A day to remember… 18/2 [DESTRUCTION]

0
248

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Day of reckoning” – DESTRUCTION

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2011

ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Nuclear Blast

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Marcel “Schmier” Schirmer/Mike Sifringer

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:

Μπάσο, φωνητικά – Marcel “Schmier” Schirmer

Κιθάρες – Mike Sifringer

Drums – Wawrzyniec “Vaaver” Dramowicz

Γυαλίστε τους μπαλτάδες, ακονίστε τις γκιλοτίνες. Σήμερα πέφτει ξύλο και πετσόκομμα. Τον βλέπετε τον χασάπη που χαμογελάει έτσι; Λαμπρά, πολύ χαίρομαι. Όπως καταλάβατε, σήμερα γυρίζουμε το χρόνο στα 2011, όπου οι μακελάρηδες DESTRUCTION μετά από μια μικρή θητεία στην AFM records, γυρίζουν στην Nuclear Blast, πλήρως ανανεωμένοι με τον Vaaver πίσω από τα τύμπανα, γνωστό στους progsters από τους Πολωνούς INDUKTI. Τα προγνωστικά, 3 χρόνια μετά το “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n.”, δείχνουν καλά για τον υπ’ αριθμόν 11 δίσκο των Γερμανών, που στις 18 του Φεβρουαρίου (στην Ευρώπη, στην Αμερική στις 8 Μαρτίου) κυκλοφόρησε υπό το τίτλο “Day of reckoning”.

“Πως θα είναι;”, αναρωτιέται ο οπαδός. Πάρε μια φάπα από τον Schmier στο “The price”, και άλλη μια κι άλλη μια, μέχρι να ανάψεις καπνογόνο από τη πώρωση! Τα πάντα στη θέση τους, με τον Vaaver να ανανεώνει με το παίξιμο του τους DESTRUCTION που είχαν δείξει (για κάποιους) μια μικρή συνθετική κάμψη. Από την άλλη ο τιτάνας Mike Sifringer συνεχίζει να ξερνάει riff-άρες μετά από 30-35 χρόνια στο κουρμπέτι. Μουσικός κατηγορίας “βγάζει riff από κάθε τσέπη”, απίστευτος κιθαρίστας και τρομερά υποτιμημένος συνθέτης. Το “Hate is my fuel” δείχνει πως παρά τα γκάζια, ξέρουν να γκρουβάρουν στο ρεφρέν, στα δε “Armaggeddonizer” και ομώνυμο, βιδώνουμε πόδια στο πάτωμα και σπάμε σπονδυλική στήλη από το κοπάνημα. Από την άλλη, το “Devil’s advocate” (SOLD YOUR SOUL TO THE DEVIL ΛΕΜΕ!), το “Sheep of the regime”, το “Church of disgust” είναι ταχύτατοι ύμνοι βγαλμένοι από τα όνειρα κάθε οπαδού των DESTRUCTION, ειδικά το πρώτο, είναι ο ορισμός του “βουτιά από εξώστη” riff. Βουτάω, και αν επιζήσω, θα τους πάω πριονοκορδέλα μέχρι τη Γερμανία!

Να σταθούμε μια στιγμή ωστόσο, στα κομμάτια “Sorcerer of black magic”,  “The demon is God” και “Misfit”. Αυτά δείχνουν άλλες πτυχές των χασάπηδων. Το πρώτο με το βρώμικο riff στο ρεφρέν να δίνει μια άλλη διάσταση σε ένα κατά βάση βίαιο κομμάτι, το δεύτερο με ένα μοντέρνο γκρουβάτο ρεφρέν, δείχνοντας μια μπάντα που ζει στο σήμερα. Και τέλος, το τρίτο, ισορροπώντας μεταξύ ξύλου και mid-tempo ισοπέδωσης δείχνει τη συνθετική τους κλάση, και ότι απλά “ο παλιός είναι αλλιώς”. Ο νέος (που λέει ο λόγος) αποδεικνύει την αξία του και με το παραπάνω, λυσσομανώντας στα τύμπανα, κάνοντας μια παροιμιώδη επίδειξη τεχνικής συνάμα. Το στακάτο “Destroyer or creator” ειδικά του αφήνει όσο χώρο θέλει να λάμψει με τα γεμίσματα του. Σημείωση, πως σε ετούτο το άλμπουμ, συμμετέχουν με ορισμένα solos οι V.O. Pulver (POLTERGEIST), Ol Drake (EVILE), Jacob Hansen (INVOCATOR) και Olof Mörck (DRAGONLAND), προσθέτοντας το δικό τους λιθαράκι σε αυτό το εξαιρετικό άλμπουμ.

