Τους Γερμανούς αυτούς εδώ, οι ορκισμένοι doomsters τους είχαν γνωρίσει με το ομότιτλο ντεμπούτο τους (2010) και το “Icarus” (2013), και τα δύο μέσω της Eyes Like Snow Records. Οι πλέον «ταγμένοι» στον ήχο, πιθανότατα τους γνώριζαν και ως ΕΤΗΕREAL SLEEP. H μεταγραφή τώρα στην Cruz Del Sur Music, είναι αναμφίβολα ένα βήμα προς τα μπρος. Μεγαλύτερη, σαφέστατα, εταιρεία, καλύτερη και πιο ευρεία διανομή επιπροσθέτως όμως και άλλες ευθύνες, περισσότερες και μεγαλύτερες. Αλλά από την άλλη, η βελτίωση από το “Wheel” στο “Icarus” ήταν τέτοια, που σου έδινε τη πεποίθηση πως και εδώ θα περαιτέρω βελτίωση. Οκτώ χρόνια ήταν αυτά εξάλλου και, ακόμη κι αν δεν πιστεύει κανείς πως ΚΑΙ κατά τα οκτώ είχαν βάλει το κεφάλι κάτω και «δούλευαν σαν τα σκυλιά», ένα μεγάλο μέρος τους αρκούσε ώστε να «γεννηθούν» και να «μεγαλώσουν σωστά» κάποιες εξαιρετικές ιδέες. Έτσι δεν είναι;
Έτσι είναι. Ηχογραφημένο στο… προβάδικο της μπάντας, το “Preserved in Time” ξαφνιάζει. Ξαφνιάζει με τον ήχο του (προσεγμένος και «αναπνέει»), ξαφνιάζει με τον επαγγελματισμό του, ξαφνιάζει με το «ανάστημά» του. Η κιθάρα του αρχηγού Benjamin Homberger ηγείται, οι Marcus Grabowski και Carsten Jercke ακολουθούν κρατώντας τις ρυθμικές ισορροπίες και ο Arkadius Kurek μπερδεύει τους μη έχοντες γνώση. Όταν οι πρώτες λέξεις βγαίνουν από το στόμα του, ένα όνομα έρχεται στο νου όλων μας: Robert Lowe. Η ομοιότητα της φωνής του Kurek με αυτής του τραγουδιστή των SOLITUDE AETURNUS/CANDLEMASS/TYRANT (όχι λατρεμένοι μου LAST CHAPTER, δεν σας ξέχασα) είναι σκανδαλώδης, σε σημείο που «γεννά» κάποιες σκέψεις ύποπτες και πονηρές. Αλλά όχι. Αυτό που ακούγεται και ταιριάζει απόλυτα με τη μουσική του group, είναι η χροιά ενός καλού τραγουδιστή που, αναπόφευκτα, επηρεάστηκε από έναν συνάδελφό του ο οποίος όλως τυχαίως, ανήκει στη πρώτη πεντάδα ερμηνευτών του είδους. Ο Kurek τραγουδά, θρηνεί, γράφει στίχους για τον χρόνο ο οποίος σε τούτο το «χαλαρό» concept παρομοιάζεται με μια βάρκα που είναι προορισμένη να «ταξιδεύει» όσο ο επιβάτης της διατηρεί τη μνήμη του και δεν ξεχνά πρόσωπα, καταστάσεις, γεγονότα. Πάνω σε αυτό το στιχουργικό «δάπεδο», ο Homberger συνέθεσε επτά μικρά διαμάντια λυρικού doom metal, με ΟΛΑ του τα στοιχεία, από εκείνα που κρατούν το ενδιαφέρον του ακροατή αμείωτο και σε σημεία καθηλώνουν, αποσβολώνουν, ως και μαγεύουν. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, δεν θα μπορέσεις εύκολα να ξεχωρίσεις κάποιο από τα τραγούδια του “Preserved in Time”, αλλά θα νιώσεις την ανάγκη να αποθεώσεις στιγμές που θα σε «γεμίσουν» παραπάνω από τις υπόλοιπες, ως μουσικόφιλο. Απόλυτα highlights; Το εναρκτήριο, oriental, μεγαθηριακό riff του “Daedalus” και το “break” a la SAVIOUR MACHINE στο “At night they came upon us”.
Έχουμε μπει στο πρώτο τέταρτο του 2021 και σιγά σιγά εμφανίζονται οι δίσκοι εκείνοι που θα ξεχωρίσουν μέσα στη χρονιά. Το “Preserved in Time”, λογικά μιλώντας και με βάση τα τωρινά δεδομένα, θα είναι ένας από αυτούς. Στο είδος του δε, θα αγωνιστεί για τη κορυφή και όχι για μια τιμητική θέση και τη «χαρά του παιχνιδιού». Άλλωστε, για πεμπτουσιώδες επικολυρικό doom metal πρόκειται εδώ, για ποια χαρά κάθομαι εγώ και σου μιλώ, θα μου πεις, και θα έχεις και δίκιο. Το μόνο που έχω να πω κλείνοντας, είναι να κάνω μια ευχή, διπλή: Από τη μια να αποδειχθεί ο τίτλος προφητικός και το άλμπουμ να μη ξεχαστεί στη πορεία των ετών και από την άλλη η άμμος της κλεψύδρας που κρατά η μυστηριώδης κυρία στο υπέροχο, art nouveau εξώφυλλο, να τελειώσει γρηγορότερα τη φορά αυτή. Δεν χρειάζεται να περιμένουμε άλλα οκτώ χρόνια για τον επόμενο δίσκο των WHEEL. Όπως κατάλαβες, αν είσαι doomster, σπεύσε.
8,5 / 10
Δημήτρης Τσέλλος