One track mind… [“Faster”]













     

    ΤΡΑΓΟΥΔΙ: “Faster
    ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ: WITHIN TEMPTATION
    ΔΙΣΚΟΣ: “The Unforgiving”
    ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2011
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Daniel Gibson
    ΣΥΝΘΕΤΕΣ: Sharon den Adel, Robert Westerholt, Daniel Gibson

     

    Επιστροφή της εβδομαδιαίας στήλης του Rock Hard, “One track mind” το οποίο ορμώμενο από το γεγονός ότι συγκρότημα της εβδομάδας είναι οι WITHIN TEMPTATION, ανατρέχει στην σχετικά πιο πρόσφατα δισκογραφία της μπάντας και καταπιάνεται με ένα αγαπημένο τραγούδι, το “Faster”. 

    To πρώτο single της πέμπτης δισκογραφικής δουλειάς των Ολλανδών, το “The unforgiving”, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2011, δυο μήνες περίπου πριν την κυκλοφορία του δίσκου. 

    Το τραγούδι έγραψε το σύνηθες συνθετικό δίδυμο, δηλαδή η Sharon den Adel με τον κιθαρίστα Robert Westerholt, οι οποίοι είχαν και τη συμβολή του παραγωγού τους, Daniel Gibson. 

    Κατά τον Westerholt, τα πράγματα όσον αφορά τη σύνθεση του “Faster”, κύλησαν όπως τυχαίνει αρκετές φορές σε όλους όσους γράφουν μουσική. Ήταν μια ιδέα που προέκυψε εντελώς ξαφνικά, αλλά φάνηκε ευθύς εξ’αρχής ότι ήταν πραγματικά καλή.

    «Είναι αρκετά παράξενο το πόσο αδύνατο είναι να ελέγξει κανείς τη διαδικασία σύνθεσης τραγουδιών. Μπορεί να δουλεύεις για ώρες ή και μέρες πάνω σε μια ιδέα γιατί πιστεύεις ότι είναι εξαιρετική και στο τέλος να την παρατήσεις γιατί απλά δεν μπορείς να την κάνεις αξιοποιήσιμη. Από την άλλη, μπορεί να βρεθείς μια τυπική μέρα στο στούντιο, να πιάσεις την κιθάρα και τα χέρια σου να αρχίσουν να παίζουν από μόνα τους ένα τυχαίο ακόρντο που χωρίς να το καταλάβεις να μπορεί να εξελιχθεί σε μελωδία η οποία να αποτελεί μια πραγματικά καλή ιδέα που να μπορεί να μετουσιωθεί σε τραγούδι

    Τι ίσχυσε όμως τελικά στην περίπτωση του “Faster”;  Όπως έχει δηλώσει ο Westerholt παλιότερα, η Sharon den Adel πήγε στο σπίτι του με μια ιδέα την οποία δεν ήθελε καν να του τη δώσει να την ακούσει, θεωρώντας πως δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο. Η περιέργεια του όμως νίκησε και έβαλε να την ακούσει.  
    «Αμέσως, από την πρώτη στιγμή που το άκουσα, το ερωτεύτηκα. Ήταν τόσο δυνατό και έντονο αλλά ταυτόχρονα τόσο απλό και ευθύ κομμάτι. Ήθελα για χρόνια να γράψω κάτι ανάλογο, μια απλή, δυνατή μελωδική γραμμή και ένα ολόκληρο τραγούδι με αποτελούμενο από ένα σκελετό με τρία ακόρντα, αλλά ποτέ δεν τα κατάφερα. Αλλά να που τελικά προέκυψε και ήταν πολύ όμορφο συναίσθημα που το αποκτήσαμε! Η όλη διαδικασία ηχογράφησης και μιξαρίσματος ήταν πολύ ξεκούραστη κι ευχάριστη. Χωρίς να το συνειδητοποιήσουμε μέχρι που τέλειωσε, είχαμε το πρώτο μας single, έτσι απλά. Ήταν ένα αναπάντεχο δώρο και αυτά είναι πάντα τα καλύτερα!» 

    Το στιχουργικό κομμάτι πιστώνεται επίσης η τραγουδίστρια και σύμφωνα με την ίδια οι στίχοι μιλούν για το γεγονός ότι πρέπει να παραμένεις σε σύγκρουση για να πάρεις αυτό που θες ως άτομο στη ζωή. «Είτε εάν δουλεύεις σε μια εταιρεία, είτε βρίσκεσαι σε σχέση ή δουλεύεις με άλλους, πρέπει να θέτεις όρια στον εαυτό σου τα οποία να μην περνάς, γιατί αυτό δεν είναι σωστό πρώτα για σένα τον ίδιο. Και γι’ αυτό μιλάει αυτό το τραγούδι: για το ότι δεν μπορείς να ζεις με ψέματα. Πρέπει να είσαι αυτός που είσαι και αυτό που αντιπροσωπεύεις. Και κάποιες φορές νιώθεις απογοήτευση γι’ αυτό και θες να φύγεις όσο πιο γρήγορα από το πρόβλημα, αλλά οφείλεις όμως να ασχοληθείς με αυτό που συμβαίνει εκείνη τη στιγμή στη ζωή σου».

    Το “Faster” έγινε βίντεο κλιπ, αρχικά ενσωματωμένο σε ένα μικρού μήκους φιλμ που έφτιαξε το συγκρότημα για το άλμπουμ με τίτλο, “Mother maiden”. Στη συνέχεια όμως, κυκλοφόρησε και ως ανεξάρτητο βίντεο. 

    Είχε γενικά πολύ ικανοποιητική πορεία στα ευρωπαϊκά chart και μέχρι σήμερα έχει παιχτεί live περίπου 300 φορές, όντας μέσα στην πρώτη δεκάδα το πιο πολυπαιγμένων κομματιών της μπάντας. 

     

     

    EXTRA TRIVIA:
    Όσον αφορά την ομοιότητα του “Faster” με το “Wicked Game” του Chris Isaak, η Sharon den Adel, έχει ομολογήσει πως το συγκρότημα αρχικά φοβήθηκε που πως το κομμάτι ήταν αρκετά όμοιο ως προς την ατμόσφαιρα και ορισμένα  σημεία στη μουσική και πως δίστασαν προς στιγμή γιατί δεν ήθελα να ακουστεί σαν να ξαναέγραψαν το ίδιο τραγούδι. Γρήγορα όμως κατέληξαν στο ότι τα βασική δομή του στην οποία στηριζόταν, ήταν διαφορετική οπότε δε θα έπρεπε να ανησυχούν. 

    Χαρά Νέτη

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here