A Day To Remember… 24/1 [DARK ANGEL]

0
144

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Leave scars” – DARK ANGEL
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1989
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Combat
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Michael Monarch
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Ron Rinehart – φωνητικά
Jim Durkin – κιθάρα
Eric Meyer – κιθάρα
Mike Gonzalez – μπάσο
Gene Hoglan – τύμπανα

Το πάντα κρίσιμο για μία μπάντα τρίτο άλμπουμ, είχε διπλή σημασία για τους ΜΕΓΑΛΟΥΣ DARK ANGEL, οι οποίοι θα έπρεπε να αποδείξουν ότι το καταστροφικό “Darkness descends” στα τέλη του 1986 θα είχε και συνέχεια. Κατά πολύ παράξενο τρόπο, ενώ ο συγκεκριμένος δίσκος δίκαια θεωρήθηκε ως ένα από τα απόλυτα thrash άλμπουμ με το που κυκλοφόρησε, δεν τους πρόσφερε κάποια ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία και έμεινε να λατρεύεται κυρίως σε underground κύκλους. Μετά από επιτυχημένες περιοδείες μεταξύ άλλων με μπάντες όπως οι MOTORHEAD, MEGADETH, POSSESSED, SLAYER, OVERKILL, SACRED REICH, WHIPLASH, CRYPTIC SLAUGHTER και THE CRUMBSUCKERS, τον Αύγουστο του 1987 και μετά το τέλος της περιοδείας, ο τραγουδιστής Don Doty έφυγε από το συγκρότημα ώστε να κάνει την δική του οικογένεια. Αντικαταστάτης του ήταν ο Ron Rinehart, με τον οποίο η μπάντα έδωσε την πρώτη της συναυλία στο Long Beach της California στις 29 Ιανουαρίου του 1988. Το τρίτο άλμπουμ τους με τίτλο “Leave scars” ηχογραφήθηκε μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου του 1988 στα Space Station Studios στο Hollywood, με παραγωγό των Michael Monarch και κυκλοφόρησε από την Combat στις 24 Ιανουαρίου, μία μέρα πριν τα γενέθλια του νεοφερμένου Ron Rinehart ο οποίος τότε θα έκλεινε τα 24 και θα γιόρταζε με αυτό τον ιδιαίτερο τρόπο.

Το “Leave scars” ήταν και πάλι ένας εξαίρετος DARK ANGEL δίσκος, σε διαφορετικό μονοπάτι από τον θεόρατο προκάτοχό του, ίσως με σοφό τρόπο αποφάσισαν να διαφοροποιήσουν τη συνταγή, ξέροντας και οι ίδιοι ότι “Darkness descends” δε μπορούσαν να ξαναβγάλουν, όχι μόνο οι ίδιοι, αλλά κανένας άλλος εκεί έξω. Στο “Leave scars” αυτό που είναι αντιληπτό με τη μία, είναι το πόσο περισσότερο είχε βαρύνει ο ήχος, βοήθησε σίγουρα και η παραγωγή, ενώ ο Rinehart δεν είχε την τσιριχτή/σχιζοφρενή φωνή του Doty, αλλά μία φωνή με πολύ περισσότερο τσαμπουκά που ταίριαζε περισσότερο σ’ αυτή τη βαρύτερη προσέγγισή τους. Ο δίσκος ήταν αρκετά μεγάλος για τα ως τότε δικά τους δεδομένα, με 50’ διάρκεια (ειδικά αν αναλογιστούμε ότι τα “We have arrived”/”Darkness descends” διαρκούν μαζί 67’ περίπου. Εκτός από τα δύο εναρκτήρια κομμάτια “The death of innocence” και “Never to rise again” (ΥΜΝΟΣ), και με την εξαίρεση του μικρού ορχηστρικού “Worms” και της τσιτωμένης διασκευής στο “Immigrant song” των LED ZEPPELIN (!), όλα τα υπόλοιπα κομμάτια του δίσκου φτάνουν ή και ξεπερνούν κατά πολύ το φράγμα των 7’, όπου σε όλα οι DARK ANGEL έχουν τραβήξει στα άκρα τα όρια του thrash γεμίζοντας τα με στρώματα από κιθάρες και αλλαγές που θα ζήλευαν μέχρι και φτασμένοι progsters.


