“Lombardo το ανάγνωσμα”





















    Πολλές φορές έχω ξεκινήσει να γράφω κείμενα σχετικά με συναυλίες, αλλά τα έχω αφήσει στη μέση, σκεπτόμενος πάντα ότι «και να τα πω, υπάρχουν λίγοι με ανοιχτά αυτιά και μάτια που έχουν διάθεση να ακούσουν κάτι παραπάνω από αυτό που μπορούν να φανταστούν με τις όποιες γνώσεις τους». Όλοι οι υπόλοιποι είναι δεδομένο ότι, νομίζοντας ότι τα ξέρουν όλα (τα έμαθαν κι αυτά μέσα από το internet και το youtube, είτε πηγαίνοντας 3 συναυλίες το χρόνο), θα ερμηνεύσουν κάποια πράγματα κατά το δοκούν και θα βγάλουν τις δικές τους ιστορίες.

    Ο Dave Lombardo όμως, με διευκόλυνε πάρα πολύ με τις πρόσφατες δηλώσεις του, στις οποίες παρέθεσε αριθμούς σχετικά με τα έσοδα που έβγαλε προσωπικά από μία περιοδεία των SLAYER και είπε συγκεκριμένα ότι το 2011, έβγαλε 67.000 δολάρια (δηλαδή 48.500 ευρώ, για να μιλάμε και με πραγματικά, ευρωπαϊκά νούμερα). Με μεγάλη μου έκπληξη, διαπίστωσα ότι πολύς κόσμος άρχισε να χλευάζει τον Lombardo, σχετικά με τα χρήματα που έβγαλε και να θεωρεί ότι κλαίει σαν παιδάκι ενώ στην πραγματικότητα βγάζει πάρα πολλά λεφτά. Ναι, έβγαλε πάρα πολλά λεφτά σε σχέση μ’ έναν εργαζόμενο των 600 ευρώ ή έναν συνταξιούχο, αλλά, sorry, μιλάμε για τον Dave Lombardo, που εκτός του τι έχει προσφέρει στη μουσική, παίζει στους SLAYER. Κι αυτό τι σημαίνει, θα μου πείτε; Πολύ απλά, φίλοι μου, ότι τα λεφτά που πήρε είναι ΨΙΧΟΥΛΑ. Δεν θέλω να μπω σε διαδικασία του να βγαίνουν στη φόρα οι αμοιβές των καλλιτεχνών (δεν είναι δική μου δουλειά), αλλά σας νομίζω ότι όλοι μας καταλαβαίνουμε ότι τα χρήματα που έβγαλε από μία ολόκληρη περιοδεία, είναι αρκετά κοντά στα χρήματα με τα οποία αμείβεται το γκρουπ για να δώσει ΜΙΑ και μόνο συναυλία… Βάλτε 20-30.000 συν-πλην (δεν έχω δει με τα μάτια μου συμβόλαιο, οπότε υποθέσεις κάνω), για να μην πιστεύει κανείς ότι οι SLAYER παίζουν live για ένα πεντοχίλιαρο, τα σουβλάκια τους κι έναν τσολιά σουβενίρ…
    Kerry-King-and-Tom-ArayaΤο μέγιστο ερώτημα που εγείρεται σ’ αυτήν την περίπτωση είναι, αφού οι SLAYER παίρνουν ένα πάρα πολύ μικρό ποσοστό από την αμοιβή, που πάει αυτό; Τα χρήματα λοιπόν, πάνε σε δικηγόρους, λογιστές, manager και ατζέντηδες, όπως εύγλωττα περιγράφει ο ίδιος ο Lombardo. Δηλαδή, ο κόσμος πληρώνει για να δει τους SLAYER, ο διοργανωτής πληρώνει τους SLAYER ως «διασκεδαστές» και τα λεφτά τα παίρνουν κάποιοι δικηγόροι που φτιάχνουν κάποια «προκάτ» συμβόλαια και οι λογιστές… Φανταστείτε, η δήλωση του Lombardo να ήταν όχι  ότι «έβγαλα 67.000 δολάρια από την περιοδεία», αλλά ότι «εγώ έβγαλα 67.000 δολάρια από την περιοδεία κι ένας λογιστής στην Αμερική έβγαλε 300.000 δολάρια από την ίδια περιοδεία», πώς θα σας χτύπαγε;

