A Day to Remember… 17/09 [LOUDNESS]

0
82

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ:Soldier of fortune” – LOUDNESS 
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989 
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Atco Records 
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Max Norman, Roger Probert
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: 
Φωνητικά – Michael Vescera
Κιθάρες – Akira Takasaki
Μπάσο – Masayoshi Yamashita 
Drums – Munetaka Higuchi

 

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, οι LOUDNESS, με 7 ήδη άλμπουμ στην πλάτη τους, ήταν το πιο γνωστό όνομα από την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, ενώ είχαν αρχίσει να κάνουν αίσθηση και στην Ευρώπη. Επόμενος στόχος: Η Αμερική. Για να επιτύχουν τον σκοπό τους συνεργάζονται ξανά με τον Max Norman , που είχε αναλάβει χρέη παραγωγού στα πολύ επιτυχημένα “Thunder in the east” και “Lightning strikes” καθώς και με τον Roger Probert, παραγωγό στα “No exit” και “Perfect symmetry” των FATES WARNING.

Λίγο πριν μπουν στο στούντιο ο Norman προτείνει στη μπάντα να αλλάξουν τραγουδιστή, θεωρώντας ότι ένας “Δυτικός” τραγουδιστής θα αποτελούσε το κλειδί για να ξεκλειδώσουν την Αμερικανική αγορά. Η μπάντα πείθεται και απομακρύνει τον εμβληματικό Minoru Niihara, μια κίνηση που θα έφερνε αλυσιδωτές αντιδράσεις στο μέλλον. Αντικαταστάτης του, ο “πολύς” Michael Vescera, που ήδη είχε αρχίσει να φτιάχνει όνομα με τους OBSESSION. 

Το “Soldier of fortune” κυκλοφορεί αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι αυτά που θα ήθελαν οι LOUDNESS. Αντικειμενικά μιλώντας, είναι ένας πάρα πολύ καλός δίσκος, με αξιομνημόνευτες συνθέσεις. Υποκειμενικά είναι ένας από τους αγαπημένους μου LOUDNESS δίσκους. Σαφέστατα πιο μελωδικό από τα προηγούμενα άλμπουμ τους, (προσέξτε, είπα μελωδικό, όχι εμπορικό), το “Soldier of fortune” είχε όλα τα εχέγγυα για να πετύχει το σκοπό του.

Με κομματάρες όπως το εναρκτήριο ομώνυμο, το καταιγιστικό “You shook me” με τη riffάρα που σου παίρνει το μυαλό, την πανέμορφη μπαλάντα “Lost without your love”, το φανταστικό “ Faces in the fire” και βέβαια  το ταχύτατο “Demon disease” , με έναν Akira Takasaki εκτυφλωτικό όπως πάντα, να αφήνει τον δύστυχο ακροατή με το στόμα ανοιχτό προσπαθώντας να καταλάβει τι άκουσε, και έναν Michael Vescera να αφήνει τα διαπιστευτήρια του από νωρίς, καθώς επίσης και την πολύ δυνατή προώθηση από την δισκογραφική εταιρεία, θα έλεγε κανείς ότι ο δίσκος ήταν καταδικασμένος να πετύχει. Τι πήγε στραβά λοιπόν;

Όσον αφορά την Αμερικανική αγορά και την αποτυχία του δίσκου να μπει στα charts, το πρόβλημα εστιάζεται στην αλλαγή πλεύσης του Αμερικανικού κοινού και την στροφή από το πιο παραδοσιακό metal σε πιο εναλλακτικά ακούσματα. 

Το μεγάλο πρόβλημα για τους LOUDNESS όμως ήρθε εκ των έσω και μάλιστα από την Ιαπωνία καθώς πολλοί σκληροπυρηνικοί οπαδοί δεν είδαν με καθόλου καλό μάτι την απομάκρυνση του Niihara από τη μπάντα, πολύ περισσότερο δε, όταν ο αντικαταστάτης του δεν ήταν καν Ιάπωνας αλλά ένας “γκαϊτζίν”, όπως αναφέρονται συχνά οι Ιάπωνες για τους ξένους. Προσωπικά μόνο τρεις  Δυτικούς ξέρω που να έγιναν αποδεκτοί αν και “γκαϊτζίν”, από τους Ιάπωνες, τον φίλο και συνάδελφο Γιώργο Κουκουλάκη, τον Marty Friedman που μένει πλέον μόνιμα στην Ιαπωνία και τον Steven Seagal που υπήρξε ο πρώτος μη Ιάπωνας που άνοιξε dojo στην Ιαπωνία. Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι, ο Vescera όμως, δεν είναι ανάμεσα τους. 

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ο Vescera να αποχωρήσει λίγο μετά την κυκλοφορία του “On the prowl” και να γίνει μέλος της μπάντας του Malmsteen, αφού ποτέ δεν ένιωσε αποδεκτός από τους οπαδούς των LOUDNESS. Από την άλλη άρχισαν οι συχνές αποχωρήσεις των μελών της μπάντας που έφεραν τον Takasaki στα πρόθυρα της διάλυσης των LOUDNESS μέχει να σταθεροποιήσει κάπως το line up της μπάντας και να βάλει τις βάσεις για το πολυαναμενόμενο reunion με την κλασική σύνθεση αρκετά χρόνια αργότερα. 

Όπως και να έχει το πράγμα, το “Soldier of fortune” είναι ένα πολύ αξιόλογο άλμπουμ που, μάλλον, αδικήθηκε όταν κυκλοφόρησε, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να του δώσετε μια ευκαιρία αν βρεθεί στα χέρια σας.

Did you know that:
Οι LOUDNESS θεωρούν ότι το “Soldier of fortune” είναι ουσιαστικά το μονάδικό άλμπουμ που κυκλοφόρησαν με τον Vescera καθώς το “On the prowl” που ακολούθησε δυο χρόνια αργότερα, περιέχει μόνο τρία καινούρια τραγούδια, με τα υπόλοιπα να αποτελούν επανεκτελέσεις παλαιότερων κομματιών.

 

Θοδωρής Κλώνης

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here