A day to remember… 10/3 [KING’S X]

0
203












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “King’s X” – KING’S X
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – 1992
ΕΤΑΙΡΙΑ – Atlantic
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ – Sam Taylor
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ
Μπάσο / Φωνητικά – Doug Pinnick
Κιθάρες / Φωνητικά – Ty Tabor
Τύμπανα / Φωνητικά – Jerry Gaskill

Με νέα δισκογραφική στέγη από τη Megaforce του Jon Zazula στο roster της πολυεθνικής Atlantic Records και μετά την ολοκλήρωση της περιοδείας ως support στους AC/DC στις Η.Π.Α. και Ευρώπη, οι KING’S X βρίσκονται σε μία περίεργη καμπή της καριέρας τους. Οι σχέσεις μεταξύ του συγκροτήματος και του επί χρόνια manager, παραγωγού και μέντορά τους Sam Taylor δεν ήταν και οι καλύτερες μιας και θεωρούσαν πως δεν έχαιραν της προνομιακής μεταχείρισης και ιδιαίτερης προσοχής που άξιζαν από τον ίδιο και την εταιρεία του Wilde Silas MusicWorks στην οποία ανήκαν επίσης οι GALACTIC COWBOYS και οι ATOMIC OPERA, με αποτέλεσμα οι δρόμοι τους να χωρίσουν αμέσως μετά την κυκλοφορία του επόμενου άλμπουμ τους και να συνεργαστούν με τον για πολλά χρόνια manager των RUSH, Ray Danniels και αργότερα των VAN HALEN και EXTREME. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το νέο υλικό να έχει έναν πιο ενδοσκοπικό χαρακτήρα και λιγάκι πιο σκοτεινό και για πρώτη φορά δεν χρησιμοποίησαν υλικό που προϋπήρχε και έκατσαν και δούλεψαν αποκλειστικά πάνω σε νέες ιδέες που τους εξέφραζαν 100% εκείνη τη χρονική περίοδο γι’ αυτό και τα ίδια τα μέλη δήλωναν πως πρόκειται για το πιο άμεσο άλμπουμ τους. Έχοντας έναν προσωρινό τίτλο για το άλμπουμ, η βασική ιδέα άλλαξε δραστικά όταν συναντήθηκαν με τον σχεδιαστή Randy Rogers και τους έδειξε το σχέδιο που είχε ετοιμάσει και θεώρησαν πως ο τίτλος που είχαν σκεφτεί δεν ταίριαζε τόσο και επειδή τους άρεσε πολύ το εξώφυλλο αποφάσισαν να μην τον χρησιμοποιήσουν και τελικά το τέταρτο κατά σειρά άλμπουμ τους κυκλοφόρησε απλά ως “King’s X”.

Αν και πρόκειται για έναν πολύ καλό δίσκο, δυστυχώς δεν κατάφερε να έχει την αντίστοιχη επιτυχία του προκατόχου του “Faith Hope Love” παρά το γεγονός πως η δημοτικότητά τους μεταξύ της μουσικής κοινότητας και του Τύπου αυξανόταν συνεχώς και δεν ήταν λίγες οι φορές που διάβαζες σε συνεντεύξεις συγκροτημάτων όπως οι PEARL JAM, SOUNDGARDEN, PANTERA, FAITH NO MORE, ANTHRAX και του Mick Mars (MOTLEY CRUE) να δηλώνουν τον θαυμασμό τους για το φοβερό αυτό τρίο. Τα βασικά χαρακτηριστικά στοιχεία του ήχου τους παρέμεναν, όπως οι φωνητικές αρμονίες μεταξύ των τριών τους, βαθιά επηρεασμένοι από τους THE BEATLES, o όγκος στο μπάσο του Doug Pinnick, το επιστημονικό παίξιμο του Ty Tabor, το ευφάνταστο drumming του Jerry Gaskill, η προοδευτικότητα και το χωνευτήρι επιρροών από BLACK SABBATH μέχρι funk/psychedelic soul και gospel. Οι KING’S X ήταν και παραμένουν ένα ασυμβίβαστο συγκρότημα που δεν μπορούσες να τους κατηγοριοποιήσεις και αυτό είχε δυστυχώς το τίμημά του. Το single “Black flag” και το “Lost in Germany”, δύο από τα πιο γνωστά τραγούδια του άλμπουμ αναφέρονται στην κακή εμπειρία σχετικά με την υποδοχή που τους επιφύλαξαν οι οπαδοί των AC/DC στην πρόσφατη κοινή τους περιοδεία και ιδιαίτερα όταν βρέθηκαν στη Γερμανία. Στην αρχή των εμφανίσεων τους ο κόσμος τους πέταγε ότι έβρισκε διαθέσιμο και τους γιούχαρε και όπως έχουν δηλώσει ήταν από τις πιο δύσκολες στιγμές που έχουν βιώσει στην καριέρα τους, στα όρια της σωματικής και φυσικής κακοποίησης, αν και μέχρι το τέλος της εμφάνισής τους κατάφερναν να κερδίσουν το χειροκρότημα και του πιο δύσκολου κοινού. Το γεγονός πως έπρεπε αυτό να το αντιμετωπίζουν κάθε μέρα τους είχε πραγματικά εξουθενώσει και αυτά τα συναισθήματα συσσωρεύονται στα εν λόγω τραγούδια. Το “King’s X” είναι το άλμπουμ που λειτούργησε ως μετάβαση και τους ώθησε στο επόμενο βήμα και να εξελιχθούν σε αυτό που ακούσαμε δύο χρόνια μετά στο “Dogman” το οποίο γνώρισε μεγαλύτερη επιτυχία.

