A Day to Remember… 11/11 [VENOM]

0
79
ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Cast In Stone” – VENOM 
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1997 
ΕΤΑΙΡΙΑ: Steamhammer
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Kevin Ridley, VENOM
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: 
Φωνητικά – Conrad Lant (a.k.a. Cronos)
Κιθάρες – Jeff Dunn (a.k.a. Mantas) 
Μπάσο – Conrad Lant 
Drums – Tony Bray (a.k.a. Abaddon)
 
Αντί προλόγου. Κατά κάποιο τρόπο το παρακάτω κείμενο ουσιαστικά συνεχίζει εκεί που τελείωσε το αφιέρωμα που κάναμε εδώ στο ROCK HARD  για τους δίσκους που κυκλοφόρησαν οι VENOM με τον Tony Dolan πίσω από το μικρόφωνο. Σε περίπτωση λοιπόν που δεν έτυχε να διαβάσετε το εν λόγω αφιέρωμα ή δεν θυμάστε το τέλος του, ας κάνουμε μια σύνδεση με τα προηγούμενα.
 
Το 1992 κυκλοφόρησε το “The Waste Lands” ένα πάρα πολύ καλό άλμπουμ που όμως, εξαιτίας της μηδαμινής προώθησης του από την εταιρία, οδήγησε τους VENOM στη διάλυση. Αυτό ήταν το τρίτο και τελευταίο άλμπουμ των VENOM με τον Tony Dolan στα φωνητικά.(μέχρι το εκπληκτικό φετινό “Ave” των VENOM INC.)
 
Σιγή ασυρμάτου για δύο χρόνια περίπου, μέχρι το 1994 όπου κυκλοφορεί μια συλλογή με τίτλο “A Tribute To VENOM- In The Name Of Satan” με τη συμμετοχή μεγάλων ονομάτων όπως KREATOR, SODOM, PARADISE LOST αλλά και πολλών άλλων να αποτίουν φόρο τιμής στη μπάντα από το Νιούκαστλ. Την συλλογή επιμελείται ο ίδιος ο Abaddon ο οποίος μάλιστα όχι μόνο παίζει μαζί με τις μπάντες αλλά συμμετέχει και σαν VENOM στη συλλογή με δύο industrial κομμάτια. Η συλλογή δημιουργεί αίσθηση και όλοι, παλιοί και νέοι οπαδοί, αρχίζουν να ξεσκονίζουν τη δισκογραφία των Βρετανών. Οι συνθήκες δείχνουν κατάλληλες για αυτό που φαινόταν αδιανόητο πριν από λίγο καιρό. Να βρεθούν ξανά μαζί τα μέλη της ανίερης τριάδας. Πραγματικά ο Abaddon επικοινωνεί με τον Cronos και του ζητά να θάψει το τσεκούρι του πολέμου που μαινόταν ανάμεσα τους από το μακρινό 1987 και το “Calm Before The Storm”. Στο μεταξύ ο Cronos δεν είχε μείνει άπρακτος καθώς μετά την αποχώρηση του από τους VENOM δημιούργησε τους CRONOS με τους οποίους πρόλαβε να κυκλοφορήσει δύο δίσκους, τους “Dancing In The Fire” και “Rock n’ Roll Disease” καθώς επίσης και μια συλλογή με τίτλο… “Venom”.  Από την άλλη ο Mantas ήταν πιο εύκολο να προσεγγιστεί καθώς ουσιαστικά δεν είχε κόψει ποτέ επαφές με τον Abaddon. 
 
Πολλές συζητήσεις, πολλές διαβουλεύσεις ανάμεσα στους τρεις, κυρίως ανάμεσα σε Cronos και Abaddon και την αμέσως επόμενη χρονιά, το 1995, ανακοινώνεται με κάθε επισημότητα η επαναδραστηριοποίηση των VENOM με την αυθεντική σύνθεση, Οι οπαδοί βρίσκονται σε παροξυσμό και η μπάντα αρχίζει να πιάνει δουλειά. Το 1996 κυκλοφορούν το EP “Venom’96” με πέντε κομμάτια, με τα τέσσερα να είναι επανηχογραφήσεις παλιών κομματιών, ενώ το πέμπτο να κεντρίζει το ενδιαφέρον καθώς είναι καινούργιο κομμάτι και φέρει τον τίτλο “The Evil One”. Παράλληλα οι VENOM δίνουν ασταμάτητα συναυλίες ενώ δουλεύουν και για το νέο τους άλμπουμ. Εμφανίζονται εν μέσω αποθέωσης στο Dynamo Open Air Festival και το live αποθανατίζεται και κυκλοφορεί με τον εύστοχο τίτλο “The Second Coming”.  Όσο για την Ελλάδα, ένα όνειρο ζωής για τους οπαδούς αλλά και τον γράφων γίνεται πραγματικότητα καθώς στις 6 Σεπτεμβρίου 1997 οι VENOM εμφανίζονται για πρώτη φορά στη χώρα μας ως headliners στο Open Air Festival του Metal Invader.
 
