A day to remember… 25/3 [AFTER FOREVER]

0
388
After Forever

After Forever

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Ιnvisible circles” – AFTER FOREVER
ETOΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2004
ETΑΙΡΙΑ: Transmission Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Hans Pieters/ AFTER FOREVER
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Floor Jansen
Κιθάρες – Sander Gommans
Κιθάρες – Bas Maas
Μπάσο – Luuk van Gerven
Τύμπανα – Andre Borgman
Πλήκτρα – Lando van Gils
Guests:
Cees Kieboom – Πιάνο, πλήκτρα
Jeanne Biessen – βιολί
Herman van Haaren – βιολί
Yvonne van de Pol – Βιόλα
Carla Schrijner – Βιολοντσέλο
Sartje van Camp – Βιολοντσέλο
Hans Cassa – χορωδιακά μπάσα φωνητικά
Caspar de Jonge – χορωδιακά φωνητικά
Martine de Jager – χορωδιακά φωνητικά
Ellen Bakker – χορωδιακά soprano φωνητικά

Οι Oλλανδοί ΑFTER FOREVER υπήρξαν ένα από τα καλύτερα συμφωνικά metal σχήματα της δεκαετίας του 2000. Και λέω υπήρξαν γιατί η πορεία τους κράτησε για πέντε studio albums πριν διαλυθούν για να τραβήξει ο καθένας την δική του πορεία, με πιο αξιοσημείωτη φυσικά αυτή της τραγουδίστριας Floor Jansen, που τα τελευταία χρόνια διαπρέπει πίσω από το μικρόφωνο των NIGHTWISH.

Aς πάρουμε τα πράγματα από την αρχή μέχρι τον τρίτο τους δίσκο, που ασχολούμαστε εδώ και κλείνει σήμερα τα είκοσι του χρόνια. Τα δείγματα για μια σπουδαία καριέρα υπήρχαν από το εξαιρετικό τους ντεμπούτο “Prison of desire” του 2000 αλλά την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησαν το “Decipher” που ήταν απλά ΑΣΥΛΛΗΠΤΟ!

Διέθεταν μία μεγάλη γκάμα επιρροών που ξεκινούσε από το συμφωνικό metal των THERION, NIGHTWISH, WITHIN TEMPTATION κι έφθανε μέχρι την κλασσική μουσική, τα soundtracks, το death metal και την οpera, με τα soprano φωνητικά της εικοσάχρονης τότε τραγουδίστριας Floor Jansen να σε ξεσηκώνουν. Οι μεγαλειώδεις συμφωνίες που παρουσιάζονταν στο “Decipher” ξεπερνούν κάθε κριτική, ο συνδυασμός τους με το metal υπόβαθρο της μπάντας απλά μας έδειξαν ότι το σχήμα είχε καταφέρει να παρουσιάσει ένα μονάκριβο διαμάντι στο είδος τους, τέτοιο που πολλοί ονειρεύονται αλλά ελάχιστοι κατορθώνουν να πλησιάσουν έστω και στο ελάχιστο.

Όλα πήγαιναν περίφημα και το όνομα τους συνέχιζε να ανεβαίνει σε μια εποχή που το συμφωνικό female fronted metal ήταν στα ντουζένια του. Και εκεί συμβαίνει κάτι που θα ταράξει τα νερά στην πορεία του σχήματος. Ο κιθαρίστας και βασικός συνθέτης Mark Jansen θα αποχωρήσει από το σχήμα λόγω καλλιτεχνικών διαφορών με τους υπόλοιπους και λίγο αργότερα θα σχηματίσει το δικό του σχήμα τους ΕPICA. Όλοι πλέον γνωρίζουμε που κατόρθωσε αυτή η μπάντα να φτάσει με το σπαθί της και την εξαιρετική πορεία που έχουν διαγράψει μέχρι σήμερα.

Πίσω στους ΑFTER FOREVER, η αποχώρηση αυτή φυσικά και τους στοίχισε αλλά δεν το έβαλαν κάτω και θα προσλάβουν στην θέση του τον κιθαρίστα Βas Maas που ήταν μαζί τους σαν roadie πιο πριν και ο έτερος συνθέτης και κιθαρίστας Sander Gommans θα επωμιστεί μεγαλύτερο συνθετικό βάρος για τον δίσκο αυτόν. Αφού προηγήθηκε το EP “Exordium” στα τέλη του 2003 η πάντα θα μπει σε τρία studios και θα περάσει σχεδόν ένα χρόνο γράφοντας τον τρίτο και κρίσιμο για την καριέρα τους δίσκο.

