Σήμερα, 19 Ιανουαρίου, συμπληρώνονται 33 χρόνια από την κυκλοφορία του τρίτου στούντιο άλμπουμ των MEGADETH, με τον τίτλο “So far, so good… so what?”. Ενός άλμπουμ με … αναθυμιάσεις, καθώς η παρουσία σκληρών ναρκωτικών υπήρξε εντονότατη και επηρέασε ποικιλοτρόπως όλη την κατάσταση στο συγκρότημα. Ο Σάκης Φράγκος, βρήκε 10+1 λιγότερο γνωστές ιστορίες για το δίσκο, και τις μοιράζεται μαζί σας.
• Όταν διαβάζει κανείς δηλώσεις από τον Dave Mustaine και τον Dave Ellefson ότι τα υπόλοιπα δύο μέλη του συγκροτήματος ήταν χάλια από τα ναρκωτικά, σε μία περίοδο που οι ίδιοι ήταν κομμάτια από την αλόγιστη χρήση τους, μπορεί κανείς να καταλάβει ότι μετά την περιοδεία για το “Peace sells…” η φάση στους MEGADETH είχε φτάσει στο απροχώρητο. Ο ντράμερ, Gar Samuelson, ήταν σε πολύ άσχημη κατάσταση και ο νεαρός, μόλις 21 ετών, Chuck Behler, που ήταν τον τελευταίο καιρό τεχνικός τυμπάνων, ήταν η πιο προφανής επιλογή για αντικαταστάτης, αφού ο Samuelson δεν είχε πλέον ίχνος αξιοπιστίας και ο Behler, ήξερε τα τραγούδια των MEGADETH, παίζοντάς τα στα soundcheck που δεν πάταγε ο Gar… Βέβαια, το στυλ του ήταν πιο punk, αλλά αυτό δεν αποτελούσε πρόβλημα.
• Στην περίπτωση του Chris Poland, τα πράγματα ήταν λίγο διαφορετικά. Κατ’ αρχήν, όλοι στο συγκρότημα έβλεπαν ότι δεν ήταν μεταλλάς, αλλά πιο jazzy τύπος και ήταν στο γκρουπ για να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα. Το πρόβλημά του με τα ναρκωτικά όμως, ήταν και σ’ αυτόν τόσο μεγάλο, που –όπως φαίνεται- πουλούσε τον εξοπλισμό του συγκροτήματος, για να μπορεί να βρει τη δόση του κι αυτό ήταν αρκετό για να δει την πόρτα της εξόδου…
• Ντράμερ είχαν, λοιπόν, έψαχναν για δεύτερο κιθαρίστα και οι δύο Dave, κατέληξαν στον κιθαρίστα των MALICE, τον Jay Reynolds, τον οποίο είδαν σε μία συναυλία και τον προσέγγισαν. Εντυπωσιάστηκαν όχι τόσο από το παίξιμό του, που χρειαζόταν δουλειά, αλλά από το παρουσιαστικό του. Ψηλός, λεπτός, ξανθός, με Flying V, είχε κι άλλο ένα πλεονέκτημα. Είχε απευθείας πρόσβαση σε ναρκωτικές ουσίες, κανένα οικονομικό πρόβλημα και δεν χρειάζονταν μεσάζοντες οι υπόλοιποι και η ηρωίνη «έρεε άφθονη». Καλή η «διασκέδαση», τα γάλατα όμως έσφιξαν όταν μπήκαν στο στούντιο το οποίο ήταν ήδη προπληρωμένο και το deadline έφτανε στο τέλος του. Όταν του είπαν να ξεκινήσει την ηχογράφηση, εκείνος δεν μπορούσε να παίξει ούτε τα ρυθμικά μέρη, ούτε τα σόλο!!! Ως λύση, πρότεινε τα σόλο να τα παίξει ο δάσκαλός του και για τα ρυθμικά μέρη, να του κάνει μάθημα ώστε να μπορέσει να τα παίξει ο ίδιος!!! Φοβερή περίπτωση, δηλαδή!!! Αφού βάρεσε τα πρώτα εγκεφαλικά ο Mustaine, με τον χρόνο να πιέζει αφόρητα, συμφώνησε να έρθει ο δάσκαλός του, που δεν ήταν άλλος από τον Jeff Young, που κατέληξε να παίζει στο δίσκο. Όταν παρουσιάστηκε ο Young, εμφανισιακά ήταν αυτό ακριβώς που ΔΕΝ ήθελαν. Μαλλί κομμωτηρίου, ρούχα skateboard και διάφορα τέτοια. Ήταν όμως καλός κιθαρίστας, κάτι που δεν ίσχυε στην περίπτωση του Reynolds, ο οποίος είχε μόνο το look. Κάποια στιγμή, τον πλησίασαν και του είπαν ότι τον θέλουν στο συγκρότημα, αλλά πέρα από το παίξιμό του, θα έπρεπε να αλλάξει ΟΛΑ τα υπόλοιπα!!! Εκείνος δέχτηκε κι έγινε μέλος των MEGADETH από το πουθενά, ουσιαστικά μέσα σε μία νύχτα!
