«Πόσα αντίτυπα έχει πουλήσει το συγκρότημα; Από ποια εταιρεία κυκλοφορεί το album; Παίζει μέσα κανένας γνωστός;». Ερωτήματα που τουλάχιστον εδώ, δεν υφίστανται. Και δεν υφίστανται, διότι πολύ απλά, δε μας ενδιαφέρουν οι απαντήσεις τους. Η ποιότητα στη μουσική είναι αυτό που μας ενδιαφέρει. Το να ανακαλύπτει κανείς νέες αγαπημένες μπάντες εκεί που δεν το περιμένει, θα αποτελεί πάντα, εκτός από μεγάλη ικανοποίηση, την πλέον ευχάριστη πρόκληση, καθώς κι εμείς είμαστε πρωτίστως οπαδοί. Σε μια στήλη λοιπόν όπου τα «αδηφάγα» αυτιά των ολοένα και αυξανόμενων φίλων της δεν έχουν σύνορα, έτσι κι εμείς θα προσπαθούμε κάθε φορά να παρουσιάζουμε τη μεγαλύτερη δυνατή γκάμα ήχων και συγκροτημάτων. Άλλωστε, κανένα best seller δε θα υπήρχε, αν δεν υπήρχε η σκηνή του UNDERGROUND.
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ: EXDESTRIER
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΣΚΟΥ: “Glorious barbarism”
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Ανεξάρτητη παραγωγή
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Chris Smith – Μπάσο
Tommy Concrete – Φωνητικά, κιθάρες
Didier Almouzni – Τύμπανα
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:
Bandcamp
Facebook
Instagram
Website
Spotify
Twitter
Deezer
Μπορεί το sludge/stoner να παντρευτεί με το black metal; Ίσως οι αιώνιοι πειραματιστές DARKTHRONE να έχουν να πουν κάτι γι’ αυτό και ίσως κάπου να το αποπειράθηκαν, χωρίς όμως να το κάνουν πολύ προφανές και έντονο. Σαν ερώτημα όμως, έχει ένα ενδιαφέρον, σωστά;
Οι EXDESTRIER, είναι ένα νεοσύστατο σχήμα το οποίο μας έρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο και συγκεκριμένα από το Εδιμβούργο και την Σκωτία. Ιδρύθηκαν μόλις το 2022 και μας χάρισαν το πρώτο τους LΡ, το οποίο έρχεται να απαντήσει στο ανωτέρω ερώτημα και μάλιστα εκκωφαντικά. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες στο τρίο, δεν είναι πρωτάρηδες καθώς αποτελείται από τον μπασίστα Chris Smith, πρώην μέλος των THE TYRANT, τον κιθαρίστα και τραγουδιστή Tommy Concrete, πρώην μέλος των hardcore punks THE EXPLOITED και τον ντράμερ Didier Almouzni, έναν καλλιτέχνη γνωστό για τη δουλειά του στο power metal συγκρότημα DRAGONFORCE. Έχοντας βρει κοινό έδαφος στις προοδευτικές δομές και σε λυρικά θέματα αναφερόμενα σε σκοτεινά φανταστικά βασίλεια και ιστορίες μεσαιωνικά τοπία, ιδού τι δημιούργησαν.
Δεν είναι χορταστικό το “Glorious barbarism”. Και δεν είναι χορταστικό, γιατί είναι πολύ λίγο… Ως LΡ, αποτελείται από μόλις πέντε τραγούδια και «τρέχει « σε μόλις μισή ώρα. Και γιατί το επαναλαμβάνω; Γιατί πραγματικά, οι ιδέες που μαζεύονται μέσα σε αυτά τα πέντε τραγούδια, ο χαρακτηριστικός sludge ήχος του μπάσου και τα αργόσυρτα, SABBATHικά σχεδόν, stoner στοιχεία και μελωδίες της κιθάρας, σε συνδυασμό με τα βαριά, θανατηφόρα φωνητικά, δίνουν ένα αποτέλεσμα που σε προκαλεί, σχεδόν σε πιέζει να θέλεις να ακούσιες κι άλλο. Να δεις και άλλες ιδέες του σχήματος, να ακούσεις περισσότερες από τις μελωδίες του, να χωθείς βαθύτερα σε αυτό το «πάντρεμα».
