DEVISER interview (Nick)

0
917
Deviser-1.jpg












“Heaven is far away”

Η επικείμενη κυκλοφορία του νέου album των DEVISER, “Evil summons evil” στις 10 Φεβρουαρίου, ήταν η καλύτερη αφορμή για να συναντήσουμε και να μιλήσουμε με τον Νίκο Χρηστογιάννη (κιθάρες,πλήκτρα) για την μεγάλη τους επιστροφή. Στο κείμενο από τη συζήτηση που κάναμε από κοντά θα σας λυθούν πολλές από τις απορίες που, ίσως, έχετε για μια από τις πρώτες μαυρομεταλλικές μπάντες της χώρας μας. Δεν θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε αλλιώς λοιπόν την κουβέντα από το ερώτημα:

Πώς οι DEVISER κυκλοφόρησαν δύο demo το 90´και ένα επτάιντσο το 1994 και έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια για να βγάλουνε ένα δίσκο; Γιατί; Είσαστε η μοναδική ίσως Ελληνική Black Metal μπάντα που ξεκίνησε από τόσο νωρίς και έβγαλε το ντεμπούτο της τόσο αργά;
Βασικά ο Μάνθος ξεκίνησε το 1989 από την Κρήτη μόνος του και με την βοήθεια του Σάκη Τόλη μέσω αλληλογραφίας τότε ,κατάφερε να βρει μέλη για να γράψει τα πρώτα δύο demo της μπάντας το 1990 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη . Το ’93 έγινε ένα promo tape, το “Into his unknown” στα θρυλικά Storm studios και με την Αθήνα σαν μόνιμη έδρα πλέον. Το ’94 έγινε το επτάϊντσο “The revelations of higher mysteries” και το ’95 το “Thy Blackest Love” Demo .Το ντεμπούτο CD, “Unspeakable Cults”, ακολούθησε αργότερα το 1996. Όσον αφορά την ερώτησή σου η απάντηση είναι απλή. Έπρεπε να βρεθούν τα κατάλληλα μέλη, να οργανωθεί η μπάντα σωστά ,αφού ξεκίνησε σαν one man project band, oπότε όλο αυτό ήθελε χρόνο . Εγώ μπήκα στο group το ’93, τρεις με τέσσερις μήνες πριν το live με τους ROTTING CHRIST και ANCIENT RITES στο Αγκάθι club στις 7 Μαΐου 1993. Αυτό ήταν και το πρώτο black metal live στη χώρα μας με μπάντα από το εξωτερικό.

Τι θυμάσαι από εκείνη τη βραδιά;
Βασικά μου έχει καρφωθεί η εικόνα του The Magus να παίζει με ένα Casio keyboard της εποχής και τα υπόλοιπα παιδιά από τους ROTTING CHRIST να δίνουν πραγματικά ένα υπέροχο show την περίοδο της κυκλοφορίας του “Thy mighty contract”, όποτε φαντάζεσαι τι ακριβώς εννοώ. Το κοινό να διψάει να ακούσει κάτι διαφορετικό. Πρέπει να είχε περίπου 500 άτομα μέσα εκείνο το βράδυ, όσoυς χωρούσε και το μαγαζί. Ήταν μια εμπειρία αξέχαστη πραγματικά. θα έλεγα ο ορισμός του cult.

To πρώτο σας demo έκλεινε πάρα πολύ ηχητικά προς τo “Satanas Tedeum” demo των ROTTING CHRIST. Σε ποιο βαθμό ισχύει;
Νομίζω ήταν κάτι το οποίο μας βγήκε εντελώς αυθόρμητα. Δεν είχαμε πρόθεση να μοιάζει με το “Satanas tedeum”. Ήταν ένας ωμός και ακατέργαστος ήχος όπως ακριβώς και το demo των ROTTING CHRIST. Δεν έγινε επιτηδευμένα δηλαδή. Συνθετικά επίσης έκλινε προς το thrash.

Τα υπόλοιπα μέλη του group βοήθησαν στο να διαμορφωθεί ο τελικός σας ήχος;
Σαφώς όλα τα μέλη βοήθησαν ο καθένας με το τρόπο του ώστε να φτιάξουμε το δικό μας προσωπικό ήχο και για μένα η αρχή έγινε με το “Thy Blackest Love” demo. Τότε η μπάντα ουσιαστικά ωρίμασε και βρήκε τα πατήματά της. Η ηχογράφησή του έγινε στα Praxis studios που την εποχή εκείνη ήταν ένα από τα καλύτερα studios στην Αθήνα. Όλη η εγχώρια σκηνή σχεδόν πέρασε από εκεί με καταπληκτικούς δίσκους και παραγωγές για την εποχή όπως οι NIGHTFALL και οι SEPTIC FLESH.

