A day to remember… 27/11 [EDGUY]

0
232

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: ”Mandrake” – EDGUY
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2001
ΕΤΑΙΡΙΑ: AFM Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: EDGUY
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, Πλήκτρα, Organ – Tobias Sammet
Lead & Rhythm Κιθάρες, δεύτερα φωνητικά – Jens Ludwig
Rhythm Κιθάρες, δεύτερα φωνητικά – Dirk Sauer
Μπάσο, δεύτερα φωνητικά – Tobias ”Eggi” Exxel
Τύμπανα – Felix Bohnke
Additional musician:
Πιάνο στο ”Wash away the poison” – Frank Tischer

Η συμπάθεια και η αγάπη μου στα πεπραγμένα του Tobias Sammet είναι γνωστή και δεδηλωμένη, είτε αυτό έχει να κάνει με το προσωπικό του project AVANTASIA το οποίο κατέληξε ως κύρια ασχολία του εδώ και κάποια χρόνια, είτε με την μπάντα που παρέα με φίλους από το σχολείο ξεκίνησε την καριέρα του, δηλαδή τους EDGUY. Έχει προσφέρει υπέροχους και σημαντικούς δίσκους και με τα δυο αυτά σχήματα και αυτό μόνο ως καλό μπορεί να εκληφθεί για τον σκληρό ήχο γενικότερα και όχι απαραίτητα μόνο για το ιδίωμα του power πάνω στο οποίο κατά βάση κατατάσσεται. Στο σημερινό επετειακό μας κείμενο θα έχουμε την ευκαιρία να γράψουμε δυο τρεις αράδες για ένα από τα καλύτερα, αλλά και αδίκως κάπως ξεχασμένο, άλμπουμ που έχουν να επιδείξουν στην καριέρα τους οι EDGUY.

Αυτό είναι το πέμπτο τους δισκογραφικό πόνημα με τον τίτλο ”Mandrake” το οποίο και κλείνει σήμερα τα 20 χρόνια κυκλοφορίας. Ο λόγος που είναι κάπως ξεχασμένο, όπως είπαμε, είναι το γεγονός πως λίγους μήνες νωρίτερα την ίδια χρονιά ο Sammet κάνει ένα μεγάλο του όνειρο πραγματικότητα κυκλοφορώντας εκπληκτικό πρώτο μέρος του ”Metal Opera” των AVANTASIA. Αυτό όμως ουδόλως σημαίνει πως το ”Mandrake” χάνει σε αξία, καθώς είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους δίσκους της καριέρας των EDGUY.

Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός πως οι EDGUY έρχονται φορτσάτοι, κάτι απόλυτα λογικό μιας και μας έχουν δώσει ένα εξαιρετικό άλμπουμ όπως ήταν το ”Theater of salvation” αλλά και μια σοβαρή επανηχογράφηση (ευτυχώς μιας και του έδωσε ένα κύρος που δεν είχε στην αρχική του μορφή) του ντεμπούτου τους. Κάτι που σε συνδυασμό με τις πολλές και εξαιρετικές ζωντανές εμφανίσεις τους, έδεσε ακόμα περισσότερο το lineup της μπάντας και τους έδωσε το απαραίτητο feedback ώστε να λογίζονται και δικαίως μέσα στα μεγάλα ονόματα της σκηνής. Με δεδομένο λοιπόν και την κυκλοφορία του πρώτου ”Metal Opera” των AVANTASIA στο ”Mandrake” ο Tobias Sammet όντας κατά βάση ο κύριος συνθέτης και των EDGUY, με μια σχετική βοήθεια από τον κιθαρίστα Jens Ludwig, κατορθώνει σε ένα σημαντικό βαθμό να διαφοροποιήσει επιτυχημένα συνθετικά τα δυο άλμπουμ. Κάτι που δεν κατόρθωσε για πολλούς αργότερα το ίδιο επιτυχημένα, ίσως και λόγω της μεγάλης αλλαγής ηχητικής κατεύθυνσης που ακολούθησαν οι EDGUY με τις πολύ πιο hard rock φόρμες.

Ας αφήσουμε αυτό όμως για άλλη φορά και ας επανέλθουμε στο ”Mandrake” το οποίο και ακολουθεί κατά βάση μια πιο αμιγώς power metal κατεύθυνση, με κάποιες progressive αναφορές σε σημεία, αλλά και μερικές δυναμικές hard rock στιγμές, λιγότερο εμπορικού ύφους από αυτό που θα ακολουθήσουν αργότερα ως βάση. Οι πολυφωνίες είναι φυσικά παρούσες και βασικό στοιχείο της μουσικής του σχήματος κάτι που έτσι και αλλιώς υπήρχε από την αρχή τους και κατά βάση γιγαντώθηκε και κυριάρχησε και στους πιο symphonic δρόμους των AVANTASIA.

Μια από τις καλύτερες συνθέσεις του άλμπουμ δε, όπως και σε άλλους δίσκους που προηγήθηκαν άνετα θα μπορούσε να βρίσκεται σε δίσκο του τότε πρωτοεμφανιζόμενου project του Sammet. Ο λόγος για το εκπληκτικό και παραγκωνισμένο θαρρώ ”The Pharaoh”. Στις top συνθέσεις επίσης είναι το υπέροχο εναρκτήριο ”Tears of a mandrake” με την δυναμική midtempo δομή του και το κολλητικό refrain, τα πιο γκαζωμένα και κλασικό powerάδικα ”Golden Dawn”, ”Fallen angels” και ”Save us now”, αλλά και τα κλασικότροπα heavy ”Jerusalem” και ”Nailed to the wheel”, με το δεύτερο να έχει ένα υπέροχα καρφωμένο JUDAS PRIEST refrain. Πολύ καλές συνθέσεις λογίζονται και τα δυο τραγούδια που επιλέχθηκαν για την προώθηση του δίσκου.

