ΟΝΟΜΑ: Steven Edward Duren [Blackie Lawless]
INSTRUMENT: Φωνητικά, κιθάρα
ΗΜ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: 4 Σεπτεμβρίου 1956 [61]
ΠΟΛΗ / ΧΩΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Είναι παντρεμένος.
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΙΞΕΙ: W.A.S.P., NEW YORK DOLLS, KILLER KANE, SISTER, CIRCUS CIRCUS, LONDON.
HIGHLIGHTS: Με το πέρασμα των χρόνων έγινε η μοναδική σταθερή παράμετρος των W.A.S.P. και αδιαφιλονίκητος ηγέτης τους. Με αυτούς συνέθεσε μερικά εκπληκτικά άλμπουμ και ξεχώρισε για τα σόου του. Ίσως από τις τελευταίες μεγάλες προσωπικότητες του χώρου του.
ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ:
– «Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, υπήρχε μια ζωντάνια και μια υγιής σκηνή στο heavy metal. Έβλεπες μπάντες σαν τους WASP που πραγματικά σε καθήλωναν με το σόου αλλά και τα τραγούδια τους, ενώ ο Blackie Lawless ήταν πραγματικά επιβλητικός πάνω στη σκηνή», θυμάται ο Lizzy Borden.
– «Χαίρομαι που βλέπω όλα τα μπάσταρδα παιδιά μου σαν τους KISS, τους W.A.S.P. και τον Marilyn Manson κτλ. να συνεχίζουν και να τα πηγαίνουν περίφημα. Για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα να δω τον Blackie να συνεχίζει, αφού στη δεκαετία του ’80, δεν ήταν κάτι παραπάνω από ένα ακόμη γκρουπ στην Αμερική. Χαίρομαι, λοιπόν, που με διέψευσε», είναι τα λόγια του Alice Cooper.
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Από το 2004 οι επισκέψεις των W.A.S.P. στη χώρα μας είναι συχνό φαινόμενο, έχοντας περάσει από δω επτά φορές. Ο ίδιος ο Blackie, έχει μιλήσει με κολακευτικά λόγια για εμάς, λέγοντας ότι ο τόπος μας είναι μοναδικός και ξεχωριστός, τονίζοντας πόσο του αρέσει όταν βρίσκεται εδώ να βγαίνει έξω και να θαυμάζει την αρχιτεκτονική αλλά και να βιώνει τα όσα συμβαίνουν γύρω του. «Έχω γυρίσει όλον τον κόσμο, πουθενά δεν είναι σαν την Αθήνα. Δεν μπορείτε να το βιώσετε όπως ο επισκέπτης (αυτό είναι το μόνο σίγουρο!), αλλά είναι εκπληκτικό μέρος. Λατρεύω την ιστορία και δεν υπάρχουν πολλά μέρη που μπορείς να νιώσεις αυτό που εκπέμπει η Αθήνα», έχει πει χαρακτηριστικά στο RockHard.
Απ’ την άλλη βέβαια, η τελευταία του επίσκεψη στην Ελλάδα ήταν τόσο επεισοδιακή, που μάλλον δεν προβλέπεται να τον ξαναδούμε από τα μέρη μας. Πριν από δύο χρόνια περίπου, ο καλλιτέχνης ρωτήθηκε σχετικά από το Rockhard, για την συγκεκριμένη συναυλία που λίγο έλειψε να ακυρωθεί στην Αθήνα, μετά από ώρες καθυστέρηση, κάτι που συνέβη με τη Θεσσαλονίκη. Απάντησε λοιπόν πως:
«Δεν θυμάμαι ποτέ να έχει γίνει ξανά στην καριέρα μου κάτι τόσο άσχημο με ένα διοργανωτή. Μακάρι να μην είχε συμβεί αλλά συνέβη. Δεν ξέρω κατά πόσο γνωρίζουν οι Έλληνες οπαδοί των W.A.S.P. αλλά εκείνο το βράδυ είχαμε μαζί μας πολύ εξοπλισμό και μεγάλα σκηνικά τα οποία τελικά δεν χρησιμοποιήσαμε λόγω της έντονης διαφωνίας που είχαμε με το διοργανωτή και την αθέτηση όρων του συμβολαίου από πλευράς του. Για να είμαι απολύτως ειλικρινής –και είναι κάτι που έχω σκεφτεί