A Day to Remember… 11/11 [KISS]

0
76

 

 

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Rock And Roll Over” – KISS
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1976
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:  Casablanca Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Eddie Kramer
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Paul Stanley, Gene Simmons, Peter Criss 
Κιθάρες  – Paul Stanley, Ace Frehley
Μπάσο  – Gene Simmons
Drums – Peter Criss

Το 1976 ήταν μια παραγωγική χρονιά για τους KISS. Τον Μάρτιο της χρονιάς αυτής είχαν κυκλοφορήσει το τέταρτο άλμπουμ τους, το υπερεπιτυχημένο “Destroyer” που εδραίωσε τη μπάντα στη συνείδηση των οπαδών αλλά σαφώς με πιο εύπεπτο ήχο σε σύγκριση με τις πρώτες δουλειές τους. Με κεκτημένη ταχύτητα και με την έμπνευση να ξεχειλίζει, οι KISS βρίσκονται σε ένα δίλημμα. Είτε να συνεχίσουν στην σαφώς πιο εμπορική κατεύθυνση του “Destroyer” ή να ανακατέψουν τα νερά και να επιστρέψουν στον πιο τραχύ ήχο που καθιέρωσαν στα τρία πρώτα άλμπουμ τους. Αφού ζύγισαν πολύ προσεκτικά τις επιλογές τους, αποφασίζουν να μην ακολουθήσουν  την πεπατημένη αλλά να επιστρέψουν στις ρίζες τους. Για τον σκοπό αυτόν δίνουν τα ηνία της παραγωγής στον Eddie Kramer. Ο Kramer ήταν ήδη διάσημος από τις δουλειές του με τους LED ZEPPELIN και τον JIMI HENDRIX αλλά το πιο σημαντικό, είχε κάνει παραγωγή στο πρώτο demo της μπάντας αλλά και στο περίφημο live άλμπουμ τους με τίτλο “Alive!” και αυτήν ακριβώς την ατμόσφαιρα του live η μπάντα επιθυμούσε να μεταφέρει στο στούντιο. Με αυτήν την προοπτική οι KISS μπαίνουν στα Star Theater studios στη Νέα Υόρκη, όπου τους παίρνει περίπου δυο μήνες για την ηχογράφηση και μίξη του άλμπουμ.
Ο Kramer ήταν ένας απαιτητικός παραγωγός που είχε την τάση να εξωθεί τη μπάντα στα άκρα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τα τέσσερα μέλη των KISS να βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τους, κάτι που γίνεται εμφανές από την πρώτη κιόλας ακρόαση του άλμπουμ.  Σαφώς πιο βαρύ και πιο ωμό από το  “Destroyer”, το “Rock And Roll Over” θεωρείται μια από τις καλύτερες δουλειές των KISS. Τα δυο πρώτα κομμάτια που ανοίγουν το δίσκο, το “I want you” και το “Take me” θεωρώ ότι είναι από τα πιο καθαρόαιμα hard rock κομμάτια που έχουν γράψει ποτέ οι KISS ενώ το “Calling Dr. Love” είναι από αυτά που κάποιος θα χαρακτήριζε ως κλασικό KISS anthem. To “Ladies Room” είναι ένα τυπικό τραγούδι KISS ενώ το “Baby Driver” ξεχωρίζει για τα ζεστά lead vocals του Peter Criss. To “Love’em and leave’em” ξεχωρίζει για το ρεφραίν του που κολλάει στο μυαλό, ενώ πολύ καλή εντύπωση δημιουργεί και η μπλουζίστικη ατμόσφαιρα του “Mr.Speed”. Τα δυο επόμενα κομμάτια είναι ίσως και τα πιο εμπορικά του άλμπουμ (“See you in your dreams” και “Hard luck woman”). Η έκπληξη όμως έρχεται με το κομμάτι που κλείνει το δίσκο, το “Makin’ love”. Εδώ έχουμε ένα από τα πιο heavy metal κομμάτια που έχουν ηχογραφήσει ποτέ οι KISS, με το εναρκτήριο riff κυριολεκτικά να παίρνει κεφάλια. Ένας εξαιρετικός τρόπος για να κλείσει ένα σπουδαίο άλμπουμ.


