
“Magic, mayhem and riffs heavier than a storm giant’s ass!”
Αυτή είναι μια από τις ελάχιστες φορές που μια ατάκα, μια λεζάντα από το βιογραφικό σημείωμα που συνοδεύει ένα promo, είναι απόλυτα αντιπροσωπευτική του συγκροτήματος και της μουσικής του! Και αυτή είναι μια από τις φορές εκείνες, οι οποίες είναι πάλι πολύ λίγες, όπου όσα έχεις «πλάσει» στο μυαλό σου σχετικά με ένα συγκρότημα και έναν δίσκο, πριν ακούσεις έστω μια νότα, ανταποκρίνονται πλήρως στην πραγματικότητα. Αλλά ας τα πάρουμε όλα με την σειρά κι από την αρχή.
Οι BEHÖLDER «γεννήθηκαν» το 2021 και έχουν ως ιθύνοντα νου τον Carlos Alvarez, γνωστό από τους SHADOWDANCE και τους POWER THEORY. Αρχικά, ο Carlos ξεκίνησε την σύνθεση υλικού παρέα με τον John Yelland (φωνητικά στους καταπληκτικούς JUDICATOR), έχοντας ως πηγή έμπνευσης το επιτραπέζιο παιχνίδι “Dungeons & Dragons” και κατ’επέκταση τον ευρύτερο χώρο του Φανταστικού. Εδώ, θα είμαι ειλικρινής, μου χτύπησε ένα μικρό, έστω, «καμπανάκι». Είναι από μόνη της τέτοια η φύση του χώρου αυτού, που το να ακουστείς «γραφικός» και αστείος είναι τόσο εύκολο, όσο εύκολα μπορείς να πέσεις, πατώντας μπανανόφλουδα στον δρόμο.
Ευτυχώς, ο Carlos με τον John, σε αντίθεση με αρκετούς άλλους που ακούγοντας τη μουσική και διαβάζοντας τους στίχους τους, σου προκαλούν άκρατο γέλιο, είδαν τη μπανανόφλουδα και δεν την πάτησαν. Στο “In the temple of the tyrant”, τόσο το μουσικό όσο και το στιχουργικό μέρος των τραγουδιών, αποπνέει περισσή σοβαρότητα. Ως προς το πρώτο, υπεύθυνος είναι ο Carlos, ο οποίος υπογράφει την συντριπτική πλειοψηφία της μουσικής. Ως προς το δεύτερο είναι ο Yelland, για τον οποίο όμως δεν είχα καμία αμφιβολία, μιας και ξέρω πως κατέχει πολύ καλά την τέχνη της αφήγησης… ή αν θες, αγγλιστί, “storytelling”.
Βέβαια, για όσα εξιστορούνται στα οκτώ τραγούδια του δίσκου, θα μιλήσουμε πιο αναλυτικά παρακάτω, οπότε ας ασχοληθούμε αρχικά με την ηχητική του κατεύθυνση. Θεωρητικά, η βάση των BEHÖLDER είναι το doom metal, με το τελικό αποτέλεσμα, ενώ είναι πιθανόν να απογοητεύσει τους ακραιφνείς doomsters που περιμένουν και θέλουν πολύ συγκεκριμένα πράγματα από την αγαπημένη τους μουσική, στον αντίποδα να ενθουσιάσει όσους είναι περισσότερο ανοικτοί σε μίξεις, «παντρέματα» και δεν φορούν… παρωπίδες.
