A day to remember… 28/5 [MASTODON]

0
223












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “Remission” – MASTODON
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ –
2002
ΕΤΑΙΡΙΑ –
Relapse
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ –
Matt Bayles
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ
Μπάσο / Φωνητικά – Troy Sanders

Κιθάρες / Φωνητικά – Brent Hinds
Κιθάρα – Bill Kelliher
Τύμπανα– Brann Dailor

Οι MASTODON κατάφεραν να κάνουν αίσθηση με το πρώτο τους ολοκληρωμένο άλμπουμ και να ξεχωρίσουν από τα υπόλοιπα συγκροτήματα της γενιάς τους, αποκτώντας το δικό του κοινό το οποίο έμελλε να μεγαλώσει αρκετά τα επόμενα χρόνια. Σε προσωπικό επίπεδο ακόμη δεν μπορώ να ξεπεράσω το σοκ όταν το πρωτοάκουσα και ειδικά άμα σκεφτείτε ότι το αγόρασα με τη λογική επειδή απλά έπαιζαν δύο πρώην μέλη των TODAY IS THE DAY. Οι τέσσερις τύποι από την Atlanta της Georgia με το ντεμπούτο τους μας προσέφεραν metal τέτοιας υψηλής ποιότητας και κλάσης που δυσκολευόσουν να το συνειδητοποιήσεις. Από τις λίγες περιπτώσεις που μία νέα μπάντα σου έδινε την αίσθηση ότι θα γίνει μεγάλη και το “Remission” είχε όλα τα φόντα για να το χαρακτηρίσεις κλασικό όπως κι έγινε. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή…

Οι KNUCKLE του μπασίστα Troy Sanders παίζουν το 1993 στο Birmingham της Alabama κι εκεί γνωρίζεται με τον Brent Hinds και πάνω στη συζήτηση του λέει πως αν θέλει να τζαμάρει με έναν καλό κιθαρίστα να μη διστάσει να τον πάρει τηλέφωνο με αποτέλεσμα μία εβδομάδα μετά ο Hinds να χτυπάει την πόρτα του σπιτιού του Sanders στην Atlanta και για τα επόμενα πέντε χρόνια να παίζουν μαζί στους FOUR HOUR FOGGER με τον Hinds να μένει στο Dodge van του. Στο ενδιάμεσο ο Brent Hinds παίζει επίσης με τους surf/psychobilly FIEND WITHOUT A FACE και ο Troy Sanders με τους grinders SOCIAL INFESTATION. Την ίδια περίοδο στο Rochester της Νέας Υόρκης, ο κιθαρίστας Bill Kelliher γίνεται μέλος των LETHARGY μαζί με τους Brann Dailor, Erik Burke (BRUTAL TRUTH, KALIBAS, SULACO) και Adam Routier και κυκλοφορούν το ντεμπούτο τους, “It’s hard to write with a little hand” το 1996. Διαλύονται το 1999 παίζοντας το τελευταίο τους live ανήμερα Χριστουγέννων με τη συλλογή “Discography ’93-’99” να κυκλοφορεί στο οποίο περιέχεται το μοναδικό άλμπουμ τους με την προσθήκη των τριών demo τους και άλλων ακυκλοφόρητων μέχρι τότε τραγουδιών.

Μετά από παρότρυνση του Dave Witte (BURNT BY THE SUN, MUNICIPAL WASTE) τον οποίον γνώριζαν από την εποχή των HUMAN REMAINS, οι Bill Kelliher και Brann Dailor μετακομίζουν στο Clinton, στη Μασαχουσέτη και αποτελούν το νέο rhythm-section των TODAY IS THE DAY του Steve Austin και μαζί ηχογραφούν το πέμπτο τους άλμπουμ, “In the eyes of God” μέσω της Relapse. Στην κοινή τους ευρωπαϊκή περιοδεία το φθινόπωρο του 1999 μαζί με τους NEUROSIS και VOIVOD ο Brann Dailor γνωρίζεται με τον Scott Kelly των NEUROSIS, ξεκινώντας μία στενή φιλία η οποία διατηρείται μέχρι και σήμερα με αρκετές μεταξύ τους συνεργασίες. Αμέσως μετά το τέλος της περιοδείας, οι Brann Dailor και Bill Kelliher αποχωρούν από τους TODAY IS THE DAY και μετακομίζουν αυτή τη φορά για την Atlanta της Georgia. Εκεί έμενε η κοπέλα και μετέπειτα σύζυγος του Kelliher, η οποία είχε πάει αρχικά για σπουδές το 1997.