Για μένα, δεν υπάρχει κάτι αρνητικό να σχολιάσω. Η παραγωγή του Kramer ήταν όπως ακριβώς έπρεπε. Οι συνθέσεις, χωρίς να είναι εύπεπτες, είναι εκπληκτικές. Εκτελεστικά θεωρώ ότι την παράσταση κλέβουν ο Peter Criss και ο Ace Frehley. Ειδικότερα ο Frehley, χωρίς να είναι ο εκτυφλωτικός shredder, κάνει κυριολεκτικά κατάθεση ψυχής με τα solo του. Δεν είναι τυχαίο που ο άνθρωπος αυτός αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για πάρα πολλούς κιθαρίστες.
Εμπορικά το άλμπουμ τα πήγε περίφημα, καθώς έγινε πλατινένιο μόλις τρεις μήνες μετά την κυκλοφορία του και έφτασε μέχρι το νούμερο 11 στα charts του Billboard. Εδραίωσε την φήμη των KISS και μεγάλωσε το fanbase τους σε τέτοιο βαθμό που, το merchandise τους πουλούσε σαν φρεσκοψημένο ψωμί, ενώ η σκηνική τους παρουσία στα live άγγιζε τα επίπεδα Χολιγουντιανής υπερπαραγωγής. Οι KISS είχαν φτάσει στο peak τους και στα χρόνια που θα ακολουθούσαν, η επιτυχία αυτή θα είχε και συνέχεια. 

Did you know that:
–  Για να επιτύχουν έναν ήχο πλησιέστερο στο “Alive!” τα μέρη του Peter Criss ηχογραφήθηκαν σε μια τουαλέτα, ενώ ο Criss επικοινωνούσε με τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας μέσω video σύνδεσης.
–  Το εμβληματικό εξώφυλλο δημιουργήθηκε από τον  Michael Doret με σκοπό να ενισχύσει την superhero persona των μελών της μπάντας. Έτσι, τα πρόσωπα του καθενός εμφανίζονται σαν θεότητες με συγκεκριμένες «δυνάμεις» ο καθένας, μέσα σε ένα κύκλο από αστραπές. Ο Doret συνεργάστηκε ξανά με τους KISS στο εξώφυλλο του “Sonic Boom” το 2009. 
–  Η πρώτη έκδοση του άλμπουμ περιείχε και ένα μεγάλο αυτοκόλλητο με το εξώφυλλο σαν δώρο προς τους αγοραστές.
–  Το κομμάτι “Hard Luck Woman” γράφτηκε από τον Stanley με σκοπό να το δώσει στον Rod Stewart, αλλά ο Simmons τον έπεισε να το κρατήσουν και μάλιστα το έδωσαν στον Peter Criss να το τραγουδήσει. Σύμφωνα με τον Eddie Kramer(που, κατά άλλους, ήταν αυτός και ο Criss που μετέπεισαν τον Stanley) «Αυτό το τραγούδι είχε ένα πολύ δυνατό “Maggie Way” (επιτυχία του Rod Stewart) περιεχόμενο και το θέμα είναι ότι θα ήταν υπέροχο για τους KISS να έχουν ένα ακουστικό κομμάτι. Ο Peter (Criss) είχε τη φυσική φωνή για να το τραγουδήσει». Το κομμάτι έφτασε στο νούμερο 20 στα charts των singles.
–  Το κομμάτι “Calling Dr. Love” γράφτηκε από τον Simmons σε ένα Holiday Inn και ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από μια ταινία των Three Stooges με τίτλο “Men in Black”. Ήταν το δεύτερο single του άλμπουμ και έφτασε στο νούμερο 16 στα charts.
–  Το τραγούδι “Love’em and leave’em” περιέχει τη φράση “you want to sit in my driver’s seat, if you do it’s alright with me” η οποία ήταν αρχικά από το τραγούδι “Drive Me Wild”, το οποίο έγινε πιο γνωστό σαν “Rock And Roll All Nite”
–  Ο Gene Simmons επανηχογράφησε το “See you in your dreams” για το solo του άλμπουμ το 1978, ενώ το ίδιο θέλησε να κάνει για τα “Love’em and leave’em” και “Ladies Room”
–  O Ace Frehley προοριζόταν να κάνει τα πρώτα του lead vocals σε ένα κομμάτι με τίτλο “Queen for a day” που ηχογραφήθηκε μαζί με το άλμπουμ. Το κομμάτι δεν κυκλοφόρησε ποτέ.

 

Θοδωρής Κλώνης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here