Πραγματικά με λυπεί το γεγονός ότι αναγκάζομαι από τις περιστάσεις να γράψω ένα άρθρο που μόνο ευχάριστο δεν μου είναι, καθώς αφορά ένα σχήμα, του οποίου ένας δίσκος, το “Crimson idol”, οπωσδήποτε είναι στις κορυφαίες δουλειές που έχω ακούσει στη ζωή μου. Φυσικά ο λόγος είναι για τους W.A.S.P. και για όλο το μπάχαλο που έγινε με τις υποτιθέμενες συναυλίες τους στην Ελλάδα.
Έχω διαβάσει προσεχτικά πολλά πράγματα που έχουν ήδη γραφτεί και ειπωθεί, ως εκ τούτου θα προσπαθήσω να είμαι περιεκτικός για να μην επαναλαμβανόμαστε, αφού και ο Γιώργος Καραγιάννης αλλά και ο Λευτέρης Τσουρέας, με κάλυψαν σ’ έναν πολύ μεγάλο βαθμό. Δεν είναι τυχαίο ότι η πλευρά των W.A.S.P. μέχρι στιγμής, επιδεικνύοντας μία συμπεριφορά αλαζονικότατη, έχει αδιαφορήσει και δεν ενδιαφέρθηκε καν να πει για ποιον λόγο δεν εμφανίστηκε καν να παίξει στη Θεσσαλονίκη και άφησε στα κρύα του λουτρού εκατοντάδες φίλους του γκρουπ που είχαν ταξιδέψει από μακριά για να τους δουν. Ούτε για όσους ξεροστάλιαζαν έξω από το Gagarin, υπομένοντας τις παλινωδίες του Blackie και της παρέας του, για να προσφέρουν αντί για το περιβόητο δίωρο show, μία από τα ίδια, δηλαδή το παραδοσιακό 70λεπτο set, με τα ίδια, απαράλλαχτα τραγούδια, χωρίς video wall, χωρίς τον Elvis και μία διάθεση ξεπέτας. Έχεις διαφωνίες με τον διοργανωτή; Ωραία, φίλε μου. Βγες και πες τη γνώμη σου και άσε τον κόσμο να κρίνει. Αντ’ αυτού, ο Blackie με όλο το crew, αποφάσισαν να κρατούν κλειστά τα κινητά τους και να μην ενημερώσουν κανένα σχετικά με το αν θα γίνει η συναυλία της Θεσσαλονίκης, χάνοντας όποιο δίκιο μπορούσε να τους δώσει ακόμα και ο πιο φανατικός οπαδός τους.
Το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η διοργανώτρια εταιρία, αποκαλύπτει ένα μέρος απ’ όσα έγιναν. Αυτό που με εξοργίζει περισσότερο, ξέρετε ποιο είναι; Ότι μετά τη λαίλαπα της κρίσης στον τόπο μας, έχουμε γίνει πλήρως αναξιόπιστοι σε όλους τους τομείς, ώστε τα περισσότερα συγκροτήματα για να έρθουν να παίξουν, σχεδόν απαιτούν όλα τα χρήματα πριν από τις συναυλίες τους, κάτι που έκαναν και οι W.A.S.P. και καλά έκαναν προκειμένου να διαφυλάξουν τα συμφέροντά τους, ακόμα και σε μία χώρα που έρχονται κάθε χρόνο, προσφέροντας στην συντριπτική τους πλειοψηφία το ίδιο ακριβώς show, χωρίς καμία έκπληξη. Το πρόβλημα ξεκινά από τη στιγμή που ο ίδιος που μας θεωρεί αναξιόπιστους, απαιτεί να πουλήσει το merchandise του χωρίς να αποδώσει τους αναλογούντες φόρους προς το ελληνικό κράτος. Δεν ξέρω αν το να είσαι born again Christian, σημαίνει εκτός του να μην παίζεις το “Fuck like a beast”, να μην αποδίδεις το φόρο που σου αναλογεί… Η συμπεριφορά του Blackie Lawless απέναντι στους Έλληνες οπαδούς του, είναι με λίγα λόγια συμπεριφορά δυνάστη προς τους σκλάβους του. Αυτό νομίζει ότι είμαστε…
Για να έρθουμε και στο προκείμενο και να μην επαναλαμβάνω τα πράγματα που έχει γράψει ο Τσουρέας και ο Καραγιάννης… Προφανώς και υπάρχει η θεώρηση των πραγμάτων από την οπτική γωνία του διοργανωτή και η οπτική γωνία του σχήματος (που δεν την έχουμε ακούσει ακόμα). Ποιον να πιστέψω όμως εγώ; Εκτός του γεγονότος ότι τα πράγματα έγιναν τόσο απροκάλυπτα, ώστε υπήρχαν πάμπολλοι μάρτυρες, έξω από την Didi Music, που επιβεβαιώνουν με σαφήνεια και ακρίβεια όλα αυτά που αναφέρθηκαν στο Δελτίο Τύπου, θα ήθελα να σταθώ στον πρότερο ΑΝΕΝΤΙΜΟ βίο του Blackie Lawless και συγκεκριμένα σε δύο γεγονότα που συνέβησαν πριν μερικούς μήνες και πριν δυόμιση χρόνια, για να καταλάβετε