ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Metal Rendez Vous” – KROKUS
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1980
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Ariola
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Martin Pearson/Krokus
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Marc Storace
Κιθάρες – Fernando von Arb/Tommy Kiefer
Μπάσο – Chris von Rohr
Drums – Freddy Steady
Keyboards – Jurg Naegeli
Οι AC/DC θα είναι για πάντα ένα από τα κορυφαία συγκροτήματα στην rock μουσική. Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα, ευτυχώς λίγα, όπως οι KROKUS, που οικειοποιήθηκαν τον ήχο των Αυστραλών και έκαναν μια μοναδική καριέρα. Οι Ελβετοί μας παρουσιάζονται δισκογραφικά το 1976 με το album που είχε το όνομα τους. Το 1977 κυκλοφορούν το “To you all” και ένα χρόνο μετά, το “Painkiller/Pay it in metal”. Δυστυχώς και οι 3 δουλειές δεν αποτέλεσαν κάτι το ιδιαίτερο, αφού οι σαφείς επιρροές που υπήρχαν από rock groups της δεκαετίας του ‘70, σε όλο το μουσικό και ηχητικό εύρος τους, δεν τους έδωσε καμία δυνατότητα για το «κάτι παραπάνω». Έτσι θέλησαν να κάνουν κινήσεις τέτοιες που θα τους έδιναν περισσότερη δημοτικότητα. Τα μέλη του group παρακολούθησαν το 1979, μια συναυλία των AC/DC, κάτι που τους άλλαξε την ζωή, αφού αποφάσισαν να πορευτούν ηχητικά με βάση αυτούς. Προσλαμβάνουν και τον άγνωστο μέχρι τότε τραγουδιστή Marc Storace, και αυτό ήταν, η πορεία τους θα άλλαζε για πάντα από το 1980 και μετά.
Την χρονιά εκείνη, βλέπει το φως της δημοσιότητας η τέταρτη δουλειά τους με τίτλο “Metal rendez vous”, μια δισκογραφική προσπάθεια με ευφάνταστο τίτλο, που θα ήταν η πρώτη μιας λαμπρής καριέρας. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί την λογίζουν άτυπα σαν την παρθενική τους κυκλοφορία, αφού όλες οι επόμενες δουλειές τους θα «πατούσαν» ηχητικά πάνω σε αυτή. Στην εν λόγω δουλειά όλα είχαν μάλλον μελετηθεί στο 1000%, αφού όλο το πακέτο είναι εκπληκτικό. Ξεκινώντας με το εξώφυλλο, νομίζω ότι τα δυο τρακαρισμένα αυτοκίνητα με τις «μούρες» τους όρθιες και τους πυκνούς καπνούς να βγαίνουν από μέσα είναι αν όχι το χαρακτηριστικότερο, αλλά σίγουρα ένα απ’ αυτά του group. Κάποιες φορές αναρωτιέμαι αν οι ACCEPT επηρεάστηκαν από το εξώφυλλο, και δημιούργησαν το δικό τους all time classic “Restless and wild” δυο χρόνια αργότερα το 1982, κάτι που μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ.
Στο καθαρά μουσικό μέρος του δίσκου, το group κάνει μια στροφή 180 μοιρών στο ήχο του, «βαραίνοντάς» τον αρκετά, και από κει που ακούγονταν όπως πολλά rock συγκροτήματα των 70s, πήραν κάποια στοιχεία από την δεκαετία, τα μπόλιασαν με τον boogie ήχο των τότε δίσκων των AC/DC και το αποτέλεσμα παραμένει μέχρι και σήμερα, 40 χρόνια μετά, κάτι παραπάνω από μοναδικό, αφού κατάφεραν «μιμούμενοι» ηχητικά κάποιους, να δημιουργήσουν την δική τους ταυτότητα. Αν έχεις ασχοληθεί μαζί τους, καταλαβαίνεις αμέσως ότι ακούς KROKUS και όχι AC/DC. Υπάρχει εμφανέστατος ο χαρακτηριστικός στακάτος mid tempo ήχος των Αυστραλών, αλλά με αρκετά πιο hard rock μέρη σε κάθε τραγούδι, τιμώντας την «κληρονομιά» μέχρι τότε των KISS, ALICE COOPER, NAZARETH, FOGHAT, STATUS QUO κλπ. Κατάφεραν με άκρως επιτυχημένο τρόπο να παντρέψουν δυο μουσικά ιδιώματα και να δημιουργήσουν τραγούδια όπως τα “Fire”, “Bedside radio”, “Heatstrokes”, με τα δυο τελευταία οι αδελφοί Young, να ήθελαν σίγουρα να ήταν δικές τους συνθέσεις. Αντιδρώντας κάπως αντίθετα με τους μουσικούς όρους των ιδιωμάτων που ήθελαν από τότε και μετά να καταπιαστούν, δημιουργούν το “Tokyo nights” ένα από τα ελάχιστα τραγούδια που το άπλετο reggae στοιχείο που υπάρχει στην σύνθεση, δεν ενόχλησε κανέναν «κολλημένο» οπαδό. Χωρίς να έχουν τον μετρονόμο σε υψηλές ταχύτητες, κατάφεραν στο άκουσμα των τραγουδιών τους να σε κάνουν να διασκεδάζεις, να ερωτοτροπείς, να πίνεις μπύρες με φίλους και να έχεις πάντα εύθυμη διάθεση που δεν θα σου «έπεφτε» ποτέ.
Αυτοί είναι οι KROKUS εδώ και 40 χρόνια, ένα τσούρμο, με την καλή έννοια, μουσικών/διασκεδαστών που βάση τραγουδιών σου δημιουργούν μέχρι και σήμερα στιγμές ευμάρειας και μόνο, αφού σε όποια φάση και αν σε «πετύχουν» τα τραγούδια τους θα σε ξεσηκώσουν άμεσα. Είναι κρίμα που πια είναι σιγά σιγά στην δύση της καριέρας τους αφού όταν θα σταματήσουν να δισκογραφούν θα είναι ένα πλήγμα για την αγαπημένη μας μουσική.
Did you know that:
– Το συγκρότημα πήρε το όνομα του από το φυτό Crocus.
– 35 χρόνια μετά την επίσημη κυκλοφορία του δίσκου, η δισκογραφική τους εταιρία τους τίμησε με βραβείο για τα περίπου 3.000.000 αντίτυπα που έχουν πουληθεί. Κατά δήλωση του Storace: «Το album ξύπνησε την Ελβετική σκηνή από τον ελαφρύ της ύπνο».
– Το album είναι η πιο επιτυχημένη δουλειά των εποχών στην Ελβετία και έχει γίνει 4 φορές πλατινένιο.
– 3 τραγούδια από το album ήταν ταυτόχρονα στα Βρετανικά charts, το “Heatstrokes” στην θέση 1, το “Come On” στην θέση 12 και το “Bedside Radio” στην θέση 20, κάτι που έδωσε την ευκαιρία στους KROKUS να κάνουν συναυλίες σε μέρη που τους παρακολουθούσαν εκατοντάδες χιλιάδες οπαδών.
Θοδωρής Μηνιάτης