A day to remember… 21/5 [FIREWIND]

0
236
a a a target=" target="_blank"> a a target=" target="_blank"> a

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ : “Few against many” – FIREWIND
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ : 2012
ΕΤΑΙΡΕΙΑ : Century Media
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ : Gus G.
ΣΥΝΘΕΣΗ :
Apollo Papathanasio – φωνή
Petros Christodoulidis – μπάσο 
Gus G. – κιθάρες
Bob Katsionis – πλήκτρα
Johan Nunez – τύμπανα

Ανήμερα της ονομαστικής εορτής του Κώστα, κυκλοφόρησε το “Few against many” πριν 10 ολόκληρα χρόνια. Είναι το έβδομο ολοκληρωμένο άλμπουμ των FIREWIND. Είναι το τέταρτο με τον ίδιο τραγουδιστή, το πρώτο με τον νέο τους drummer και το τελευταίο σε μια σειρά από δίσκους, που έκλεισαν ένα μεγάλο κύκλο για το συγκρότημα.

Ας γυρίσουμε όμως το χρόνο λίγο πιο πίσω. Το “Days of defiance” είχε πλασαριστεί αμέσως μετά την κυκλοφορία του “Scream”, του πιο πρόσφατου –τότε- δίσκου του OZZY και της πρώτης δουλειάς του με τον Gus G. ως κιθαρίστα της μπάντας του. Όπως αναμενόταν, αυτό είχε βοηθήσει το όνομα των FIREWIND και αύξησε το ενδιαφέρον για το ποιόν του συγκροτήματος. Από την άλλη όμως, δημιούργησε κάποιες δυσκολίες στην ομαλή συνέχεια της λειτουργίας τους, αφού ο κιθαρίστας και ηγέτης τους, δεν μπορούσε παρά να αφοσιωθεί στις υποχρεώσεις του με τον Osbourne. Φυσικό κι επόμενο. Έτσι, ένα από τα καλύτερά τους άλμπουμ, εν μέρη προωθήθηκε υποτονικά με συναυλίες (και ακυρώσεις).

Η διαδικασία παραγωγής του “Few against many”, έγινε με τα ίδια εμπόδια και το συγκρότημα να ηχογραφεί σε διαφορετικά στούντιο (Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Halmstad), ενώ η παραγωγή  του έγινε από τον ίδιο τον Gus, στις ΗΠΑ, όταν του επέτρεπε το πρόγραμμά του. Έτσι, ενώ υπάρχουν κάποιες εξαιρετικές συνθέσεις και πάρα πολλές καλές ιδέες, το άλμπουμ, δεν είναι τόσο συμπαγές, κάτι που το νιώσαμε στο πέρασμα του χρόνου.

Θα ξεκινήσω με το “Another dimension”, διότι είναι το πιο γρήγορο κομμάτι τους, με ένα τεχνικό κιθαριστικό ριφ στην αρχή κι απίστευτα σολαρίσματα τόσο με κιθάρα όσο και με τα πλήκτρα του Bob. Αν κάποιος θέλει να συνειδητοποιήσει γιατί γινόταν τόσος ντόρος για τον Gus, πρέπει να του βάλετε να ακούσει αυτό εδώ. Καταιγίδα σκέτη. Γενικά το “Few against many” ήταν πιο σκληρό σε σχέση με τα προηγούμενα τρία. Είχε λιγότερα μελωδικά, πιασάρικα τραγούδια και μεγαλύτερη έμφαση στις κιθάρες.

Το “Wall of sound” που άνοιγε το δίσκο, είναι το opener που περιμένεις και δεν σε αφήνει ασυγκίνητο. Καλογραμμένο, με ριφάρα και το power metal των FIREWIND, πιστό στο ύφος τους, αλλά και κλασικό. Ίσως το πιο κλασικό τους κομμάτι εδώ. Από κοντά το “Losing my mind”, που ανοίγει σαν κομμάτι MAIDEN, αλλά μεταμορφώνεται (αρχικά mid-tempo, μετά γκαζώνει) και σπέρνει. Τι ψαγμένα σόλο! Τι παρανοϊκά σόλο!!!  Αλλαγές που επιτρέπουν και τον νεοφερμένο Nunez, να δείξει τις αρετές του. Μάλιστα ο νεαρός Βέλγος, ήταν ο drummer στα προηγούμενα δύο άλμπουμ των NIGHTRAGE κι από εκεί έγινε το κονέ.

Στα πιο πρωτοποριακά στοιχεία του δίσκου, η μελαγχολική μπαλάντα “Edge of a dream”. Ένα τραγούδι, μια ζωγραφιά, που επεκτείνει το βάθος του άλμπουμ, αν και πιστεύω πως αποσυντονίζει κάπως τον ακροατή. Σαν τραγούδι, είναι μαγικό και η ατμόσφαιρα, με την προσθήκη τσέλων, είναι ανατριχιαστική. Αυτά τα τραγούδια δεν γράφονται κάθε μέρα.

Μπορώ να συνεχίσω να αναλύω το “Destiny” ή το “The undying fire”, αλλά δεν έχει νόημα διότι όλα έχουν την δική τους ομορφιά. Το “No heroes, no sinners” είναι το ιδανικό κλείσιμο, με την χαρακτηριστικό του ρεφραίν,  με τον Apollo να χαίρεται την μελωδία και η ζεστή του φωνή να αποτελεί το κατάλληλο φινάλε.

Did you know that:

  • Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του “Few against many”, έπαιξαν τις τελευταίες συναυλίες τους, σε Ιωάννινα και Αθήνα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά τα “Losing my mind” και “Wall of sound”.
  • Η χρονιά του 2012, ολοκληρώθηκε, όπως ξεκίνησε. Δηλαδή με συναυλίες στην Ελλάδα. Οι τελευταίες τους εμφανίσεις έγιναν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, παίζοντας δύο βράδια σε κάθε πόλη, ηχογραφώντας τα και μετέπειτα κυκλοφόρησαν ως το πρώτο live album τους. Το “Apotheosis” ήταν το επιστέγασμα των τεράστιων προσπαθειών τους να εδραιωθούν ως συγκρότημα και ως οντότητα.
  • Οι APOCALYPTICA δέχτηκαν αμέσως την πρόταση του Gus G. να ηχογραφήσουν τα έγχορδα μέρη για το “Edge of a dream”, ένα τραγούδι τόσο ιδιαίτερο, που κέρδισε τον αγώνα για να κυκλοφορήσει ως δεύτερο single.

Γιώργος “Kay” Κουκουλάκης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here