Είναι πρωτότυπο; Έχει σίγουρα βαθμό πρωτοτυπίας, αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που (θα το επαναλάβω, ναι) είναι «λίγο». Δίνει τα σημάδια του, δείχνει την γραφή του και ως πρώτο δείγμα γραφής, είναι πολύ, πολύ δυνατό και μια πολύ όμορφη έκπληξη που μας έστειλε η Γηραιά Αλβιόνα.
Αν αυτή είναι απλά η εκκίνηση για τους EXDESTRIER, είναι μια εκκίνηση άξια λόγου και αναφοράς, μια εκκίνηση όμως που αφήνει πολλές υποσχέσεις, τις οποίες στο επόμενο full length που προφανώς θα ακολουθήσει, θα θέλαμε να τις δούμε να γίνονται πραγματικότητα. Μέχρι τότε, μπράβο…
(8,5 / 10)
Φανούρης Εξηνταβελόνης
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ: GYRDLEAH
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΣΚΟΥ: “Spellbinder”
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Black Lion Records
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Flagrum – Κιθάρες, μπάσο, φωνητικά
ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ:
Alex Micklewright – Τύμπανα
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:
Bandcamp
Facebook
Instagram
Spotify
Μυστήρια περίπτωση οι GYRDLEAH. Θεωρητικά, μετράνε ήδη 18 χρόνια ύπαρξης ως σχήμα, μιας και ο mastermind και μοναδικό μέλος του σχήματος Flagrum (ελληνιστί φραγγέλιο), ανακοίνωσε την ίδρυση τους το μακρινό 2005. Από τότε και μέχρι το 2011, κυριολεκτικά δεν κυκλοφόρησαν απολύτως τίποτα. Το 2011, δημιούργησαν ένα ΕΡ, το “Passage into the night” το οποίο έδειξε ότι ίσως υπάρχει κάποιο μέλλον για το συγκρότημα, το οποίο ΕΡ όμως, οδήγησε απλά σε ακόμα ένα τεράστιο διάστημα σιωπής, το οποίο τερματίστηκε μόλις φέτος, με την κυκλοφορία του πρώτου πλήρους άλμπουμ τους, με το όνομα “Spellbinder”.
Με καταγωγή από την Αγγλία και το Μπέρμιγχαμ, την πατρίδα των BLACK SABBATH, JUDAS PRIEST και γενέτειρα του heavy metal, οι GYRDLEAH υπηρετούν το black metal και φαίνεται πως το Μπέρμιγχαμ έχει κάποια γονίδια που πλανώνται στον αέρα, δίνοντας μια ιδιότυπη έμπνευση. Με τόσα χρόνια στη διάθεση του να δουλέψει σε υλικό ή να διαμορφώσει την μουσική του ο Flagrum, έδωσε τελικά κάτι που να άξιζε την αναμονή;
Το άλμπουμ αποτελείται από οκτώ συνθέσεις και ένα δίλεπτο outro που ονομάζεται άλλωστε και ακριβώς έτσι. Από την πρώτη στιγμή και το πρώτο τραγούδι, το “Stab the lamb”, σε αρπάζει κατευθείαν και σε οδηγεί σε μονοπάτια ομιχλώδη, με ένα αίσθημα παγωνιάς να κυριαρχεί καθώς ο δίσκος συνεχίζει και σε οδηγεί στα “Gathered for the murder” και “Six hundred threescore and six” τα οποία είναι μάλλον τα δυνατότερα κομμάτια ενός δυνατού συνόλου, στα οποία τα καθαρά φωνητικά και οι γοτθικές μελωδίες, προσφέρουν ακόμα περισσότερο στην πολύ σκοτεινή ατμόσφαιρα του άλμπουμ, η οποία διανθίζεται σε σημεία από καμπάνες, αέρηδες που λυσσομανάνε και κοράκια που προσφέρουν την χαρακτηριστική φωνή τους.
