A day to remember… 29/6 [AGENT STEEL]

0
370
Agent


















Agent

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Skeptics Apocalypse” – AGENT STEEL
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1985
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Combat Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Jay Jones, Dean Davis, Tom Coyne
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
John Cyriis – Φωνητικά, κιθάρα
Juan García – Κιθάρες
Kurt Colfelt – Κιθάρες
George Robb – Μπάσο
Chuck Profus – Τύμπανα

Έτος 1982: Στις Η.Π.Α ο «τυφώνας Heavy Metal» σαρώνει ήδη τα πάντα στο πέρασμά του, ειδικά μετά τις τελευταίες αμερικανικές περιοδείες των JUDAS PRIEST και IRON MAIDEN. Η οργισμένη νεολαία των Η.Π.Α, αυτή που θέλει να διαφοροποιηθεί από την pop κουλτούρα της disco, ενθουσιάζεται από το βρετανικό ατσάλι (μη ξεχνάμε πως στα 70s δεν υπήρχε ούτε μια heavy metal μπάντα στη χώρα του θείου Σαμ, πλην των θρυλικών RIOT), μαγεύεται θα έλεγε κανείς από αυτήν την «φρέσκια», επαναστατική μουσική και είτε ως ακροατής είτε ως εκκολαπτόμενος μουσικός, την ακολουθεί πιστά, φτιάχνοντας το «αντίπαλο στρατόπεδο».

Κάπου στο Los Angeles, ένας τέτοιος έφηβος, ένας μυστηριώδης Βραζιλιάνος, γεννηθείς στο Σάο Πάολο, κυκλοφορεί ανάμεσα στον ανυποψίαστο κόσμο ως João Campos και ως Jean Pierre Camps. Πρώην σπουδαστής κιθάρας στο G.I.T., ξεκινά την ενασχόλησή του με τη μουσική στους BLIND FANTASY μαζί με τον drummer Dan McConomy, τον οποίο θα συναντούσαμε ξανά αργότερα, υπό άλλες συνθήκες. Κάπου εδώ, πάρε χαρτί και μολύβι και κράτα σημειώσεις. Οι BLIND FANTASY δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής και δίνουν τη θέση τους στους SANCTUARY (καμία σχέση με τους συνονόματους του Warrel Dane), όπου ο João Campos γίνεται John Camps και κάνει μουσική παρέα με τους Chuck Profus (τύμπανα) και Mike Zaputil (μπάσο, μεταξύ άλλων και στους MALICE και ARMORED SAINT).

Τέλη του ιδίου έτους, αρχές του επομένου: Ο John Camps δε νιώθει και πολύ άνετα σε αυτό το σχήμα και φτιάχνει τους MEDUSA, ένα βραχύβιο (εννοείται) σχήμα, που θα αποτελέσει όμως σκαλοπάτι για να τον δούμε, ως κιθαρίστα πάντα, στους SCEPTRE των αδερφών Tony και Phil Sardo, όπου θα ηχογραφήσει το πρώτο, ομότιτλο cult demo. Το demo τους ανοίγει την πόρτα για τη μυθική σειρά συλλογών “Metal Massacre” και συγκεκριμένα το τέταρτο μέρος. Το μέλλον φαίνεται αισιόδοξο, αλλά ο John «την κοπανάει» κι από εκεί και πηγαίνει στους ABATTOIR του Juan García, οι οποίοι έχουν επίσης ένα demo και φαίνεται πως έχει έρθει η ώρα τους. Αλλάζει όνομα σε John Syriis, γίνεται τραγουδιστής και ηχογραφεί μαζί τους το demo “Screams from the grave”, για να ξαναπάρει έτσι μέρος στο τέταρτο μέρος της Metal Massacre, με δεύτερη μπάντα.