πολύ αυτά τα χρόνια- ό,τι συνέβη ήταν αποτέλεσμα κιόλας της οικονομικής κρίσης η οποία ήταν και τότε πολύ έντονη στην Ελλάδα. Είμαι σίγουρος ότι επηρέασε πολύ η όλη κατάσταση τον Έλληνα διοργανωτή αλλά φυσικά και όλο τους Έλληνες πολίτες. Δεν θα κάτσω, όμως, να πω άσχημα πράγματα για εκείνη τη δυσάρεστη κατάσταση. Σάκη, θα σου μιλήσω μέσα από την καρδιά μου και θέλω να ξέρουν όλοι ότι το εννοώ… Θα είμαι πάντα υπόχρεος και ευγνώμων στους Έλληνες οπαδούς γιατί μας έχουν στηρίξει σε όλες τις φάσεις της καριέρας μας. Έχουμε δώσει μερικές από τις καλύτερες και πιο αξιομνημόνευτες συναυλίες στη χώρα σου. Δεν θέλω, λοιπόν, να πω ή να κάνω κάτι που θα μου χαλάσει αυτές τις αναμνήσεις. Προσπαθώ να δω το όλο σκηνικό από την οπτική γωνία ενός οπαδού και δε νομίζω ότι είναι σημαντικό να υπεισέρθω σε τεχνικές λεπτομέρειες του τι συνέβη. Ήμουν τότε νευριασμένος; Πάρα πολύ! Αλλά ήμουν νευριασμένος διότι οι οπαδοί μας δεν μπόρεσαν να δουν τα σκηνικά και την παραγωγή που είχαμε ετοιμάσει για αυτούς. Ήταν μία άσχημη κατάσταση που ανήκει πλέον στο παρελθόν και μακάρι να μην είχε συμβεί. Πάντως, δεν ήταν λάθος των W.A.S.P. και ας το αφήσουμε εδώ…»
Ένας καλλιτέχνης που έχει καταφέρει να διατηρήσει ψηλά τον πήχη με κάθε του κυκλοφορία, ειδικά τα τελευταία χρόνια και ένας από τους ελάχιστους μουσικούς που γνώρισε μεγάλη απήχηση με τα δύο (κλασσικά πλέον) πρώτα άλμπουμ του, παίζοντας ένα τόσο τυπικό αλλά και εμπνευσμένο αμερικάνικο heavy metal και μετά από χρόνια ήρθε ν’ αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές σημειώνοντας τεράστια εμπορική επιτυχία με την πιο ώριμη δουλειά του (“The Crimson Idol”). Ο Blackie Lawless, έφτασε ψηλά έχοντας ως μέσο του τη μουσική και μόνο. Αν δεν ήταν αυτή, ποιος ξέρει πως θα είχε καταλήξει. Μεγαλωμένος στη Νέα Υόρκη, μέχρι το τέλος της εφηβείας του, η ζωή του ήταν γεμάτη μπλεξίματα, καβγάδες και… κακές συναναστροφές! Χρησιμοποιώντας την αχρησιμοποίητη κιθάρα του αδερφού του, άρχισε να παίζει με τους φίλους του σε πάρτι και άλλες εκδηλώσεις για να βγάλει το χαρτζιλίκι του. Στα 16 του, συμμετείχε στην πρώτη του μπάντα κάνοντας εμφανίσεις σε τοπικά μπαρ. Όπως ήταν μάλλον αναμενόμενο, η απόπειρα του να γίνει υπάλληλος στην εταιρία του πατέρα του, αποδείχθηκε άκαρπη, αφού το μέλλον του ήταν αλλού και το ήξερε… Μόλις έχει κλείσει τα 18 και ο πιτσιρικάς Blackie γεμάτος όνειρα και φιλοδοξίες, παίρνει μέρος σε audition για τη θέση του τραγουδιστή στους ήδη παρηκμασμένους και ένα βήμα πριν τη διάλυση, NEW YORK DOLLS. Δε χρειάστηκε να καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια, έξι μήνες αργότερα αποχώρησε μαζί τον Arthur Kane για να δημιουργήσει τους KILLER KANE, με τους οποίους πρόλαβε να ηχογραφήσει ένα 12΄΄ πριν διαλυθούν. Ακολούθησαν οι ORPHAX RAINBOW, η τρίτη κατά σειρά μπάντα στην οποία «ενεπλάκη» ο νεαρός Blackie. Ούτε κι εκεί κατάφερε να στεριώσει όμως, αφού οι μουσικές του ανησυχίες δεν ήταν εύκολο να καλυφθούν από ένα περιορισμένων δυνατοτήτων σχήμα.
