NINEMIA interview (Christos Agathokleous)

0
204
Ninemia












Ninemia

“Prog n’ Math”

Ένα neo-prog σχήμα, σπαρμένο στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα, με αστεράτες συμμετοχές, κάνει το ντεμπούτο του στον μουσικό κόσμο. Το όνομα αυτού “Weapons of math destruction” που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό. Είναι οι NINEMIA και ο λόγος στον βασικό ιθύνοντα της μπάντας, Χρίστο Αγαθοκλέους, αναφορικά με τη κατάσταση αυτού του ιδιότυπου σχήματος και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα.

Γεια σας, καλωσήρθατε στο ROCK HARD! Το ντεμπούτο σας “Weapons of math destruction” κυκλοφόρησε πριν μερικούς μήνες. Ποια η ανταπόκριση του κόσμου σε αυτό ως τώρα;
Καλώς σας βρήκαμε και τιμή μας! Ναι έχει κυκλοφορήσει στην ολότητά του στις 22 Μαρτίου 2024 αν και κάποια κομμάτια είχαν κυκλοφορήσει ανεξάρτητα ως singles. Μέχρι στιγμής έχει πάνω από 260Κ αναπαραγωγές στο Spotify, έχουν γίνει διάφορες κριτικές από διαδικτυακά zines και reactions από YouTube κανάλια και μέχρι και torrent, κάτι που υποδηλώνει καλής αποδοχής.

Το όνομα από που προέκυψε; Δεδομένης της φύσης της μουσικής σας, θα έλεγες ότι θέλατε να κάνετε μια αντίθεση ας πούμε;
Το όνομα ήρθε σαν έμπνευση το 2011, στα ελληνικά γνωρίζουμε όλοι τι σημαίνει «νηνεμία», προχώρησα απλά σε μια μεταλλικά πιο εύκολη στ’ αυτή παραφθορά στα αγγλικά, με τον τονισμό στο é κάνοντας το NINEMIA με τον τονισμό στην προπαραλήγουσα σαν τους METALLICA και με φόρο τιμής σε αυτούς, ιδιαίτερα στον Cliff που αποτελεί κυρία πηγή έμπνευσης. Ερμηνευτικά η μουσική είναι αυτό, όπως πριν την καταιγίδα πάντα κυριαρχεί μία άπνοια και ηρεμία, προπομπός του τι θα ακολουθήσει. Αντίθεση δεν θα το έλεγα ακριβώς αλλά υπάρχει μία ισορροπία μεταξύ σκληρού και πιο μελωδικού ήχου που εύκολα μπορεί να διακρίνει κανείς.

Ο τίτλος από που προέκυψε, πέραν του προφανούς λογοπαιγνίου με την φράση “Weapons of mass destruction”; Τι θα λέγατε ότι υποδηλώνει;
Ο τίτλος είναι δανεικός από ένα βιβλίο της Cathy O’Neill για την επιρροή των αλγόριθμων στην κοινωνία και καθημερινή πραγματικότητα. Πλέον είναι δεδομένο ότι τα κοινωνικά μέσα επηρεάζουν σε υψηλό βαθμό τα αφηγήματα και ιδεολογίες σε σημείο που στερούνται της αληθείας, εξυπηρετούν άλλες ανάγκες, κυρίως να παραμένει ο χρήστης κολλημένος στην οθόνη για να πλασάρουν διαφημίσεις. Για να κρατήσεις τον χρήστη υπάρχουν διάφορα τεχνάσματα από την κίνηση του πώς σκρολάρει, σ’ ένα like και dislike μέχρι ένα ενδιαφέρον που μοιράζεται, έτσι οι πλείστες πλατφόρμες, τρέπουν αυτόν εκεί που ίσως «ταιριάζει» προωθώντας τον όμως στα άκρα, είτε ακροδεξιά είτε ακροαριστερά, εξαρτάται που έχει τάση. Κάτι παρόμοιο είδαμε με την προέλαση της 6ης Ιανουαρίου στο Καπιτώλιο και στις εκλογές του Brexit. Δεν ξέρουμε μέχρι που μπορεί να φτάσει κοινωνικά αυτό όπως καθώς επίσης η μαζική έλλειψη προσοχής που προκαλούν όλα αυτά με τον συνδυασμό των συνωμοσιολογιών , η φάση πολλές φορές ξεφεύγει.