Εννοείται πως ούτε εκεί θα μείνει. Ούτε μισό χρόνο μετά, τέλη του 1983 με αρχές του 1984, ο Syriis γίνεται Cyriis, πιάνει πόστο τραγουδιστή στους VERMIN, ηχογραφεί άλλο ένα demo και εκεί που έχουμε ήδη ζαλιστεί από το «πέρα-δώθε» και λέμε από μέσα μας «βάλε κ@λο χάμω ρε φίλε επιτέλους», έρχονται τον Ιούνιο του 1984 οι Dave Mustaine και David Ellefson, οι οποίοι έχοντας οσμιστεί το «λαβράκι», του προτείνουν θέση τραγουδιστή για τους νεοσύστατους τότε MEGADETH. Ο João Campos ή Jean Pierre Camps που έγινε John Camps, που έγινε John Syriis, που έγινε John Cyriis, «που έφεγγε και κένταγε η κόρη το μαντήλι, ντίλι ντίλι ντίλι» δέχεται, τα χέρια δίνονται, αλλά μόνο για οκτώ μήνες.

Πρώτο μισό του 1984: Παράξενα οχήματα πετούν στον αέρα, αψηφώντας τα μέχρι τώρα τεχνολογικά δεδομένα. Περίεργες φιγούρες εμφανίζονται και εξαφανίζονται, αφήνοντας το «χνάρι» τους εκεί όπου θεάθηκαν. Ακατανόητα ευρήματα, ενισχύουν την άποψη πως «εκεί έξω», από αρχής ανθρωπίνου πολιτισμού, δεν είμαστε μόνοι. Η NASA τηρεί «σιγή ιχθύος», οι αρχές καθησυχάζουν, αλλά ο κόσμος ανησυχεί. Τι συμβαίνει πραγματικά; Ο Cyriis δε «χάφτει την παραμύθα», παθιάζεται, «καταβροχθίζει» κάθε πιθανή, λογική, απίθανη και παράλογη «πληροφορία» και γράφει, γράφει, γράφει… Ο Mustaine όμως δε θέλει να ακολουθήσουν οι MEGADETH αποκλειστικά sci-fi θεματολογία, οπότε, του δίνει «τα παπούτσια στο χέρι»… Επειδή όμως ξέρουμε τι εστί Cyriis, λογικά τα πήρε μόνος του και έφυγε.

Για το πως θα ακούγονταν οι METALLICA με frontman τον John Bush των ARMORED SAINT, δεν ήταν δύσκολο να το φανταστούμε και το ακούσαμε στο καταπληκτικό party στο San Francisco, το 2011. Υπάρχει και το αντίστοιχο video, όπου ο Bush τα παίρνει όλα παραμάζωμα, στο “The four horsemen”. Στην αντίστοιχη περίπτωση του Cyriis, μπορούμε μόνο εικασίες να κάνουμε… Τι λες, θα ταίριαζε;

Και φτάνουμε (ουφ) στο καλοκαίρι του 1984… Στις 23 Ιουλίου, ο Cyriis βρίσκεται στα γραφεία της κομητείας του L.A και δηλώνει την έναρξη εργασιών των AGENT STEEL. Μαζί του θα είχε τον παλιό του γνώριμο Chuck Profus, τους κιθαρίστες Bill Simmons και Mark Marshal (μετέπειτα SAVAGE GRACE) και τον μπασίστα George Robb. O Simmons δίνει σχεδόν αμέσως τη θέση του στον Jon Gott και με την σύνθεση αυτή ηχογραφείται το demo “144,000 gone”, περιέχοντας το ομότιτλο έπος του Cyriis, γραμμένο από την εποχή των SPECTRE. Το πρώτο AGENT STEEL κομμάτι που άκουσα ποτέ, αν και δεν σε ενδιαφέρει αυτή η λεπτομέρεια.

Μια νέα αλλαγή στις κιθάρες, οδηγεί εκτός τους Gott και Marshal, υποδέχεται τον γνωστό μας Juan Bautista Sánchez García (πάντα ήθελα να γράψω το πλήρες του όνομα) των ABATTOIR και τον Kurt Colfelt (μετέπειτα στους θεούς HOLY TERROR) και το “Second demo” είναι γεγονός, με τον κόσμο να ακούει για πρώτη φορά τα “Evil eye, evil minds”, “Agents of Steel”, “Bleed for the godz” και “Guilty as charged”, σε μια κάπως πρώιμη μορφή …

