Σαν σήμερα, στις 17 Σεπτεμβρίου του 1991, οι GUNS N’ ROSES πραγματοποιούσαν ότι πιο παράτολμο είχε γίνει μέχρι τότε στην ιστορία της δισκογραφίας, κυκλοφορώντας την ίδια μέρα τους δυο διπλούς δίσκους, τα “Use your illusion I & II”. Το αποτέλεσμα; Άνευ προηγουμένου θρίαμβος. Κι επειδή GUNS N’ ROSES και ενδιαφέρουσες ιστορίες, πάνε χέρι-χέρι, ο Σάκης Φράγκος έψαξε και βρήκε 20 από αυτές, που μόνο οι σούπερ φανατικοί του σχήματος γνωρίζουν. Για διαβάστε παρακαλώ:
• Το “November rain”, έχει πολλές κι ενδιαφέρουσες ιστορίες. Πρώτα απ’ όλα, με διάρκεια 8.56, έγινε το μεγαλύτερο σε διάρκεια τραγούδι που μπήκε στο Top 10 του Billboard Hot 100 και πιο συγκεκριμένα στη θέση #3. Το video clip του, ήταν το παλιότερο video στην ιστορία του YouTube που ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο views, μέχρι το 2019, που το “Bohemian rhapsody” των QUEEN, το ξεπέρασε.
• Μιας και αναφέραμε το video του “November rain”, πρέπει να πούμε ότι κόστισε το εξωπραγματικό νούμερο των 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία τα πλήρωσε το ίδιο το συγκρότημα κι όχι η δισκογραφική εταιρία. Μάλιστα, 8.000 δολάρια, φέρεται να κόστισε το custom φέρετρο (!!!) όπου βρισκόταν η –τότε- φιλενάδα του Axl Rose, Stephanie Seymour. Κλείνοντας τα trivia για το συγκεκριμένο τραγούδι, η αρχική του εκτέλεση, διαρκούσε 25 λεπτά! Μία από τις αρχικές του εκτελέσεις, ακουστική, υπάρχει στην επανακυκλοφορία του “Appetite for destruction”, αφού είχε γραφτεί πριν ακόμα κυκλοφορήσει το ντεμπούτο τους!!!
• Το “Use your illusion II” έκανε ντεμπούτο στη θέση #1 στα charts, πουλώντας 770.000 αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του, ενώ το “Use your illusion I”, πήρε τη θέση #2, πουλώντας 685.000. Στην Αμερική οι δύο δίσκοι μαζί, έχουν γίνει 7 φορές πλατινένιοι και συνολικά έχουν πουλήσει παγκοσμίως πάνω από 39.000.000 αντίτυπα. Μάλιστα, οι GUNS N’ ROSES, κατάφεραν με τα άλμπουμ αυτά, να γίνουν το μοναδικό συγκρότημα, που είχε τις δύο πρώτες θέσεις των charts, την ίδια στιγμή και στην Αμερική και στην Αγγλία. Όχι και τόσο άσχημα!
• Όταν κυκλοφόρησαν τα “Use your illusion”, το Walmart ήταν μία από τις αλυσίδες καταστημάτων που αρνήθηκαν να το τοποθετήσουν στα ράφια του (φανταστείτε πόσα παραπάνω αντίτυπα θα πουλούσε σε αντίθετη περίπτωση), εξαιτίας της σκληρής γλώσσας που περιείχε. Μόλις το 1998, συμφώνησαν να πουλούν μία εναλλακτική έκδοση, σε μονό δίσκο, που περιείχε 12 από τα πιο δημοφιλή κομμάτια που δεν περιείχαν καθόλου επίμαχες φράσεις. Το tracklisting ήταν:
1. “Live and Let Die”
2. “Don’t Cry”
3. “You Ain’t the First”
4. “November Rain”
5. “The Garden”
6. “Dead Horse”
7. “Civil War”
8. “14 Years”
9. “Yesterdays”
10. “Knockin’ on Heaven’s Door”
11. “Estranged”
12. “Don’t Cry” (Alternate Lyrics).