Χωρίς να έχουν περάσει ούτε δύο εβδομάδες συναντούν τον Ιανουάριο το 2000 σε ένα υπόγειο σε μια συναυλία των HIGH ON FIRE, τους Brent Hinds και Troy Sanders και μετά από συζήτηση ανακαλύπτουν ότι μοιράζονται το ίδιο πάθος για μπάντες όπως οι MELVINS, NEUROSIS, THIN LIZZY κτλ. Έχοντας βρει το όνομα MASTODON, ηχογραφούν ένα demo εννέα τραγουδιών με τα φωνητικά να αναλαμβάνει ένας παλιός τους φίλος από το Rochester, ο Eric Saner. Λίγους μήνες μετά ο Saner επιστρέφει στο Rochester γιατί δεν τους άρεσε ο τρόπος ζωής  στην Atlanta με τα φωνητικά να αναλαμβάνουν αναγκαστικά τα υπόλοιπα μέλη γιατί έπρεπε να βγουν σε μια D.I.Y. περιοδεία που είχαν «κλείσει» μετά από αρκετό κόπο. Στη συνέχεια εμφανίζονται ως support σε μπάντες όπως QUEENS OF THE STONE AGE, MORBID ANGEL, CANNIBAL CORPSE και το 2001 εκμεταλλευόμενοι τη γνωριμία των Dailor/Hinds με τη Relapse λόγω του περάσματός τους από τους TODAY IS THE DAY, οι MASTODON υπογράφουν σε αυτήν και βγαίνουν σε περιοδεία με τους EYEHATEGOD, KEELHAUL και BURNT BY THE SUN κι αργότερα με τους THE FUCKING CHAMPS.

Το 2001 κυκλοφορεί το πρώτο τους EP με τίτλο “Lifesblood” με τα πέντε τραγούδια να προέρχονται από το 9-track demo που είχαν κυκλοφορήσει την προηγούμενη χρονιά, με επαναηχογραφημένα αυτή τη φορά τα φωνητικά από τους Brent Hinds και Troy Sanders ενώ και τα εννιά τραγούδια περιλήφθηκαν σε remastered μορφή στην επανακυκλοφορία του 2006 με τίτλο “Call of the Mastodon”.

Τον Οκτώβριο του 2001 οι MASTODON μπαίνουν στο Zero Return Studios με παραγωγό τον Matt Bayles (ISIS, BOTCH, PEARL JAM) και το “Remission” βρίσκεται στα ράφια των δισκοπωλείων στις 28 Μαΐου του 2002. Ο heavy ογκόλιθος των MELVINS και NEUROSIS, οι επιρροές από hard rock / metal μπάντες σαν τους METALLICA, IRON MAIDEN και THIN LIZZY,  η prog διάθεση και το southern στοιχείο, όλα τους συντέλεσαν σε ένα υβρίδιο που δεν είχαμε βιώσει στο παρελθόν και αισθανθήκαμε σαν να πέρασε από πάνω μας ο Τυραννόσαυρος Ρεξ που ακούγεται στην εισαγωγή του “Crusher destroyer”. Αισθάνεσαι την έμπνευση να ξεχειλίζει ενώ αντιλαμβάνεσαι και τον πολυδιάστατο χαρακτήρα τους ο οποίος κυριαρχεί και στα έντεκα τραγούδια του άλμπουμ. Το “March of the fire ants” με το επιβλητικό του riff και τις εκπληκτικές του δισολίες αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα τραγούδια τους και καθ’ όλη τη διάρκεια του άλμπουμ δεν ξέρεις τι να πρωτοθαυμάσεις.

Εκπληκτικά τραγούδια όπως τα “Where strides the behemoth”, “Workhorse”, “Mother puncher”, όλα τους περιπετειώδη προκαλώντας αντάρα, με τις στιβαρές ογκώδεις κιθάρες και το ασταμάτητο τεχνικό drumming να ακούγονται σαν οχλοβοή σε πεδίο μάχης με σύμμαχό τους έναν ζεστό rock ήχο από τον Matt Bayles. Τα φωνητικά του Troy Sanders είναι πνιχτά και δεν πατάνε τόσο σε βασικές μελωδικές γραμμές ή στο ρεφρέν/chorus μοτίβο αλλά ακούγονται σαν κάποιος να δίνει προστάγματα μιας και η μουσική από μόνη της σε οδηγεί και σου προκαλεί συναισθήματα που δεν χρειάζονται περαιτέρω λόγια με τρανταχτά παραδείγματα το “Ol’e nessie” και το κλείσιμο με το instrumental “Elephant Man”. Ακούγονται επικοί και ανεπηρέαστοι από τα σύγχρονα μουσικά ρεύματα χωρίς όμως να είναι retro με το βασικότερο πως ακούγονται metal μέχρι τα μπούνια. Οι κιθαριστικές τους μελωδίες, οι εμβόλιμες ακουστικές στιγμές και τα γυρίσματα του Brann Dailor είναι κάποια από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν με την πρώτη στο “Remission” και σε συνδυασμό ότι κυκλοφόρησε από μία εταιρεία όπως η Relapse που είχε με τη σειρά της δώσει νέα πνοή στον ακραίο ήχο με μπάντες όπως οι THE DILLINGER ESCAPE PLAN, NASUM, NILE κ.α. λειτούργησε υπέρ και των δύο πλευρών με κερδισμένο το ανήσυχο ακροατήριο που αναζητούσε μανιωδώς κάτι καινούριο και καινοτόμο και στο πρόσωπο των MASTODON βρήκε αυτό που ζητούσε. Η φωτιά είχε ήδη αναζωπυρωθεί.

