Underground Halls Vol. 128 (MYSTIC CHARM, PARIUS, THE WOLVES OF AVALON/ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: NORDICWINTER)

0
235

«Πόσα αντίτυπα έχει πουλήσει το συγκρότημα; Από ποια εταιρεία κυκλοφορεί το album; Παίζει μέσα κανένας γνωστός;». Ερωτήματα που τουλάχιστον εδώ, δεν υφίστανται. Και δεν υφίστανται, διότι πολύ απλά, δε μας ενδιαφέρουν οι απαντήσεις τους. Η ποιότητα στη μουσική είναι αυτό που μας ενδιαφέρει. Το να ανακαλύπτει κανείς νέες αγαπημένες μπάντες εκεί που δεν το περιμένει, θα αποτελεί πάντα, εκτός από μεγάλη ικανοποίηση, την πλέον ευχάριστη πρόκληση, καθώς κι εμείς είμαστε πρωτίστως οπαδοί. Σε μια στήλη λοιπόν όπου τα «αδηφάγα» αυτιά των ολοένα και αυξανόμενων φίλων της δεν έχουν σύνορα, έτσι κι εμείς θα προσπαθούμε κάθε φορά να παρουσιάζουμε τη μεγαλύτερη δυνατή γκάμα ήχων και συγκροτημάτων. Άλλωστε, κανένα best seller δε θα υπήρχε, αν δεν υπήρχε η σκηνή του UNDERGROUND.

ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ: MYSTIC CHARM
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΣΚΟΥ: “Hell did freeze over”
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Personal Records
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Herwig Schuiling – Κιθάρες
Gerlach Timmer – Μπάσο
Hans Spijker – Τύμπανα
Egbert Berenst – Φωνητικά (εναλλακτικά)
Rini Lipman – Φωνητικά
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:
Bandcamp
Facebook
YouTube

Οι Ολλανδοί MYSTIC CHARM, είναι μία παράξενη περίπτωση συγκροτήματος. Ιδρύθηκαν το 1989 και έμειναν ενεργοί για έξι χρόνια, μέχρι το 1995, οπότε και διαλύθηκαν. Κατά την διάρκεια αυτών των ετών, κυκλοφόρησαν δύο demo, ένα ΕΡ και ένα ολοκληρωμένο άλμπουμ, το “Shadows of the unknown” του 1994 και την επόμενη χρονιά διαλύθηκαν. Το 2000, το συγκρότημα επανέρχεται, κυκλοφορόντας το 2001 το ΕΡ τους “Hell did freeze over”, για να εξαφανιστούν και πάλι, αν και σε ενεργό status, μέχρι την φετινή χρονιά, οπότε και κυκλοφόρησαν αφενός μία συλλογή, το “Endless sickness”, αφετέρου το νέο τους, δεύτερο ολοκληρωμένο  άλμπουμ με τον τίτλο (ξανά) “Hell did freeze over”. Πόσο καινούργιο όμως είναι αυτό το δεύτερο άλμπουμ των Ολλανδών;

Το άλμπουμ, αποτελείται από δέκα συνθέσεις, το ύφος στο οποίο κινείται, είναι αυτό του Doom/Death Metal, ενδιαφέροντος και ωραίου Doom/Death Metal, αργόσυρτο όπως πρέπει να είναι, σκοτεινό όπως πρέπει να είναι, με μία περίεργη essence από DARKTHRONE να πλανάται από πάνω του και με φωνητικά τα οποία ταιριάζουν απόλυτα στο ύφος του άλμπουμ, με growl αξιώσεων. Τι συμβαίνει όμως με αυτό το άλμπουμ; Από τα δέκα τραγούδια του, μόνο τα τέσσερα είναι ουσιαστικά καινούργια, τα “Beyond the darkside”, “Bloodshot eyes”, “Into thy hands” και “Recipe of fear”. Τα υπόλοιπα έξι, είναι επανεκτελέσεις, αφενός τα τρία από το ομώνυμο του άλμπουμ ΕΡ και συγκεκριμένα τα  “Hell did freeze over ” το οποίο εδώ λειτουργεί συντετμημένο ως εισαγωγή και τα “Lost empire” και “Endless sickness ” ελαφρώς παραλλαγμένα από την αρχική τους εκτέλεση, αφετέρου, τα τρία τελευταία τραγούδια του δίσκου, τα “Deadly embrace”, “Crushed virginity” και “Beyond darkness”, τα οποία προέρχονται από το πρώτο άλμπουμ του συγκροτήματος, αυτό του 1994.