Το concept του δίσκου έχει να κάνει με την οικογενειακή βία και την παιδική κακοποίηση μάλιστα η ιστορία ακολουθεί την ζωή ενός τέτοιου παιδιού και της οικογένειας του μέχρι την ενήλικη του ζωή. Το όλο θέμα εμπνεύστηκε o κιθαρίσταs Sander Gommans από την δουλειά του σαν καθηγητής τέχνης, ο ίδιος ερχόμενος κάθε μέρα σε επαφή με παιδιά με οικογενειακά και κοινωνικά προβλήματα, αποφάσισε να μαζέψει όλες αυτές τις ιστορίες και να τις κάνει ευρέως γνωστές μέσω των τραγουδιών του.

Για πρώτο και μοναδικό single του δίσκου θα κυκλοφορήσουν το πιο μελωδικό “Digital Deceit” αλλά ο δίσκος διαθέτει πολλά και εξαιρετικά κομμάτια σαν τα “Beautiful emptiness”, “Through square eyes’, “Two sides”, “Sins of Idealism”, “Between love and fire” και “Victim of choices”. ¨Όλα αυτά τα συμφωνικά στοιχεία που είχαμε αγαπήσει από την μπάντα είναι και πάλι εδώ, η Floor παραδίδει και πάλι μοναδικές ερμηνείες και γενικότερα εδώ έχουμε έναν καλοδουλεμένο δίσκο με όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την μπάντα συν κάποια πιο prog σημεία σε κάποια κομμάτια που εδώ μας προσφέρονται απλόχερα και δεν σε αφήνoυν ούτε λεπτό να νοιώσεις ότι τρίζει το οικοδόμημα της μπάντας με την φυγή του Jansen. Ούτε κατά διάνοια δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί κάτι τέτοιο, ακούγοντας αυτόν τον δίσκο που μπορεί να μην φτάνει την τελειότητα του προκατόχου του, αλλά παραμένει στα πολύ υψηλά επίπεδα που μας είχαν συνηθίσει.

Ο δίσκος πούλησε πολύ καλά στην Κεντρική Ευρώπη και σε χώρες όπως η Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο κυρίως. Η περιοδεία θα αρχίσει από το Mexico λίγο πρίν την κυκλοφορία του δίσκου και μετέπειτα θα περιοδεύσουν στην Ολλανδία, Γαλλία και Γερμανία. Δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του δίσκου ο πληκτράς Lando Van Gills θα αποχωρήσει για να αντικατασταθεί από τον Joost Van Der Broek των Ολλανδών SUN CAGED. Eπίσης το καλοκαίρι η μπάντα θα εμφανιστεί στα Graspop, Pinkpop και Wacken festivals. Mάλιστα η εμφάνισή τους στο διάσημο festival της πατρίδας τους Pinkpop θα μεταδοθεί και από την κρατική τηλεόραση της Ολλανδίας.

 Did you know that?

– Αρκετούς μήνες πριν την κυκλοφορία του δίσκου θα κυκλοφορήσουν το EP “Exordium” για να καλύψει το κενό της απουσίας τους. Σε αυτό υπάρχουν τρία νέα κομμάτια, μια διασκευή στο “The evil the men do” των ΙRΟΝ ΜΑΙDEN και επίσης διασκευή στο “One day I’ll fly away” του Randy Crowford. Eπίσης βρίσκουμε και ένα DVD με live της μπάντας, video clips κτλ.

– Η Floor Jansen την προηγούμενη χρονιά (2002) είχε καταφέρει να αποσπάσει extra δημοσιότητα τόσο για την ίδια όσο και για το συγκρότημα, συμμετέχοντας στο project STAR ONE του Arjen Lucassen και τον δίσκο του “Space metal”.

– Το 2016 ο δίσκος επανακυκλοφόρησε με διάφορα bonus tracks και μαζί με το EP “Exordium” και διάφορα επιπλέον πραγματάκια.

– Στην περιοδεία για τον δίσκο, για κάποιες συναυλίες πίσω από τα τύμπανα θα καθίσει ο Ed Warby (GOREFEST,AYREON, STAR ONE) αντικαθιστώντας τον μόνιμο drummer τους Andre Borgman λόγω ασθένειας.

Γιάννης Παπαευθυμίου

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here