“Symphonic Battleship”
Οι Έλληνες soundtrack metallers FLOATING WORLDS έδωσαν πρόσφατα στη κυκλοφορία το τρίτο τους full length δίσκο και μάλιστα πρώτο concept δίσκο με το τίτλο “Battleship Oceania”. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο άλμπουμ που βρίσκει τη μπάντα με νέο, μόνιμο line-up και με μεγάλη έμπνευση στη μουσική και στιχουργική τους φαρέτρα. Το Rock Hard συνομίλησε με τον κιθαρίστα και βασικό συνθέτη των FLOATING WORLDS, Andreas V, για το ιδιαίτερο ύφος της μπάντας, τις μελλοντικές τους βλέψεις, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν ως ανερχόμενη μπάντα και φυσικά για το “Battleship Oceania”.
Το “Battleship Oceania” είναι ο πρώτος concept δίσκος της μπάντας με πρωταγωνιστή ένα Θωρηκτό του πολεμικού ναυτικού. Πως προέκυψε το concept πάνω στο Θωρηκτό Oceania;
Το ορχηστρικό εισαγωγικό κομμάτι του δίσκου, το “Oceania”, ήταν ένα κομμάτι που είχα γράψει πριν 14-15 χρόνια, χωρίς να μου έχει περάσει καν από το μυαλό τότε, να κάνουμε ένα concept βασισμένο πάνω στο πλοίο-φάντασμα “Oceania”. Παρέμενε αποθηκευμένο στον υπολογιστή μου και περίμενε υπομονετικά την σειρά του, για να αξιοποιηθεί σε κάποιο μελλοντικό δίσκο των FLOATING WORLDS. Το πεπρωμένο του σαν κομμάτι, έμελλε να εκπληρωθεί πριν από 11 χρόνια, όταν κλήθηκα να υπηρετήσω στο Ναυτικό. Ένα μέρος της θητείας μου, το έκανα στο θρυλικό θωρηκτό Αβέρωφ, το οποίο είναι η ζωντανή ιστορία του Ναυτικού της χώρας μας και ένα μοναδικό μουσείο πολεμικής ιστορίας. Κάθε βήμα που κάνεις πάνω σε αυτό πλοίο, κάθε γωνιά του, έχει ένα άρωμα ιστορίας. Ήταν αδύνατο όπως καταλαβαίνεις, να μείνω ανεπηρέαστος από όλη αυτή την ενέργεια που έβγαζε αυτό το πλοίο, από τα συναισθήματα και τις σκέψεις που μου προκαλούσε. Ως φυσικό επακόλουθο, γεννήθηκε στο μυαλό μου η ιδέα ενός concept βασισμένο σε όλα αυτά τα ερεθίσματα, πάνω στο οποίο αρχίσαμε να δουλεύουμε, στα τέλη του 2015. Είχε έρθει πια η ώρα να «επιστρατεύσω» το ορχηστρικό κομμάτι “Oceania”, και να βάλουμε μαζί πλώρη, για ένα φαντασμαγορικό ταξίδι.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να προσεγγίσει μια μπάντα και ένας μουσικός το κομμάτι της σύνθεσης. Πως το διαχειριστήκατε αυτό έχοντας υπόψη τη διήγηση ενός concept μέσω στίχων και μουσικής;
Όταν ξεκινάμε την σύνθεση, πρώτα φέρνουμε μια εικόνα στο μυαλό μας, για την οποία θέλουμε να γράψουμε ένα κομμάτι και μετά προσπαθούμε να βρούμε το μουσικό ύφος, τους ήχους για να μετατρέψουμε την εικόνα αυτή σε ήχο. Έχοντας λοιπόν διαμορφώσει ήδη την πλοκή της ιστορίας από την αρχή, χωρίσαμε την ιστορία σε ενότητες ή πράξεις αν θες, όπως γίνεται σε μια θεατρική παράσταση, και ανάλογα με το πώς εξελισσόταν η δράση ανά ενότητα της ιστορίας, προσπαθούσαμε μετά να δημιουργήσουμε το ηχητικό και στιχουργικό τοπίο, για να σας την μεταδώσουμε με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια, σε σχέση με αυτό που υπήρχε στο μυαλό μας.
