LUCIFER’S CHILD/MYSTIFIER – “Under satan’s wrath” – Listening session (Agonia Records)

0
231












Το split album των «παλιών» Βραζιλιάνων MYSTIFIER και των  «νέων» συμπατριωτών μας, LUCIFER’S CHILD, είναι κάτι παραπάνω από μια ακόμα κυκλοφορία σύμπραξης συγκροτημάτων στη μαυρομεταλλική ιστορία. Στο χώρο του black metal είναι σύνηθες δύο συγκροτήματα να κυκλοφορούν split albums και συμβαίνει κυρίως από σχήματα που ανήκουν στην ίδια σκηνή. Στην περίπτωση αυτή όχι μόνο δεν ανήκουν στην ίδια σκηνή, αλλά τα groups δεν είναι ηχητικά παρεμφερή, καθιστώντας την κυκλοφορία του “Under satan’s wrath” τουλάχιστον ενδιαφέρουσα. Με αυτή τη σκέψη βρέθηκα στα Pentagram studios του Γιώργου Εμμανουήλ , ηγέτη.κιθαρίστα και παραγωγό  των LUCIFER’S CHILD.

Από τη συζήτηση που κάναμε στο περιθώριο της προακρόασης του split album συνειδητοποίησα ότι το album αυτό είναι ένα statement για το τι είναι το black metal εν έτει 2022. Η αρχική ιδέα της κυκλοφορίας του ήταν του Γιώργου Εμμανουήλ και μάλιστα ήταν η νούμερο 1 επιλογή του για split album. Και μιλάμε για μια μπάντα-θρύλο της σκηνής που επανήλθε δισκογραφικά μετά από 18 ολόκληρα χρόνια απουσίας πριν 3 χρόνια με το φοβερό “Protogoni mavri magiki dynasteia”. Το γεγονός ότι οι Βραζιλιάνοι θρύλοι αποδέχτηκαν αυτή την πρόταση είναι κατά κάποιο τρόπο μια ψήφος εμπιστοσύνης στους LUCIFER’S CHILD και στο τι πρεσβεύουν στα λίγα χρόνια παρουσίας τους στη σκηνή. Στα δικά μάτια είναι ο απόλυτος σεβασμός μιας νέας μπάντας σε ένα group θρύλο της σκηνής, αλλά κατά κάποιο τρόπο και μια παράδοση της σκυτάλης σε μία μπάντα της νέας γενιάς που κάνει τώρα τα πρώτα της βήματα. Αυτό το γεγονός είναι εξαιρετικά σημαντικό και για τις δύο μπάντες, γιατί στους old school οπαδούς θα συστηθεί μια νέα μπάντα και στους νεότερους θα παρουσιαστεί μια μπάντα που ποτέ δεν έφυγε από τις βασικές αρχές του black metal.

Δυο νέα κομμάτια και μια διασκευή και από τους δύο είναι το τελικό αποτέλεσμα. Πρώτα ακούσαμε τους MYSTIFIER με δύο κομμάτια (“Death Beyond Holy Creation”, “Under Inhumane Evil Spells”) που θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι πιο προωθημένα από άποψη ιδεών και δομής από τα αντίστοιχα του πρόσφατου δίσκου τους. Φοβερές εναλλαγές αργών, mid –tempo και γρήγορων ρυθμών με τα εμβόλιμα lead κιθαριστικά περάσματα να δεσπόζουν με old school προσέγγιση όπως στα 90s. Πώς να περιγράψει κανείς καλύτερα τους MYSTIFIER της νέας εποχής όταν φαίνεται ότι δεν έβαλαν σε αυτό το album κάποια κομμάτια που είχαν αφήσει στο συρτάρι; Αντίθετα φαίνονται πολύ δουλεμένα και αξίζουν και τα δύο πολλαπλών ακροάσεων για πιο ασφαλή συμπεράσματα! Απόδειξη ότι πήραν πολύ σοβαρά την πρόκληση που τους έβαλε ο Εμμανουήλ και πραγματικά είχαν να αντιμετωπίσουν μια μπάντα που είναι με κάθε της κυκλοφορία σε ακόμα πιο ενδιαφέροντα μονοπάτια. Οι LUCIFER’S CHILD στα δύο δικά τους κατάφεραν να αφήσουν πίσω τους οποιαδήποτε επιρροή φαινόταν να τους οδηγεί και πλέον αποκτούν τη δική τους πλήρη ταυτότητα που απαιτείται να έχει μια black metal μπάντα για να είναι ιδιότυπη και σεβαστή από κοινό και συνοδοιπόρους καλλιτέχνες του είδους. Το “Satan’s wrath” που είναι διαθέσιμο από τους ίδιους εδώ και καιρό έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που απαιτούνται για να μη θυμίζουν κανένα άλλο black metal group, κάτι που ισχύει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό με το “Nova tenebris”. Δεν έχω εντυπωσιαστεί με κανένα τους κομμάτι από την πρώτη ακρόαση μέχρι τώρα και πραγματικά ανυπομονώ να το ακούσω ξανά και ξανά. Απόκοσμη ατμόσφαιρα στην αρχή, εκπληκτικό riff με καταιγιστικό ρυθμό και υμνικά φωνητικά του Γιώργου Εμμανουήλ να συνθέτουν ένα, τρομερά ενδιαφέρον σε δομή, τραγούδι. Τα lead κιθαριστικά solos είναι παρόντα, τα καταιγιστικά drums και τα καθηλωτικά φωνητικά του Μάριου συνθέτουν ένα αποτέλεσμα που θα μπορούσε να είναι ο προάγγελος του επόμενου full length album. Κι αν κάπου εδώ παραβγαίνουν τους «παλιούς», τότε πιστεύω ότι το μέλλον τους ανήκει και είναι μια από τις ελάχιστες νέες μπάντες που αξίζουν το πιο σημαντικό σε ένα black metal group: ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ!