Όλη αυτή η διαδικασία μας έμαθε πολλά. Αργότερα βασιζόμενοι πάνω σε αυτό τον ήχο που διαμορφώσαμε υπογράψαμε και στην ολλανδική Mascot Records για δύο δίσκους με το “Unspeakable Cults” να βγαίνει ένα χρόνο μετά το ’96. Ο δίσκος πήγε παρά πολύ καλά και οι κριτικές που πήραμε σε Ελλάδα και στην Ευρώπη ήταν αποθεωτικές . Οι πωλήσεις μέσα στο πρώτο εξάμηνο της κυκλοφορίας του, έφτασαν κοντά στις 27.000 αντίτυπα με βάση το newsletter που λάβαμε από την Mascot records. Ήταν ένας αριθμός που κανένας δεν περίμενε και έκανε ήδη τεράστια επιτυχία στην Ευρώπη σε χώρες όπως η Γαλλία, το Βέλγιο και η Ολλανδία. Επίσης το Αγγλικό Terrorizer (σ.σ. το μεγαλύτερο extreme metal περιοδικό της εποχής), το ανακήρυξε «album του μήνα» σε μια πολύ δύσκολη αγορά για εκείνη την εποχή. Αργότερα έγιναν και κάποια live με ένα από τα πιο σημαντικά αυτό μαζί με τους VENOM to ’97 στο Open air festival στο ΟΑΚΑ.

Το “Unspeakable Cults” είχε κάποια χαρακτηριστικά διαφορετικά από αυτό που αποκαλούμε κλασικός Ελληνικός ήχος. Είχατε εισάγει γυναικεία φωνητικά, συνοδευτικά πλήκτρα συνδυασμένα με πιασάρικες μελωδίες.
Βασικά δίναμε βάση στα συνοδευτικά πλήκτρα, στις μελωδίες και στην ατμόσφαιρα που θέλαμε να φτιάξουμε αλλά ως προς τα γυναικεία φωνητικά, τα είχαμε χρησιμοποιήσει σε ένα μόνο τραγούδι, το “Darkness Incarnate”, και δεν ήταν ο αυτοσκοπός μας. Απλά μας άρεσε και το βάλαμε. Γενικά είναι μια κυκλοφορία που μας σημάδεψε και την θεωρώ προσωπικά ένα από τα αγαπημένα μου παιδιά. Ακόμα και σήμερα ακούγεται διαχρονικός και φρέσκος και αποτελεί το σήμα κατατεθέν των DEVISER.

Πριν ηχογραφήσετε το δίσκο, είχατε ήδη διαμορφώσει τα κομμάτια;
Είχαμε το σκελετό έτοιμο, όχι τα πάντα και στο στούντιο συμπληρώσαμε τα υπόλοιπα μέρη του παζλ. Ήταν άλλες εποχές που γράφαμε αναλογικά σε μπομπινόφωνο δεν υπήρχε ακόμα η ηχογράφηση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και οι τεχνολογικές ευκολίες του σήμερα. Ρόλο έπαιξε και ο παραγωγός που σαφώς είναι το αόρατο μέλος της μπάντας. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο τότε παραγωγός μας, Coti K., βοήθησε κατά πολύ να βγει προς τα έξω αυτή η ατμόσφαιρα και το διάχυτο σκοτάδι του “Unspeakable Cults”.