Η αναμονή για το νέο άλμπουμ χτυπάει κόκκινο. Μέχρι που, στις 11 Νοεμβρίου, περίπου δύο μήνες μετά την εκπληκτική τους εμφάνιση στη χώρα μας, οι VENOM κυκλοφορούν το “Cast In Stone”. Ένας δίσκος που όπως και να το δει κανείς, είχε δημιουργήσει τεράστιες απαιτήσεις πολύ πριν κυκλοφορήσει καθώς τα μέλη των VENOM είχαν να βρεθούν μαζί στο στούντιο από το 1985 και το “Possessed”. Τεράστιο το βάρος της ευθύνης για τους Βρετανούς. Ευτυχώς όμως, το “Cast In Stone” φρόντισε να ικανοποιήσει στο μέγιστο βαθμό όλες αυτές τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί. 
 
Το εμβληματικό εξώφυλλο προδιαθέτει ευχάριστα τον ακροατή για το τι πρόκειται να ακούσει, με τα πρόσωπα των μελών της μπάντας παραλλαγμένα με τέτοιον τρόπο ώστε να δείχνουν λαξευμένα πάνω στην πέτρα, χωρίς να αφήνουν περιθώρια για αμφισβήτηση. Οι VENOM επιστρέφουν.
Ο δίσκος αποτελείται από δεκατέσσερις νέες συνθέσεις, με όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στους VENOM να είναι παρόντα. Το μπάσο οδοστρωτήρας του Cronos, τα χαρακτηριστικά riffs του Mantas που μόνο αυτός μπορεί να πάιξει και να ακούγονται τόσο κολασμένα και κανείς άλλος (sorry Rage-τωρινός κιθαρίστας των VENOM- αλλά αυτή είναι η πικρή,σκληρή αλήθεια) και το βαρβαρικό σφυροκόπημα του Abaddon στα τύμπανα, είναι όλα εδώ.
 
Περί των συνθέσεων τώρα. Ο δίσκος ξεκινά με γκολ από τα αποδυτήρια κυριολεκτικά, καθώς τα τρία πρώτα κομμάτια είναι από τα καλύτερα κομμάτια που έχουν γράψει ποτέ οι VENOM. Μιλάμε για το επιβλητικό , και ήδη γνωστό από το “Venom’ 96” EP , “The Evil One”, το ταχύτατο “Raised In Hell” και το “All Devils Eve” που σου κολλάει τα μυαλά στον τοίχο με τον ρυθμό του. Οι VENOM έχουν ανοίξει διάπλατα τις Επτά Πύλες της Κολάσεως. Σε πιο αργούς ρυθμούς αλλά όχι λιγότερο τραχύ το “Bleeding”, ατμοσφαιρικό και σκοτεινό όσο δεν πάει το “Destroyed & Damned” ενώ το “Domus Mundi” ενώ μπορεί να ξενίσει στην αρχή με την industrial εισαγωγή του, είναι άλλο ένα δυνατό κομμάτι. Από τα καλύτερα κομμάτια το “Flight Of The Hydra” παυ ακολουθεί, ίσως το πιο γρήγορο του δίσκου, με ένα από τα πιο δυνατά riff που έχει γράψει ποτέ ο Mantas.  Άλλη μια καλή στιγμή ακολουθεί με το “God’s Forsaken”, στα πλαίσια του “Bleeding” και η συνέχεια ανήκει στο ακόμα πιο βαρύ “Mortals” με το old school riff του.  “Infectious” το επόμενο κομμάτι, με μια πολύ θεατρική ερμηνεία από τον Cronos και  πανέμορφο solo από τον Mantas. Το “Kings Of Evil” εντυπωσιάζει με την εισαγωγή του μπάσου και τον Cronos να ακούγεται σαν να απαγγέλλει από τα έγκατα της Κόλασης  και εξελίσσεται σε ένα ισοπεδωτικό κομμάτι, που όσο απλό και αν δείχνει, τόσο περισσότερο πορώνει τον ακροατή.  Σε mid-tempo πάλι άλλη μια κομματάρα με τον αισιόδοξο τίτλο “You’re All Gonna Die”. Η Μέρα της Κρίσης έρχεται με ένα φανταστικό κομμάτι, το “Judgment Day”, βαρύ, ογκώδες και επικό. Τέλος, δεν θα μπορούσα να φανταστώ ιδανικότερο επίλογο αυτού του δίσκου με το ορμητικό “Swarm” με το punk riff της βάσης του, τα industrial στοιχεία και τις ανατολίτικες μελωδίες του Mantas. Ίσως το “περίεργο” κομμάτι του δίσκου σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αλλά αναμφίβολα είναι VENOM 100%. Η παραγωγή του άλμπουμ είναι φανταστική, ίσως η καλύτερη που είχαν ποτέ οι VENOM, με τον όγκο και τη δύναμη του δίσκου να σε χτυπά με την ισχύ βόμβας μεγατόνων. Ένα πραγματικά εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ένα φανταστικό άλμπουμ που όσο και να ψάξει κανείς, δεν πρόκειται να του βρει κανένα ψεγάδι.
Το “Cast In Stone” έγινε δεκτό με μεγάλο ενθουσιασμό τόσο από οπαδούς όσο από κριτικούς με πολλούς να ισχυρίζονται ότι αν αυτός ο δίσκος είχε κυκλοφορήσει μετά το “Possessed” ίσως τα πράγματα να είχαν εξελιχθεί διαφορετικά για τους VENOM.
 
