A day to remember… 3/11 [ANGRA]

0
691












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ : “Angels cry” – ANGRA
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : 1993
ΕΤΑΙΡΕΙΑ : LMP, Rock Brigade, CΝR
ΠΑΡΑΓΩΓΟI : Charlie Bauerfeind, Sascha Paeth
ΣΥΝΘΕΣΗ :
Andre Matos – φωνή, πλήκτρα
Rafael Bettencourt – κιθάρες, πλήκτρα
Kiko Loureiro – κιθάρες
Luis Mariutti – μπάσο

Ακούγοντας κάποιες από τις συνθέσεις του “Angels cry” βουρκώνουν τα μάτια μου. Περνάνε από μπροστά μου πολλές στιγμές από τα τελευταία 30 χρόνια που έχουν παρέλθει από την πρώτη του κυκλοφορία και το ντεμπούτο των ANGRA με έχει συντροφεύσει σε κάθε ένα από αυτά τα χρόνια. Είναι και η τόσο συναισθηματική φωνή του Andre Matos, που με ανατριχιάζει, αλλά και τα υπέροχα ορχηστρικά μέρη, όπως και οι άπειρες καινοτομίες που πρωτακούσαμε σε αυτό. Ένα κοκτέιλ λόγων, λοιπόν, δεν μου επιτρέπουν να γράψω αυτό το κείμενο με άλλο τρόπο, αλλά με οπαδικό ενθουσιασμό.

Το 1992 το φρέσκο αυτό συγκρότημα, είχε ηχογραφήσει το πρώτο του demo tape, που κατάφερε να τραβήξει την προσοχή του Limb Schnoor, του πανούργου Γερμανού manager, ο οποίος, μετά τους HELLOWEEN και τους HEAVENS GATE, έψαχνε το νέο μεγάλο ταλέντο στον χώρο του power metal. Μέσα από την δική του Limb Μusic Publishing, επανακυκλοφόρησε το demo τους και μ’ αυτόν τον τρόπο έπεσε και στα δικά μας… αυτιά. Βιάστηκε (δική μου άποψη), να τους υπογράψει με την μικρή Rock Brigade και την Rising Sun Productions και γρήγορα (πριν τους ανακαλύψει κανένας άλλος), τους έβαλε να ηχογραφήσουν τα έξι τραγούδια από το demo, αλλά και επιπλέον συνθέσεις, για να ολοκληρώσουν την πρώτη τους κυκλοφορία. Η βασική χρηματοδότηση, ήρθε από την Ιαπωνική Victor, με την οποία διατηρούσε μια καλή σχέση ο Γερμανός, λόγω του παρελθόντος του.

Ασχέτως πότε πρωτάκουσε κανείς το “Angels cry”, πιστεύω πως γίνεται αμέσως αντιληπτή η ξεχωριστή αίσθηση της μελωδίας, αλλά και η ποικιλία της μουσικής τους. Οι ANGRA όπως και πολλά άλλα συγκροτήματα που πρωτακούσαμε στο χώρο εκείνη την εποχή, κινούταν στο χώρο του power metal, με κάποια στοιχεία κλασικής μουσικής και αρκετά τεχνικά μέρη. Εκεί που έκαναν την διαφορά όμως, είναι πως απειρο-ελάχιστα έχουν επιβιώσει κι ακόμα λιγότερα έκαναν τόσο μεγάλη αίσθηση όσο αυτοί.

Είτε ακούς το εισαγωγικό “Unfinished allegro”, είτε το “Evil warning” και το αγαπημένο ομώνυμο, διαπιστώνεις εύκολα το κλασικό τους υπόβαθρο και τον υποδειγματικό τρόπο, με τον οποίο το αναμιγνύουν με το power metal. Είτε βάζεις το “Carry on”, είτε το “Time” συνειδητοποιείς πώς το μεγαλείο των HELLOWEEN έχει μπολιαστεί με το Λατινο-αμερικάνικο στοιχείο σε αριστουργηματικό βαθμό. Επίσης απολαμβάνοντας τη διασκευή του “Wuthering heights” ή το “Stand away” ανατριχιάζεις με την εύθραυστη, μελωδική, μοναδική και συναισθηματική φωνή του Andre. Μια μοναδική σύζευξη κλασικού, αλλά και μοντέρνου metal, που παράλληλα συνδυάζει folk στοιχεία, συμφωνικά μέρη, δισολίες, αλλά και το πιάνο.

