Σήμερα, 19 Ιανουαρίου, συμπληρώνονται 33 χρόνια από την κυκλοφορία του τρίτου στούντιο άλμπουμ των MEGADETH, με τον τίτλο “So far, so good… so what?”. Ενός άλμπουμ με … αναθυμιάσεις, καθώς η παρουσία σκληρών ναρκωτικών υπήρξε εντονότατη και επηρέασε ποικιλοτρόπως όλη την κατάσταση στο συγκρότημα. Ο Σάκης Φράγκος, βρήκε 10+1 λιγότερο γνωστές ιστορίες για το δίσκο, και τις μοιράζεται μαζί σας.
• Όταν διαβάζει κανείς δηλώσεις από τον Dave Mustaine και τον Dave Ellefson ότι τα υπόλοιπα δύο μέλη του συγκροτήματος ήταν χάλια από τα ναρκωτικά, σε μία περίοδο που οι ίδιοι ήταν κομμάτια από την αλόγιστη χρήση τους, μπορεί κανείς να καταλάβει ότι μετά την περιοδεία για το “Peace sells…” η φάση στους MEGADETH είχε φτάσει στο απροχώρητο. Ο ντράμερ, Gar Samuelson, ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση και ο νεαρός, μόλις 21 ετών, Chuck Behler, που ήταν τον τελευταίο καιρό τεχνικός τυμπάνων, ήταν η πιο προφανής επιλογή για αντικαταστάτης, αφού ο Samuelson δεν είχε πλέον ίχνος αξιοπιστίας και ο Behler, ήξερε τα τραγούδια των MEGADETH, παίζοντάς τα στα soundcheck που δεν πάταγε ο Gar… Βέβαια, το στυλ του ήταν πιο punk, αλλά αυτό δεν αποτελούσε πρόβλημα.
• Στην περίπτωση του Chris Poland, τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά. Κατ’ αρχήν, όλοι στο συγκρότημα έβλεπαν ότι δεν ήταν μεταλλάς, αλλά πιο jazzy τύπος και ήταν στο γκρουπ για να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα. Το πρόβλημά του με τα ναρκωτικά όμως, ήταν και σ’ αυτόν τόσο μεγάλο, που –όπως φαίνεται- πουλούσε τον εξοπλισμό του συγκροτήματος, για να μπορεί να βρει τη δόση του κι αυτό ήταν αρκετό για να δει την πόρτα της εξόδου…
• Ντράμερ είχαν, λοιπόν, έψαχναν για δεύτερο κιθαρίστα και οι δύο Dave, κατέληξαν στον κιθαρίστα των MALICE, τον Jay Reynolds, τον οποίο είδαν σε μία συναυλία και τον προσέγγισαν. Εντυπωσιάστηκαν όχι τόσο από το παίξιμό του, που χρειαζόταν δουλειά, αλλά από το παρουσιαστικό του. Ψηλός, λεπτός, ξανθός, με Flying V, είχε κι άλλο ένα πλεονέκτημα. Είχε απευθείας πρόσβαση σε ναρκωτικές ουσίες, κανένα οικονομικό πρόβλημα και δεν χρειάζονταν μεσάζοντες οι υπόλοιποι και η ηρωίνη «έρεε άφθονη». Καλή η «διασκέδαση», τα γάλατα όμως έσφιξαν όταν μπήκαν στο στούντιο το οποίο ήταν ήδη προπληρωμένο και το deadline έφτανε στο τέλος του. Όταν του είπαν να ξεκινήσει την ηχογράφηση, εκείνος δεν μπορούσε να παίξει ούτε τα ρυθμικά μέρη, ούτε τα σόλο!!! Ως λύση, πρότεινε τα σόλο να τα παίξει ο δάσκαλός του και για τα ρυθμικά μέρη, να του κάνει μάθημα ώστε να μπορέσει να τα παίξει ο ίδιος!!! Φοβερή περίπτωση, δηλαδή!!! Αφού βάρεσε τα πρώτα εγκεφαλικά ο Mustaine, με τον χρόνο να πιέζει αφόρητα, συμφώνησε να έρθει ο δάσκαλός του, που δεν ήταν άλλος από τον Jeff Young, που κατέληξε να παίζει στο δίσκο. Όταν παρουσιάστηκε ο Young, εμφανισιακά ήταν αυτό ακριβώς που ΔΕΝ ήθελαν. Μαλλί κομμωτηρίου, ρούχα skateboard και διάφορα τέτοια. Ήταν όμως καλός κιθαρίστας, κάτι που δεν ίσχυε στην περίπτωση του Reynolds, ο οποίος είχε μόνο το look. Κάποια στιγμή, τον πλησίασαν και του είπαν ότι τον θέλουν στο συγκρότημα, αλλά πέρα από το παίξιμό του, θα έπρεπε να αλλάξει ΟΛΑ τα υπόλοιπα!!! Εκείνος δέχτηκε κι έγινε μέλος των MEGADETH από το πουθενά, ουσιαστικά μέσα σε μία νύχτα!