Oι Jim Durkin/Eric Meyer έχουν κεντήσει ριφφοσειρές οι οποίες είναι ικανές να προκαλέσουν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, μπορεί να μεγάλωσαν κατά πολύ οι διάρκειες (παρότι στο “Darkness descends” είχαν ήδη δώσει δείγματα με το καθηλωτικό “Black prophecies”), αλλά η ταχύτητα και η ακρότητα δεν υποχώρησαν στο ελάχιστο, σε συνδυασμό και με την προαναφερθείσα ενισχυμένη βαρύτητα, το “Leave scars” έκανε μία σχετική επιτυχία, ενώ στη συνέχεια και μεταξύ 1989 και 1990, οι DARK ANGEL περιόδευσαν εκτεταμένα και με συγκροτήματα όπως οι DEATH, NUCLEAR ASSAULT, ACID REIGN, CANDLEMASS και OVERKILL. Αποτέλεσμα των πετυχημένων περιοδειών ήταν να ηχογραφηθεί ένα live άλμπουμ με τίτλο “Live scars” στις 22 Απριλίου στο Country Club στην Reseda, το οποίο και κυκλοφόρησε τελικά μέσα στο 1990. Το “Leave Scars” ήταν το πρώτο άλμπουμ και για τον μπασίστα Mike Gonzalez, ο οποίος είχε μπει στο συγκρότημα στη θέση του Rob Yahn μόλις είχε κυκλοφορήσει το “Darkness Descends” και φυσικά ακολούθησε το συγκρότημα στη συγκεκριμένη περιοδεία. To “Leave scars” ήταν ένα κρίσιμο άλμπουμ για τους Αμερικάνους μάστορες του thrash, το οποίο εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι τους έδωσε λίγη παραπάνω ζωή, πριν προλάβουν να κυκλοφορήσουν και το “Time does not heal” το 1991 και τελικά διαλύσουν οριστικά το 1992, σκορπίζοντας πίκρα στους οπαδούς του είδους…

Υ.Γ.: Το να αναφερθεί οποιοσδήποτε στο παίξιμο του κορυφαίου ντράμερ όλων των εποχών Gene Hoglan είναι αχρείαστο, θεωρώ ότι αν οποιοσδήποτε δεν γνωρίζει το ποιόν του και δεν έχει ήδη αναγνωρίσει την αξία του όπου κι αν έπαιξε, υπάρχει αντικειμενικό και σοβαρό πρόβλημα χωρίς άμεση επίλυση. Οι δε στίχοι του για άλλη μία φορά αιχμηροί και το λιγότερο διδακτικοί για τη ζωή γενικότερα. 

Did you know that:
– Το 1988 ο Dave Mustaine ζήτησε από τον Eric Meyer να μπει στους MEGADETH, ωστόσο ο Meyer –που ακόμα και σήμερα δηλώνει πόσο άβολα ένιωθε μ’ εκείνη την πρόταση- έμεινε πιστός στους DARK ANGEL και αρνήθηκε χωρίς δεύτερη σκέψη.
– Το “Leave scars” έμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο τους άλμπουμ, καθώς κατάφερε να μπεί στη θέση 159 του Billboard 200! Είναι επίσης ο τελευταίος τους δίσκος στον οποίο παίζει ο κύριος ως τότε συνθέτης Jim Durkin, ο οποίος αποχώρησε μετά την περιοδεία του δίσκου και τη θέση του πήρε ο Bret Eriksen των VIKING.
– Το φρενήρες στυλ που πάντα είχε το συγκρότημα, τους προσέδωσε το προσωνύμιο ‘’Τhe L.A. Caffeine Machine’’, για να τονίσει τις ασύλληπτες ταχύτητες που πάντα έπιαναν.

Άγγελος Κατσούρας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here