A day to remember… 1/4 [SAMAEL]

0
173

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Worship Him”
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1991
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Osmose Productions
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Claude Lander
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Vorphalack – κιθάρα, μπάσο, φωνητικά
Xytraguptor – ντραμς, πλήκτρα

Πρωταπριλιά του 1991 αποφάσισαν οι SAMAEL να κυκλοφορήσουν το ντεμπούτο τους “Worship Him” και παρόλο που η μέρα κρύβει ψεματάκια, εδώ τώρα θα πούμε μερικές αλήθειες και θα δούμε γιατί αυτή η κυκλοφορία θεωρείται σημαντική για τον χώρο του black metal.

Οι SAMAEL δημιουργήθηκαν περί τα τέλη της δεκαετίας του ’80 στην Σιόν της Ελβετίας από 2 αδέρφια, τους Michael και Alexandre Locher, γνωστοί κυρίως με τα ψευδώνυμα Vorphalack και Xytraguptor αντίστοιχα. Στην πορεία το συγκρότημα πλαισιώθηκε και με άλλα μέλη, σε αυτόν τον δίσκο όμως έπαιξαν όλα τα όργανα μόνο τα αδέρφια. Φωνές κιθάρες και μπάσο ο Vorph, drums και keyboards ο Xy.

Ο δίσκος ηχογραφήθηκε στα Taurus studios ένα χρόνο νωρίτερα και ήταν η πρώτη επίσημη κυκλοφορία της νεοσύστατης τότε γαλλικής εταιρίας Osmose productions. Οι SAMAEL με τα demo τους είχαν κερδίσει την συμπάθεια και τον σεβασμό όλης της λοιπής black metal σκηνής, με τον ίδιο τον Euronymous να λατρεύει τον δίσκο και να μετανιώνει πικρά που δεν τον κυκλοφόρησε ο ίδιος μέσω της δικής του εταιρίας, της Deathlike Silence. O Fenriz επίσης χαρακτήρισε το “Worship Him” ως κλασικό black metal άλμπουμ.

Οι SAMAEL συνεργάστηκαν με τον παραγωγό Claude Lander ο οποίος για πρώτη φορά στη ζωή του άκουγε άνθρωπο να ουρλιάζει έτσι στο στούντιο. Ο Vorph έλεγε ότι το “Worship Him” ήταν το αποτέλεσμα ενός ανθρώπου που δεν είχε ιδέα του τι έπρεπε να κάνει αλλά έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε με τις γνώσεις που είχε και των ίδιων, που είχαν ξεκάθαρη ιδέα για το τι ήθελαν να πετύχουν.

Οι SAMAEL και το “Worship Him” λοιπόν παρόλο που θεωρείται κλασικό black metal album, δείχνουν ότι δεν έχουν ακολουθήσει το μονοπάτι που προτιμούσαν οι πολλοί, αυτό των MAYHEM / BURZUM / DARKTHRONE, αλλά βγάζουν ένα αποτέλεσμα με στοιχεία που παραπέμπουν σε BATHORY, CELTIC FROST, VENOM, HELLHAMMER με ολίγον τι από SLAYER και POSSESSED. Ο Vorphalack έλεγε ότι δεν ήθελαν να εντυπωσιάσουν τους άλλους με την τεχνική τους αλλά προτιμούσαν να δημιουργήσουν μια ατμόσφαιρα κι ένα συναίσθημα όπου θα βάλουν τον κόσμο να σκεφτεί μια διαφορετική πραγματικότητα του κόσμου. Σημαντικό ρόλο επίσης έπαιξαν και οι στίχοι του δίσκου, οι οποίοι παρόλο που είναι γεμάτοι σατανάδες (ΠΡΟΦΑΝΏΣ) και κακία, ωστόσο στο σύνολο τους έρχονται κάπως πιο σκοτεινοί και occult από ότι έγραφαν οι περισσότεροι Νορβηγοί για παράδειγμα.

Και μουσικά όμως ο δίσκος δείχνει ότι η ταυτότητα των SAMAEL ξέφευγε κάπως από τα τετριμμένα και στεγανά του κλασικού black metal, ρίχνοντας τις ταχύτητες στο μεγαλύτερο μέρος του δίσκου. Χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν σημεία που μυρίζουν κανονικό doom και CANDLEMASS.

Ένας καλός και εύστοχος επίσης παραλληλισμός θα ήταν και η σύγκριση των SAMAEL με τους ROTTING CHRIST καθώς παρουσιάζουν αρκετά κοινά στοιχεία.

Με το ντεμπούτο τους οι SAMAEL βγαίνουν για προώθηση σε tour με τους NAPALM DEATH, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα ένα καινούριο συμβόλαιο με την μεγάλη Century Media και την άμεση ηχογράφηση του 2ου δίσκου τους, το “Blood Rituals” στα γνωστά T&T studios στην Γερμανία με τον γίγαντα Waldemar Sorychta στην καρέκλα του παραγωγού. Σίγουρα ο ημίθεος Waldemar ήταν σαφώς πιο εξοικειωμένος στα ουρλιαχτά και στο metal από τον προκάτοχό του.

Αυτό ήταν το πρώτο που άκουσα από αυτούς, το θυμάμαι καθαρά, που ήμουν και φυσικά ποιος μου το έμαθε (Βαγγέλη ευχαριστώ) και παρόλο που δεν μπορώ να αποφασίσω ποια περίοδο των SAMAEL προτιμώ, αυτήν ή την εξέλιξή τους με τις πιο πειραματικές και ατμοσφαιρικές δουλειές (εποχή “Passage” και μετά δηλαδή), εδώ είναι το αγαπημένο μου τραγούδι, ένα από τα πιο επικίνδυνα, σκοτεινά και με περίοπτη θέση σε οποιαδήποτε ενδεχόμενη Βίβλο του black metal, το “Into the pentagram”.

Υ.Γ.: Το άρθρο γράφτηκε μεταξύ 3-5 πμ και η ακρόαση του δίσκου έγινε πολύ πιο ενδιαφέρουσα!

Μίμης Καναβιτσάδος

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here