Όχι δεν είναι ακόμα ένα black metal άλμπουμ. Ο Flagrum πρόσεξε πολύ τις συνθέσεις και το αποτέλεσμα τον δικαιώνει. Με πυρήνα του το μάλλον πιο ωμό black, κατορθώνει να εμπλουτίζει τα τραγούδια με περάσματα που σπάνε την μονοτονία, αλλού ατμοσφαιρικά, αλλού πιο μελωδικά και τελικά να προσφέρει μία πρόταση που θα δικαιώσει την επιλογή του ακροατή να ακούσει ένα άλμπουμ που θα τον παρακινήσει να θέλει να επαναλάβει την ακρόαση του, πράγμα το οποίο δείχνει και την επιτυχία τελικά σε αυτό που θέλει ο δημιουργός του να παρουσιάσει.
(8 / 10)
Φανούρης Εξηνταβελόνης
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ: HAUNT
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΣΚΟΥ: “Golden arm”
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Iron Grip Records
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Trevor William Church – Φωνητικά, κιθάρα, μπάσο, τύμπανα
Andy Lei – Κιθάρα
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:
Bandcamp
Facebook
Spotify
YouTube
Αυτό που συμβαίνει με τους Αμερικανούς retro heavy metallers HAUNT, δε ξέρω πόσους μιμητές έχει ή μπορεί να βρει. Ή σωστότερα, δεν ξέρω πόσους Trevor William Church μπορούμε να βρούμε σε ολόκληρο το φάσμα του rock και metal ήχου. Μιλάμε για έναν μουσικό ο οποίος την στιγμή αυτή έχει ενεργά τέσσερα συγκροτήματα (εκτός των HAUNT, τα άλλα τρία είναι οι BEASTMAKER, οι DEVIL CROSS και οι HYSTERIA) και συνθέτει/ηχογραφεί κατά ριπάς. Μόνο οι HAUNT, οι οποίοι και παρουσιάζονται εδώ, έχουν κυκλοφορήσει μέσα σε έξι χρόνια, εννέα δίσκους, χώρια διάφορα EPs, splits κλπ! Εργασιομανής λοιπόν ο Trevor, αλλά και από έμπνευση δεν τα πάει διόλου άσχημα, όπως πιστοποιεί με την σειρά του το “Golden arm”.
Στην απίθανη περίπτωση που σου αρέσει το NWOTHM και δε γνωρίζεις τους HAUNT, φαντάσου μια μπάντα που να ακούγεται σαν μια μίξη των CAULDRON, ENFORCER, SPELL (λόγω της χροιάς της φωνής, σε κάποια σημεία και των πλήκτρων) και HIGH SPIRITS. Αν τώρα δεν είσαι η εξαίρεση της εξαίρεσης και ως φίλος της αναγέννησης του κλασσικού κατέχεις τα πεπραγμένα τους, με τους HAUNT (ας χρησιμοποιώ εφεξής τον πληθυντικό, αν και πρόκειται για one man’s project, μιας και ο Trevor κάνει τα πάντα) ξέρεις ακριβώς τι να περιμένεις. Δεν παρεκκλίνουν καθόλου της πορείας τους, δεν έχουν τάσεις στροφής και λοξοδρόμησης, είναι πιο πιστοί στο όραμά τους και από την Πηνελόπη του Οδυσσέα. Απλό, ευθύβολο, άμεσο, συναυλιακό, street heavy metal είναι η μουσική τους, με ωραίες μελωδίες, γρήγορα και mid-tempo κομμάτια, καθαρά φωνητικά που δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αλλά εξυπηρετούν πλήρως τον σκοπό τους, εύπεπτα riffs και leads και διακριτικά πλήκτρα.
Συνεπώς, τι άλλο χρειάζεται κάποιος για να περάσει περίπου μισή ώρα (27 λεπτά συγκεκριμένα, με τραγούδια τρίλεπτα) ευχάριστα; Σωστά. Μια μπύρα. Ή και περισσότερες! Άκου και δες το video clip του “Chimaira” που σου έχω εδώ και θα καταλάβεις τα πάντα.