• Οι MEGADETH ήθελαν να συνεχίζουν την παράδοση να κάνουν διασκευές σε κάθε δίσκο τους. Στο ντεμπούτο είχαν το “These boots…”, στο “Peace sells…” το “I ain’t superstitious” και πλέον ήθελαν να φύγουν από την pop κουλτούρα και να διασκευάσουν ένα punk τραγούδι, επιλέγοντας τους SEX PISTOLS. Η επιλογή του Mustaine ήταν το “Problems” (το οποίο τελικά διασκεύασαν αργότερα), επειδή ήταν το αγαπημένο του, συμφώνησαν όμως να διασκευάσουν το “Anarchy in the UK”, που είναι το πιο αναγνωρίσιμο τραγούδι των Βρετανών punk ηρώων. Μάλιστα, κατάφεραν να φέρουν στο στούντιο να παίξει μαζί τους και ο Steve Jones, ο οποίος έμενε στη Νότια Καλιφόρνια εκείνη την περίοδο κι εξαιτίας ενός ατυχήματος με τη μηχανή του, εμφανίστηκε με γύψο!!! Ως γνήσιος punkster όμως, δεν τον εμπόδισε αυτό από το να παίξει τελικά στο δίσκο. Το πιο αστείο της υπόθεσης, είναι ότι ο Jones πριν ξεκινήσουν τις ηχογραφήσεις, τους ζήτησε 100 δολάρια και να του βρουν γυναίκες για… στοματικό έρωτα!!! Ο Mustaine του απάντησε: Η συμφωνία μας θα είναι ότι θα σου δώσουμε 1.000 δολάρια και θα ψάξεις εσύ να βρεις γυναίκα!!! Μέχρι και σήμερα, ακόμα δεν έχει καταλάβει αν του έκανε πλάκα ή σοβαρολογούσε ο Jones…
• Ένα από τα σημαντικότερα ντοκιμαντέρ για το heavy metal, είναι αναμφισβήτητα το The Decline of Western Civilization Part II: The Metal Years, σκηνοθέτης του οποίου ήταν η Penelope Spheeris, η οποία είχε συνεργαστεί στο παρελθόν με τους MEGADETH, στο video clip του “Wake up dead”. Η συμμετοχή τους, ήταν πολύ καλή διαφήμιση. Ο Mustaine στην αφίσα της ταινίας, το “In my darkest hour” στο soundtrack, ενώ και η παρουσία τους στο film, τους έκανε να φαίνονται οι πιο διαυγείς απ’ όλους, αφού να σας θυμίσουμε, υπήρχε η θρυλική σκηνή με τον πρώην κιθαρίστα των W.A.S.P., Chris Holmes και τη μητέρα του στην πισίνα, που πίνει τη βότκα από το μπουκάλι…
• Ένας από τους μεγάλους καβγάδες της εποχής, είχε να κάνει με τον παραγωγό Paul Lani, τον οποίο είχε βάλει η εταιρία. Ο Mustaine είχε δηλώσει, ότι αν ήξερε πως το πιο σημαντικό credit που είχε, ήταν η παραγωγή σε δίσκους του Rod Stewart, θα είχε ασκήσει βέτο, καθώς δεν είχε επαφή με τη μουσική του γκρουπ. Όταν πήγαν στο Bearsville, κοντά στο Woodstock για να κάνουν την παραγωγή μαζί, ο Mustaine ήταν ήδη αρνητικά προδιατεθειμένος. Ίσως να έφταιγε το γεγονός ότι δεν είχε αρκετή ηρωίνη για να του φτάσει για όσον καιρό θα χρειαζόταν η παραγωγή, κάτι που παραδέχτηκε και ο ίδιος, αλλά ο κόμπος έφτασε στο χτένι όταν ένα πρωί που ξύπνησε, είδε τον Lani, γυμνό από τη μέση και πάνω, φορώντας μόνο το εσώρουχό του, να βρίσκεται στο δάσος και να ταΐζει μήλο ένα ελάφι!!! Λίγες ώρες αργότερα, είχε επιστρέψει στο Los Angeles και λίγο αργότερα ο Lani είχε απολυθεί από τη δισκογραφική. Στην καρέκλα του παραγωγού έκατσε ο Michael Wagener, ο Γερμανός, που είχε δουλέψει με πολλά metal σχήματα, ανάμεσά τους και οι METALLICA, όμως κι εκείνου η δουλειά, αποδείχτηκε ότι δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, αφήνοντας κι εκεί τον Mustaine ανικανοποίητο.