Θα ήθελα να μας πείτε δύο λόγια για την σύνθεση και ηχογράφηση του δίσκου.
Η σύνθεση άρχισε με το μπάσο ως κύριο οδηγό. Τα κομμάτια αποτελούν ιδέες από το 2007 μέχρι το 2019. Ανορθόδοξα ηχογραφήθηκε πρώτα το μπάσο ως κύρια οδός, «ντύθηκε» με digital drums , ακολούθησαν οι κιθάρες με τον Artur στην Λευκορωσία (τώρα είναι στη Γερμανία) μέσω video calls και ανταλλαγής μηνυμάτων. Λόγω του ότι παίζω εξάχορδο αυτό βοήθησε πάρα πολύ να δείξω τις μελωδίες. Εν τω μεταξύ o Μikolaj με την σπουδαία του φωνή ήρθε και έδεσε με τον ίδιο τρόπο μέσω video calls αφού προηγουμένως του έστελνα voice maps χωρίς να δηλώνω με τίποτα τραγουδιστής, απλά πώς φανταζόμουν τα κομμάτια φωνητικά και αυτό βοήθησε. Ο Dirk έχει ηχογραφήσει στο στούντιο του Adair Daufebach στο LA μεταξύ Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου 2022, όπως και με τους άλλους παίχτες ήμασταν σε επικοινωνία συνεχώς, για εμένα μεταμεσονύχτιες ώρες ενώ για τον Dirk απόγευμα λόγω της μεγάλης διαφοράς ώρας. Κι εδώ να προσθέσω ότι αποτέλεσε τεράστια συμβολή ο mixing engineer, Jason Pantino που ζει στην Σουηδία. Δουλέψαμε πολύ μαζί μέσω Zoom, google meets, share screen την κονσόλα και απευθείας μετάδοση ήχου σε ατελείωτες ώρες μίξης και παραγωγής.

Πως προέκυψε η συνεργασία με τον Dirk Verbeuren; Πρόκειται για session μέλος για τις ηχογραφήσεις ή fulltime, δεδομένου του βεβαρημένου προγράμματος του με τους MEGADETH;
Επικοινώνησα διαδικτυακά τέλη του ‘21, το ένα έφερε το άλλο και καταλήξαμε σε μία συνεργασία επειδή έδειξε γνήσιο ενδιαφέρον για τα κομμάτια έτσι η συμβολή του ήταν νευραλγική. Ήταν ασύλληπτο για εμένα, είμαι οπαδός των MEGADETH από τα 12 μου (τώρα 39) αλλά ομολογώ δεν επιζητούσα την σημασία που θα έπαιρνε το project λόγω της σύνδεσης του με το βασικό του σχήμα. Προτιμούσα την όσο πιο καλή μουσικά παιχτικά προσέγγιση θα μπορούσε να δώσει ένας επαγγελματίας του είδους. Ο Dirk υποστήριξε το project με διάφορες κοινοποιήσεις στο λογαριασμό του στο Instagram αλλά μέχρι εκεί και κατανοητό , το management του βασικού του σχήματος είναι δικαιολογημένα αυστηρό. Όπως για παράδειγμα για την πρώτη κυκλοφορία single των NINEMIA έπρεπε η ημερομηνία να μην πέφτει κοντά στην δική τους. Ασφαλώς για live θα γεμίσει κάποιος άλλος την θέση του ντράμερ, ωστόσο παραμένει ευχάριστα διαθέσιμος για μελλοντικές ηχογραφήσεις. Έχουμε συναντηθεί και συζητήσει περί αυτού και λογικό είναι, οι MEGADETH έχουν το πλέον βεβαρημένο πρόγραμμα, αφού συγκροτήματα τέτοιου βεληνεκούς αποτελούν επένδυση ζωής. Ενθουσιαστήκαμε και οι δύο που συναντηθήκαμε επιτέλους στην Αθήνα τον περασμένο Ιούνιο κι αυτή την φορά θαύμασα διαφορετικά με περισσότερη συγκίνηση τους MEGADETH παρά τις προηγούμενες φορές που τους είχα δει.

Πως προέκυψε η συνεργασία με τον Derek Sherinian που είναι μέσα στους καλεσμένους του δίσκου;
 Ήμουν ανέκαθεν fan των DREAM THEATER, είχα προλάβει στα 14 μου την αποχώρηση του από το σχήμα αλλά δεν σταμάτησα να τον ακολουθώ ήδη με το επόμενο του άλμπουμ “Mythology” το οποίο αποτελεί κι από τα αγαπημένα μου. Είχαμε επικοινωνήσει διαδικτυακά και καταλήξαμε σε συμφωνία για ένα guest solo στο κομμάτι “The acquired savant” όπου έδωσε ρέστα.