Το άνοιγμα της προηγούμενης δεκαετίας δε θα μπορούσε να είναι ιδανικότερο για τους DESTRUCTION, οι οποίοι θα έκαναν ένα περήφανο 4/4, παραδίδοντας μαθήματα υπέροχης ξεροκεφαλιάς, και απόλυτα λατρεμένης και καλοδεχούμενης βίας. Η αρχή όμως, έγινε σαν σήμερα, πριν 10 χρόνια, με το “Day of reckoning” όχι μόνο να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τους Γερμανούς, αλλά να βάζει και πολλούς οπαδούς στη στρατιά φανατικών των DESTRUCTION. Ο γράφων εις εξ αυτών.


Did you know that?

-Η παράδοση της διασκευής στο φινάλε ενός δίσκου DESTRUCTION κρατάει από το “All hell breaks loose”. Πιο αναλυτικά: “Whiplash” (METALLICA) στο “All hell breaks loose” (Ιαπωνική έκδοση), “Fuck the USA” (THE EXPLOITED) στο “The antichrist” (Ιαπωνική έκδοση), “Killers” (IRON MAIDEN) στο “Metal discharge” (Ιαπωνική έκδοση), “(We are) the road crew” (MOTORHEAD) στο “Inventor of evil” (digibook έκδοση), “Shellshock” (TANK) στο “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n.” (Ιαπωνική έκδοση), “Stand up and shout” (DIO) στο “Day of reckoning”, “Princess of the night” (SAXON) στο “Spiritual genocide” (digibook έκδοση), “Black metal” (VENOM) στο “Under attack” (με καλεσμένο τον Alex Camargo των KRISIUN), “Holiday in cambodia” (DEAD KENNEDYS) στο “Thrash anthems II” και τέλος, το “Hellbound” (TYGERS OF PAN TANG) στο “Born to perish”.

-Αποτελεί τη τελευταία σε μια σειρά πέντε συνολικά κυκλοφοριών που θα αναλάβει ο Jacob Hansen (INVOCATOR) τη μίξη και το mastering. Οι άλλες 4 ήταν η συλλογή επανηχογραφήσεων “Thrash anthems”, το προηγούμενο full-length “D.e.v.o.l.u.t.i.o.n.” και οι live κυκλοφορίες “The curse of the antichrist – live in agony”, “A savage symphony – the history of annihilation”. Γενικά βέβαια, ο κατάλογος του κυρίου Hansen με κυκλοφορίες που ανέλαβε οτιδήποτε από παραγωγή έως μίξη/mastering, είναι κατ’ ελάχιστον εντυπωσιακός με μπάντες όπως οι ABORTED, ANCIENT, ARTILLERY, BLOTTED SCIENCE, COMMUNIC, DELAIN, KAMELOT μεταξύ πολλών άλλων να εμπιστεύονται το υλικό τους σε εκείνον.

-Κυκλοφόρησε επίσης, σε ένα boxset που περιείχε ένα δερμάτινο περικάρπιο με το λογότυπο της μπάντας. Έκδοση, που ήταν διαθέσιμη μόνο μέσω του mailorder της Nuclear Blast, σε 500 αντίτυπα παγκοσμίως.

Γιάννης Σαββίδης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here