Οι νεαροί Βραζιλιάνοι, που ήταν στουντιακά άπειροι, εκτός από τον Matos που είχε γράψει δυο άλμπουμ με τους VIPER, ταξίδεψαν στην Γερμανία για να ηχογραφήσουν στα στούντιο του ήρωά τους, Kai Hansen στον Αμβούργο. Εκεί, υπό την καθοδήγηση του άρχοντα Charlie Bauerfeind και του Sascha Paeth (στην πρώτη του δουλειά πίσω από την κονσόλα), οριοθέτησαν την πορεία του συγκροτήματος, που ακολουθούν μέχρι σήμερα, με ελάχιστες μόνο παρεκκλίσεις. Η εμπειρία του τραγουδιστή, βοηθά τις συνθέσεις να γίνουν πιο πολύπλοκες και πιο ώριμες, ενώ η συμβολή του δίδυμου των παραγωγών, οδηγεί σε έναν κρυστάλλινο ήχο, που επιτρέπει σε όλες τις πτυχές του μουσικού χαρακτήρα των ANGRA να ξεδιπλωθούν.

Μπορεί στο πέρασμα του χρόνου, να θεωρείται από κάποιους υποδεέστερο άλλων δίσκων του συγκροτήματος, όμως η αίσθηση που είχε προκαλέσει το “Angels cry” στο ανυποψίαστο μεταλλικό κοινό του 1993 είναι αδιανόητη σήμερα. Αν μπορείτε να αναλογιστείτε την κατάσταση που επικρατούσε στο μουσικό χώρο το 1993 και παράλληλα θυμηθείτε πως η μόνη ενημέρωση γινόταν από τον Τύπο (τηλεοπτικά και με έντυπα), θα νοιώσετε το μέγεθος της εντύπωσης που προκάλεσε το “Angels cry”.

Did you know that: 

  • Οι αυξανόμενες απαιτήσεις των παραγωγών, οδήγησαν τον drummer Marcos Antunes στην αποχώρηση από το συγκρότημα. Έτσι για τις ηχογραφήσεις του άλμπουμ, οι ANGRA προσέλαβαν τον Alex Holzwarth των SIEGES EVEN, ο οποίος έγραψε όλα τα κομμάτια, εκτός από την διασκευή του “Wuthering heights”. Βλέπετε, ο Thomas Nack, τότε μέλος των GAMMA RAY, προσφέρθηκε να ηχογραφήσει αυτός το συγκεκριμένο, επειδή το λάτρευε και δεν χρειαζόταν καν να το προβάρει.
  • Η πιο θετική ανταπόκριση στην μουσική συνταγή των Βραζιλιάνων, ήρθε από την Ιαπωνία. Η χώρα της Ασίας που λάτρευε το power metal, ενθουσιάστηκε με τις ιδιαιτερότητες των ANGRA και το αγοραστικό κοινό λάτρεψε το ντεμπούτο τους, ανεβάζοντάς το στο Top 20. Από εκεί, οδηγήθηκαν στο να χρηματοδοτήσουν, σχεδόν στα τυφλά, το “Holy land” που ακολουθήσε.
  • Η εταιρία του Limb Schnoor, προσέγγισε τον παλιόφιλό του Kai Hansen για να αγκαλιάσει το συγκρότημα, όχι μόνο μειώνοντας τις αποδοχές του για να ηχογραφήσουν στο δικό του στούντιο, αλλά και για να συμμετάσχει στο άλμπουμ. Στο “Never understand”, ένα ιδιαίτερο τραγούδι, εκτός από τον ηγέτη των GAMMA RAY και power metal ήρωα των ANGRA, συμμετέχουν με σόλο κιθάρας ο Sascha Paethe (HEAVENS GATE), ο κιθαρίστας (και μετέπειτα μπασίστας) των RAYs, o Dirk Schlachter, μαζί με τους δύο Βραζιλιάνους κιθαρίστες.
  • Στην αρχική φωτογράφιση, φαίνεται ο Antunes ως drummer. Με αυτή τη φωτογραφία κυκλοφόρησε αρχικά το άλμπουμ στην Ιαπωνία και με το όνομά του μάλιστα. Στην πατρίδα τους την Βραζιλία πρωτοβγήκε με διαφορετική φωτογραφία, όπως και στην Ευρώπη, όπου η φωτογραφία είναι με τον Antunes, αλλά στα credits αναφέρεται ο Ricardo Confessori που τον αντικατέστησε. Σε όλες τις εκδόσεις, χρειάζεται ψάξιμο για να βρεις ότι τελικά αυτός που ηχογράφησε ήταν ο Holzwarth.

Γιώργος “Let me rest in peace” Κουκουλάκης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here