Τα άκουσε και η Combat Records και τους έδωσε το πρώτο τους συμβόλαιο, ώστε να κυκλοφορήσουν το ντεμπούτο άλμπουμ τους. Ηχογραφημένο στα Indigo Ranch Studios, «κάπου» στο Malibu (που ακριβώς, δεν ξέρει κανείς) και master-αρισμένο στα Frankfort Wayne Studios της Νέας Υόρκης, από τον Δεκέμβριο του 1984 έως τον Φεβρουάριο του 1985, το “Sceptics Apocalypse” κυκλοφόρησε μια κάποια, άγνωστη, ημέρα του Ιουνίου και αλήθεια, πολύ θα ήθελα να ζούσα εκείνη την εποχή, για να δω από πρώτο χέρι τις αντιδράσεις των metalheads στο άκουσμα αυτού του δίσκου. Με τι έμοιαζε; Θα μπορούσα να το περιγράψω ως μια ξέφρενη, παρανοϊκή, λυσσώδη ένωση των JUDAS PRIEST του “Stained Class”, με τους SLAYER του “Show no mercy”. Και να ισχυριστώ πως κάτι τέτοια albums, είναι που ορίζουν την πεμπτουσία του όρου “speed metal”!

Για τα οκτώ τραγούδια που περιέχονται στο “Skeptics Apocalypse”, τι λόγος να γίνει… έχουν ειπωθεί τα πάντα, στο πέρασμα όλων αυτών των σαράντα (40) ετών. Κατ’ εμέ πάντα, ξεχωρίζουν ο ομώνυμος κεραυνός, με την ασύλληπτη ακροτελεύτια νότα από τον Cyriis, τα ορμητικά “Evil eye, evil minds” (Cyriis και Profus σε άτυπο ανταγωνισμό του ποιος θα κερδίσει τις εντυπώσεις), “Taken by force”, “Bleed for the godz” και το “144,000 gone”, με τις κιθαριστικές λεπίδες και την ακροβατική ερμηνεία του Cyriis. Απόλυτα highlights, τα credits στο οπισθόφυλλο και η αντικατάσταση της λέξης “vocals”, στον ρόλο του John Cyriis στη μπάντα, με τη φράση “communicative channel”.

Ένας Cyriis ο οποίος, στο δικό του πια συγκρότημα, αφήνει ελεύθερη την στιχουργική του έμπνευση/λόξα να καταπιαστεί με εξωγήινους, αρχαία μυστήρια, απαγορευμένη τεχνολογία και άλλα τέτοια συναφή θέματα επιστημονικής φαντασίας και «ντύνει» τους στίχους του με τέτοια μουσική και τέτοιες αμίμητες φωνητικές ακροβασίες, που ο χαρακτηρισμός «ακραίο metal» δε θα ακουγόταν διόλου υπερβολικός. Οι live εμφανίσεις με μπάντες όπως οι SLAYER, METAL CHURCH, EXODUS, HALLOW’S EVE μεγαλώνουν το shock και το μέλλον φαντάζει λαμπρό!

Λίγο μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ, ο Colfelt ήρθε σε ρήξη με τον Cyriis κι αντικαταστάθηκε από τον Bernie Versailles (βλ. ENGINE, REDEMPTION, FATES WARNING). Μαζί του οι AGENT STEEL κυκλοφορούν το EP “Mad Locust rising”, το οποίο περιέχει εκτός του ομώνυμου κομματιού, το medley “Let it be done/Day at Guyana” και μια τρομερή διασκευή στο “The Ripper” των JUDAS PRIEST. Το ΕP αυτό στέλνει τη μπάντα σε ευρωπαϊκά shows μαζί με τους ANTHRAX και OVERKILL (εντάξει, καλούτσικο «πακέτο») και κρατά «ζεστούς» τους οπαδούς μέχρι το δεύτερο LP, που θα έρθει την επόμενη χρονιά και θα αφήσει ξανά άπαντες με ανοικτό το στόμα.

Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία… όταν την πούμε, θα θέσουμε και ένα αιώνιο ερώτημα που ακόμη ψάχνει απάντηση.

ΥΓ: Αφιερωμένο στη μνήμη του Chuck Profus, που «έφυγε» την 6η Ιουνίου…

Δημήτρης Τσέλλος

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here