Εδώ κυρίως έγκειται λοιπόν η παραξενιά των Ολλανδών οι οποίοι για δικούς τους λόγους ανακυκλώνουν τις δουλειές τους, είτε σε συλλογές είτε σε επανεκτελέσεις, ενώ δεν δείχνουν να στερούνται εμπνεύσεως. Αν κάτι θα πρέπει να αξιολογήσει κανείς ξεχωριστά στην νέα/παλιά κυκλοφορία τους, είναι τα νέα τους τραγούδια. Αν ήταν όλα νέες συνθέσεις, σαφώς και η τελική εικόνα θα ήταν καλύτερη.

(7 / 10)

ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ: PARIUS
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΣΚΟΥ: “The signal heard throughout space”
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Willowtip Records
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Dan Silver – Τύμπανα
Sean Gallagher – Πλήκτρα
Ryan Rauch – Κιθάρες
Louis Thierry – Φωνητικά
Kenny Rentz – Μπάσο
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:
Bandcamp
Facebook
Instagram
Soundcloud

Μαντέψτε που θα πάμε σήμερα. Ναι και πάλι στην άλλη μεριά του Ατλαντικού. Ηνωμένες Πολιτείες λοιπόν, Φιλαδέλφεια συγκεκριμένα, φαίνεται ότι ο σκληρός ήχος γεννά συνεχώς καινούργια πράγματα και εκεί. Το συγκρότημα, ονομάζεται PARIUS, πρόκειται για μία σχετικά καινούργια μπάντα, ιδρύθηκε το 2011, με το πρώτο ολοκληρωμένο άλμπουμ της να κυκλοφορεί το 2015, με το όνομα “Saturnine”. Η κατεύθυνση της μπάντας τότε, ήταν αυτή του Progressive μελωδικού Death Metal, περίπου στα βήματα των OPETH και όπως οι προαναφερθέντες Σουηδοί, έτσι και οι PARIUS (απλά πολύ γρηγορότερα από τους OPETH), απομακρύνθηκαν από αυτό το ύφος και ήδη από την προηγούμενη δουλειά τους, το “The eldritch realm” οι Αμερικανοί άρχισαν να εξερευνούν άλλα είδη, διατηρώντας παρόλα αυτά την Progressive αισθητική τους.

2 PAGE SPREAD for CD BOOKLET (9.5 x 4.71875) (Page 1)

 

Το καινούργιο τους πόνημα, ονομάζεται “The signal heard throughout space” και από αυτό απουσιάζουν τα βαριά φωνητικά, τα Death Metal ξεσπάσματα και η πιο άγρια και επιθετική πλευρά τους συγκροτήματος, όπως αυτήν την μάθαμε από την πρώτη τους δουλειά. Αυτά που δεν απουσιάζουν, είναι η τεχνική, το εκπληκτικό μπάσο με τις πολύ όμορφες μπασογραμμές του, οι πολύ εμπνευσμένες και αρκετά πολύπλοκες μελωδίες και η μεγάλη αλλά καθόλου κουραστική διάρκεια  στα τραγούδια τους, δέκα τον αριθμό σε συνολική διάρκεια λίγο πάνω της μίας ώρας. Τα εντελώς καθαρά πλέον φωνητικά (με πολύ μικρές παρεκκλίσεις, όπου εμφανίζονται ως guest πιο πολύ τα βαριά φωνητικά, όπως στο “Spaceflight dementia”), είναι ποιοτικά, όπως όλη η δουλειά των PARIUS αν και μάλλον θα ξενίσει αυτή η προσέγγιση τους αρχικούς οπαδούς του συγκροτήματος. Η θεματολογία τους, όπως πάντα, είναι στηριγμένη στα έργα του μεγάλου H. P. Lovecraft, με αρκετή δόση επιστημονικής φαντασίας δικής τους εμπνεύσεως. Ασχέτως αν περιμένετε να ακούσετε Progressive Death Metal, πράγμα που δεν θα συμβεί, θα ακούσετε ποιοτικό Progressive Metal/Rock, το οποίο θα σας κερδίσει ακόμα και αν δεν απευθύνεται στους φίλους του extreme χώρου.

