Μάλιστα. Το άκουσα και αυτό. Το καλύτερο BLIND GUARDIAN album από την εποχή του “A night at the opera”, να κυκλοφορεί εν έτει 2020 και να έρχεται από το Salt Lake City της Utah. Ποιος το περίμενε άραγε; Ακόμη και ο πλέον υποψιασμένος ακροατής, ο οποίος είχε ακούσει το πολύ καλό “The last emperor” του 2018, με την συμμετοχή του ιδίου του Hansi Kürsch, μάλλον δεν περίμενε τέτοια εξέλιξη. Ας δούμε όμως περί τίνος πρόκειται, λίγο πιο διεξοδικά.
Καταρχάς, ξεκινάμε από το concept του δίσκου, το οποίο είναι ένα από τα πιο δυνατά του ατού και καταπιάνεται με τον μεγάλο στρατηγό Βελισάριο, έναν από τους ικανότερους στρατιωτικούς όλων των εποχών, και μακρύ δόρυ του αυτοκράτορα Ιουστινιανού την περίοδο των πολέμων της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας εναντίων των Σασσανιδών Περσών, των Βανδάλων, των Οστρογότθων και των Κουτριγούρων Ούννων.
Πάγια άποψη του γράφοντος είναι πως ολόκληρη η χιλιετής πορεία του ανατολικού ρωμαϊκού (βυζαντινού) κράτους εμπεριέχει υλικό το οποίο παραμένει ανεκμετάλλευτο τόσο σε μουσικό επίπεδο, όσο και σε αυτό της 7ης Τέχνης, όπου εκεί ειδικά μπορούν να γυριστούν τεράστια αριστουργήματα που θα κάνουν το “Game of Thrones” να μοιάζει σαν το «Ρετιρέ». Μήπως όμως και αυτό το ίδιο το αριστούργημα του Martin, εν πολλοίς εκεί δεν έχει τις ρίζες και τις επιρροές του; Ξυπνάτε καλλιτέχνες, η έμπνευση είναι μπροστά στα μάτια σας!
Βυζαντινό έπος λοιπόν, με μουσικό «χαλί» το οποίο έχει «υφανθεί» από τις καλύτερες στιγμές των BLIND GUARDIAN. Ακριβώς όμως επειδή ο τόπος καταγωγής του είναι η 45η Πολιτεία των Η.Π.Α, δεν ακούγεται αυστηρά «ευρωπαϊκό», και δη γερμανικό, αλλά εμπεριέχει στοιχεία τόσο από το βρετανικό, κλασσικό heavy metal, όσο φυσικά και απ’την power metal σκηνή της χώρας του θείου Sam. Έτσι IRON MAIDEN και ICED EARTH μπαίνουν και αυτοί με την σειρά τους στο κάδρο.
Οι πρώτοι γίνονται άμεσα αντιληπτοί μέσα από τις πλούσιες ενορχηστρώσεις (πραγματικά ευφάνταστες όμως, και ουχί αναλισκόμενες σε μια στείρα αναπαραγωγή χιλιοακουσμένων τετριμμένων), τα φωνητικά του 29χρονου John Yelland που λατρεύουν τον Hansi (αν υπάρχει και το ίδιο ταλέντο στην δημιουργία διπλού layer στην φωνή, σαν αυτό που έχει ο Γερμανός, και δεν υπάρχει βοήθεια από τεχνικά μέσα, τότε δεν υπάρχει αμφιβολία πως μια ακόμη ιδιαίτερη φωνή «ήρθε για να μείνει») και τις πολυποίκιλες συνθέσεις με τις συνεχείς αυξομειώσεις σε tempi.
Οι δεύτεροι, δείχνουν να αποτελούν επιρροή με την επανεκκίνησή τους από το 1999 και μετά (υπάρχει σημείο που θυμίζει έντονα το “Ghost of the navigator”) και οι τρίτοι στις κιθάρες, όπου μερικό από το πνεύμα του Jon Schaffer κάνει αισθητή την παρουσία του μέσω των επικών, καλπάζοντων θεμάτων. Πραγματικά, πολύ όμορφος συνδυασμός αυτός. Όσο για τις πολλές guest συμμετοχές (Austin Bentley Mercedes Victoria στα φωνητικά, Balmore Lemus, Christian Münzner, Chad Bill Anderson στις κιθάρες και Chris Carland στα πλήκτρα), αυτές μόνο θετικά στοιχεία δίνουν στο τελικό αποτέλεσμα.
Ο πέμπτος (παρακαλώ) δίσκος των JUDICATOR θα γεμίσει χαρά όλους όσους νοσταλγούν το δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’90, ακούν γεμάτοι συγκίνηση το “Alive in Athens” αναπολώντας τις θρυλικές βραδιές του ΡΟΔΟΝ και ακόμη να καταπιούν την συνθετική, 20ετή παρακμή των Γερμανών βάρδων από το Krefeld. Όποιος εξ υμών αναγνωρίζει τον εαυτό του στα παραπάνω, ας μην μείνει ατάραχος μπροστά σε τούτο το album.
8 / 10
Δημήτρης Τσέλλος