• Οι MEGADETH ήθελαν να συνεχίζουν την παράδοση να κάνουν διασκευές σε κάθε δίσκο τους. Στο ντεμπούτο είχαν το “These boots…”, στο “Peace sells…” το “I ain’t superstitious” και πλέον ήθελαν να φύγουν από την pop κουλτούρα και να διασκευάσουν ένα punk τραγούδι, επιλέγοντας τους SEX PISTOLS. Η επιλογή του Mustaine ήταν το “Problems” (το οποίο τελικά διασκεύασαν αργότερα), επειδή ήταν το αγαπημένο του, συμφώνησαν όμως να διασκευάσουν το “Anarchy in the UK”, που είναι το πιο αναγνωρίσιμο τραγούδι των Βρετανών punk ηρώων. Μάλιστα, κατάφεραν να φέρουν στο στούντιο να παίξει μαζί τους και ο Steve Jones, ο οποίος έμενε στη Νότια Καλιφόρνια εκείνη την περίοδο κι εξαιτίας ενός ατυχήματος με τη μηχανή του, εμφανίστηκε με γύψο!!! Ως γνήσιος punkster όμως, δεν τον εμπόδισε αυτό από το να παίξει τελικά στο δίσκο. Το πιο αστείο της υπόθεσης, είναι ότι ο Jones πριν ξεκινήσουν τις ηχογραφήσεις, τους ζήτησε 100 δολάρια και να του βρουν γυναίκες για… στοματικό έρωτα!!! Ο Mustaine του απάντησε: Η συμφωνία μας θα είναι ότι θα σου δώσουμε 1.000 δολάρια και θα ψάξεις εσύ να βρεις γυναίκα!!! Μέχρι και σήμερα, ακόμα δεν έχει καταλάβει αν του έκανε πλάκα ή σοβαρολογούσε ο Jones…
• Ένα από τα σημαντικότερα ντοκιμαντέρ για το heavy metal, είναι αναμφισβήτητα το The Decline of Western Civilization Part II: The Metal Years, σκηνοθέτης του οποίου ήταν η Penelope Spheeris, η οποία είχε συνεργαστεί στο παρελθόν με τους MEGADETH, στο video clip του “Wake up dead”. Η συμμετοχή τους, ήταν πολύ καλή διαφήμιση. Ο Mustaine στην αφίσα της ταινίας, το “In my darkest hour” στο soundtrack, ενώ και η παρουσία τους στο film, τους έκανε να φαίνονται οι πιο διαυγείς απ’ όλους, αφού να σας θυμίσουμε, υπήρχε η θρυλική σκηνή με τον πρώην κιθαρίστα των W.A.S.P., Chris Holmes και τη μητέρα του στην πισίνα, που πίνει τη βότκα από το μπουκάλι…
• Ένας από τους μεγάλους καβγάδες της εποχής, είχε να κάνει με τον παραγωγό Paul Lani, τον οποίο είχε βάλει η εταιρία. Ο Mustaine είχε δηλώσει, ότι αν ήξερε πως το πιο σημαντικό credit που είχε, ήταν η παραγωγή σε δίσκους του Rod Stewart, θα είχε ασκήσει βέτο, καθώς δεν είχε επαφή με τη μουσική του γκρουπ. Όταν πήγαν στο Bearsville, κοντά στο Woodstock για να κάνουν την παραγωγή μαζί, ο Mustaine ήταν ήδη αρνητικά προδιατεθειμένος. Ίσως να έφταιγε το γεγονός ότι δεν είχε αρκετή ηρωίνη για να του φτάσει για όσον καιρό θα χρειαζόταν η παραγωγή, κάτι που παραδέχτηκε και ο ίδιος, αλλά ο κόμπος έφτασε στο χτένι όταν ένα πρωί που ξύπνησε, είδε τον Lani, γυμνό από τη μέση και πάνω, φορώντας μόνο το εσώρουχό του, να βρίσκεται στο δάσος και να ταΐζει μήλο ένα ελάφι!!! Λίγες ώρες αργότερα, είχε επιστρέψει στο Los Angeles και λίγο αργότερα ο Lani είχε απολυθεί από τη δισκογραφική. Στην καρέκλα του παραγωγού έκατσε ο Michael Wagener, ο Γερμανός, που είχε δουλέψει με πολλά metal σχήματα, ανάμεσά τους και οι METALLICA, όμως κι εκείνου η δουλειά, αποδείχτηκε ότι δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, αφήνοντας κι εκεί τον Mustaine ανικανοποίητο.