(7,5 / 10)

ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ: THE WOLVES OF AVALON
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΣΚΟΥ: “Y Gododdin”
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Godreah Records
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Metatron – Φωνητικά
James Marinos – Φωνητικά (καθαρά), κιθάρες, μπάσο, πλήκτρα
Mike Lewin – Κιθάρες
Steve Wallace – Μολυβδόφωνο, ακουστική κιθάρα
Steve Clark – Τύμπανα
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:
Facebook
Myspace
YouTube

Από το Ηνωμένο Βασίλειο, μας έρχονται οι Λύκοι του Άβαλον, του μυθικού νησιού στο οποίο ο Βασιλιάς Αρθούρος περιμένει την κατάλληλη στιγμή για να επιστρέψει στο Βασίλειο του. Οι THE WOLVES OF AVALON, είναι ένα Blackened/Folk Metal συγκρότημα, με παγανιστικά στοιχεία, το οποίο ουσιαστικά περιστρέφεται γύρω από τον τραγουδιστή του, τον Metatron (τον Crin Hawk των THE MEADS OF ASPHODEL), ο οποίος ουσιαστικά ηγείται του σχήματος. Ο νέος τους δίσκος, ο οποίος έρχεται μετά από έξι χρόνια από την προηγούμενη κυκλοφορία των Άγγλων, ονομάζεται “Y Gododdin”, περιέχει πέντε νέα τραγούδια και τρέχει σε διάρκεια περίπου μισής ώρας. Πρόκειται για ένα concept άλμπουμ, το οποίο μας μεταφέρει στη μάχη στο Catraeth, όπου οι πολεμιστές Gododdin του βασιλιά Mynyddawg Mwynfawr επετέθησαν ενάντια στους Άγγλους εισβολείς. Με τις πιθανότητες συντριπτικά εναντίον τους, οδηγήθηκαν από αυτό το καταδικασμένο πεδίο μάχης και θανάτου στις σελίδες της ιστορίας για να ζήσουν για πάντα.

Σε αυτό το άλμπουμ, οι THE WOLVES OF AVALON έχουν πραγματικά προσφέρει ακριβώς αυτό που απαιτούν οι θαυμαστές τους. Το εξαιρετικό βιολί του Nico Millar κάνει τα πράγματα ακόμα πιο όμορφα, ειδικά στο “The shining company” και στην πραγματικότητα, είναι το μόνο Folk στοιχείο που βρίσκεται σε ένα κατά τα άλλα πολύ απλό, μελωδικό metal άλμπουμ. Ο Metatron και ο James Marinos (ο οποίος έχει επ’ ώμου τα καθαρά φωνητικά) μοιράζονται εξ ημισείας τα φωνητικά καθ’ όλη τη διάρκεια, πράγμα που σημαίνει ότι οι εκπλήξεις είναι λίγες και το άλμπουμ πιο εύπεπτο για αυτούς που δεν αρέσκονται στις extreme φωνές. Ωστόσο, οι αυξημένες ταχύτητες  δεν είναι τόσο σπάνιες και είναι κυρίως εμφανείς σε τραγούδια όπως το “Dead men’s cloaks”.  Σίγουρα άξιοι αναφορές είναι οι πολλοί και σπουδαίοι guests οι οποίοι συμμετέχουν στον δίσκο, καθώς παρελαύνουν από τα κομμάτια του οι Tony Dolan των VENOM INC, o Hoest των ΤΑΑΚΕ, ο Thurious των DRUDKH και ο Wulfstan των FOREFATHER. Συνολικά, μία όμορφη δουλειά, στο πνεύμα των Λύκων και με μία πολύ όμορφη και εν πολλοίς άγνωστη, τουλάχιστον στην χώρα μας ιστορία να αφηγηθεί.