Το “Battleship Oceania” είναι πιστεύω ο πιο φιλόδοξος και αρτιότερος δίσκος της μπάντας μέχρι τώρα και ίσως ένα γερό πάτημα για το μέλλον. Τι επιφυλάσσει το μέλλον από δω και μπρος;
Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε κάποιο tour στο εξωτερικό, για πρώτη φορά ως support κάποιου γνωστού συγκροτήματος και εννοείται θα κοιτάξουμε να κάνουμε και κάποια live στην Ελλάδα. Ιδανικά βέβαια, για να ολοκληρώσουμε το “Battleship Oceania” σαν καλλιτεχνικό έργο και όραμα, θα θέλαμε κάποια στιγμή να το κάνουμε και μια μεγαλειώδη μουσικοθεατρική παράσταση ή ταινία, αλλά οι δυσκολίες για ένα τέτοιο εγχείρημα είναι πάρα πολλές και δεν αποτελεί αυτό προς το παρόν, κάποιον άμεσο στόχο της μπάντας. Για το μέλλον βέβαια, δεν αποκλείουμε το οτιδήποτε.
Έχουν γίνει αρκετές ανακατατάξεις στο line-up μέχρι τώρα και φαίνεται πως έχετε κατασταλάξει στο υπάρχον. Πως βλέπεις τη χημεία της μπάντας σήμερα και κατά πόσο ευθύνεται η χημεία αυτή για το νέο σας επίτευγμα;
Νομίζω ότι η χημεία παίζει πάντα ένα σημαντικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα ενός δίσκου κάθε μπάντας και κατά συνέπεια η καλή χημεία που έχουμε μεταξύ μας, συνέβαλε σε μεγάλο ποσοστό στο να βγει το “Battleship Oceania”, ακριβώς όπως το θέλαμε.
Έχω παρατηρήσει μια τάση να σας κατηγοριοποιούν ως symphonic metal, progressive, soundtrack, έναν συνδυασμό αυτών και άλλα. Αφήνοντας στην άκρη το πόσο περιοριστικοί είναι συχνά οι ταμπέλες, εσείς πως θα περιγράφατε το είδος που εκπροσωπείτε και τη μουσική των FLOATING WORLDS σ’ έναν νέο ακροατή;
Έχοντας ως κύριο στόχο μας σαν μπάντα, να δημιουργούμε εικόνες στο μυαλό του ακροατή με την μουσική που γράφουμε και δεδομένου ότι θα προσαρμοστούμε σε οποιοδήποτε μουσικό ύφος χρειαστεί, προκειμένου να πετύχουμε κάτι τέτοιο σε κάθε κομμάτι, θεωρώ ότι το “soundtrack metal” θα μπορούσε να περικλείει επαρκώς, όλα τα παρακλάδια του metal και του rock που έχουμε κατά καιρούς προσεγγίσει.
Η μπάντα υπάρχει λίγο-πολύ από το 1998. Μιλάμε για 21 χρόνια στο προσκήνιο. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να βρείτε ένα πάτημα σε μια ανεμική μουσική σκηνή και να φτάσετε εκεί που βρίσκεστε πλέον;
Αν και δεν θεωρούμε ότι έχουμε φτάσει προς το παρόν, σε κάποιο ιδιαίτερο επίπεδο ως προ της θέση μας σε αυτή την μουσική σκηνή, σίγουρα, ό,τι έχουμε καταφέρει μέχρι τώρα και η συνέχεια της ύπαρξης μας μετά από τόσες αλλαγές, τόσο στην σύνθεση όσο και στις συνθήκες που περιβάλλουν την ζωή του καθενός από εμάς, είναι κάτι που μας ήταν πάρα πολύ δύσκολο.