Πες μας λίγα λόγια για την μετέπειτα πορεία της μπάντας.
Συναντήσαμε διάφορα προβλήματα, όσο αφορά τα μέλη της μπάντας. Από προβλήματα υγείας μέχρι αλλόκοτες συμπεριφορές και ασυνεννοησία μεταξύ μας. Τι να πρωτοθυμηθώ; Την απειλή με στιλέτο σε ηχογράφηση από τον πρώην drummer μας; Προβλήματα με ναρκωτικά που αντιμετωπίσαμε σε πρώην μέλη, νοσηλείες σε ψυχιατρικές κλινικές ή μέλη που βρίσκονταν στο κρατητήριο για παραβατικές συμπεριφορές και ακυρώναμε τα recording sessions. Δυστυχώς έτσι δεν γίνεται! Δημιουργήθηκε ένα χάος και το όραμα για μουσική πήγε περίπατο. Η όλη καθυστέρηση που έχει να κάνει με τις κυκλοφορίες ήταν καθαρά θέμα δικό μας και όχι των εταιριών. Σε κάποιες στιγμές έβλεπα ότι η επικοινωνία μεταξύ των μελών είχε χαθεί εντελώς και επικρατούσε η απογοήτευση και το χάος. Η φλόγα εμένα και του Μάνθου τουλάχιστον δεν είχε σβήσει ακόμα. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι και το “Howling Flames” EP όπου και πήραμε τις πιο σημαντικές αποφάσεις με το Μάνθο, δηλαδή να συνεχίσουμε οι δυο μας και να πλαισιωνόμαστε από session μουσικούς όπως και έγινε και θα συνεχίσουμε έτσι μέχρι τέλους .

Πότε ξεκινήσατε να γράφετε υλικό για το καινούργιο δίσκο;
Το “Evil Summons Evil” ξεκίνησε να γράφεται από εμένα 100% λίγο πριν την καραντίνα. Ήταν μια μεγάλη δοκιμασία για εμένα. Έπρεπε να επιστρέψουμε με ένα άλμπουμ που θα εδραιωθεί στην παγκόσμια μεταλλική σκηνή και να αφήσει και πάλι την σφραγίδα των DEVISER. Αυτό είχα κατά νου και συνεχώς πάλευα με τους δαίμονες μου. Από την άλλη ο Μάνθος αντιμετώπισε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα υγείας, το οποίο μπορούσε να του κοστίσει ακόμα και την ζωή του. Ευτυχώς όλα πήγαν καλά και γρήγορα ήταν πάλι μάχιμος, αλλά ταλαιπωρηθήκαμε αρκετά και σε μεγάλο βαθμό ψυχολογικά.
Εγώ το διάστημα αυτό της συνθετικής περιόδου νοσηλεύτηκα για τέσσερις μέρες με υπερκόπωση. Αυτό που μετράει είναι ότι όλα αυτά είναι παρελθόν! Με τον Μάνθο και το καινούργιο μόνιμο μέλος, τον Βαγγέλη στην κιθάρα, προχωράμε σαν τρίο και είμαστε πιο ετοιμοπόλεμοι από ποτέ, γεμάτοι πάθος για μουσική, όρεξη για σκληρή δουλειά και είμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε τα πάντα, ώστε να προχωρήσουμε παρακάτω σε μια νέα εποχή για την μπάντα.

Από το 2003 μέχρι το 2011 υπήρχε ένα δισκογραφικό κενό. Μπορείς να μας πεις τι είχε γίνει τότε;
Όπως είπα προηγουμένως ήταν ασυνεννοησία μεταξύ των μελών, επαγγελματικές υποχρεώσεις και προσωπικά θέματα. Ήταν πράγματα που αντιμετωπίζουν όλες οι μπάντες. Οπότε με τη λογική του «όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι αργεί να ξημερώσει», πήραμε και την απόφαση με τον Μάνθο να συνεχίσουμε οι δυο μας. Να έχουμε αποκλειστικά εμείς το τιμόνι της μπάντας και απλά να πλασιωνόμαστε από session μουσικούς που θα μας ακολουθούν. Όπως και έγινε..

Εδώ και περίπου 15 χρόνια όλα τα παλιά ελληνικά extreme metal groups έχουν επιστρέψει με πολύ καλά άλμπουμ. Πιστεύεις ότι όλο αυτό είναι θέμα εμπειρίας ή κάποιος άλλος παράγοντας πιστεύεις;
Στην περίπτωση των DEVISER είναι η εμπειρία και η αγάπη για την μουσική. Όταν κάτι το θες πολύ, είναι εφικτό να γίνει και ρόλο σε όλο αυτό παίζει και η λεπτομέρεια. Είναι διαφορετικό όταν πρωτοξεκινάς να μπεις σ’ ένα στούντιο και να μην ξέρεις πώς να σταθείς και αλλιώς όταν το έχεις κάνει αρκετές φορές. Οπότε πρωτίστως πιστεύω ότι είναι η εμπειρία ακολουθούμενη από το μεράκι και την αγάπη για τη μουσική, πράγμα που πιστεύω ότι έχουν όλα τα παλιά συγκροτήματα. Ένα πράγμα που πρέπει να πω επίσης είναι ότι όλοι μας επιστρέψαμε με καλά άλμπουμ χωρίς να αντιγράφουμε τους εαυτούς μας. Σαν μουσικός πρέπει να εξελίσσεσαι και να μην κοιτάς στο παρελθόν. Δεν έχει κανένα νόημα να μένεις στάσιμος στο 1992 ή το 1993 εν έτει 2023. Οπότε σε όλα αυτά που είπα προσέθεσε και την εξέλιξη σαν ένα μέσο του να δημιουργήσεις κάτι καλό και διαφορετικό.