Ευτυχώς, η συνέχεια τον δικαίωσε απόλυτα ακόμα κι αν χρειάστηκε να κάνει ορισμένες ακόμη αποτυχημένες απόπειρες σχηματισμού γκρουπ. Οι W.A.S.P. που γεννήθηκαν το 1982, κατάφεραν να προκαλέσουν έντονες συζητήσεις γύρω απ’ το όνομά τους, κυρίως λόγω των προκλητικών τους σόου, για τα οποία ο καλλιτέχνης δανείστηκε πολλά στοιχεία από Alice Cooper και KISS. Παρ’ όλα αυτά, έδωσε ξεχωριστή ταυτότητα στο σχήμα, επιτυγχάνοντας να περάσει στις μάζες το δικό του μήνυμα, το δικό του ήχο και να προκαλέσει εξίσου σε μουσικό επίπεδο, με τραγούδια σαν το “Fuck like a beast”. Στα επιτεύγματά του, συγκαταλέγονται επίσης η επιμονή, η αντοχή και η διάρκεια του, στοιχεία απαραίτητα για κάποιον που επιθυμεί να κάνει καριέρα στη δύσκολη αυτή βιομηχανία της μουσικής. Έχει ξεπεράσει πια 30 χρόνια με το συγκρότημα, έχοντας τον πρώτο και τελευταίο λόγο όσον αφορά τη μουσική τους κατεύθυνση και έχει καταφέρει να ξεχωρίσει από το σωρό των εκατοντάδων συγκροτημάτων της Αμερικής των 80’s, έχοντας καταθέσει τουλάχιστον δύο κλασικά άλμπουμ.
Sex, Drugs & Rock ‘n’ Roll: Πολύ sex, ελάχιστα ως καθόλου ναρκωτικά και πολύ rock n’ roll. Κάπως έτσι θα χαρακτηρίζαμε τη σχέση του Blackie με το συγκεκριμένο ρητό αν και η αλήθεια να λέγεται ότι ο frontman των W.A.S.P., δεν έχει απασχολήσει και τόσο πολύ τις… κίτρινες σελίδες αναφορικά με το διάσημο αυτό τρίπτυχο. Γεγονός είναι ότι μία κραιπάλη στα 80’s ήταν ένα μάλλον σύνηθες φαινόμενο στις τάξεις των rock ‘n’ roll γκρουπ.
Did you know that:
– Στο παρελθόν ασχολήθηκε και με την ηθοποιία, έχοντας υπάρξει βασικός υποψήφιος για την ταινία του James Cameron «Εξολοθρευτής 2» στο ρόλο του Τ-100, απορρίφθηκε όμως λόγω του ύψους του (1.94). Είχε επίσης μία μικρή συμμετοχή στην cult ταινία “This is Spinal Tap”.
– Κατά καιρούς έχει προκαλέσει αντιδράσεις η απόφασή του να χρησιμοποιεί προηχογραφημένα μέρη στα live.
ΟΝΟΜΑ: Igor Graziano Cavalera
INSTRUMENT: Τύμπανα
ΗΜ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: 4 Σεπτεμβρίου 1970 [46]
ΠΟΛΗ / ΧΩΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Belo Horizonte, Βραζιλία
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Είναι παντρεμένος εδώ και χρόνια με την Laima Leyton, με την οποία μάλιστα διατηρούν ένα hip – hop / electro project υπό την ονομασία DJ DUO MIXHELL, στο οποίο μοιράζεται τα decks μαζί της. Μαζί έχουν τέσσερα παιδιά.
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΙΞΕΙ: CAVALERA CONSPIRACY, SEPULTURA
HIGHLIGHTS: Μάλλον τα tribal τύμπανα σε άλμπουμ όπως το “Roots”…
ΕΧΕΙ ΠΕΙ: «Είδα τον Roger Taylor όπως έπαιζε ντραμς και είπα: ‘Αυτό είναι! Αυτό θέλω να κάνω, αυτό το στυλ παιξίματος μου αρέσει! ».
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Τέσσερις φορές έχουμε δει τον Igor στη χώρα μας. Η πρώτη ήταν στην πρώτη εμφάνιση των SEPULTURA στην περιοδεία του “Arise”, η δεύτερη στις 7 Ιουνίου του 2007 όταν βρέθηκε στη χώρα μαζί με τη σύζυγό του για ένα DJ Set που συνοδεύτηκε από ανεπανάληπτα solo drums του Βραζιλιάνου. Η τρίτη ήταν ένα χρόνο αργότερα, με τους CAVALERA CONSPIRACY, το 2008 στο RockWave, ενώ η τελευταία ήταν την περασμένη χρονιά όταν μαζί με τον αδερφό του, παρουσίασαν το “Roots” στο Gagarin.