• Το τραγούδι “Civil war” ήταν το πρώτο που ηχογραφήθηκε για τα Illusion και το τελευταίο όπου έπαιξε ο Steven Adler, αυθεντικός ντράμερ του σχήματος. Η κατάχρηση ηρωίνης και κοκαΐνης ήταν τέτοια που δεν την άντεχαν τα υπόλοιπα μέλη, τα οποία και αυτά ήταν βουτηγμένα μέχρι το κόκαλο στις καταχρήσεις. Όταν έφτασε η στιγμή της ηχογράφησης, το γκρουπ έκανε σχεδόν 30 takes και οι μηχανικοί ήχου, έπρεπε να ενώσουν διαφορετικά μέρη σε ένα. Το αποτέλεσμα ήταν η άμεση απόλυση, στις 11/7/1990 και η μήνυση που έκανε στο συγκρότημα. Ισχυρίστηκε ότι του έδωσαν να υπογράψει ένα κάρο χαρτιά που –κατ’ αυτόν- υποτίθεται ότι κάθε φορά που θα έκανε ηρωίνη, θα πλήρωνε 2.000 δολάρια πρόστιμο, αλλά στην πραγματικότητα τα χαρτιά αυτά έλεγαν ότι το συγκρότημα τον πλήρωνε 2.000 δολάρια για να φύγει και του έπαιρναν και όλα τα royalties που είχε και τα συνθετικά δικαιώματα. Πραγματικός εμφύλιος πόλεμος.
• Παίζοντας τα video clip των “Don’t cry”, “November rain” και “Estranged” με τη συγκεκριμένη σειρά, ο Axl Rose τα έβλεπε σαν μία ταινία. Είναι βασισμένα στο μικρό μυθιστόρημα του φίλου του Axl, Del James, με τίτλο “Without you”, που βρίσκεται στο βιβλίο “The language of fear”. Ο συγγραφέας έγραψε την ιστορία, βασισμένος στους στίχους του “November rain”, οι οποίοι είχαν γραφτεί πολλά χρόνια προτού ολοκληρωθεί το τραγούδι. Ένα περιστατικό που «ταιριάζει» γάντι και με την ιστορία, είναι ότι το μοντέλο της Victoria’s Secret, Stephanie Seymour, που πρωταγωνιστούσε στο video clip του “Don’t cry”, έκανε δεσμό με τον Rose αμέσως μετά από αυτό το video. Πρωταγωνιστεί επίσης και στο video για το “November rain”, όπου ο χαρακτήρας πεθαίνει. Οι δυο τους, χώρισαν λίγο πριν το γύρισμα του clip για το “Estranged”, οπότε η ιστορία ταίριαξε ακόμα περισσότερο!!!
• Αν προσέξει κανείς τα liner notes των άλμπουμ, θα δει σε περίοπτη θέση το “Fuck you, St. Louis!”. Τι ήταν αυτό; Τον Ιούλιο του 1991, κατά τη διάρκεια συναυλίας στο St. Louis και πιο συγκεκριμένα στο “Rocket queen”, στη μέση του ρεφρέν, ο Axl Rose, έδειξε έναν οπαδό που έπαιρνε φωτογραφίες από τη συναυλία και φώναξε από το μικρόφωνο τους security να πάρουν τη φωτογραφική μηχανή. Όταν είδε ότι δεν γινόταν τίποτα, αποφάσισε να πάρει την κάμερα… ο ίδιος!!! Φωνάζοντας “I’ll take it, goddamn it”, έκανε ένα stage diving και βούτηξε τον συγκεκριμένο οπαδό, παρά τις προσπάθειες (όπως θα δείτε στο video) από τα μέλη του crew του σχήματος, να αποτραπεί αυτή η ενέργεια. Επιστρέφοντας στην σκηνή, ο Axl άρπαξε το μικρόφωνο και αφού τα έχωσε στους security, είπε “I’m going home”, το πέταξε με γδούπο κι έφυγε. Ο Slash, μόλις το είδε, είπε στα γρήγορα “He just smashed the microphone. We’re out of here” και αφού αποχώρησαν από την σκηνή, ακολούθησαν ταραχές που ακολούθησαν, κράτησαν τρεις ώρες και πολλοί άνθρωποι τραυματίστηκαν.