Το ”All the clowns” όντας μια πολύ καλή uptempo power κατά βάση σύνθεση που ήταν και το μοναδικό που γυρίστηκε σε video clip και το πιο hard rockάδικο ”Painting on the wall” με την πολύ AVANTASIA αισθητική που βγήκε ως single. Μοναδική ίσως πιο αδύναμη στιγμή του άλμπουμ θα μπορούσα να πω πως είναι η μπαλάντα ”Wash away the poison” και αυτό όχι γιατί είναι κακή σύνθεση απλά νομίζω πως έχουν βγάλει πολύ καλύτερες μπαλάντες στην καριέρα τους από αυτήν. Στιχουργικά, χωρίς να υπάρχει κάποια λογική concept στο άλμπουμ, στο μεγαλύτερο μέρος αυτού ο Sammet καταπιάνεται με το ζήτημα της πίστης στον εαυτό μας και τα συναισθήματα, πάντα με το γνωστό μεταφορικό τρόπο που μας έχει συνηθίσει ενώ δεν λείπει και το χιουμοριστικό στοιχείο, κάτι που μας παραπέμπει στα HELLOWEEN και GAMMA RAY ερεθίσματά του.

Η απόδοση της μπάντας είναι σε πολύ υψηλά στάνταρ, άλλωστε είπαμε η ομάδα εδώ έχει δέσει πλέον για τα καλά. Ο ηγέτης Tobias Sammet βρίσκεται σε έναν γενικό οίστρο, στέκει με την υπέροχη φωνή του ως το κερασάκι στην καλοστημένη τούρτα των EDGUY, όντας δυναμικότατος και άκρως θεατρικός στις ερμηνείες του, ενώ για μια ακόμη φορά αναλαμβάνει και τον ρόλο του πληκτρά κάνοντας και εκεί πάρα πολύ καλή δουλειά. Το δίδυμο στις κιθάρες και έτεροι συνιδρυτές του σχήματος μαζί με τον Sammet, Jens Ludwig και Dirk Sauer, είναι εξαιρετικοί στο riffing, ενώ βρίσκονται με κλειστά μάτια στις δισολίες τους. Ο Ludwig για μια ακόμη φορά δείχνει πόσο καλός και ευφάνταστος μπορεί να είναι στα solos του χωρίς να είναι απαραίτητα πολύπλοκος. Ενώ ο Sauer ξέρει πολύ καλά πως να δουλεύει πάνω στο rhythm και να πλασάρεται δίπλα στο μπάσο του Tobias ”Eggi” Exxel δίνοντας έξτρα δύναμη και όγκο στο rhythm section. Κάπως έτσι βρίσκει και την ευκαιρία όποτε μπορεί να κάνει και το κομμάτι του, βγαίνοντας μπροστά με πολύ όμορφα γεμίσματα και ο ντράμερ τους Felix Bohnke. Η παραγωγή που φέρει την υπογραφή της μπάντας, να τονίσουμε πως βοηθάει στο να αναδειχθεί το υλικό του άλμπουμ, όντας πολύ καθαρή σε όλα τα όργανα και με μια κάπως πιο γυαλισμένη αισθητική όπου χρειάζεται.

Φτάνοντας στο τέλος του σημερινού κειμένου να πούμε πως τελικά το ”Mandrake”, έστω και αν σήμερα βρίσκεται κάπως παραγκωνισμένο, ήταν ένας πάρα πολύ επιτυχημένος δίσκος από εμπορικής άποψης πηγαίνοντας αρκετά καλά στα charts αλλά και στις πωλήσεις του. Οδήγησε δε στην πρώτη headlining περιοδεία των EDGUY, μέσα από την οποία 2 χρόνια αργότερα προέκυψε και ο πρώτος live δίσκος τους  με το όνομα ”Burning down the opera – live”.

Did you know that:

  • Ως συμμετέχοντες στο άλμπουμ στα δεύτερα φωνητικά θα βρει κανείς τους Ralf Zdiarstek, Rob Rock, Markus Schmitt και Daniel Schmitt. Όλοι τους φυσικά έχουν δουλέψει με τον Sammet και στους AVANTASIA είτε ως πρώτες φωνές όπως οι δυο πρώτοι είτε ως δεύτερες οι άλλοι δυο. Το ίδιο ισχύει και για τον Frank Tischer που παίζει πιάνο στο ”Wash away the poison” κάτι που έχει ξανακάνει βέβαια και σε δίσκους των EDGUY στο παρελθόν.
  • Στην limited edition του δίσκου συμπεριλαμβάνονται ως bonus track τα ”The devil and the savant” και ”Wings of dream 2001”. Το μεν πρώτο είναι μια πολύ ωραία σύνθεση που άνετα θα μπορούσε να βρίσκεται και στην αρχική μορφή του δίσκου, midtempo με πολύ ωραίο refrain πολύ κοντά στα δεδομένα του ”Painting on the wall”. Το δε δεύτερο είναι μια επανηχογράφηση από το υπάρχον lineup ενός από τα πιο καλά τραγούδια του ”Kingdom of madness” και, μεταξύ μας, εδώ ακούγεται ακόμα καλύτερο από το πρωτότυπο.

Παναγιώτης “The unknown force” Γιώτας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here