Μπορεί η μπάλα να του άρεσε, όταν όμως ο Igor Cavalera πήγαινε στο γήπεδο με τον μπαμπά του, μάλλον αδιαφορούσε για το εκάστοτε ματς και χάζευε σαν αποβλακωμένος τους διάφορους τυμπανιστές που έκαναν σαματά στις κερκίδες. Άρχισε να εξασκείται κι εκείνος πάνω σ’ αυτά, η ιδέα όμως να παίξει σε κάποιο γκρουπ ούτε καν του πέρναγε απ’ το μυαλό, ώσπου μια μέρα, στην ηλικία των 11 είδε τους QUEEN στην πρώτη του συναυλία κι έπαθε την πλάκα του. Δύο χρόνια αργότερα, μαζί με τον αδερφό του θα ίδρυαν τους SEPULTURA και μέχρι το 1986 θα ηχογραφούσαν το ντεμπούτο τους, ακόμα κι αν ο Igor δεν είχε μάθει καν καλά – καλά να παίζει. Όταν το 1996 ο αδερφός του Max διέβη το κατώφλι της εξόδου από το συγκρότημα, εκείνος έγινε αυτόματα κι ο ηγέτης τους, μιας και το όνομά του ήταν πολύ βαρύ, ενώ τα συνθετικά του καθήκοντα μεγάλωσαν σημαντικά. Τελικά, έπειτα από μια δεκαετία και αμέσως μετά την κυκλοφορία του “Dante XXI”, ανακοίνωσε πως αποχωρεί οριστικά από το συγκρότημα.Οι λόγοι που ισχυρίστηκε ήταν ότι υπήρχαν καλλιτεχνικές ασυμφωνίες με τα υπόλοιπα μέλη και ότι η σημερινή μορφή των SEPULTURA δε συμβαδίζει με τις μουσικές και προσωπικές του προσδοκίες. Το project σε old – school 80’s thrash / death που υποτίθεται πως θα σχημάτιζε με τον death rapper NECRO δεν υλοποιήθηκε ποτέ και ο Igor ξαφνικά την είδε hip – hop DJ. Κι ενώ είχε να μιλήσει δέκα χρόνια με τον αδερφό του, έσμιξαν κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας των SOULFLY, με τον ντράμερ ν’ ανεβαίνει στη σκηνή και συνέχισαν ιδρύοντας τους CAVALERA CONSPIRACY, που μέχρι τώρα έχουν τρεις δουλειές στο ενεργητικό τους.
Did you know that:
– Λατρεύει τους BLACK SABBATH, τους DEAD KENNEDYS, τις πολεμικές τέχνες και τη μπάλα αφού δηλώνει φανατικός οπαδός της Palmeiras, ενώ είναι και συλλέκτης παιχνιδιών και εμβλημάτων ομάδων ποδοσφαίρου.
– Το 1995, ίδρυσε τη δική του εταιρεία ρούχων, “Cavalera wear” αλλά περίπου δέκα χρόνια μετά αποχώρησε απ’ αυτή.
– Τη λόξα με τα τύμπανα την απέκτησε απ’ όταν ήταν πιτσιρικάς και ο πατέρας του τον πήγαινε γήπεδο, όπου οι οπαδοί συνήθιζαν να κουβαλούν μαζί τους από ένα τύμπανο με σκοπό να δημιουργήσουν ένα samba.
ΟΝΟΜΑ: Rober “Bobby” Jarzombek
INSTRUMENT: Τύμπανα
ΗΜ/ΝΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: 4 Σεπτεμβρίου 1963 [54]
ΠΟΛΗ / ΧΩΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Texas, Η.Π.Α.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ: Παντρεμένος εδώ και χρόνια με την Carol Rivera Jarzombek.
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΙΞΕΙ: RIOT, HALFORD, SPASTIC INK, Sebastian Bach, FATES WARNING
HIGHLIGHTS: Από τεχνικής πλευράς, σίγουρα η δουλειά του με τους SPASTIC INK.
ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ: «Πραγματικά ότι του βάλεις του Bob μπορεί να στο παίξει. Είναι φανταστικός ντράμερ με μεγάλη ποικιλία στην τεχνική του αλλά και στα ακούσματά του. Έχοντας έναν τέτοιο μουσικό σ’ ένα συγκρότημα το μόνο που μπορείς να αισθανθείς είναι απέραντη σιγουριά… Μέχρι να συνεργαστούμε, δεν είχα δώσει μεγάλη βάση στις προηγούμενες δουλειές του για να είμαι ειλικρινής, αλλά όταν μείναμε μαζί στη Φλόριντα για τις ανάγκες μιας ηχογράφησης, είδα με τα μάτια μου πόσο καλός είναι όχι μόνο ως μουσικός αλλά και ως άνθρωπος», είναι τα εγκωμιαστικά σχόλια του Hansi Kursch.
ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Έχει έρθει με τον Halford αλλά και δυο φορές με τους FATES WARNING.
Ταλέντο από μικρός ο Bobby Jarzombek, αξιοποίησε απόλυτα το αξίας 14 μόλις δολαρίων σετ τυμπάνων που του πήρε η μητέρα του στα δέκα του και αφιερώνοντας ώρες εξάσκησης και τζαμαρισμάτων μαζί με τ’ αδέρφια του, έφτασε να παίζει σε club της ευρύτερης περιοχής του Texas. Ήταν τόσο καλός που γρήγορα απέκτησε τη φήμη ενός απ’ τους ικανότερους ντράμερ της πόλης. Δεν είναι τυχαίο που πριν προλάβει καν να στεριώσει στους JUGGERNAUT, ένα ανερχόμενο τοπικό σχήμα, είχε ήδη δεχθεί την πρόταση των RIOT για να παίξει στο “Thundersteel”. Μπορεί από κει κι έπειτα ν’ ακολούθησε πλήθος άλλων ονομάτων με τα οποία συνεργάστηκε, η πορεία του όμως με τους RIOT (με αρκετά διαλείμματα κατά καιρούς), κρατά μέχρι σήμερα. Έχει ηχογραφήσει εννέα δουλειές με το συγκρότημα και έχει παίξει σε μακροσκελείς περιοδείες τους. Ένα ακόμα όφελος της ένταξής του στους RIOT, αποδείχθηκε επίσης, η γνωριμία του με τον Pete Perez με τον οποίο τρέφουν αμφότεροι θαυμασμό για τον Frank Zappa, τον οποίο και θέλησαν να εκφράσουν, σχηματίζοντας τους SPASTIC INK. Οι εξαιρετικές ικανότητες του αμερικανού ντράμερ, έγιναν αντιληπτές και απ’ τον Rob Halford, ο οποίος όταν αναζήτησε κάποιον πίσω απ’ το kit για τις ανάγκες της προσωπικής του καριέρας, απευθύνθηκε σ’ εκείνον. Μάλιστα ο τραγουδιστής, μένοντας απόλυτα ευχαριστημένος απ’ τον Jarzombek, τον προτίμησε για όλα τα προσωπικά του άλμπουμ. Ένας ακόμη τραγουδιστής που βρήκε στο πρόσωπο του Jarzombek, τον ντράμερ που έψαχνε, είναι και ο Sebastian Bach, με τον οποίο ηχογραφούν από το 2007. Από την ίδια χρονιά, αποτελεί επίσης μέλος της σύνθεσης των FATES WARNING, με τους οποίους έχει ηχογραφήσεις τόσο το “Darkness in a Different Light” του 2013, όσο και το πολύ πρόσφατο “Theories of Flight”. Κατά τα άλλα ο δημοφιλής ντράμερ, χαρακτηρίζεται για το ιδιαίτερα πλούσιο βιογραφικό του που ακόμη περιλαμβάνει συνεργασίες με ονόματα όπως οι: ICED EARTH, DEMONS AND WIZARDS, ARCH / MATHEOS, Rob Rock κ.α.
Did you know that:
– Το 2010, απέρριψε την πρόταση να γίνει αντικαταστάτης του Mike Portnoy, που του έγινε απ’ το management των DREAM THEATER. Μάλιστα αν και στην αρχή προθυμοποιήθηκε να συμμετάσχει, ο χρόνος του καθιστούσε αδύνατο να μάθει τα περίπου 30 απαιτούμενα λεπτά μουσικής για την audition, ενώ η πεποίθησή του ότι αργά ή γρήγορα ο Portnoy θα επέστρεφε στους DREAM THEATER, αποτέλεσε ακόμη έναν ανασταλτικό παράγοντα.
Χαρά Νέτη & Παναγιώτης “The Unknown Force” Γιώτας