Πρόσεξε τώρα «μωσαϊκό» επιρροών: Doom metal επικό και γεμάτο λυρισμό, όπως το πρωτόπαιξαν οι CANDLEMASS και ακολούθησαν, δημιουργώντας αριστουργήματα, μπάντες σαν τους SOLITUDE AETURNUS, SORCERER, MEMENTO MORI, FORSAKEN και MEMORY GARDEN. Power metal σοβαρό, πομπώδες και υμνικό, σαν αυτό των BLIND GUARDIAN, TAD MOROSE, ARRAYAN PATH, DEMONS & WIZARDS και φυσικά JUDICATOR. Ηρωικό heavy/doom, όπως εκείνο των Αμερικανών θεών ARGUS. Τέλος, ολίγη από ατμοσφαιρικό metal a la THERION και AMORPHIS, με διόλου τυχαία την συμμετοχή στον δίσκο του Tomi Joutsen, τραγουδιστή των δεύτερων…
Συνεπώς, στο “In the temple of the tyrant” κυριαρχούν τα μινόρε, οι ανατολίτικες κλίμακες, τα καταιγιστικά, θεόρατα riffs, ακούγεται ένα rhythm section που αξίζει επαίνους στον υπερθετικό βαθμό, με τα εξαίσια φωνητικά, να έρχονται “last but no least” δίνοντας μοναδική παράσταση… Τί άλλο να ζητήσει κανείς από την ακρόαση ενός δίσκου; Σωστά! Να έχει την πρέπουσα παραγωγή και ένα αξιόλογο artwork. Ορίστε δυο ακόμη τομείς στους οποίους οι BEHÖLDER παίρνουν πολύ καλό βαθμό. Η παραγωγή του διδύμου Carlos Alvarez/Ronnie Björnström είναι υποδειγματική, ένα σημείο αναφοράς για το πώς πρέπει να ηχεί ένα τόσο «πλούσιο» άλμπουμ, δίχως να «πυροβολεί τα πόδια του». Το δε artwork της Zsofia Dankova, το ιδανικό «περιτύλιγμα».
Θα σταθώ λίγο παραπάνω στον John Yelland, μιας και τον παρακολουθώ κάπως πιο στενά, λόγω των αγαπημένων μου JUDICATOR. Τον θεωρώ, έτσι κι αλλιώς, έναν από τους καλύτερους τραγουδιστές της γενιάς του. Με τους BEHÖLDER όμως, επεκτείνει τη φωνή του, την οδηγεί σε «μέρη» που δεν περίμενα να το κάνει, φανερώνει μια ζηλευτή πληρότητα, απέχει παρασάγγας από το να χαρακτηριστεί ένας ακόμη πολύ καλός power metal τραγουδιστής και εν τέλει, καταθέτει τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του. ΑΞΙΟΣ!
Οι οκτώ ιστορίες του “In the temple of the tyrant”:
- “A pale blood sky” (06:35)
Στοιχειωμένος από ενοχλητικά οράματα και όνειρα, ένας επίδοξος τυχοδιώκτης προσπαθεί να διαλευκάνει τα μυστήρια γύρω από μια σειρά φρικιαστικών, τελετουργικών δολοφονιών που μαστίζουν την πόλη. Ένα μονοπάτι, μέσα από έναν αρχαίο ναό, τον οδηγεί σε κατακόμβες, όπου αποκαλύπτεται η αλήθεια πίσω από τα εφιαλτικά του όνειρα.
- “Dungeon crawl” (05:39)
Ένα νοσταλγικό αφιέρωμα σε αυτό το «κλασσικότερο των κλασσικών» παιχνίδι. Ο Dungeon Master προειδοποιεί τους ήρωες για τους κινδύνους που τους περιμένουν και τις ανταμοιβές που μπορούν να λάβουν αν επιβιώσουν, η ομάδα αποδέχεται την πρόκληση και η περιπέτεια ξεκινά… Χμ… κι όταν ξαφνικά το παιχνίδι «ζωντανεύει» και μεταφέρεται στην πραγματική ζωή; Τι γίνεται;
- “Into the Underdark” (05:20)
Μια ομάδα βετεράνων εξερευνητών, ανακαλύπτει έναν παλιό χάρτη που υπόσχεται αμύθητα πλούτη. Μόνο που ο χάρτης αυτός, δείχνει τον δρόμο για το υπόγειο βασίλειο του Underdark. Αψηφώντας τις τρομακτικές ιστορίες που λέγονται για αυτό, οι ήρωες θα κατέβουν στα ανήλιαγα βάθη του, ρισκάροντας τα πάντα σε μια τελευταία εξερεύνηση. Ή θα «κολυμπήσουν» στο χρυσάφι, ή δε θα ξαναδούν τον πάνω κόσμο.
