Η απόφαση του τιμημένου αρχισυντάκτη μας να μου δώσει για παρουσίαση το νέο άλμπουμ των ημίθεων, θρυλικών κτλπ, Βρετανών CLOVEN HOOF, με συγκίνησε. Δεν το κρύβω ότι είναι από τα σχήματα του N.W.O.B.H.M. , που με είχαν συγκινήσει με τη μουσική αλλά και τα λάθη τους στο επίπεδο της προσέγγισης της μουσικής βιομηχανίας. Με τραγουδιστή τον Joe Whelan και με τη μορφή κουαρτέτου, συνεχίζουν να κάνουν αυτό που ξέρουν. Κλασικό, heavy metal βασισμένο στην μελωδία, το βάθος, τη δύναμη και το ατόφιο πνεύμα των 80’s, μπολιασμένο με λίγη επιθετικότητα, που έχει απόρροιες στο San Francisco. Από το εναρκτήριο “Call of the dark ones” με τις thrash πινελιές, στο επικό “Brimstone and fire” με την ομοιότητα με Malmsteen να προκαλεί, το συγκρότημα είναι σε μεγάλες φόρμες. Μουσικά θα ακούσετε όλα όσα περιμένετε: δισολίες, αίσθημα από JUDAS PRIEST, HEIR APPARENT, Malmsteen, IRON MAIDEN, και παλιούς SAXON, άλλωστε όλοι παλιοσειρές είναι αλλά και λίγο από SAVAGE GRACE και LIEGE LORD. Αυτή η επική Αμερικάνικη αίσθηση, που αλλοιώνεται από τον έντονο πρίμο ήχο στις κιθάρες και τα γκάζια στο ρυθμικό μέρος, μου θυμίζουν ότι αν τις χρυσές εποχές του metal σχήματα όπως οι CLOVEN HOOF, προσπαθούσαν και δεν εγκατέλειπαν, σήμερα οι SABATON και οι φίλοι τους από τα γειτονικά φιόρδ, θα ψάρευαν μπακαλιάρους και θα έπλεκαν πουλόβερ για τις κρύες νύχτες του Σκανδιναβικού χειμώνα. EVILE, ENFORCER, WHITE WIZZARD, όλους τους αγαπάμε και τους προβάλλουν δεόντως, αλλά πόσοι θα προσπαθήσετε να ακούσετε το αυθεντικό που συνεχίζει, αντί για τους νέους που ξαναζούν το παρελθόν; Ακούστε το τόσο 80’s που περισσότερο, θα βγει ο Γαρδέλης να κάνει headbanging “Valhalla”, και αναρωτηθείτε γιατί οι HAMMERFALL έγιναν όνομα και το συγκεκριμένο σχήμα, δεν τα κατάφερε. Ο ήχος τους είναι γεμάτος με ότι αγαπήσαμε στους DIAMOND HEAD, στους αδικημένους Paul Dianno BATTLEZONE , αλλά με μια δόση μελωδίας από DEMON χωρίς το εύπεπτο των τελευταίων και ένα μικρό τσίμπημα από METALLICA. Αν ακούσετε το “Mutilator”, θα ακούσετε το πως αντιλαμβάνονται το thrash οι Ευρωπαίοι και δη οι Άγγλοι. Μιλάμε για heavy metal, με την πιο παραδοσιακή έννοια του όρου, που αξίζει να γεμίζει αίθουσες και να ηγείται μεταλλικών φεστιβάλ. Εξαιρετική κιθαριστική δουλειά, τραχύ και γεμάτο rhythm section, ένας τραγουδιστής στα βήματα των κλασικών, συνθέσεις αξιομνημόνευτες πχ “Deliverance”, “Anti matter man”και το επικό “Austrian assault”. Οι Ευρωπαίοι JAG PANZER είναι εδώ, να προσπαθούν ακόμη μια φορά να ανέλθουν από το cult status. Θα τους βοηθήσετε; Στο χέρι σας είναι. Εγώ πάω να τηλεφωνήσω στον Μπαξεβανίδη ότι το κοράκι του Όντιν, μου είπε τη συνέχεια για τον τρίτο κύκλο των Βίκινγκς και να τον ρωτήσω, αν έχει το συγκεκριμένο άλμπουμ σε υπογεγραμμένη έκδοση,
7,5 / 10
Στέλιος Μπασμπαγιάννης