για ποιον λόγο συντάσσομαι ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΑ με τον διοργανωτή της συναυλίας στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν θα αναφερθώ καν στο γεγονός ότι στο Rockwave του 2004, όταν είχαν έρθει για πρώτη φορά στη χώρα μας, αρνούνταν να κατέβει από το λεωφορείο αν δεν έφευγαν οι οπαδοί που είχαν μαζευτεί για αυτόγραφα, λες και δεν είναι μέσα στις συμβατικές υποχρεώσεις του καλλιτέχνη να χαιρετά αν μη τι άλλο τους οπαδούς που τον στηρίζουν. Πάμε στο Chania Rock Festival, που είχε γίνει στις 6 Αυγούστου του 2010, με τους W.A.S.P. headliners. Παραθέτω αυτούσιο το post που υπήρχε στο παλιό site του φεστιβάλ, όπως μου το παρέθεσε ο διοργανωτής του, Νίκος Αθηναίος.
“Hello CRF maniacs!
A few months before CRF 2011 next August, we are in the uncomfortable position to bring to your attention a series of unfortunate events linked with last year’s fest. Awkwardly all of these events refer to one person…
His name is Throsten Velbinger and at the time of CRF 2010 he acted as tour manager & sound engineer of W.A.S.P.
This gentleman single-handedly increased the cost of the production significantly by asking for extra services that were never mentioned in any contract we ever signed with the band’s agency and by making ridiculous mistakes in the band’s travel schedule. In fact, coming to Crete 2 days before the show he threatened us directly that he would not let the band perform unless we met his new demands simply because the agent that signed the contracts with us had been laid off. Just like that! During his whole stay he was irritating and arrogant.
It came as no surprise that he intervened at the fest’s schedule by not allowing us to play a video dedicated to Ronnie James Dio.
Unfortunately we hadn’t seen the last of mr Velby – as he is better known in the music business…
After the show he departed from Crete without paying for the extra days of stay of the travel party as agreed. In the following days we contacted him and complained about that and he committed to solve the problem. 9 months later the invoices are still pending…
Last but not least, let’s not forget his tragic sound engineering deeds that threatened to deafen everyone that came to the show.
Chania Rock Festival and colleagues will never again work with bands that associate with mr Throsten Velbinger as he is the most unprofessional lad we ever dealt with. Even if our Club is a fan based organisation we still operate in a more professional and efficient manner than he does
Our Festival is running all these years powered by the love of the fans and we will never succumb to any kind of blackmail or provocation. We feel it is our responsibility to bring our experience to everyone’s attention, not as promoters but as fans of the music and the bands.
ROCK ON SOUTH culture club”
Μπορεί ο συγκεκριμένος manager να έχει πλέον απολυθεί, αλλά –πάντα με τις ευλογίες του Blackie– μιλάμε για μία κατάσταση όπου ζήτησαν τελευταία στιγμή περισσότερα λεφτά από τα προσυμφωνηθέντα, απειλώντας ότι δεν θα παίξουν (κάτι που απ’ ότι φάνηκε δεν είχαν κανένα πρόβλημα να ξανακάνουν στη χώρα μας), έμεινε όλο το touring party παραπάνω μέρες σε ξενοδοχείο κι έφυγαν αφήνοντας τον διοργανωτή να τους πληρώσει τις τζάμπα διακοπές τους στην Κρήτη κι ένα σωρό άλλα πράγματα, που έχοντας στα χέρια μου όλη την αλληλογραφία, είναι μακροσκελέστατα να αναφέρουμε.