- “Eyes of the deep” (06:25)
Το sequel του “A pale blood sky”. Ο πατέρας του ήρωα της πρώτης ιστορίας, μαθαίνει για την εξαφάνιση του μοναχογιού του και διεισδύει στο ναό στον οποίο εθεάθη για τελευταία φορά ο γιος του. Σκληραγωγημένος από πολλές μάχες και πολέμους, είναι αποφασισμένος να σκοτώσει όποιον σταθεί εμπόδιο ανάμεσα σε αυτόν και στο παιδί του. Τι θα βρει όμως τελικά στον ναό εκείνο; Τι «εξαφάνισε» τον γιο του;
- “For those who fell” (06:59)
Ένα πεδίο μάχης, έρημο και ήσυχο, μετά από μια μεγάλη σφαγή. Ένας μοναχικός πολεμιστής περπατά ανάμεσα στους νεκρούς, με την καρδιά του γεμάτη θλίψη και σεβασμό για τη γενναιότητα όσων πέθαναν, συμπεριλαμβανομένων των εχθρών του. Σε έναν από αυτούς, που ο ίδιος είχε σκοτώσει, βρίσκει ένα γράμμα με τα τελευταία του λόγια. Το διαβάζει, συγκλονίζεται και ορκίζεται να τιμήσει τη μνήμη του, αναλαμβάνοντας το βάρος της ενημέρωσης της οικογένειάς του για την ανδρεία και τη θυσία του.
- “Draconian (Slave or master)” (05:53)
Ένας ανελέητος πολέμαρχος σκορπά τον τρόμο κάνοντας νυχτερινές επιδρομές σε ανυπεράσπιστα χωριά, αναζητώντας λεία και αιχμαλώτους ως τρόπαια. Η σκληρή πραγματικότητα όμως είναι ότι και αυτός ο ίδιος είναι σκλάβος. Ο ίδιος το ξέρει, η ταυτότητα και η ελευθερία του έχουν χαθεί εδώ και καιρό, έχει γαλουχηθεί για να υπηρετεί και να λατρεύει τον ίδιο τον τυραννικό άρχοντά του. Σκλάβος ή αφέντης τελικά; Τα όρια είναι θολά…
- “Summoned and bound” (05:35)
Ένας νεαρός μάγος αποφασίζει να καλέσει και να κρατήσει δέσμια μια οντότητα από τα πιο σκοτεινά πεδία της Ύπαρξης, με σκοπό αυτή να του χαρίσει γνώση και δύναμη πέραν από κάθε φαντασία. Ξέρει όμως και ο ίδιος, ότι το παραμικρό λάθος μπορεί να τον οδηγήσει σε μια μοίρα χειρότερη κι από το θάνατο… Τί θα καταφέρει τελικά;
- “I Magus” (06:44)
Ένα τραγούδι για τον Raistlin Majere, έναν από τους σπουδαιότερους και πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες της λογοτεχνίας του Φανταστικού. Έναν αντι-ήρωα. Ένα τραγούδι για το ταπεινό του ξεκίνημα ως ένα αδύναμο, ασθενικό παιδί με απίστευτη νοημοσύνη, την εξέλιξή του, την σύγκρουση του «καλού» και του «κακού» του χαρακτήρα…
Σημείωση: Εδώ, μπορείς να δεις και το video clip του “A pale blood sky”.
Φτάσαμε στο τέλος…
Είναι ακόμη πολύ νωρίς, βρισκόμαστε στο πρώτο τρίμηνο του 2025 κι όμως, κάθε ακρόαση του ντεμπούτου των BEHÖLDER όχι μόνο το φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς, αλλά το καθιστά σοβαρό διεκδικητή μιας εκ των υψηλών θέσεων στην τελική λίστα. Ειλικρινά και όσο γίνεται αντικειμενικότερα, καταπληκτική κυκλοφορία!
(9 / 10)
Δημήτρης Τσέλλος
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ/ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ: BEHÖLDER
ΤΙΤΛΟΣ ΔΙΣΚΟΥ: “In the temple of the tyrant”
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Black Lion Records
ΣΥΝΘΕΣΗ:
John Yelland – Φωνητικά
Carlos Alvarez – Κιθάρα, β’ φωνητικά
Matt Hodsdon – Κιθάρα, β’ φωνητικά
Michael Sanchez – Μπάσο, β’ φωνητικά
Andrew Julkowski – Τύμπανα, β’ φωνητικά
ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ:
Tomi Joutsen – Φωνητικά
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ:
Black Lion bandcamp
Official BEHÖLDER page
Official pre-order