    Είναι απολύτως λογικό, κάποιο συγκρότημα να πληρώνει καλά, ένα πολύ καλό management, ώστε να του κλείνει καλές περιοδείες, να του δίνει όσο το δυνατόν καλύτερα οικονομικά deal κ.ο.κ. Από κάποιο σημείο και μετά όμως, οι καλλιτέχνες γίνονται έρμαια των managers και των ατζέντηδων (των μεγάλων γραφείων πάντα) και γι’ αυτό παρουσιάζονται φαινόμενα να βλέπουμε καλλιτέχνες πολύ προχωρημένης ηλικίας, να δίνουν συναυλίες ανελλιπώς και μετά τα 60 τους κι εμείς να αναρωτιόμαστε «καλά, τόσα λεφτά έχουν βγάλει, γιατί περιοδεύουν ακόμη;». Η απάντηση, είναι απλή. Επειδή δεν έχουν βγάλει, τελικά, τόσα λεφτά όσα φανταζόμαστε…
    MUSIC slayerΌταν ένα συγκρότημα, αλλάζει management και πάει σε μεγαλύτερο, συνήθως δεν το κάνει (μόνο) για να βγάζει περισσότερα χρήματα, αλλά για τη δυνατότητα να πηγαίνει σε περισσότερα και καλύτερα φεστιβάλ το καλοκαίρι (και πιθανώς σε καλύτερες θέσεις, όσο το δυνατόν ψηλότερα), για να κάνει περιοδείες με όσο το δυνατόν μεγαλύτερα ονόματα και να παίζει σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερους χώρους. Παραθέτω μερικά τυχαία νούμερα: Το συγκρότημα Α, έχει manager τον «Φούφουτο» και παίρνει αμοιβή 2.000 ευρώ για κάθε live, από τα οποία τα 1.500 ευρώ μπαίνουν στην τσέπη τους. Αν όμως πάνε στον διεθνούς φήμης γραφείο manager “Metal X”, η αμοιβή που πληρώνουν οι διοργανωτές είναι 7.000 ευρώ, από τα οποία όμως, ζήτημα να μπαίνουν 1.000 ευρώ στις τσέπες των μελών του συγκροτήματος και τα υπόλοιπα 6.000 ευρώ, πάνε στους διάφορους «παρατρεχάμενους»… Θα μου πείτε, γιατί το γκρουπ αυτό, επέλεξε να πάει στο “Metal X”; Ο λόγος είναι απλός. Επειδή με τον προηγούμενο manager, έκανε μία περιοδεία για το δίσκο, παίζοντας σε 20 πόλεις στην Ευρώπη, σε χώρους μέχρι 500 άτομα και τώρα κάνει 2-3 περιοδείες σε αρκετά μεγαλύτερους χώρους.

    Βέβαια, αυτή η αύξηση της αμοιβής, έχει ως αποτέλεσμα πολλές χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα πχ, να μην αντέχει να τους πληρώσει. Δεν σας έχει δημιουργηθεί ποτέ η απορία, γιατί δεν έρχονται κάποια συγκροτήματα στη χώρα μας πια, αν και φαίνεται ότι έχουν μεγάλο όνομα ή κάποτε είχαν παίξει σε κάποιο πολύ επιτυχημένο live; Η απάντηση πιθανώς να είναι ότι άλλαξαν management και τα λεφτά που ζητάνε πλέον (όχι το γκρουπ, αλλά οι manager), να καθιστούν προβληματική την επιτυχία του show, ιδιαίτερα στους καιρούς που ζούμε και με δεδομένο ότι το εισιτήριο πρέπει να έχει χαμηλή τιμή.

    jwatersΕπανερχόμενοι, και για να κλείσουμε με κάτι, σχετικό με την ιστορία του Lombardo, πριν από αρκετά χρόνια, ο Randy Black, κάποτε ντράμερ των ANNIHILATOR, είχε δηλώσει (και σε μένα εκτός των άλλων), ότι είχε φύγει από το συγκρότημα, επειδή ο Jeff Waters, που εκείνη την περίοδο λειτουργούσε και ως manager του σχήματος, τους έδινε ψίχουλα κι έπαιρνε αυτός το συντριπτικά μεγάλο ποσοστό των εσόδων… Βέβαια, ο Waters, μετά απ’ αυτές του τις δηλώσεις, έσπευσε να βάλει pixels στη μούρη του Black στα video clip του “21” και του “King of the kill”,  «τιμωρώντας» τον γι’ αυτές τις δηλώσεις, αλλά θέλω να πω ότι δεν είναι δα και η πρώτη φορά στην ιστορία που γίνονται τέτοιες δηλώσεις, απλά πλέον, μπήκαν στη ζωή μας και οι αριθμοί…

    Αυτά τα ολίγα, για να μπαίνουμε σε μία διαδικασία να καταλαβαίνουμε περισσότερα απ’ όσα συμβαίνουν πίσω από τις κουρτίνες και να μη μένουμε μόνο στην επιφάνεια των όσων λέγονται/γράφονται. Αν θέλετε την άποψή μου, προτιμώ χίλιες φορές, αν διοργάνωνα συναυλίες, να πλήρωνα όλα τα λεφτά στους καλλιτέχνες, παρά να τα παίρνουν τα λαμόγια και οι μεσάζοντες…

    Σάκης Φράγκος

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here