DEE SNIDER: Ασκεί κριτική στους KISS

0
469




















Ο Dee Snider απηύθυνε πρόσφατα κριτική στους KISS για το γεγονός πως υποχρέωσε τους Tommy Thayer και Eric Singer να αντιγράψουν τις περσόνες των Ace Frehley και Peter Criss.

Η δήλωση του Snider, που κοινοποιήθηκε στο X (πρώην Twitter) επικεντρώνεται στο ερώτημα αν ο Thayer και ο Singer θα έπρεπε να είχαν αναπτύξει τις δικές τους σκηνικές ταυτότητες αντί να υποχρεωθούν να υιοθετήσουν αυτές των πρώην μελών.

Ένας οπαδός των KISS έγραψε: “Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί ο Thayer και ο Singer πήραν τις περσόνες του Ace και του Peter, όταν ο Vinny Vincent και ο Eric Carr είχαν τις δικές τους μοναδικές ταυτότητες. Όπως είπε κάποτε ο Highlander, ‘there can be only one’.”

Στην απάντησή του, ο Snider είπε:

“Θα στοιχημάτιζα ότι ο Tommy Thayer και ο Eric Singer θα προτιμούσαν τα δικά τους σχέδια μακιγιάζ. Διάολε, έκαναν και τον Eric να αλλάξει το χρώμα των μαλλιών του για να ταιριάξει με τον Peter Criss!”

Το σχόλιο του Snider αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη συζήτηση ανάμεσα στους οπαδούς των KISS σχετικά με αυτήν την απόφαση του συγκροτήματος. Η μπάντα επέλεξε τα αναπληρωματικά μέλη να υιοθετήσουν τις σκηνικές περσόνες και ταυτότητες των αρχικών μελών, αντί να δημιουργήσουν νέες — όπως είχαν κάνει οι προηγούμενοι αντικαταστάτες, ο Vinny Vincent και ο Eric Carr.

Οι θρυλικές σκηνικές περσόνες των KISS — ο Demon (Gene Simmons), ο Starchild (Paul Stanley), ο Spaceman (Ace Frehley) και ο Catman (Peter Criss) — δεν ήταν απλώς κοστούμια, αλλά βασικά στοιχεία της ταυτότητας του συγκροτήματος.

Κάθε χαρακτήρας συνδεόταν με ένα ξεχωριστό σχέδιο μακιγιάζ που καθιερώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970, μετατρέποντας τους KISS σε πολιτιστικό φαινόμενο. Οι περσόνες αυτές έγιναν αχώριστες από τους μουσικούς που τις δημιούργησαν.

Όταν η σύνθεση των KISS άλλαξε με την πάροδο των δεκαετιών, προέκυψε το ερώτημα: θα έπρεπε τα νέα μέλη να φορούν το εμβληματικό μακιγιάζ των αρχικών;

Ο Tommy Thayer αντικατέστησε τον Ace Frehley ως βασικός κιθαρίστας το 2002, ενώ ο Eric Singer ανέλαβε τα ντραμς μετά την αποχώρηση του Peter Criss το 1991. Και οι δύο υιοθέτησαν αντίστοιχα το μακιγιάζ του Spaceman και του Catman, συνεχίζοντας έτσι την οπτική ταυτότητα των KISS στις ζωντανές τους εμφανίσεις.

Σύμφωνα με το Ultimate Classic Rock, αυτή η απόφαση κατέστη δυνατή νομικά, καθώς ο Frehley και ο Criss είχαν μεταβιβάσει τα δικαιώματα των χαρακτήρων τους στους Simmons και Stanley, δίνοντας στο συγκρότημα τη δυνατότητα να εκχωρεί τις περσόνες σε νέα μέλη.

 

Ο Dee Snider υπήρξε από τους πιο έντονους επικριτές αυτής της πρακτικής. Ο frontman των Twisted Sister έχει επανειλημμένα επικρίνει τους KISS επειδή επιτρέπουν σε αντικαταστάτες να φορούν το εμβληματικό μακιγιάζ.

Σύμφωνα με το iHeart, ο Snider υποστήριξε ότι αυτή η προσέγγιση «υποτιμά την κληρονομιά» των αυθεντικών μελών.

Ιδιαίτερα στοχοποίησε τον Tommy Thayer, σημειώνοντας πως ο Thayer συμμετείχε παλαιότερα σε tribute band των KISS και υπονοώντας ότι «μιμείται τον Ace σε όλη του την πορεία!»

Οι KISS, από την πλευρά τους, αιτιολόγησαν την απόφασή τους, επικαλούμενοι τόσο την πρακτική όσο και τη φιλοσοφική της διάσταση. Ο Paul Stanley απέρριψε τα σχόλια του Snider, χαρακτηρίζοντάς τα άνευ σημασίας.

Η θέση του συγκροτήματος είναι ότι οι περσόνες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της θεατρικής της παράδοσης. Και αφού οι Simmons και Stanley κατέχουν τα δικαιώματα, μπορούν να αναθέτουν τους χαρακτήρες όπως επιθυμούν.

Αυτή η επιχειρηματική επιλογή επέτρεψε στους KISS να διατηρήσουν τη σκηνική τους συνοχή μέσα από τις αλλαγές στη σύνθεση. Ωστόσο, έχει πυροδοτήσει μια διαρκή συζήτηση γύρω από την καλλιτεχνική αυθεντικότητα και το αν οι εμβληματικές σκηνικές ταυτότητες θα έπρεπε να ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here