Στον καινούργιο δίσκο τώρα παρατήρησα μια διαφορετική δομή από κομμάτι σε κομμάτι. Σαν να μην υπάρχει αλληλουχία μεταξύ των κομματιών. Αυτό μου δίνει την αίσθηση ότι τον δίσκο τον έχετε δουλέψει αποσπασματικά. Πολλές από τις ιδέες σας προϋπήρχαν από τα παλιά;
Όλα τα κομμάτια έχουν δουλευτεί την περίοδο 2019-2022. Όλο το υλικό είναι καινούργιο και δεν υπήρχε τίποτα από το παρελθόν. Όλα έγιναν μέσα σε αυτά τα δυόμισι χρόνια, στα οποία ολοκληρώσαμε το νέο μας άλμπουμ. Τώρα όσον αφορά την δομή, κοίταξα απλά να μην πέσω στην παγίδα να κοπιάρω τον εαυτό μου. Ήθελα κάθε κομμάτι να είναι ξεχωριστό και διαφορετικό από τα άλλα και να συμπαρασύρουμε τον ακροατή από την αρχή μέχρι τέλους σε πρωτόγνωρες καταστάσεις, πέρα από την λογική και τον ανθρώπινο νου. Με το πρώτο άκουσμα του άλμπουμ ο ακροατής να γευτεί το σκοτάδι και την ατμόσφαιρα αλλά και την μελωδία, τα τρία βασικά συστατικά των DEVISER.

Θα άλλαζες κάτι στο νέο δίσκο;
Το “Evil summons Evil” είναι ο μόνος δίσκος που δεν θα άλλαζα τίποτα και δηλώνω 99.9% ικανοποιημένος! Τώρα αν με έβαζες πάλι στο στούντιο όλο και κάτι θα σκάλιζα … (γέλια) Κάθε μουσικός έτσι λειτουργεί. Ακόμα και μια μικρή λεπτομέρεια που ο ακροατής ίσως να μην καταλάβαινε, για εμένα θα έκανε τη διαφορά. Αυτό το χαρακτηρίζω σαν την «αχαριστία του μουσικού». Είναι ένα σύνδρομο που το έχουν οι περισσότεροι μουσικοί, έντονες ανησυχίες και πάθος για την τελειότητα σε ό,τι φτιάχνουν.

Στις ζωντανές εμφανίσεις θα έκανες κάτι τέτοιο;
Ναι. Μερικές φορές για λόγους συνήθως αυθορμητισμού συμβαίνει. Προσθέτεις κάτι και το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο αληθινό, περισσότερο ζωντανό. Προσωπικά το έχω κάνει σε live. Έχω προσθέσει κάποια πράγματα από μια απλή μπασογραμμή και μια μελωδία που δεν υπάρχει στο στουντιακό κομμάτι. Αυτό γίνεται από πολλούς μουσικούς και όχι μόνο από εμένα. Στη τελική αυτή είναι και η μαγεία του live. Δώσε κάτι παραπάνω, κάντο να ακουστεί πιο ζωντανό. Αυτή είναι και η ουσία της ζωντανής εμφάνισης αλλιώς κάτσε σπίτι σου και άκου το στούντιο άλμπουμ σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον.

