταινία είχε γυρισθεί στους Ολυμπιακούς του 1936 προκειμένου να ενισχύσει τις απόψεις για την άρια φυλή.

    – Το βίντεο δε για το κομμάτι “Pussy”, έχει γυριστεί στον πιο ξακουστό οίκο ανοχής του Βερολίνου, με γνωστές πορνοστάρ παίρνουν μέρος.

    – Πριν ξεκινήσει να ασχολείται σοβαρά με τη μουσική, ο Lindemann κέρδιζε χρήματα ως καλαθοποιός. Έχει δουλέψει επίσης, ως μαθητευόμενος ξυλουργός και τεχνικός σε γκαλερί.

     

     

    Χαρά Νέτη & Παναγιώτης “The Unknown Force” Γιώτας

     

     

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here