(7,5 / 10)
Δημήτρης Τσέλλος
Για το τέλος, κάτι διαφορετικό. Πάντα υπάρχει χώρος για όμορφο neo-folk, έτσι δεν είναι; Τουλάχιστον στην στήλη μας, που αγαπά τέτοιες κυκλοφορίες. Πάμε λοιπόν να δούμε το νέο album των OSI AND THE JUPITER, “Cedar and sage (Riders of the gallows) Vol. 1”, που κυκλοφορεί από την Eisenwald Records. Όπως σε κάθε κυκλοφορία του project αυτού, βασικός κινητήριος μοχλός είναι το δίδυμο του ιδρυτή, πολυοργανίστα Sean Kratz και του άμεσου συνεργάτη του, τσελίστα Kakophonix (αγνώστων λοιπών στοιχείων), το οποίο πλαισιώνεται από διαφόρους καλεσμένους μουσικούς. Εν προκειμένω, ακούμε τον Dan Capp (WOLCENSMEN, πρώην WINTERFYLLETH), τον Erik Moggridge (AERIAL RUIN, BELL WITCH, STYGIAN BOW), τον Shawn Haché (TITHE/NIGHT PROFOUND) και το τσέχικο folk project NEMUER.
Το “Cedar and sage (Riders of the gallows) Vol. 1” πήρε το όνομά του από τις μυρωδιές του κέδρου και του φασκόμηλου, δείχνοντας έτσι για μια φορά ακόμη την αγάπη των δημιουργών του για τη φύση. Η μουσική των OSI AND THE JUPITER έχει έντονο παγανιστικό και μυστικιστικό «άρωμα», μια έμφυτη μελαγχολία και θυμίζει από τον Αμερικανό τραγουδοποιό Townes Van Zandt, μέχρι τους Νορβηγούς ULVER, συνδυάζοντας με αυτόν τον τρόπο ήχους που ξεκινούν από τα Απαλάχια Όρη και φτάνουν στα νορβηγικά φιόρδ και τις ισλανδικές ακτές. Στιχουργικά δε, ο Kratz καταπιάνεται με τη φύση και την σύνδεσή της όχι μόνο με τον άνθρωπο, αλλά και με τον πνευματικό του κόσμο, μέσω των απόκοσμων οντοτήτων που λέγεται πως υπάρχουν σε αυτή. Πόσο ενδιαφέροντα ακούγονται όλα αυτά στα αυτιά μου, δε λέγεται!
Αν είχες ακούσει το “Stave” και σου άρεσε πολύ, όπως άρεσε και σε μένα, θα βρεις πολύ καλό και το “Cedar and sage (Riders of the gallows) Vol. 1”. Άλλωστε, μιλάμε για μια σύναξη μουσικών που δεν έχει κυκλοφορήσει παρά μόνο εξαιρετικές δουλειές. Το μόνο που χρειάζεται για να τις εκτιμήσεις σωστά, είναι να σου αρέσει γενικότερα το neo-folk. Αλλά και να μην έχεις σχέση με τη μουσική αυτή, αν θες να αποκτήσεις, νομίζω πως οι OSI AND THE JUPITER είναι από τους καλύτερους πρεσβευτές της και θα σε κατατοπίσουν μια χαρά. Υπέροχο album και πώς να βαθμολογήσεις τέτοια ομορφιά…
Σημείωση: Στο δεύτερο CD που συνοδεύει το album, ακούμε b-side κομμάτια καθώς και διασκευές σε τραγούδια των David Gilmore, Johnny Cash, DANZIG, Townes van Zandt και Neil Young.
Μπορείς να ακούσεις ένα χαρακτηριστικό δείγμα εδώ:
και αν σου άρεσε, περισσότερα θα βρεις και θα ακούσεις εδώ:
Bandcamp
Facebook
Instagram
Spotify
Δημήτρης Τσέλλος