Υπάρχουν σχέδια για ζωντανές εμφανίσεις;
Την συγκεκριμένη περίοδο είμαστε σε αναζήτησή tour agency. Νομίζω σύντομα θα κλείσει και αυτό το θέμα, οπότε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε σύντομα πιο συγκεκριμένα πράγματα. Σίγουρα θα γίνουν κάποιες εμφανίσεις στην Ευρώπη αργότερα, απλά προς το παρόν δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω. Μέλημά μας είναι να γίνουν live για την προώθηση του νέου album, προσφέροντας ένα ποιοτικό show και ένα θέαμα το οποίο ο άλλος θα θυμάται για καιρό. Στόχος μας είναι να δώσουμε υψηλή ποιότητα και μόνο και πάνω σε αυτό το τομέα, θα δουλέψουμε σκληρά. Βήμα-βήμα, κλείνουμε αρκετά θέματα αυτό το διάστημα. Πρόσφατα επίσης αποκτήσαμε και το δικό μας rehearsal studio με την βοήθεια του Vag (κιθάρες). Είναι ένα πολύ βασικό προτέρημα να μπορεί η μπάντα να δουλεύει στο δικό της χώρο με τον δικό της εξοπλισμό όπως θέλει αυτή και να είναι έτοιμη 100% ανά πάσα στιγμή .

Σε γεμίζει σαν μουσικό μια ζωντανή εμφάνιση;
Σίγουρα για μένα το live είναι κάτι μοναδικό και εκεί φαίνεται και μια μπάντα εξάλλου. Γίνεσαι ένα με το κόσμο και βλέπεις την ανταπόκριση του άλλου κατευθείαν στα μάτια! Είναι κάτι μαγικό πραγματικά και ανυπομονώ σύντομα να βρεθούμε με το κόσμο μας σε live μας. Να ανταλλάξουμε απόψεις ,να τσουγκρίσουμε τα ποτήρια μας και να γνωρίσω νέους ανθρώπους που ζούνε για την μουσική και μόνο!

Υπάρχει η άποψη ότι τα live σκοτώνουν την έμπνευση. Τί έχεις να πεις γι’ αυτό;
Ποιος το λέει αυτό; Γιατί σκοτώνουν την έμπνευση; Δεν συμφωνώ καθόλου με αυτή την άποψη. Το live είναι μαγεία. Όταν λόγου χάρη είσαι δύο χρόνια σε περιοδεία είναι λογικό να μην έχεις την έμπνευση να γράψεις νέο δίσκο. Κάποια στιγμή πρέπει να κάνεις μία παύση, έξι μήνες, εννιά μήνες, ένα χρόνο να ξεκουραστείς, να σκεφτείς το επόμενο βήμα και να γράψεις νέο υλικό. Απλά πρέπει να έχεις πλάνο και όραμα . Σε προσωπικό επίπεδο θα έλεγα ότι το live με εμπνέει γιατί μπορείς να διορθώσεις τα λάθη σου και να γίνεις καλύτερος performer, άρα και καλύτερος μουσικός .

Θεματολογικά οι DEVISER που κινούνται στο νέο δίσκο;
Ό,τι χρησιμοποιούσαμε όταν ξεκινήσαμε την μπάντα. Δηλαδή τον μυστικισμό, το μυστήριο, το άγνωστο . Στο νέο δίσκο, ο στίχος έχει να κάνει με τη μαύρη λογοτεχνία γενικότερα και τον αποκρυφισμό. Ο Μάνθος γράφει αποκλειστικά όλους τους στίχους και εγώ ασχολούμαι μόνο με το μουσικό κομμάτι της μπάντας. Δεν αλλάξαμε θεματολογία, ούτε κάναμε κάτι διαφορετικό. Η έμπνευση του Μάνθου προέρχεται από βιβλία που διαβάζει τα τελευταία χρόνια, κυρίως αποκρυφισμού και μαύρης λογοτεχνίας αλλά και από διάφορες προσωπικές εμπειρίες, τις οποίες είχε βιώσει στο παρελθόν.

Τα samples που ακούμε μέσα στο νέο δίσκο από που προέρχονται;
Το sample στο “Serpent God” είναι από μια συνέντευξη του Αnton Lavey. Αυτό έχουμε χρησιμοποιήσει και μόνο από μια συνέντευξη του και θεωρώ ότι το ταιριάξαμε, άριστα μέσα στο κομμάτι. Επίσης όλο το sound design και το midi editing/orchestration του άλμπουμ ανήκουν στον καταπληκτικό Psychon των SEPTICFLESH, ο οποίος υπογράφει και την παραγωγή του δίσκου.