• Το πρώτο τραγούδι που είχε γράψει ever μετά τους METALLICA, ο Dave Mustaine, ονομαζόταν “Megadeth” και είχε γραφτεί αμέσως μετά την εκδίωξή του από το γκρουπ, όταν ήταν στο λεωφορείο από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες. Το τραγούδι αυτό, το είχε γράψει στο πίσω μέρος του περιτυλίγματος ενός cupcake για να μην το ξεχάσει (το ταξίδι διαρκούσε σχεδόν τέσσερις μέρες, οπότε ο χρόνος ήταν πολύς) και στην πορεία οι στίχοι άλλαξαν, έγινε “Set the world afire”, μπήκε στο “So far, so good… so what?” και το “Megadeth” έγινε, φυσικά, το όνομα του συγκροτήματος. Το δε “Set the world afire”, έμεινε στην ιστορία ως το “The cupcake song”!!!
• Το “In my darkest hour”, είναι ίσως το αγαπημένο τραγούδι των περισσότερων οπαδών των MEGADETH από εκείνο το άλμπουμ. Οι στίχοι του τραγουδιού, αναφέρονται στην πρώην κοπέλα του Mustaine, την Diana, για την οποία έχουν γραφτεί και τα “Tornado of souls” και “Trust” (μεγάλο σουξέ είχε η κοπέλα!!!), ιδιαίτερα στο σημείο που λέει: “In my hour of need, no, you’re not there”. Όμως, το συγκεκριμένο τραγούδι, είχε γραφτεί αμέσως μετά την είδηση του θανάτου του μπασίστα των METALLICA, Cliff Burton, στο γνωστό δυστύχημα με το λεωφορείο… Όπως είχε αναφέρει σε συνέντευξή του στο A.V. Club, ο Mustaine, «άρχισα να κλαίω, πήγα στο κέντρο του Los Angeles, αγόρασα ηρωίνη κι έγραψα το τραγούδι “In my darkest hour” επιτόπου». Την πρώτη φορά που έπαιξε το τραγούδι σε συναυλία, μάλιστα, στο κοινό βρίσκονταν και οι γονείς του Burton, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συγκρατήσει τα συναισθήματά του ο αρχηγός των MEGADETH, σύμφωνα με δήλωσή του.
• Μιας και αναφέραμε την Diana, η συγκεκριμένη κοπέλα υπήρξε και η αιτία για την οποία έφυγε από το γκρουπ ο Jeff Young, αφού φέρεται να της είπε ότι είχε φαντασιώσεις ότι έκανε σεξ μαζί της όσο εκείνος βρισκόταν σεξουαλικά με την κοπέλα του… Πολλά χρόνια αργότερα, ξαναβρέθηκε με τον Mustaine στο remix του δίσκου και δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις, για μία υπόθεση που όπως λέει και ο Young «ήταν πολύ brutal εκείνο τον καιρό. Θέλαμε να σκοτώσουμε ο ένας τον άλλο και παραλίγο να γίνει αυτό. Ο Chuck Behler, εμφανίστηκε εντελώς «κόκαλο» σε μία συναυλία στο Nottingham, της Αγγλίας, με αποτέλεσμα να πάρει τη θέση του ο τεχνικός του, Nick Menza, όπως δηλαδή ακριβώς κι εκείνος είχε πάρει τη θέση του Gar Samuelson.
