H2OCEAN interview

0
198
Battleroarreleasephoto
Battleroarreleasephoto

“No remorse to none”

 

Πολύ ενδιαφέρον το ντεμπούτο των H2OCEAN. Μιλάμε για ουσιαστικά μία one man band, του Γιώργου Κατσαμάκη, με session μουσικούς που τον βοήθησαν στην ηχογράφηση και το τελικό αποτέλεσμα, με τίτλο “The horned Goddess”, να έχει κυκλοφορήσει πριν λίγες εβδομάδες και να είναι ένα groove metal άλμπουμ, με αρκετές επιρροές από GOJIRA, SEPULTURA και LAMB OF GOD, χωρίς όμως να μένει μόνο εκεί. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είχαμε να πούμε…

 

Οι H2OCEAN είναι ουσιαστικά μία one man band. Τι σε ώθησε να αποφασίσεις να τα κάνεις ουσιαστικά όλα μόνος σου, παίρνοντας session μουσικούς;

Την περίοδο που έγραφα δεν ήμουν σε κάποια μπάντα, παρόλα αυτά μαζευόταν πολύ υλικό και σύντομα πήρε μια στερεά δομή. Είδα ότι είναι κάτι που μπορώ να υποστηρίξω συνθετικά χωρίς να βγει ένα ημιτελές αποτέλεσμα και έτσι αποφάσισα να προχωρήσω με αυτό τον τρόπο. Αυτό φυσικά μου έδωσε και τη δυνατότητα να εκφράσω τις σκέψεις και τα συναισθήματα μου ακριβώς όπως τα ένοιωθα, κάτι που ήθελα να πετύχω όπως και να έχει.

 

Από πού προέκυψε το όνομα H2OCEAN και τι σημαίνει;

Το όνομα οδηγεί κατευθείαν στο στοιχείο του νερού (Η2Ο) και στον ωκεανό. Προέκυψε από την αγάπη μου για τη φύση και ιδιαίτερα το συγκεκριμένο στοιχείο και έχει συνδέεται κυριολεκτικά και μεταφορικά με όλο το οπτικοακουστικό υλικό του άλμπουμ. Η μουσική, οι στίχοι και το artwork άλλοτε κάνουν αναφορές στην ίδια τη φύση και άλλοτε παραλληλίζουν τον συναισθηματικό κόσμο του ανθρώπου με το χάος του ωκεανού.

 

Πως συνδέεται το εξώφυλλο με τους στίχους του δίσκου; Σκέφτηκες ποτέ ότι τα social media και ιδιαίτερα το facebook, που τον τελευταίο καιρό είναι πάρα πολύ ευαίσθητο σε διάφορα θέματα, μπορεί να κόψει την εικόνα της γυμνόστηθης γυναίκας/Θεάς;

Στο εξώφυλλο η γυμνόστηθη γυναίκα με τα κέρατα συμβολίζει τη μητέρα φύση, ο λύκος το ζωικό βασίλειο και το μωρό την ανθρωπότητα που θα ξαναγεννηθεί μετά την καταστροφή που η ίδια επέφερε. Η καταστροφή αυτή, η επάνοδος της φύσης και ό,τι αυτό συνεπάγεται απεικονίζεται με μεγαλύτερη λεπτομέρεια στο οπισθόφυλλο.  Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία, τα οποία υπάρχουν και στους στίχους με πιο πολύπλευρη αντιμετώπιση όμως.

Σχετικά με το θέμα των social media, δυστυχώς παρατηρείται όλο και πιο έντονα η λογοκρισία και στο χώρο της τέχνης. Για εμένα το να μπαίνουν εμπόδια στην τέχνη, ειδικά σε περιπτώσεις που δεν προσβάλλει κανέναν, ισοδυναμεί με την καταπίεση ανταλλαγής εμπειριών, συναισθημάτων και γνώσης. Φυσικά και το σκέφτηκα και η αλήθεια είναι πως το facebook ήδη μου απαγορεύει τη διαφήμιση με το artwork. Αυτό δεν είναι το μοναδικό μέσω προώθησης όμως και το “The Horned Goddess” έχει ακουστεί ανά τον κόσμο από πολλά ραδιόφωνα και site.