Ο Axl Rose, κατηγορήθηκε ως υποκινητής των ταραχών, αλλά δεν μπορούσε να συλληφθεί επειδή περιόδευε στο εξωτερικό. Τελικά ο δικαστής πήρε την απόφαση ότι δεν παρακίνησε ευθέως τις ταραχές, αλλά οι GUNS N’ ROSES δεν έπαιξαν στο St. Louis παρά μόνο στις 27/7/2017, στα πλαίσια της Not in this lifetime… Tour, αφού τους είχε απαγορευτεί να παίζουν στην πόλη εκείνη, εξαιτίας των γεγονότων που συνέβησαν.
• Ο Alice Cooper, τραγουδά στο “The garden”, επειδή ο Slash και οι υπόλοιποι πίστευαν ότι η φωνή του Axl ακουγόταν πάρα πολύ σαν αυτή του Cooper. Τον κάλεσαν λοιπόν κι εκείνος δέχτηκε. Το αξιοπερίεργο που είναι; Ότι στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Alice Cooper είχε προσκαλέσει τους GNR να ανοίξουν μία συναυλία τους, αλλά ο Rose ποτέ δεν εμφανίστηκε και τα φωνητικά ανέλαβαν ο Duff McKagan και ο Izzy Stradlin… Ευτυχώς, ο νονός του shock rock, δεν τους το κράτησε μανιάτικο και είπε το «ναι».
• Ο Axl Rose, έχοντας πάρει ικανή δόση μανιταριών (ο ίδιος ισχυρίζεται πως κάποιος φίλος του, του τα έβαλε κρυφά στο τσάι του, αλλά ποιος τον πιστεύει τώρα), έγραψε το –ουσιαστικά rap- “My world” μέσα σε τρεις ώρες. Τα υπόλοιπα μέλη του γκρουπ όχι μόνο δεν ήξεραν ότι υπήρχε αυτό το τραγούδι, αλλά ο εκκεντρικός frontman, φρόντισε να μπει και στον δίσκο, χωρίς πάλι να έχουν ιδέα οι υπόλοιποι!
• Το εξώφυλλο των δίσκων περιέχει μία λεπτομέρεια του πίνακα του Ραφαήλ, “The school of Athens”. Ο καλλιτέχνης Mark Kostabi, χρησιμοποίησε κίτρινο και κόκκινο χρώμα στο “Use your illusion I”, μωβ και μπλε στο “Use your illusion II”.
• Την μίξη αρχικά ήταν να την αναλάβει ο Bob Clearmountain, αλλά μετά από 21 κομμάτια πάνω στα οποία είχε δουλέψει, το γκρουπ δεν ήταν ευχαριστημένο με τη δουλειά του, πέταξαν όλα τα αρχεία και ξεκίνησαν από την αρχή με τον Bill Price, μηχανικό των SEX PISTOLS.
• Το “Don’t cry”, μιλά για την Monique Lewis, της οποία το πρόσωπο φαίνεται στο tattoo που έχει ο Axl Rose στο δεξί του χέρι. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την ιστορία, στο παρακάτω video, απλά να αναφέρουμε ότι η συγκεκριμένη κοπέλα, φέρεται να είχε σχέση και με τον Izzy Stradlin.
• Το “Back off bitch”, έστω κι εν μέρει, αναφέρεται στην πρώην κοπέλα του Axl Rose, Gina Siler, η οποία είχε μετακομίσει μαζί του στο Los Angeles το 1982, αλλά το 1983 τον παράτησε επειδή δεν μπορούσε να ελέγξει τον θυμό του. Κι αυτό, είναι ένα από τα τραγούδια που είχαν γραφτεί πριν από το “Appetite for destruction”, αλλά κυκλοφόρησαν αρκετά χρόνια αργότερα.