• Αυτές δεν ήταν όμως και οι μόνες αποχωρήσεις από το συγκρότημα. Και ο Dave Ellefson έστω και προσωρινά, είχε φύγει από τους MEGADETH, όταν εντελώς ξαφνικά, αμέσως μετά την εμφάνιση του γκρουπ στο Castle Donington, σ’ εκείνη τη μυθική, όσο και τραγική συναυλία όπου είχαν σκοτωθεί δύο νέοι κατά τη διάρκεια του set των GUNS N’ ROSES, όταν έπαιζαν με τους IRON MAIDEN, KISS, DAVID LEE ROTH, GUNS N’ ROSES και HELLOWEEN, ανακοίνωσε ότι θα μπει σε κλινική αποτοξίνωσης για το χρόνιο πρόβλημα που είχε με την ηρωίνη. Προφανώς, αυτό του δημιουργούσε πολύ μεγάλο στρες όταν εμφανιζόταν μπροστά σε τόσο πολύ κόσμο και τελικά οι MEGADETH αποχώρησαν από την Monsters of Rock Tour, μία από τις μεγαλύτερες περιοδείες εκείνης της εποχής. Έπρεπε όμως να βρεθεί μία δικαιολογία αληθοφανής, που να μην «καρφώνει» το σχήμα για την κατάχρηση των ναρκωτικών ουσιών. Το Δελτίο Τύπου έγραφε ότι το γκρουπ αποσύρεται από την περιοδεία, επειδή ο μπασίστας τους γλίστρησε στην μπανιέρα του ξενοδοχείου και στραμπούλιξε τον καρπό του. Και θέλουν να μας πουν ότι βρέθηκαν άνθρωποι που το πίστεψαν… Επειδή, λοιπόν, όλος ο κόσμος θεώρησε ότι ο Mustaine ήταν εκείνος που μπήκε για αποτοξίνωση, είπε όντως να δοκιμάσει κι εκείνος. Η δική του προσπάθεια στέφθηκε με τεράστια αποτυχία, αφού τη δεύτερη κιόλας μέρα, ζήτησε να του φέρουν την κιθάρα του για να μπορέσει να σταματήσει τη βαρεμάρα του. Μόνο που η κιθάρα του ήταν φορτωμένη με δόσεις ηρωίνης, με αποτέλεσμα λίγες μέρες αργότερα να βγει από την κλινική, αφού ήταν «τελειωμένη» περίπτωση!
• Μια ιστορία που δεν την γνωρίζει πολύς κόσμος, έχει να κάνει με την υπερκουκλάρα της εποχής, Belinda Carlisle, πρώην τραγουδίστρια των GO-GOs, που εκείνη την περίοδο, είχε κάνει τεράστια επιτυχία με τραγούδια όπως τα “Circle in the sand”, “La Luna”, “Heaven is a place on earth” κτλ. Χρησιμοποιώντας κάποιον ενδιάμεσο, η Belinda βρέθηκε για ραντεβού με τον Mustaine στο στούντιο που έκαναν τη μίξη για το δίσκο. Το timing όμως ήταν τόσο άσχημο, που την ώρα που μπήκε μέσα, ο Mustaine μόλις είχε κάνει ηρωίνη και για να …μπαλώσει τα πράγματα, έστριψε ένα τσιγαριλίκι. Όταν τον χαιρέτησε, εκείνος το μόνο που κατάφερε να κάνει, ήταν να βγάλει από το στόμα του μπόλικο καπνό, σε συνδυασμό μ’ έναν υπόκωφο ήχο, που ήταν αρκετά για να κάνουν την Carlisle, να κάνει μεταβολή και να φύγει από το στούντιο κακήν κακώς, λήγοντας αυτό το «ραντεβού» στο άψε σβήσε!!!
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Online Dictionary
Readable Experience
Content Scaling
Default
Text Magnifier
Readable Font
Dyslexia Friendly
Highlight Titles
Highlight Links
Font Sizing
Default
Line Height
Default
Letter Spacing
Default
Left Aligned
Center Aligned
Right Aligned
Visually Pleasing Experience
Dark Contrast
Light Contrast
Monochrome
High Contrast
High Saturation
Low Saturation
Adjust Text Colors
Adjust Title Colors
Adjust Background Colors
Easy Orientation
Mute Sounds
Hide Images
Hide Emoji
Reading Guide
Stop Animations
Reading Mask
Highlight Hover
Highlight Focus
Big Dark Cursor
Big Light Cursor
Cognitive Reading
Virtual Keyboard
Navigation Keys
Voice Navigation
Accessibility Statement
rockhard.gr
December 8, 2025
Compliance status
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience,
regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level.
These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible
to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific
disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML,
adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Screen-reader and keyboard navigation
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with
screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive
a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements,
alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website.
In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels;
descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups),
and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag
for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology.
To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on
as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Disability profiles supported in our website
Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Additional UI, design, and readability adjustments
Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over seven different coloring options.
Animations – person with epilepsy can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.
Browser and assistive technology compatibility
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Notes, comments, and feedback
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to