Λίγους μήνες πριν, στο ROCK HARD Festival που διοργανώνει το Γερμανικό ROCK HARD στο Gelsenkirchen εδώ και 10 χρόνια, οι W.A.S.P. εμφανίστηκαν ως headliners. Θέλετε να σας μεταφράσω χοντρικά τι έγραψε ο αρχισυντάκτης του περιοδικού και μία από τις πιο αξιοσέβαστες προσωπικότητες στο χώρο, ο Goetz Kuhnemund; Ότι στα δέκα χρόνια του φεστιβάλ δεν έχει γνωρίσει πιο αντιπαθητικό, αλαζόνα άνθρωπο που δεν δείχνει κανένα σεβασμό, από τον Blackie, στον οποίο και απένειμε το βραβείο του Joey DeMaio (για όσους ξέρουν τι σημαίνει για τον Goetz αυτό, δεν θα μπορούσε να είναι κάτι πιο προσβλητικό). Πέρα από τη συνολική συμπεριφορά του, την οποία δεν ήθελε να μου σχολιάσει περαιτέρω ο ίδιος ο Goetz, άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι δεν κάθισαν από το συγκρότημα ούτε δύο λεπτά στο προγραμματισμένο meet n’ greet, αφήνοντας άναυδο τον κόσμο, αλλά και όταν επί σκηνής εμφανίστηκαν δύο νικητές ενός διαγωνισμού, ο Blackie αρνήθηκε να τους δώσει τα δώρα, αφήνοντας τον Goetz να το κάνει, με καθόλου «λεπτό» τρόπο και μόλις τελείωσε η απονομή, μόνο που δεν τους έδιωξε κλωτσηδόν, λέγοντάς τους “You can leave now”. Επειδή το youtube, είναι πολύτιμος βοηθός σε τέτοιες περιπτώσεις, δείτε το εν λόγω video και θαυμάστε συμπεριφορά rock star του αισχίστου είδους…
Δεν θέλω καν να μπω σε διαδικασία να μιλήσω γι’ αυτό που κραυγάζει πολύς κόσμος στην Ελλάδα και το εξωτερικό κι έχει να κάνει με τα προηχογραφημένα μέρη των φωνητικών του Blackie. Την εμπειρία μου όταν είδα στα κρυφά ένα μικρό μέρος του soundcheck των W.A.S.P. περιμένοντας να κάνω τηλεοπτική συνέντευξη με τον Blackie, την κρατάω για τον εαυτό μου. Σ’ αυτό όμως το video που ακολουθεί, τι εξήγηση μπορεί να δώσει κάποιος; Απλά κοιτάξτε στο 3:04 που ακούγεται η φωνή του Blackie χωρίς αυτόν και τον κιθαρίστα του που τον ψάχνει απεγνωσμένα…
Υπήρχαν και θα υπάρχουν πολλοί οπαδοί των W.A.S.P. στη χώρα μας. Υπάρχουν πλέον πάρα πολλοί απογοητευμένοι από το συγκρότημα κι έχουν σοβαρό λόγο πλέον. Το οπαδιλίκι μπορεί να υπάρχει, αλλά όταν υπερβαίνει κάποια όρια, δίνει το δικαίωμα στον κάθε Blackie να ενεργεί έτσι, αφού κάθε φορά έκανε sold out συναυλίες. Ποτέ δεν θα μπω στη διαδικασία να κριτικάρω κάποιον για το πού δίνει τα λεφτά του για να δει συναυλίες. Συγκρίνεται όμως το σχεδόν μόνιμο 70-λεπτο ετήσιο show των W.A.S.P. με αντίστοιχες συναυλίες συγκροτημάτων που έρχονται εξίσου τακτικά, όπως οι BLIND GUARDIAN, που παίζουν δίωρες συναυλίες με διαφορετικά set list ή οι ICED EARTH, τιμώντας τον κόσμο που πήγε να τους δει και τους ίδιους τους εαυτούς τους; Σειρά πρέπει να πάρουν κι άλλα σχήματα που ακροβατούν επικίνδυνα στα όρια, όπως οι PARADISE LOST…
Έχοντας διαβάσει όλα αυτά αλλά και τα report και τις ανακοινώσεις, είναι σαφές ότι ούτε οι W.A.S.P. θέλουν να ξαναέρθουν στην Ελλάδα (το έδειξαν άλλωστε) αλλά και δεν πρόκειται κανείς διοργανωτής να τους ξαναφέρει μετά από τέτοια συμπεριφορά. Θέλω να πιστεύω ότι και πολύς κόσμος που εθελοτυφλούσε, θα αρχίσει να ξυπνά από το λήθαργο του οπαδισμού και να αντιμετωπίσει την αλήθεια για αγαπημένα του σχήματα, όσο σκληρή κι αν είναι.
Σάκης Φράγκος