Did you know that:

  • Η αυθεντική ζωγραφιά που κοσμεί το εξώφυλλο του “King’s X” βρίσκεται κορνιζαρισμένη στην κατοχή του Doug Pinnick ενώ Ty Tabor έχει τον πίνακα με το αντίστοιχο artwork του “Gretchen goes to Nebraska”, ο Jerry Gaskil του “Faith hope love” και ο Sam Taylor του “Out of the silent planet”.
  • Όταν οι KING’S X υπέγραψαν με την Atlantic, o Doug Pinnick ζήτησε να χρησιμοποιήσουν το παλιό λογότυπο της εταιρείας και συγκεκριμένα αυτό που υπήρχε στα άλμπουμ του Ray Charles πίσω στα 60’s.
  • Tο τραγούδι “Chariot song”, ο Doug Pinnick το έγραψε βαθιά επηρεασμένος από το “Magnum opus” των KANSAS το οποίο ο ίδιος θεωρεί πως είναι ένα από τα καλύτερα prog rock τραγούδια που έχουν γραφτεί ποτέ.
  • Για το “Silent wind” που κλείνει το δίσκο, ο Ty Tabor έχει δηλώσει πως αν του δινόταν η ευκαιρία, δεν θα το έβαζε καν και θα το πέταγε εντελώς. Ενώ ήταν ικανοποιημένος από την demo εκτέλεση του τραγουδιού κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων θεωρεί πως το ηχογράφησαν εντελώς λάθος και παίρνει εντελώς πάνω του την ευθύνη γιατί δεν θυμόταν σωστά τις αρχικές αρμονίες.
  • Το video για το τραγούδι “Black flag” το γύρισαν δύο φορές επειδή η αρχική version τους είχε φανεί εντελώς γελοία και χρειάστηκε να χαλάσουν το budget για το επόμενο video μόνο και μόνο για να γυρίσουν μία εναλλακτική μορφή η οποία ήταν πιο κοντά σε αυτό που είχαν οραματιστεί.
  • Ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, οι KING’S X πέταξαν μέχρι το Los Angeles για να εμφανιστούν στην εκπομπή “The Dennis Miller Show”. Εκείνη την περίοδο το Los Angeles έβραζε από τις ταραχές λόγω του βάναυσου ξυλοδαρμού του 25χρονου Rodney King από τέσσερις αστυνομικούς και το συγκρότημα είχε δηλώσει σοκαρισμένο από τα επεισόδια και τις βίαιες εξοργίσεις που ακολούθησαν, πολλά από τα οποία διαδραματιζόντουσαν πολύ κοντά στο στούντιο που γυριζόταν η εκπομπή. Στο εν λόγω show οι KING’S X έπαιξαν single του άλμπουμ “Black flag” και το “It’s love” από το “Faith hope love” με τον Doug Pinnick να εμφανίζεται με ένα t-shirt που απεικόνιζε τον Martin Luther King θέλοντας να κάνει τη δική δήλωση με αυτή του την κίνηση.

Κώστας Αλατάς

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here