(7,5 / 10)

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Yves Allaire (NORDICWINTER)

Το καναδικό one man depressive/atmospheric black metal συγκρότημα των NORDICWINTER κυκλοφόρησε πρόσφατα το έκτο άλμπουμ τους “Beneath the fleeting light” και τα Underground Halls, θεώρησαν ότι έπρεπε να προσεγγίσουν τον πολυπράγμονα Evillair (λογοπαίγνιο του κανονικού του ονόματος Yves Allaire) και να πούνε κάποια πράγματα μαζί του για τα projects του, την ζωή του και τα κίνητρα για την τόσο μεγάλη μουσική του παραγωγικότητα.

Καλησπέρα και καλώς ήρθες στο Rock Hard! Ακόμα ένα νέο άλμπουμ για τους NORDICWINTER, θέλεις να μας πεις κάτι γι’ αυτό;
Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία. Με αυτό το νέο άλμπουμ ήθελα να επεκταθώ παραπέρα από ότι στα προηγούμενα άλμπουμ. Αυτό είναι λίγο πιο ατμοσφαιρικό από τα προηγούμενα άλμπουμ. Έχω πιο εκτεταμένα, πιο αργά μέρη, με πολυεπίπεδες κιθάρες και πλήκτρα. Όπως με τα περισσότερα από τα προηγούμενα άλμπουμ, έτσι και αυτό ασχολείται με το θάνατο, την απόγνωση και τη μοναξιά.

Η μουσική σε αυτό το άλμπουμ είναι ιδιαίτερα βαριά και σκοτεινή, τι σε εμπνέει να γράψεις τέτοιου είδους μουσική;
Ναι, αυτό είναι ένα πιο σκοτεινό άλμπουμ γενικά, δεν έχω πολλά γρήγορα μέρη, προσπάθησα να το κρατήσω αρκετά αργό και θλιβερό. Όπως με όλα τα άλμπουμ των NORDICWINTER, είναι προϊόν απομόνωσης, δουλεύω από το σπίτι από το 2018, έχω την κοπέλα μου και δύο παιδιά, αλλά εκτός από αυτό δεν βγαίνω έξω και σχεδόν μένω μόνιμα σπίτι και δουλεύω για τη μουσική μου στον ελεύθερο χρόνο μου.