Did you know that:

  • To εξώφυλλο του “Remission” σχεδιάστηκε από τον καλλιτέχνη Paul Romano και το εμπνεύστηκε από ένα όνειρο που είδε ο Brann Dailor. Το όνειρο αφορούσε τη νεκρή αδερφή του που πέθανε σε ηλικία 14 ετών, απεικονίζοντας ένα φλεγόμενο άλογο κι ένα επικείμενο πυρηνικό ολοκαύτωμα. Ο drummer μοιράστηκε το όραμά του με τον Paul Romano μετά από μια συναυλία στο Pontiac Grille στη Philadelphia. Ο Romano συγκινήθηκε τόσο πολύ που αποφάσισε να μετουσιώσει το όνειρο του στο εξώφυλλο του ντεμπούτου άλμπουμ τους. Το θέμα του άλμπουμ είναι αυτό της φωτιάς, με το εξώφυλλο να δείχνει μια εικόνα ενός τρομαγμένου αλόγου καθώς φλόγες ξεπηδούν από τα πλευρά του. Το άλογο είναι σχεδόν σκιερό και απεικονίζεται σε σκοτεινές αποχρώσεις σε μαύρο φόντο. Η συγκρατημένη επιλογή των χρωμάτων μπορεί να είναι μια έκφραση της νοοτροπίας του Dailor ενώ έγραφε την Remission, καθώς έχει δηλώσει «Η αδερφή μου αυτοκτόνησε όταν ήμουν 15. Κουβαλούσα αρκετό πόνο μέσα μου. Όταν μετακόμισα στην Atlanta κι άρχισα να παίζω με τους MASTODON, υπήρξε μια μεγάλη προσωπική θεραπεία. Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που το άλμπουμ έχει τον τίτλο “Remission”. Άφεση σημαίνει συγχώρεση και θεραπεία. Οι MASTODON με βοήθησαν να το κάνω αυτό. Κατάφερα να συγχωρήσω πολλά πράγματα που συνέβησαν στη ζωή μου»
  • Το “Remission” είναι το πρώτο άλμπουμ που είχε ως βασικό θέμα ένα από τα πέντε στοιχεία της φύσης, αυτό της φωτιάς και συνεχίστηκε με το νερό (“Leviathan”), τη γη (“Blood Mountain”) και τον αιθέρα (“Crack the Skye”).
  • Ο ήχος στην αρχή του “Crusher Destroyer” είναι ο βρυχηθμός του Τυραννόσαυρου Ρεξ από την ταινία “Jurassic Park”. Ο τίτλος του είναι δανεισμένος από το όνομα ενός φιλικού τους συγκροτήματος από την Altanta. Επίσης o τίτλος του “Elephant man” προέρχεται από την ομότιτλη ταινία του David Lynch του 1980.
  • To “March of the fire ants” είναι το μοναδικό single του δίσκου που γυρίστηκε σε video.
  • Για την προώθηση του “Remission” το υπόλοιπο της χρονιάς όπως και το 2003 βρίσκει τους MASTODON συνεχώς στον δρόμο περιοδεύοντας στις Η.Π.Α. με μπάντες όπως HIGH ON FIRE, HATEBREED, CLUTCH και THE DILLINGER ESCAPE PLAN καθώς και με τους CEPHALIC CARNAGE, UPHILL BATTLE και DYSRHYTHMIA στα πλαίσια της “North American Contamination Tour 2003”, επισκέφθηκαν την Ιαπωνία με τους HIGH ON FIRE και DARKANE ενώ στην Ευρώπη μας ήρθαν για πρώτη φορά επίσης με τους HIGH ON FIRE και αργότερα με τους THE HAUNTED και HATESPHERE.
  • Το άλμπουμ επανακυκλοφόρησε το 2003 σε digipack μορφή με bonus DVD από την εμφάνισή τους στο Masquerade στην Atlanta την 01/12/2002 και τη διασκευή τους στο “Emerald” (THIN LIZZY) ως bonus track στο audio CD καθώς και με νέα μίξη και mastering το 2014.

Κώστας Αλατάς

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here