Οι εξ Αυστραλίας ορμώμενοι THE OMNIFIC είναι ένα μπάσο ντουέτο που τράβηξε την προσοχή του κόσμου με το ντεμπούτο τους “Escapades” το 2021. Μιλάμε για ένα ιδιαίτερα εκλεκτικό μείγμα σύγχρονου instrumental prog metal με πολλά στοιχεία djent που κολλάει τέλεια με μπάντες όπως PERIPHERY, POLYPHIA και τις άλλες prog μπάντες που βγαίνουν από αυτή τη σύγχρονη μήτρα που είναι η Αυστραλία. Εδώ, στο δεύτερο τους άλμπουμ “The law of augmenting returns”, το ντουέτο, με τη συνοδεία του τρομερού ντράμερ Jerome Lematua, πάει πιο πέρα την εξερεύνηση του σε εκλεκτικά prog μονοπάτια.
Η αρχική προδιάθεση μπορεί να είναι πως ένα τέτοιο δίδυμο δεν θα βρει εύκολο αντίκρισμα αφού υπάρχει γενικά μια προκατάληψη απέναντι στο μπάσο πως δεν προσφέρεται για μελωδία και ένα παίξιμο και έναν ήχο πιο κιθαριστικό. Οι Matt Fack και Toby Peterson-Stewart έχουν όμως άλλη γνώμη και το αποδεικνύουν με τρανό τρόπο αφού με άφησαν άναυδο όχι μόνο με το εξωγήινο τους παίξιμο, που θα σας ταξιδέψει από τον Jacko Pastorius στους MESHUGGAH, αλλά και με την ιδιαίτερη μελωδικότητά τους και τη συνθετική τους δεινότητα. Δεν μιλάμε δηλαδή απλά και μόνο για μια επίδειξη βιρτουόζων όπως πολλοί shredders κάνουν στη κιθάρα.
Επιπλέον, ενώ σε πρώτη φάση το “The law of augmenting returns” ακούγεται σαν ένα ακόμα σύγχρονο djent/prog κράμα, δεν απουσιάζει μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα, κλασσικότροπα στοιχεία και αρκετά πιασάρικα μέρη που κερδίζουν έδαφος χάρη και στη συνεισφορά του Lematua και του programming, υπεύθυνος του οποίου είναι ο Fack. Δείτε για παράδειγμα την εκπληκτική εισαγωγή του δίσκου με το intro “The omnific=bass” που είναι μια αναγεννησιακού τύπου πολυφωνία – ωδή στο μπάσο που θα θυμίσει σε πολλούς QUEEN. Κάποια διάσπαρτα πλήκτρα επίσης εμπλουτίζουν το όλο σύνολο. Όλα τα κομμάτια έχουν αυτό το djent στοιχείο του ρυθμού που σε κανένα σημείο δεν ηχεί σαν να έχει γραφτεί σε 4/4. Ίσως αυτή να είναι και η αχίλλειος πτέρνα του γκρουπ αφού, όπως είπα και παραπάνω, το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ εκλεκτικό.
Προσωπικά, εντυπωσιάστηκα πολύ από το παίξιμο των Fack/Peterson-Stewart και εξεπλάγην από το πόσο εύκολα το μπάσο, ποσώς δύο μαζί, μπορεί να είναι ένα lead έγχορδο που σαρώνει. Αλλά στο τέλος, αναρωτιέμαι αν το γκρουπ μπορεί να βρει ένα αντίκρισμα πέρα από μπασίστες και σκληροπυρηνικούς οπαδούς του djent instrumental ήχου και είδους αφού γενικά προς τα κει γέρνει. Απ αυτή την άποψη, δεν είμαι σίγουρος πώς να βαθμολογήσω το “The law of augmenting returns” μιας και γι’ αυτό που είναι, το άλμπουμ αυτό είναι πολύ καλό δίχως αμφιβολία. Προσωπικά όμως δεν ξέρω κατά πόσο θα επιστρέψω, στο έτος που διανύουμε, στο δεύτερο άλμπουμ των THE OMNIFIC, επομένως ο βαθμός είναι αντιπροσωπευτικός αυτού που ένιωσα προσωπικά ακούγοντας το άλμπουμ.
7,5 / 10
Φίλιππος Φίλης