Έχετε περιοδεύσει στο παρελθόν σε Βαλκάνια, Ανατολική Ευρώπη και Ρωσία. Σε ποια μέρη εκτός Ελλάδας έχετε συναντήσει μεγαλύτερη απήχηση και βρεθεί προ εκπλήξεως;
Με διαφορά, την μεγαλύτερη απήχηση την είχαμε στην Σερβία. Αγαπηθήκαμε πολύ εκεί και κρατήσαμε επαφές και με αρκετό κόσμο. Πιθανότατα να έπαιξε ρόλο σε αυτό και η πολύ καλή σχέση που υπάρχει έτσι και αλλιώς, μεταξύ Σέρβων και Ελλήνων.
Ο Jon Soti έχει κάνει guest συμμετοχή στο “Hall of mirrors” των συμπατριωτών μας ACID DEATH. Υπάρχει το ενδεχόμενο μιας μελλοντικής συνεργασίας με άλλες μπάντες/καλλιτέχνες Ελληνικές και μη και ενός crossover με άλλα παρακλάδια της heavy metal μουσικής για τους FLOATING WORLDS;
Όλα είναι πιθανά. Δεν αποκλείουμε τίποτα.
Ξεκινήσατε να δουλεύετε πάνω στο “Battleship Oceania” το 2017. Μπορείτε να μας δώσετε μια περίληψη του τι μεσολάβησε στα δύο αυτά χρόνια;
Για την ακρίβεια, στο τέλος του 2017 ολοκληρώσαμε τις ηχογραφήσεις. Μετά περιμέναμε να ολοκληρωθεί η μίξη και το mastering, πράγμα το οποίο έγινε αρκετά αργότερα από αυτό που είχαμε υπολογίσει αρχικά. Για την ακρίβεια, ολοκληρώθηκαν στο τέλος Ιουλίου του 2018, εξαιτίας πολλών λόγων που δεν ήταν στο χέρι μας να ελέγξουμε. Κατά την διάρκεια αυτή της αναμονής, κάναμε μια μικρή περιοδεία στην Ρωσία, με MEMORAIN και REFLECTION, ενώ αφού ολοκληρώθηκαν το mastering και οι ηχογραφήσεις, άρχισε η «οδύσσεια» της αναζήτησης της καταλληλότερης δισκογραφικής εταιρείας, μια διαδικασία η οποία αποδείχτηκε ιδιαίτερα δύσκολη και χρονοβόρα, μιας και κράτησε σχεδόν μέχρι τέλος Δεκεμβρίου του 2018. Από την στιγμή που υπογράψαμε με την καταλληλότερη για εμάς εταιρεία, η πιο σύντομη διαθέσιμη ημερομηνία κυκλοφορίας, προκειμένου να υπάρξει και ο απαραίτητος χρόνος για την όλη προετοιμασία που απαιτείται για τη κυκλοφορία ενός δίσκου, ήταν ο Μάιος του 2019,και κάπως έτσι κύλησε όλο αυτό το διάστημα.
Το “Battleship Oceania” περιέχει κομμάτια με μεταδοτικά pop ρεφραίν όπως το “Empire of the media”, λυρικά progressive κομμάτια όπως το “Sailing in history” και οπερετικά που θυμίζουν soundtracks επικών ταινιών, όπως τα “The last goodbye” και “Divine love”. Πως ισορροπείτε αυτό το πλούσιο μουσικό και ηχητικό σύμπαν για να φτάσετε στο τελικό αποτέλεσμα;
Δεδομένου ότι υπάρχει μια κεντρική ιστορία, γύρω από τη οποία κινούνται τα πάντα, τόσο στιχουργικά όσο και συνθετικά, προσαρμόζουμε το ηχητικό τοπίο κάθε κομματιού, ανάλογα με το σημείο της ιστορίας. Παράλληλα με τον άξονα της ιστορίας του δίσκου, υπάρχει και ο μουσικοσυνθετικός άξονας που είναι η μουσική μας ταυτότητα, πάνω στον οποίο στηρίζονται όλα αυτά τα επιπλέον στοιχεία και δημιουργείται στο τέλος αυτή η πολύ εύθραυστη ισορροπία που χαρίζει όμως ένα ομοιογενές σύνολο, παρά τις ποικίλες υφολογικές αποκλείσεις.
Φίλιππος Φίλης