Για ποιον λόγο επέλεξες να έχεις προγραμματισμένα τύμπανα κι όχι κάποιον ντράμερ να παίζει;

Τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο δεν υπήρχε αυτή η επιλογή. Τα τύμπανα που του άλμπουμ είναι αρκετά γρήγορα και τεχνικά και ο χρόνος πολύ περιοριστικός για να βρεθεί ο κατάλληλος ντράμερ.

 

Πως επέλεξες τη Marah Kay και τον Φώτη Benardo να κάνουν guest φωνητικά στο δίσκο;

Ο Φώτης άκουσε το “My Everything” πρώτη φορά, κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων των φωνητικών που έγιναν στο στούντιο του. Όταν το άκουσε του άρεσε πολύ και προθυμοποιήθηκε να το τραγουδήσει αυτός. Η Marah Kay άκουγε το άλμπουμ, καθ’ όλη την πορεία του από τις ηχογραφήσεις μέχρι και το master, καθώς γνωριζόμασταν πριν από αυτό. Όταν της περιέγραψα την ιδέα των γυναικείων φωνητικών στο “Dehumanized”, της φάνηκε ενδιαφέρουσα και το δοκιμάσαμε. Το τελικό αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του και για τους δυο.

 

Ποιοι ήταν οι καλλιτέχνες που σε έχουν εμπνεύσει περισσότερο για το τελικό αποτέλεσμα που έχουμε στα χέρια μας;

Σίγουρα υπάρχουν επιρροές από GOJIRA και LAMB OF GOD. Υπάρχουν όμως μπάντες και καλλιτέχνες, οι οποίοι έχουν αποτελέσει ακόμα μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης για εμένα και ίσως δεν ακούγονται τόσο στο άλμπουμ. Αυτοί είναι οι KORN, BEHEMOTH, Sully Erna, Max Cavalera, Ozgur Baba και η λίστα συνεχίζεται…

 

Ο δίσκος τελικά, βγαίνει αυτοχρηματοδοτούμενος ή υπάρχει συμφωνία με τη WormholeDeath Records; Πως καταλήξατε στη συγκεκριμένη εταιρία;

Ανάμεσα στις εταιρίες που μου απάντησαν με ένα συμβόλαιο, η WormholeDeath ήταν αυτή που έκανε την καλύτερη προσφορά. Βοήθησε πολύ στην προώθηση, την τύπωση των αντιτύπων και παρέχει άλλες δυνατότητες που οι υπόλοιπες εταιρίες δεν παρέχουν. Ο δίσκος κυκλοφόρησε συγχρηματοδοτούμενος.

Ούτως ή άλλως, αυτήν την περίοδο δεν υπάρχουν συναυλίες. Σε ενδιαφέρει όμως αυτός ο τομέας; Θα έφτιαχνες ένα συγκρότημα για να παίζεις live; Πως σκέφτεσαι να προωθήσεις το “The horned Goddess”;

Σίγουρα είναι κάτι που με ενδιαφέρει. Οι ζωντανές εμφανίσεις στο εξωτερικό άλλωστε, είναι και μια από τις δυνατότητες στις οποίες προαναφέρθηκα. Όταν δημιουργηθεί το συγκρότημα, κάτι για το οποίο έχουν ήδη γίνει πρώιμες συζητήσεις, δεν θα μείνει μόνο σε αυτό το επίπεδο και ο στόχος είναι η σύνθεση νέας μουσικής.

Σχετικά με την προώθηση, λόγω της κατάστασης, συνεχίζει μέσω αναρτήσεων και αναφορών σε site και ραδιόφωνα και έμμεσα μέσω του merch.

 

Προφανώς ο δίσκος ηχογραφήθηκε μέσα στην περίοδο της πανδημίας. Πόσο σε δυσκόλεψε όλο αυτό που ζούμε, για την ολοκλήρωση του άλμπουμ;

Ευτυχώς, όλα τα κομμάτια της δημιουργίας του άλμπουμ είχαν τελειώσει πριν την πανδημία.

 

Μπορείς να κλείσεις τη συνέντευξη όπως θέλεις.

Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να ακούσουν τα κομμάτια σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες. Το merch μπορούν να το βρουν στο bandcamp ή στέλνοντας μήνυμα στη σελίδα στο Facebook.

https://h2ocean.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/h2oceanband

 

Σάκης Φράγκος

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here