A Day To Remember… 23/5 [HELLOWEEN]













     

     

    ΟΝΟΜΑ ALBUM: “Keeper of the seven keys Part I” – HELLOWEEN 
    ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1987
    ΕΤΑΙΡΙΑ: Noise
    ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Tommy Hansen
    ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
    Φωνητικά – Michael Kiske
    Κιθάρες  – Kai Hansen, Michael Weikath
    Μπάσο – Markus Grosskopf
    Τύμπανα – Ingo Schwichtenberg

    “Keeper of the Seven Keys Part I”. Όνομα δίσκου που μιλάει από μόνο του. Πόσα και πόσα δεν έχουν γραφτεί γι’ αυτό, ποιος άραγε οπαδός του μεταλλικού ήχου στον πλανήτη, μπορεί να μη γνωρίζει την καθοριστική συμβολή του στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού power metal; Ο δίσκος μνημείο για το power, συμπληρώνει σήμερα 30 ολόκληρα χρόνια ζωής και τιμής ένεκεν, κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, ταξιδεύοντας πίσω στο 1987, έτος που μοιάζει τόσο μακρινό όσο και πρόσφατο ταυτόχρονα! 
    Δυο χρόνια νωρίτερα οι πιτσιρικάδες Kai Hansen, Michael Kiske, Michael Weikath, Markus Grosskopf και Ingo Schwichtenberg, έχουν κυκλοφορήσει το ντεμπούτο τους “Walls of Jericho”, προκαλώντας μεγάλο θόρυβο γύρω απ’ το όνομά τους. Ο Kai Hansen, παραιτείται απ’ τα καθήκοντα του τραγουδιστή, προτιμώντας να αφοσιωθεί στην κιθάρα του και εκείνοι αποφασίζουν να εμπιστευτούν τα φωνητικά για έναν απ’ τους απαιτητικότερους δίσκους στο heavy metal, στον μόλις 18 ετών τότε Michael Kiske.
    Οι κακές γλώσσες που σπεύδουν να προδιαγράψουν αποτυχία, διαψεύδονται με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο και το “Keeper of the Seven Keys Part I”, έρχεται να προκαλέσει πρωτόγνωρο πανικό και να δικαιώσει τους Γερμανούς, όχι μόνο για την εν λόγω επιλογή τους, αλλά και για το τόλμημα τους, να συνθέσουν ένα άλμπουμ – κλωτσιά στο κατεστημένο, με έντονες δόσεις ευφυίας και επαναστατισμού, καινοτόμο και πρωτοποριακό, γεμάτο εθιστικούς ύμνους, που οι δεκαετίες αφήνουν το μεγαλείο τους αναλλοίωτο! 


    Το ξεσηκωτικό “Future world”, το μεγαλειώδες “Helloween”, το κολλητικό “A little time”, το γκαζωμένο “I’m Alive”, το πορωτικό “Twilight of the Gods” αλλά και η all-time classic μπαλάντα, “A tale that wasn’t right”, αποτελούν τις πιο τρανές αποδείξεις του απίστευτου ταλέντου των νεαρών μουσικών, της φιλοδοξίας και του οράματός τους.  Κομμάτια που, τα μισά τουλάχιστον, αποτελούν must για κάθε ζωντανή τους εμφάνιση, ξεσηκώνοντας τα πλήθη και δείχνοντας την αξία και την επιδραστικότητα των HELLOWEEN, όσα χρόνια κι αν περάσουν. 
    Έστω κι αν το αρχικό σχέδιο της μπάντας, προέβλεπε τη δημιουργία ενός διπλού concept άλμπουμ, με την Noise όμως να αποφασίζει ότι υπόλοιπα τραγούδια δεν ήταν άξια για να συμπεριληφθούν στην κυκλοφορία, στις 23 Μαΐου του 1987, το πρώτο μέρος του “Keeper”, με παραγωγό τον Tommy Hansen που έκανε εξαιρετική δουλειά, ανεβαίνει στα ράφια των δισκοπωλείων και ξεκινά την τρελή του πορεία. 
    Πουλάει 100.000 αντίτυπα μέσα σε οκτώ εβδομάδες στη Γερμανία και φτάνει τελικά να ξεπερνά το μισό εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως, προκαλώντας γενικό παροξυσμό, με το “Kerrang!” να το χαρακτηρίζει τότε ως το επόμενο αριστούργημα μετά το “Pyromania” των DEF LEPPARD! 
    Σήμερα 30 χρόνια μετά, το “Keeper of the seven keys Part I”, δικαίως θεωρείται ο απόλυτος power metal δίσκος όλων των εποχών και ήταν αυτός που μαζί με τον διάδοχο του, το “Keeper of the seven keys Part II”, που κυκλοφόρησε ένα χρόνο αργότερα, θεμελίωσαν το συγκεκριμένο ιδίωμα. 
    Οι HELLOWEEN, εισέπραξαν δόξα μεγατόνων, γιγάντωσαν το όνομά τους και άρχισαν να καθιερώνονται στη συνείδηση του κόσμου.  Για πρώτη φορά δε, περιόδευσαν με GRIM REAPER και ARMORED SAINT. Κι αυτή ήταν μόνο η αρχή…. 

    Did you know that:
    –    Όπως είχε παραδεχθεί και το ίδιο το σχήμα το 2010, στο έντυπο του Rockhard, το συμβόλαιο με τη Noise, για το πρώτο “Keeper” ήταν καθαρή απάτη για το συγκρότημα, αφού μόνο η εταιρία κέρδισε ουσιαστικά, χρήματα απ’ αυτό το δίσκο, γεγονός που προκάλεσε σοβαρή διαμάχη μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία έφτασε και σε δίκη.
    –    Οι θεαματικές πωλήσεις του δίσκου, ανάγκασαν τη Noise Records, να κυκλοφορήσει το “Keeper of the seven keys Part I” και σε gatefold βινύλιο, αφού τα αντίτυπα που είχε πουλήσει ξεπερνούσαν για πλάκα εκείνα των CELTIC FROST, που ήταν και το όριο που έθεσε η εταιρία. 
    –    Ένα αξιοπερίεργο, κωμικο-τραγικό θα λέγαμε, αλλά συνηθισμένο για την εποχή γεγονός, ήταν το «πετσόκομμα» στο ομώνυμο δεκατριάλεπτο κομμάτι, στα πέντε λεπτά και πέντε δευτερόλεπτα από τη Noise, λόγω της διάρκειάς του, προκειμένου να κυκλοφορήσει ως single και βίντεο κλιπ. 

     

    Χαρά Νέτη

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here