Το πρώτο σου άλμπουμ ως NORDICWINTER ακολουθήθηκε από μια μακρά σιωπή. Τα τελευταία χρόνια υπήρξες ιδιαίτερα παραγωγικός, κυκλοφορώντας πέντε πλήρη άλμπουμ μέσα σε τρία χρόνια. Ποιος ήταν ο λόγος της σιωπής σου και τι σε έκανε να επιστρέψεις τόσο δυναμικά στη δισκογραφία;
Έχω προβλήματα υγείας, οπότε αυτό με εμποδίζει να παίζω ζωντανά και να βγαίνω πραγματικά σε συναυλίες και τέτοια πράγματα. Διαγνώστηκα με σαρκοείδωση γύρω στο 1998, είναι μια σπάνια ασθένεια που επηρεάζει τους πνεύμονες και άλλα μέρη του σώματος. Έρχεται και φεύγει, αλλά γενικά με αφήνει λίγο κολλημένο στο σπίτι. Έχασα πάνω από 3 χρόνια δουλειάς το 2004, οπότε όσο χρόνο είχα στο σπίτι κατέληξα να ηχογραφώ το πρώτο άλμπουμ των NORDICWINTER, το “Threnody”. Δεδομένου ότι πλέον εργάζομαι από το σπίτι, τα πράγματα έχουν γίνει λίγο πιο σταθερά καθώς δεν χρειάζεται να μετακινούμαι για σχεδόν 2 ώρες την ημέρα πηγαίνοντας στη δουλειά, κάτι που με βοηθά να μπορώ να γράφω περισσότερη μουσική. Έγραψα ή προσπάθησα να γράψω πολλά πράγματα από το “Threnody” και εξής, αλλά τίποτα δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Αυτή τη φορά, λοιπόν, που είμαι τόσο πολύ στο σπίτι, έχω περισσότερο χρόνο να δουλέψω σε διάφορα projects και να τα ολοκληρώσω.

Είσαι πολύ παραγωγικός ως καλλιτέχνης, δουλεύοντας σε πέντε άλλα project εκτός από τους NORDICWINTER. Θέλεις να μας πεις κάτι για τα υπόλοιπα project σου;
Ηχογράφησα το άλμπουμ των GRAVENDUSK λίγο μετά το “Threnody” των NORDICWINTER. Είναι ένας συνδυασμός Funeral Doom και Black Metal. Οι KALSEROTH είναι ένα Death/Black Metal project με τους στίχους να βασίζονται στη μυθολογία του Cthulhu. Οι UMBRARUM TENEBRAE είναι ένα Dark Ambient project. Οι Sinistral Doom είναι Death/Doom. Οι AUTUMN’S TOMB είναι ένα πιο μοντέρνο Black Metal project και υπάρχουν και οι ΝΕΝΙΑΜ, το οποίο είναι ένα ακουστικό/οργανικό project. Υπάρχουν επίσης οι BENEATH THE TEMPLE που είναι ένα άγριο Occult Black Metal σχήμα που δημιούργησα με έναν φίλο μου στα φωνητικά.

Ποιες πτυχές της έμπνευσης ή της δημιουργικότητάς σου καλύπτει το καθένα από αυτά;
Όλα τα μουσικά μου project προέρχονται από εμένα που αγαπώ πραγματικά πολλά στυλ ακραίας μουσικής, δυσκολεύομαι να μην θέλω να γράψω ένα άλμπουμ όταν απολαμβάνω αυτό το στυλ μουσικής. Οι NORDICWINTER έχουν γίνει το κύριο project μου, αλλά θέλω να ξαναεπισκεφτώ μερικά από τα υπόλοιπα project στο μέλλον.

Πώς θα περιέγραφες τον εαυτό σου σε σχέση με τη μουσική; Δεν είναι εύκολο να τρέξεις έξι διαφορετικές μπάντες και είναι ακόμα πιο δύσκολο όταν το κάνεις μόνος σου.
Το βρίσκω ευχάριστο, μου δίνει σκοπό και με βοηθάει να είμαι δημιουργικός με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Τα χρόνια που ήμουν πολύ άρρωστος για να γράψω μουσική ήταν μερικά από τα πιο δύσκολα που πέρασα. Γράφω μουσική από τα 13 μου, οπότε η μουσική είναι η ζωή μου.