• Αν σας θυμίζει κάτι ο στίχος από το “You could be mine”, “With your bitch slap rappin’ and your cocaine tongue you get nothin’ done”, έχετε δίκιο. Είναι γραμμένος στο booklet του “Appetite for destruction”.
• Την ακουστική κιθάρα στο ξεκίνημα του “Dead horse”, την έγραψε ο Axl Rose. Ο ήχος όμως που ακούγεται σαν καρυοθραύστης, είναι… καρυοθραύστης, στην πραγματικότητα!!!
• Το “Get in the ring”, είναι διαβόητο για τα απίστευτα μπινελίκια που ρίχνει μέσα ο Axl Rose, ο οποίος αποφάσισε να τα χώσει ανελέητα στους κριτικούς που έλεγαν άσχημα λόγια για το πώς ενεργούν επί σκηνής. Τα ονόματα που αναφέρονται είναι αυτά του Andy Secher (Hit Parader), του Mick Wall (Circus, Kerrang!) και του Bob Guccione Jr. (Spin). Σύμφωνα με τους στίχους του τραγουδιού, ο frontman των GNR, τους καλούσε να μπουν στο ρινγκ για να παίξουν μπουνιές. Ένας από αυτούς, αποδέχτηκε την πρό(σ)κληση, αλλά τελικά ο πυγμαχικός αγώνας δεν έγινε ποτέ… Ο πρώτος τίτλος του κομματιού, φέρεται ότι ήταν “Why do you look at me when you hate me”, αλλά τελικά αυτό αποφασίστηκε να είναι ο πρώτος του στίχος. Στη συνέχεια σκέφτηκαν το “Get in the ring motherfucker”, αλλά προκρίθηκε το πιο «συντηρητικό» “Get in the ring”. Οι φωνές από κόσμο που ακούγονται, δεν είναι ζωντανές στο στούντιο, αλλά προέρχονται από μία συναυλία του σχήματος στη Νέα Υόρκη τον Ιούνιο του 1991.
• Η έμπνευση για το τραγούδι “Pretty tied up”, ήρθε στον Izzy Stradlin, όταν είχαν πάει μ’ έναν φίλο του να δουν μία dominatrix στο σπίτι της και όταν μπήκαν μέσα, είδαν έναν παχουλό άντρα, με ψηλοτάκουνα, γυναικεία εσώρουχα, δεμένο με κολλητική ταινία κοιτάζοντας τον τοίχο κι έχοντας ένα κρεμμύδι στο στόμα του. Φοβερό θέαμα, δεν βρίσκετε;
• Μιλώντας για τον Izzy Stradlin, δύο μήνες μετά την κυκλοφορία των δίσκων, αποχώρησε με ησύχως από το γκρουπ, επειδή έβλεπε ότι δεν ήταν η μπάντα της περιόδου του “Appetite…”. Αν παρατηρήσετε πολύ προσεχτικά το video clip του “Don’t cry”, θα δείτε ότι σ’ ένα σημείο, κάποιος έχει σηκώσει ένα χαρτόνι, που γράφει “Where’s Izzy”!
• Το μεγαλύτερο σε διάρκεια κομμάτι που έχουν γράψει οι GNR, είναι το “Coma”, ένα πολύ προσωπικό τραγούδι και για τον Slash και για τον Axl Rose, αφού οι στίχοι του είναι βασισμένοι σε overdose ναρκωτικών. Στο video που ακολουθεί, ο Rose είπε στο MTV σε μία συνέντευξη το 1992, ότι το κομμάτι «είναι ένα μωρό του Slash. Αλλά άρχισα να γράφω γι’ αυτό, όταν έπαθα overdose πριν τέσσερα χρόνια. Ο λόγος της υπερβολικής δόσης, ήταν το άγχος, δεν μπορούσα να το κοντρολάρω. Άρπαξα ένα μπουκάλι με χάπια σε μία διαφωνία που είχα και απλά τα κατάπια όλα, καταλήγοντας στο νοσοκομείο. Μου άρεσε που δεν είχα διαμάχη πια, όμως και ήμουν απολύτως συνειδητοποιημένος ότι έφευγα».