 

Υπήρχε κάποιο deadline για την ολοκλήρωση του δίσκου?
Όχι. Θα σου πω ότι όταν είχαμε ολοκληρώσει τον δίσκο δεν υπήρχε συμφωνία με κάποια δισκογραφική εταιρία. Το “Howling Flames” EP του 2017 ήταν μια κυκλοφορία που προσπαθήσαμε να ξαναβρούμε τα πατήματά μας μετά από 8 χρόνια αποχής. Οπότε όταν ξεκίνησα να γράφω υλικό για το νέο δίσκο δεν υπήρχε κάποια συμφωνία με δισκογραφική. Αργότερα λοιπόν αφού ολοκληρώσαμε το νέο άλμπουμ και είμασταν σε επικοινωνία με διάφορα labels μας έγινε μια πολύ καλή οικονομική προσφορά από την Hammerheart Records την οποία δεχτήκαμε και υπογράψαμε συμβόλαιο για 1+1 άλμπουμ. Σημασία έχει πως δουλεύουμε άψογα μαζί με όλο το team της Hammerheart. Έχουν πλάνο και όραμα για την μπάντα και είναι τεράστιοι επαγγελματίες με πολύ μεγάλη εμπειρία αρκετών δεκαετιών στην μουσική βιομηχανία. Tο σημαντικότερο είναι ότι πιστεύουν στις δυνατότητες της μπάντας και μας στηρίζουν συνεχώς.

Ποιοι άλλοι συμμετέχουν στο δίσκο;
Η Ανδρονίκη Σκουλά, η οποία είναι μέλος των CHAOSTAR, ο Heljarmadr, ο οποίος είναι τραγουδιστής των DARK FUNERAL και ο Ευθύμης Καραδήμας των NIGHTFALL.Η συνεργασία με όλους ήταν άψογη και καταπληκτική σαν εμπειρία .

Πώς ήρθατε σε επαφή με τον τραγουδιστή των DARK FUNERAL;
Συγκεκριμένα με τους DARK FUNERAL έχουμε μια φιλική σχέση από το 1996. Κάποια στιγμή λίγο πριν μπούμε στο στούντιο για να ηχογραφήσουμε το “Transmission to chaos”, μας έστειλε ένα fax ο ιδρυτής τους, Lord Ahriman, για να μας είχε προτείνει τότε να περιοδεύσουμε μαζί τους. Η Mascot Records, όμως απέρριψε τη πρόταση αυτή και μας ζήτησε να επικεντρωθούμε στο νέο δίσκο. Αν δεν το κάναμε θα έσπαγε το συμβόλαιο. Δεχτήκαμε έναν ωμό εκβιασμό τότε. Όπως καταλαβαίνεις χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία που θα σήμαινε πολλά πράγματα για εμάς και ίσως σήμερα ήταν όλα διαφορετικά για εμάς .Δυστυχώς είμασταν άπειροι και δεν το χειριστήκαμε σωστά. Από τότε με λίγα λόγια κρατάμε επαφή με τους DARK FUNERAL και τον Lord Ahriman. Για το κομμάτι σκεφτήκαμε με τον Μάνθο ότι θα ταίριαζε η φωνή του Heljarmadr στο “Where the angels fear to tread” οπότε επικοινωνήσαμε με τον Lord Ahriman και έτσι ο ίδιος μας έφερε σε επαφή αργότερα και με τον Heljarmadr.

Πώς προέκυψαν αυτές οι συμμετοχές;
Έχοντας τελειωμένο το σκελετό του άλμπουμ τα βάλαμε κάτω με το Μάνθο και κοιτάξαμε τι θα ταίριαζε σε κάθε κομμάτι και τι ακριβώς θέλαμε να περάσουμε. Η Ανδρονίκη Σκουλά ήρθε πρώτη στο μυαλό μας και το ντουέτο της με το Μάνθο απλά είναι κάτι το μαγικό όπως και ο τίτλος του κομματιού “Of Magick”. Ταίριαξαν όλα άψογα. Μου θύμισε κάτι από Ofra Haza και SISTERS OF MERCY σε black metal εκδοχή. Πιστεύω ότι το τελικό αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Με τον Ευθύμη Καραδήμα ήταν κάτι που ήθελα να κάνουμε από παλιά. Είμαστε καλοί φίλοι από το 1991 είχαμε και αλληλογραφία από τότε και η συμμετοχή του ήταν σαν μία δήλωση ότι τα ’90s είναι εδώ, αφού και το κομμάτι που συμμετέχει έχει μια διάχυτη 90s αισθητική και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μοναδικό. Τέλος για τον Heljarmadr ήταν ένα απωθημένο μας για το tour που δεν έγινε το ’96 με τους DARK FUNERAL και θέλαμε να υπάρχει κάτι αποτυπωμένο δισκογραφικά αλλά και να εκτιναχθεί η μαύρη αισθητική του κομματιού με την καταπληκτική φωνή του.