• Το πρώτο τραγούδι που είχε γράψει ever μετά τους METALLICA, ο Dave Mustaine, ονομαζόταν “Megadeth” και είχε γραφτεί αμέσως μετά την εκδίωξή του από το γκρουπ, όταν ήταν στο λεωφορείο από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες. Το τραγούδι αυτό, το είχε γράψει στο πίσω μέρος του περιτυλίγματος ενός cupcake για να μην το ξεχάσει (το ταξίδι διαρκούσε σχεδόν τέσσερις μέρες, οπότε ο χρόνος ήταν πολύς) και στην πορεία οι στίχοι άλλαξαν, έγινε “Set the world afire”, μπήκε στο “So far, so good… so what?” και το “Megadeth” έγινε, φυσικά, το όνομα του συγκροτήματος. Το δε “Set the world afire”, έμεινε στην ιστορία ως το “The cupcake song”!!!
• Το “In my darkest hour”, είναι ίσως το αγαπημένο τραγούδι των περισσότερων οπαδών των MEGADETH από εκείνο το άλμπουμ. Οι στίχοι του τραγουδιού, αναφέρονται στην πρώην κοπέλα του Mustaine, την Diana, για την οποία έχουν γραφτεί και τα “Tornado of souls” και “Trust” (μεγάλο σουξέ είχε η κοπέλα!!!), ιδιαίτερα στο σημείο που λέει: “In my hour of need, no, you’re not there”. Όμως, το συγκεκριμένο τραγούδι, είχε γραφτεί αμέσως μετά την είδηση του θανάτου του μπασίστα των METALLICA, Cliff Burton, στο γνωστό δυστύχημα με το λεωφορείο… Όπως είχε αναφέρει σε συνέντευξή του στο A.V. Club, ο Mustaine, «άρχισα να κλαίω, πήγα στο κέντρο του Los Angeles, αγόρασα ηρωίνη κι έγραψα το τραγούδι “In my darkest hour” επιτόπου». Την πρώτη φορά που έπαιξε το τραγούδι σε συναυλία, μάλιστα, στο κοινό βρίσκονταν και οι γονείς του Burton, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συγκρατήσει τα συναισθήματά του ο αρχηγός των MEGADETH, σύμφωνα με δήλωσή του.
• Μιας και αναφέραμε την Diana, η συγκεκριμένη κοπέλα υπήρξε και η αιτία για την οποία έφυγε από το γκρουπ ο Jeff Young, αφού φέρεται να της είπε ότι είχε φαντασιώσεις ότι έκανε σεξ μαζί της όσο εκείνος βρισκόταν σεξουαλικά με την κοπέλα του… Πολλά χρόνια αργότερα, ξαναβρέθηκε με τον Mustaine στο remix του δίσκου και δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις, για μία υπόθεση που όπως λέει και ο Young «ήταν πολύ brutal εκείνο τον καιρό. Θέλαμε να σκοτώσουμε ο ένας τον άλλο και παραλίγο να γίνει αυτό. Ο Chuck Behler, εμφανίστηκε εντελώς «κόκαλο» σε μία συναυλία στο Nottingham, της Αγγλίας, με αποτέλεσμα να πάρει τη θέση του ο τεχνικός του, Nick Menza, όπως δηλαδή ακριβώς κι εκείνος είχε πάρει τη θέση του Gar Samuelson.
