IBARAKI – “Rashomon” (Nuclear Blast)

0
231

Τους TRIVIUM και τον Matt Heafy τους γνωρίζουμε. Γι’ αυτό και δεν μπαίνω στη διαδικασία να γράψω πολλά για το πόσο παιχταράς ή το πόσο καλός συνθέτης είναι ο εν λόγω κύριος. Μέσα σε όλα αυτά, ουδέποτε έκρυψε και την αγάπη του για το black metal και δη για τους EMPEROR. Όλο και με κάποιο μπλουζάκι των Νορβηγών τον πετυχαίνουμε σε live, περιοδείες, εμφανίσεις κτλ. Πριν αρκετά χρόνια μάλιστα είχε πει πως θα έγραφε κι ένα προσωπικό black metal album. Συγκυρίες το έκαναν να γνωριστεί με τον Ihsahn (EMPEROR), ο οποίος του έδωσε τα εύσημα για κάποια riffs που του είχε στείλει να ακούσει και μάλιστα ενθάρρυνε τον Heafy να συνεχίσει το black metal project του. Έτσι λοιπόν φτάνουμε στο σήμερα και το ντεμπούτο “Rashomon” των IBARAKI, του black metal project του Heafy.

Πριν την κυκλοφορία του ο δίσκος είχε διαφημιστεί σαν black metal. Επιπρόσθετα ο πολύς Ihsahn έχει κάνει την παραγωγή του, έχει συνυπογράψει μια σύνθεση και έχει συνεισφέρει εκτελεστικά και σε φωνητικά. Συνυπολογίζοντας ηχητικά και τα κομμάτια που είχαν κυκλοφορήσει σαν singles πριν την επίσημη κυκλοφορία του “Rashomon”, δημιουργούσαν μια συγκεκριμένη εντύπωση στο πως θα ηχεί ο δίσκος στην ολότητά του. Ακούγοντας όμως ολόκληρο το “Rashomon”, είναι εύκολο να καταλάβει κάποιος πως ο δίσκος είναι κάτι πέρα από black metal. Οι μαυρομεταλλικές αναφορές είναι μεν πυκνές και πολυάριθμες, αλλά ο δίσκος μακροσκοπικά είναι ακραίο metal με ένα έντονα progressive χαρακτήρα. Ακούγοντας δε ξανά και ξανά το δίσκο γίνεται σαφές πως ο Heafy είχε ένα συγκεκριμένο πλάνο στο μυαλό του, θέλοντας να φτιάξει ένα δυναμικό και επιθετικό σύνολο, με black γωνίες, που δε θα του λείπουν οι μελωδίες, κάποια ανθεμικά refrain ή ακόμα και κάποια hooks και grooves που συναντάμε και στους TRIVIUM.  

Ενδεικτικά από κομμάτια θα μπορούσα να αναφέρω το “Ibaraki-Dōji” με τα πολυάριθμα  συμφωνικά black metal στοιχεία που παραπέμπουν ευθέως στους πιο πρόσφατους EMPEROR, το “Jigoku-Dayū” με την OPETH-ική μελαγχολική έναρξη και την εξαιρετική κλιμάκωση και κορύφωση, αλλά και το τσιτωμένο “Akumu”, στο οποίο ακούμε και τον Nergal των BEHEMOTH να κάνει απαγγελίες στη μητρική του γλώσσα. Δραττόμενος της αναφοράς μου στον Nergal, να γράψω πως όλοι οι υπόλοιποι TRIVIUM (Beaulieu, Gregoletto, Bent) έχουν δώσει ένα χεράκι στον Heafy με τα όργανα, αλλά έχουμε κι άλλους καλεσμένους στο δίσκο όπως τον Gerard Way (MY CHEMICAL ROMANCE) σε μια ερμηνεία «αποκάλυψη», στο εξαιρετικό “Rōnin”, αλλά και όλη την υπόλοιπη οικογένεια Tveitan, μιας και ακούμε την Heidi Solberg Tveitan (a.k.a. Ihriel), σύζυγο του Ihsahn, αλλά και τα δύο παιδάκια τους, Angell και Ariadne. Μην ξεχάσω να αναφέρω πως στο δίσκο έχουμε μερικές από τις καλύτερες καθαρές ερμηνείες που έχει κάνει ποτέ ο Heafy, όπως επίσης το στιχουργικό προσανατολισμό του δίσκου, ο οποίος στηρίζεται στην Ιαπωνική μυθολογία. Άλλωστε ακόμα και το όνομα της μπάντας είναι το όνομα ενός τρομακτικού δαίμονα της Ιαπωνικής κουλτούρας.

Ο Matt Heafy αναμφίβολα διανύει μια εξαιρετικά δημιουργική και παραγωγική περίοδο. Από το ξέσπασμα της πανδημίας έχει ήδη δύο albums με τους TRIVIUM, το ένα καλύτερο από το άλλο κι επιμένει δημιουργικά με το “Rashomon”, στήνοντας ένα αξιοθαύμαστο σερί. Χωρίς πολλά-πολλά λοιπόν, το ντεμπούτο των IBARAKI είναι στιβαρό, περιεκτικό, ποιοτικό, ισορροπημένο, ώριμο, με δυναμικές και όμορφη μουσική, και θέτει ισχυρή υποψηφιότητα για ένα από τα καλύτερα albums της τρέχουσας χρονιάς.

8 / 10

Θανάσης Μπόγρης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here