Θα ήθελα να μας πεις δυο λόγια για το νέο σας video clip για το “Death is life eternal” που μόλις κυκλοφόρησε τη στιγμή που κάνουμε αυτή τη συνέντευξη.
Το “Death is life eternal” είναι ό,τι πιο επαγγελματικό έχουμε κάνει σε video clip. Πρόκειται για μια κινηματογραφική παραγωγή στην ουσία. Όλα έγιναν με πλάνο και προγραμματισμό που οργανώσαμε με το σκηνοθέτη μας και το team του. Χρωστάμε πολλά στον σκηνοθέτη μας Χάρη Κουντούρη για όλο αυτό αλλά και στο Manos Backline studios (Stamos & Manos) για την σημαντική βοήθεια τουs. Όλο το team της Manos Backline δούλεψε πολύ σκληρά και ήταν δίπλα μας συνεχώς ,από τον φωτιστή και ηλεκτρολόγο μέχρι την κοπέλα του catering/bar και τους ευχαριστούμε θερμά για αυτό. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία για μας με ένα dream team δίπλα μας. Μόνο το μοντάζ και editing του βίντεο μας πήρε περίπου 8 μήνες με καθημερινή εργασία από τον Χάρη Κουντούρη και αυτό γιατί πρόκειται για μια πολύ δύσκολη κινηματογραφική τεχνική του -Green screen -διαλέξαμε λοιπόν το πιο δύσκολο μονοπάτι αλλά το τελικό αποτέλεσμα νομίζω πως μας δικαίωσε. Θέλουμε το όνομα DEVISER να είναι συνώνυμο με την υψηλή ποιότητα σε ο,τιδήποτε κάνουμε και θεωρώ πως εν μέρει το καταφέραμε. Από εκεί και πέρα ο κόσμος θα κρίνει τα υπόλοιπα. Εμείς δηλώνουμε απόλυτα ευχαριστημένοι με το τελικό αποτέλεσμα και θα προσπαθήσουμε και μελλοντικά να εξελιχθούμε ακόμα περισσότερο και να δίνουμε πάντα τον καλύτερο μας εαυτό, όπως οφείλουμε. Ήδη συζητάμε για τις επόμενες παραγωγές και ετοιμαζόμαστε για το επόμενο βήμα σιγά-σιγά.

Πότε κυκλοφορεί ο δίσκος;
Στις 10 του Φλεβάρη είναι η επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του νέου μας album, “Evil summons Evil”, και θα βρίσκεται παντού ανά το κόσμο κυκλοφορεί μέσω της Ολλανδικής Hammerheart Records σε LP/CD/DIGITAL. H παγκόσμια διανομή του θα είναι μέσω της Napalm Records και της γερμανικής SPV.

Γιατί θα πρέπει ο κόσμος να ακούσει το νέο σας album;
Θεωρώ ότι είναι ό,τι πιο σκοτεινό και ποιοτικό έχουμε κάνει σαν μπάντα. Θα ζήταγα από το κόσμο να του δώσει μια ευκαιρία για ακρόαση και πιστεύω πως δεν θα τον απογοητεύσουμε. Το πέμπτο μας παιδί είναι ένα από τα σημαντικά άλμπουμ για εμάς μετά το “Unspeakable Cults”, με διάχυτη την ατμόσφαιρα, το σκοτάδι και την χαρακτηριστική μελωδία των DEVISER.

Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία και την συνέντευξη αυτή Λευτέρη! Ευχαριστώ όλο το κόσμο που παραμένει δίπλα μας όλα αυτά τα χρόνια και μας στηρίζει δίνοντας μας δύναμη για την συνέχεια ! Εύχομαι τα καλύτερα στο Rock Hard, να έχουμε υγεία και να ακούμε τις μουσικές που γουστάρουμε!

Λευτέρης Τσουρέας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here