Ο δίσκος, έχει μια πλειάδα διαφορετικών ήχων και οργάνων μέσα: από cello, μπουζούκι και σαξόφωνο μέχρι και DJ, σαμάνικη απαγγελία και Μογγολικό λαρυγγικό τραγουδιστή. Πως χωράνε όλα αυτά τα ετερόκλητα στοιχεία στο αποτέλεσμα του δίσκου; Ποια ήταν η ιδέα πίσω από αυτό;
Αυθόρμητα δικές μου ιδέες, με λίγη φαντασία όλα γίνονται. Λόγω και του συγκρητισμού του άλμπουμ μεταξύ διαφόρων ειδών metal, παίρνει έτσι μία πιο οικουμενική μορφή. Όλα αυτά που προανέφερες κάνουν την εμφάνιση τους πάντοτε όπου θεωρώ ότι ταιριάζουν, την στιγμή που πρέπει, χωρίς επιτηδευμένες παρουσίες, πάντα με ισορροπία δίνοντας μία άλλη χάρη στο κομμάτι. Έχουν κάποια σχέση με την εκάστοτε θεματολογία του κομματιού στιχουργικά ή μελωδικά. Π.χ στο “Οppenheimer” συμμετέχει ιαπωνέζικο shakuhachi φλάουτο, στο “Same old story” που μιλά κυρίως για γενοκτονίες ακούς ινδιάνικα φλάουτα γηγενών της Αμερικής, στο “Dust to stars” με την έντονη αστρονομική αλληγορία το Theremin δίνει μία sci fi αισθητική, στο Selma σαξόφωνο (που παίρνει και το όνομά του από την γέφυρα όπου έκανε την πορεία ο Martin Luther King Jr.) κ.ο.κ. Απλά ήταν επίσης πάρα πολύ διασκεδαστικό να πειραματίζεσαι σε σημείο που δεν έχει όρια. Κάθε κομμάτι του άλμπουμ έχει τουλάχιστον μία έκπληξη.

To εν λόγω άλμπουμ, έχει μια μίξη στοιχείων στο πυρήνα του από παραδοσιακό και μοντέρνο progressive, από μοντέρνο metal, μέχρι και από Αμερικάνικο ραδιοφωνικό rock. Θα έλεγε κάποιος ότι κάπου εκεί ανάμεσα βρίσκεται ο ήχος σας;
Θα το κατέτασσα ως neo-prog. Αποτελείται από επιρροές πολλών χρόνων διαφόρων καλλιτεχνών, αυτοί που με ώθησαν όμως να μην βλέπω όρια είναι οι DREAM THEATER, ανέκαθεν προσέγγιζαν άλλα είδη και τα έφερναν στις συνθέσεις τους με το δικό τους φίλτρο. Με αυτήν την φιλοσοφία πορεύτηκα, δεν έχω κολλήματα. Ακούω φανατικά παραδοσιακό prog, KANSAS, KING CRIMSON, RUSH, CAMEL, GENTLE GIANT, KLAATU, PFM κλπ , μοντέρνο όπως είπα DREAM THEATER και ό,τι συναφή project έχουν δημιουργήσει: CHROMA KEY, TRANSATLANTIC, PLATYPUS, LTE κ.λ.π. FATES WARNING, HAKEN, LEPROUS, THRESHOLD, CALIGULA’S HORSE και στο πιο κλασσικό και μοντέρνο metal, MEGADETH, MAIDEN, SABBATH, TESTAMENT, EXODUS, TRIVIUM, PROTEST THE HERO, BLACK LABEL SOCIETY. Όσον αφορά το «αμερικάνικο ραδιοφωνικό ροκ» μπορεί να είναι επιρροές από τους AUDIOSLAVE, CREED, ALTER BRIDGE, RHCP κ.α. Παραμένω παιδί της εποχής τους.

Οι NINEMIA, θα παραμείνουν στούντιο σχήμα, δεδομένης της φύσης των μελών που απαρτίζουν το δίσκο, ή υπάρχουν πλάνα για συναυλιακή δραστηριότητα;
Διατηρούμε σχεδόν επί καθημερινής βάσεως επαφή με τους υπόλοιπους παίχτες, έχει συζητηθεί η πιθανότητα ζωντανών εμφανίσεων αρχίζοντας κυρίως στην Ελλάδα και η Αθήνα είναι ο σκοπός μας. Είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο, παραμένει μόνο να γεμίσει κάποιος την θέση στα ντραμς.

Γενικότερα μελλοντικά σχέδια; Υπάρχει στα σκαριά ο διάδοχος του “Weapons of math destruction” ή είναι πολύ νωρίς;
Είναι πολύ νωρίς αλλά, στο μεταξύ προσπάθειας οργάνωσης live και γενικά προώθησης, το μόνο που μπορώ να κάνω εκτός αυτών είναι η δημιουργία νέου υλικού. Σίγουρα στον επόμενο χρόνο θα υπάρξει κάτι. Υπάρχει νέο υλικό το οποίο αναπτύσσεται και χτίζεται σιγά σιγά. Αποτελεί πρόκληση το να φτάσει έστω κοντά το ντεμπούτο αν δεν το ξεπεράσει.

Ευχαριστώ για το χρόνο σας. Ο επίλογος δικός σας.
Εμείς ευχαριστούμε εγκάρδια για αυτήν την ευκαιρία να παρουσιαστούμε μέσω εσάς κι εύχομαι να έχουμε κι άλλες ευκαιρίες στο εγγύς μέλλον.

Γιάννης Σαββίδης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here