Το προηγούμενο άλμπουμ των NORDICWINTER ονομαζόταν “Le dernier adieu“, “Το τελευταίο αντίο”. Φοβήθηκα για μια στιγμή ότι μπορεί να είναι η τελευταία σου κυκλοφορία με τους NORDICWINTER, ευτυχώς που δεν ήταν. Ποια είναι τα σχέδια σου για το συγκρότημα; Πιστεύεις ότι θα συνεχίσεις να κυκλοφορείς άλμπουμ με τέτοια θυελλώδη συνέχεια;
Το άλμπουμ “Beneath the fleeting light” ολοκληρώθηκε πριν από πολλούς μήνες, παρόλο που κυκλοφόρησε μόλις τον περασμένο Οκτώβριο. Δούλεψα σκληρά για το νέο άλμπουμ. Όπως φαίνονται τα πράγματα για το νέο άλμπουμ, θα είναι πιο βαρύ, πιο σκοτεινό και με μερικά πιο γρήγορα μέρη από τα προηγούμενα άλμπουμ, και επίσης λιγότερο «όμορφες» ενότητες.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας μονοπρόσωπης μπάντας; Γιατί επιλέγεις να τα κάνεις όλα μόνος σου;
Τα πλεονεκτήματα είναι σίγουρα να μπορείς να έχεις ένα όραμα για ένα έργο και να μην χρειάζεται να δίνεις αναφορά σε κανέναν για αυτό. Να είσαι σε θέση να ακολουθήσεις ένα μόνο όραμα μέχρι το τέλος. Το μειονέκτημα είναι επίσης η άλλη πλευρά αυτού, το ότι δεν υπάρχει εξωτερική επιρροή από άλλους ανθρώπους για να βοηθήσει στη διαμόρφωση της μουσικής. Ο λόγος που το κάνω μόνος μου (εκτός από τους BENEATH THE TEMPLE που είναι με άλλο μέλος) είναι λίγο πολύ η αναγκαιότητα. Δεν έχω πραγματικά την ενέργεια ή την υγεία να σχηματίσω μια ολοκληρωμένη μπάντα.

Η καναδική metal σκηνή, ειδικά στο extreme metal, είναι πολύ διάσημη και παραγωγική. Ποια συγκροτήματα θα θεωρούσες έμπνευση σου, από τη χώρα σου αλλά και γενικότερα;
Θα έλεγα ότι οι κύριες επιρροές θα ήταν οι FORGOTEN TOMB, DRUDKH, AFSKY, THY LIGHT και οι WOODS OF DESOLATION. Από το Κεμπέκ μου αρέσουν πολύ μπάντες όπως οι GRIS, FORTERESSE και οι SOMBRES FORETS.

Δεδομένου του καταθλιπτικού τόνου των άλμπουμ των NORDICWINTER, τι ρόλο έπαιξε η πανδημία σε αυτό;
Νομίζω ότι έπαιξε κάποιο ρόλο, δεδομένου ότι τα περισσότερα από τα άλμπουμ των NORDICWINTER γράφτηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας ή στην αρχή της. Δημιούργησε μια αίσθηση εγκλεισμού και απομόνωσης που ακούγεται και στη μουσική.

Ποια είναι τα γενικά σου σχέδια για το μέλλον;
Τα σχέδιά μου για το μέλλον είναι πάντα τα ίδια, προσπαθώ και συνεχίζω να γράφω μουσική που μου αρέσει και ελπίζω να την απολαμβάνουν και άλλοι άνθρωποι.

Κλείνοντας, θα ήθελα να μας πεις κάτι, οτιδήποτε θέλεις να πεις. Κάτι που θα ήθελες να επισημάνεις, κάτι που παραλείψαμε, μια συμβουλή ίσως;
Για όσους ζουν με κατάθλιψη, παραμείνετε δυνατοί και σκεφτείτε το μακροπρόθεσμο του πράγματος. Τα πράγματα θα αλλάξουν και πρέπει να είστε εκεί όταν γίνει. Αν τα παρατούσα κατά τη διάρκεια αυτών των πολλών χρόνων κακουχιών και πόνου που είχα, δεν θα κατάφερνα ποτέ να κυκλοφορήσω μεγάλο μέρος της μουσικής μου.

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου! Σου εύχομαι καλή επιτυχία σε όλα σου τα σχέδια και περιμένουμε σύντομα νέα μουσική!
Ευχαριστώ πολύ!

Φανούρης Εξηνταβελόνης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here