• Στο “Double talkin’ jive”, υπάρχει ο στίχος “found a head and an arm in a garbage can”, ο οποίος είναι απολύτως αληθής, αφού δίπλα στο στούντιο που ηχογραφούσαν, η αστυνομία είχε βρει ανθρώπινα μέλη, μέσα σ’ έναν κάδο απορριμάτων!
This mode enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode
Improves website's visuals
This mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode
Helps to focus on specific content
This mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode
Reduces distractions and improve focus
This mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode
Allows using the site with your screen-reader
This mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Online Dictionary
Readable Experience
Content Scaling
Default
Text Magnifier
Readable Font
Dyslexia Friendly
Highlight Titles
Highlight Links
Font Sizing
Default
Line Height
Default
Letter Spacing
Default
Left Aligned
Center Aligned
Right Aligned
Visually Pleasing Experience
Dark Contrast
Light Contrast
Monochrome
High Contrast
High Saturation
Low Saturation
Adjust Text Colors
Adjust Title Colors
Adjust Background Colors
Easy Orientation
Mute Sounds
Hide Images
Hide Emoji
Reading Guide
Stop Animations
Reading Mask
Highlight Hover
Highlight Focus
Big Dark Cursor
Big Light Cursor
Cognitive Reading
Virtual Keyboard
Navigation Keys
Voice Navigation
Accessibility Statement
rockhard.gr
December 9, 2025
Compliance status
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience,
regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level.
These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible
to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific
disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML,
adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Screen-reader and keyboard navigation
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with
screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive
a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements,
alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website.
In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels;
descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups),
and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag
for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology.
To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on
as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Disability profiles supported in our website
Epilepsy Safe Mode: this profile enables people with epilepsy to use the website safely by eliminating the risk of seizures that result from flashing or blinking animations and risky color combinations.
Visually Impaired Mode: this mode adjusts the website for the convenience of users with visual impairments such as Degrading Eyesight, Tunnel Vision, Cataract, Glaucoma, and others.
Cognitive Disability Mode: this mode provides different assistive options to help users with cognitive impairments such as Dyslexia, Autism, CVA, and others, to focus on the essential elements of the website more easily.
ADHD Friendly Mode: this mode helps users with ADHD and Neurodevelopmental disorders to read, browse, and focus on the main website elements more easily while significantly reducing distractions.
Blindness Mode: this mode configures the website to be compatible with screen-readers such as JAWS, NVDA, VoiceOver, and TalkBack. A screen-reader is software for blind users that is installed on a computer and smartphone, and websites must be compatible with it.
Keyboard Navigation Profile (Motor-Impaired): this profile enables motor-impaired persons to operate the website using the keyboard Tab, Shift+Tab, and the Enter keys. Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
Additional UI, design, and readability adjustments
Font adjustments – users, can increase and decrease its size, change its family (type), adjust the spacing, alignment, line height, and more.
Color adjustments – users can select various color contrast profiles such as light, dark, inverted, and monochrome. Additionally, users can swap color schemes of titles, texts, and backgrounds, with over seven different coloring options.
Animations – person with epilepsy can stop all running animations with the click of a button. Animations controlled by the interface include videos, GIFs, and CSS flashing transitions.
Content highlighting – users can choose to emphasize important elements such as links and titles. They can also choose to highlight focused or hovered elements only.
Audio muting – users with hearing devices may experience headaches or other issues due to automatic audio playing. This option lets users mute the entire website instantly.
Cognitive disorders – we utilize a search engine that is linked to Wikipedia and Wiktionary, allowing people with cognitive disorders to decipher meanings of phrases, initials, slang, and others.
Additional functions – we provide users the option to change cursor color and size, use a printing mode, enable a virtual keyboard, and many other functions.
Browser and assistive technology compatibility
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Notes, comments, and feedback
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to