Δυστυχώς, οι κόντρες και έριδες ανάμεσα σε Cronos και Abaddon έρχονται ξανά στην επιφάνεια, με τις διαφορές τους να είναι πλέον πραγματικά αγεφύρωτες,  για λόγους που δεν είναι σκόπιμο να αναφέρω εδώ. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Abaddon να αποχωρήσει από τη μπάντα, κάτι που για μένα προσωπικά ήταν (τότε) τεράστιο πλήγμα καθώς όλα αυτά τα χρόνια ο Abaddon ήταν αυτός που προσπαθούσε να κρατήσει τους VENOM ζωντανούς.  Παρόλα αυτά οι VENOM κατάφεραν τρία χρόνια αργότερα να κυκλοφορήσουν το φανταστικό “Resurrection” με τον αδερφό του Cronos πίσω από τα τύμπανα και τον Mantas να συνεργάζεται για τελευταία φορά με τον κοκκινομάλλη μπασίστα. 
 
Did you know that:
• Το “Cast In Stone” έχει κυκλοφορήσει σε διάφορες εκδόσεις, με πιο χαρακτηριστική αυτή με το τρισδιάστατο εξώφυλλο στο CD.
• Ο δίσκος επίσης έχει κυκλοφορήσει και σε περιορισμένης έκδοσης διπλό CD και τετραπλό LP όπου εκτός από τα κομμάτια του άλμπουμ περιλαμβάνονται και επανηχογραφήσεις κλασικών κομματιών από το παρελθόν, καθώς επίσης και το διαβόητο κομμάτι με τίτλο “Venom” το οποίο δεν είχε ηχογραφηθεί ποτέ στο παρελθόν αλλά το έπαιζε πολλές φορές η μπάντα στο τέλος των συναυλιών τους, όταν παράλληλα κατέστρεφαν επί σκηνής τον εξοπλισμό τους.
• Τα κομμάτια “Domus Mundi” και”Swarm”  έχουν γραφτεί από τον Abaddon και αν ακούγονται παραίτερα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι προορίζονταν για ένα industrial project του ντράμερ, το οποίο μπήκε στον πάγο λόγω της επανασύνδεσης, μέχρι το 2000, οπότε και ο Abaddon κυκλοφόρησε το industrial άλμπουμ “I Am Legion”.
• Το κομμάτι “Flight Of The Hydra” είναι αφιερωμένο στους οπαδούς της μπάντας με τον τίτλο να είναι εμπνευσμένος από το Site Of The Hydra, το όνομα του fan site που λειτουργούσε για χρόνια και ήταν η κύρια πηγή πληροφοριών για τους VENOM. Παράλληλα γυρίστηκε και video για το συγκεκριμένο κομμάτι το οποίο ποτέ δεν είδε το φως της μέρας διότι απαγορεύτηκε η προβολή του καθώς θεωρήθηκε υπερβολικά… kinky. Φήμες λένε ότι ο Mantas είναι υπεύθυνος για αυτό, καθώς είχε την φαεινή ιδέα να χρησιμοποιήσει κάτι γυναικείες κούκλες που έμοιζαν με αληθινές… 
• Το 2006 το άλμπουμ επανεκδόθηκε από τη Sanctuary και περιείχε επιπλέον τα πέντε κομμάτια από το EP του 1996.
• Τα κουτσομπολιά λένε (και είμαι σε θέση να γνωρίζω) ότι ο Cronos ήταν εξαρχής… ανακατωσούρας και ότι οι Abaddon και Mantas έκαναν υπομονή μαζί του σε πολλά. Φανταστείτε ότι στη συναυλία που έδωσαν στην Ελλάδα, απαίτησαν για την μετακίνηση τους λιμουζίνα, όχι ως μπάντα αλλά για τον καθένα ξεχωριστά καθώς ο ένας δεν άντεχε να βλέπει τον άλλον!
Θοδωρής Κλώνης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here