• Αυτές δεν ήταν όμως και οι μόνες αποχωρήσεις από το συγκρότημα. Και ο Dave Ellefson έστω και προσωρινά, είχε φύγει από τους MEGADETH, όταν εντελώς ξαφνικά, αμέσως μετά την εμφάνιση του γκρουπ στο Castle Donington, σ’ εκείνη τη μυθική, όσο και τραγική συναυλία όπου είχαν σκοτωθεί δύο νέοι κατά τη διάρκεια του set των GUNS N’ ROSES, όταν έπαιζαν με τους IRON MAIDEN, KISS, DAVID LEE ROTH, GUNS N’ ROSES και HELLOWEEN, ανακοίνωσε ότι θα μπει σε κλινική αποτοξίνωσης για το χρόνιο πρόβλημα που είχε με την ηρωίνη. Προφανώς, αυτό του δημιουργούσε πολύ μεγάλο στρες όταν εμφανιζόταν μπροστά σε τόσο πολύ κόσμο και τελικά οι MEGADETH αποχώρησαν από την Monsters of Rock Tour, μία από τις μεγαλύτερες περιοδείες εκείνης της εποχής. Έπρεπε όμως να βρεθεί μία δικαιολογία αληθοφανής, που να μην «καρφώνει» το σχήμα για την κατάχρηση των ναρκωτικών ουσιών. Το Δελτίο Τύπου έγραφε ότι το γκρουπ αποσύρεται από την περιοδεία, επειδή ο μπασίστας τους γλίστρησε στην μπανιέρα του ξενοδοχείου και στραμπούλιξε τον καρπό του. Και θέλουν να μας πουν ότι βρέθηκαν άνθρωποι που το πίστεψαν… Επειδή, λοιπόν, όλος ο κόσμος θεώρησε ότι ο Mustaine ήταν εκείνος που μπήκε για αποτοξίνωση, είπε όντως να δοκιμάσει κι εκείνος. Η δική του προσπάθεια στέφθηκε με τεράστια αποτυχία, αφού τη δεύτερη κιόλας μέρα, ζήτησε να του φέρουν την κιθάρα του για να μπορέσει να σταματήσει τη βαρεμάρα του. Μόνο που η κιθάρα του ήταν φορτωμένη με δόσεις ηρωίνης, με αποτέλεσμα λίγες μέρες αργότερα να βγει από την κλινική, αφού ήταν «τελειωμένη» περίπτωση!
• Μια ιστορία που δεν την γνωρίζει πολύς κόσμος, έχει να κάνει με την υπερκουκλάρα της εποχής, Belinda Carlisle, πρώην τραγουδίστρια των GO-GOs, που εκείνη την περίοδο, είχε κάνει τεράστια επιτυχία με τραγούδια όπως τα “Circle in the sand”, “La Luna”, “Heaven is a place on earth” κτλ. Χρησιμοποιώντας κάποιον ενδιάμεσο, η Belinda βρέθηκε για ραντεβού με τον Mustaine στο στούντιο που έκαναν τη μίξη για το δίσκο. Το timing όμως ήταν τόσο άσχημο, που την ώρα που μπήκε μέσα, ο Mustaine μόλις είχε κάνει ηρωίνη και για να …μπαλώσει τα πράγματα, έστριψε ένα τσιγαριλίκι. Όταν τον χαιρέτησε, εκείνος το μόνο που κατάφερε να κάνει, ήταν να βγάλει από το στόμα του μπόλικο καπνό, σε συνδυασμό μ’ έναν υπόκωφο ήχο, που ήταν αρκετά για να κάνουν την Carlisle, να κάνει μεταβολή και να φύγει από το στούντιο κακήν κακώς, λήγοντας αυτό το «ραντεβού» στο άψε σβήσε!!!
Σάκης Φράγκος