Και διάλεξαν από μια διασκευή, έχοντας μια ιδιαιτερότητα που δεν έχει ξαναγίνει σε split album: Έκαναν ανταλλαγή τραγουδιστών! Έτσι οι MYSTIFIER επέλεξαν το “Worship him” των Ελβετών SAMAEL, αλλάζοντας τον τίτλο και προφανώς και τους στίχους σε “Worship her”! Αργόσυρτο και τρομερά επιβλητικό σε ατμόσφαιρα, κατάφεραν να του δώσουν τη δική τους ταυτότητα σε αυτό το κομμάτι από τον ομότιτλο θρυλικό ντεμπούτο των SAMAEL από το μακρινό 1991. Και ο Μάριος κατάφερε να υπηρετήσει αυτή την old school προσέγγιση τους με προσεκτικά φωνητικά. Αντίστοιχα ο Sorcerer Do’Urden ανέλαβε τα φωνητικά στο ιστορικό “Enter the eternal fire” των BATHORY από το ακόμα πιο μακρινό 1987. Από τα πρώτα δευτερόλεπτα αναφώνησα «είναι σαν να το ηχογραφήσατε με τον ήχο του “Hammerheart”» αναγκάζοντας τον Γιώργο να μου σφίξει το χέρι! Πραγματικά το συγκεκριμένο κομμάτι είναι εντελώς διαφορετικό από τα υπόλοιπα του “Under the sign of black mark” και ετεροχρονισμένα θεωρείται το πρώτο επικό κομμάτι των BATHORY.  Το αποτέλεσμα του «πειράματος» να αλλάξουν τραγουδιστές καθιστά ακόμα πιο ενδιαφέρουσα την ιδέα αυτού του split και οι διασκευές είναι ένα ακόμα statement για τις απαρχές του είδους στα late 80s/early 90s από όπου ξεκίνησαν όλα.

Καταληκτικά το εγχείρημα αξίζει της προσοχής όλων των fans του είδους, έχοντας έναν ήχο που μου έκανε εντύπωση η ομοιογένεια του αν και συνθετικά η απόσταση στην προσέγγιση των ιδεών τους είναι χαώδης. Η απάντηση μάλλον είναι στο γεγονός ότι το mastering ακόμα και των 3 κομματιών των MYSTIFIER – ηχογράφησαν τα κομμάτια τους στα δικά τους studios – έγινε από των Γιώργο Εμμανούηλ. Εν αναμονή  της 25ης Μαρτίου που θα κυκλοφορήσει σε βινύλιο και CD από την Agonia Records και μετά από αλλεπάλληλες ακροάσεις θα μπούμε ακόμα περισσότερο στο πνεύμα αυτής της ιδιαίτερης κυκλοφορίας, όπως είναι άλλωστε όλα σχεδόν τα split albums.

Λευτέρης Τσουρέας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here