A day to remember… 9/5 [MORBID ANGEL]

0
401
Morbid




















Morbid

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Domination” – MORBID ANGEL
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1995
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Giant/Earache
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Bill Kennedy
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, μπάσο – David Vincent
Κιθάρες – Trey Azagthoth
Κιθάρες – Erik Rutan
Drums – Pete Sandoval

Μετά από μια περιοδεία με BLACK SABBATH και MOTORHEAD, άλλη μια με PARADISE LOST και KREATOR (αμφότερες στην Αμερική), συν μια Ευρωπαϊκή με DISMEMBER και GRAVE, οι άρχοντες του ανίερου death metal MORBID ANGEL, είχαν δει τις μετοχές τους να εκτοξεύονται. Διαρκές airplay στο MTV, ακραία αναγνώριση και τις κορυφαίες πωλήσεις από πλευράς “Covenant” (1993) για death metal μπάντα. Η διάθεση για πειραματισμό, τους οδήγησε στο θρυλικό “Laibach remixes” EP (1994) στα πλαίσια του οποίου θα συνεργαστούν με τους LAIBACH από τη Σλοβενία (με ιστορία που ξεκινάει από το μακρινό 1980!). Μια κυκλοφορία που πραγματικά έκανε πολλά κεφάλια να γυρίσουν προς τους MORBID ANGEL, είτε θετικά είτε αρνητικά. Η άποψη του γράφοντος μια φορά είναι άκρως θετική, μια και το θεωρεί ιδανικό προπομπό για ορισμένα ψήγματα τέτοιων πειραματισμών εντός της επόμενης δουλειάς τους.

Από το πιο προφανές “Hatework” που παντρεύει ιδανικά τους δύο κόσμους, στην μικρή εισαγωγή του σαρωτικού κατά τα άλλα “Dawn of the angry” ή ακόμα και στα εφέ στο “Where the slime live” (το hit του δίσκου – όχι άδικα video clip αυτού!), φάνηκε ότι στο “Domination”, το σχήμα ήθελε να πειραματιστεί περισσότερο προς τέτοιες κατευθύνσεις, διατηρώντας στο ακέραιο την ταυτότητά του. Συνεχίζοντας επίσης την παράδοση του “Covenant” αλλά και του “Blessed are the sick”, είχαμε τα σοφά τοποθετημένα ιντερλούδια: το “Melting” ως προπομπός του εκπληκτικού “Nothing but fear” και το “Dreaming” πριν το ασήκωτο “Inquisition (burn with me)”. Ένας δίσκος που ξένισε οπαδούς για τα πιο ατμοσφαιρικά του στοιχεία και τους πειραματισμούς του, αλλά φυσικά, είχε οδοστρωτήρες που δείχνανε την υπεροχή των MORBID ANGEL έναντι των υπολοίπων όπως το “Dominate”, το “Eyes to see, ears to hear” και το “This means war”.

Τo δε “Caesar’s palace” είναι από τα αγαπημένα μου κομμάτια των MORBID ANGEL γενικά, δη της πρώτης περιόδου. Ατμοσφαιρικό, ογκώδες, τέρμα χαρακτηριστικό της μπάντας, αλλά και το κάτι διαφορετικό, ειδικά στο ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ εισαγωγικό χτίσιμο που σε κάνει να ανυπομονείς για το που θα πάει μετά. Οι Καίσαρες ενός ολόκληρου είδους, με αίσθημα υπεροχής, αρχηγικά παιξίματα και ίσως την απόλυτο dream team της κλασσικής τους περιόδου, όπου ο Erik Rutan, άρτι αφιχθείς από τους death/thrash θεούς RIPPING CORPSE (“Dreaming with the dead” θα λέτε και θα κλαίτε), συμπλήρωνε ιδανικά τη σύνθεση, συνεισφέροντας σε πέντε κομμάτια στη πρώτη του δουλειά με το συγκρότημα (“Eyes to see, ears to hear” μαζί με τον Azagthoth ενώ αποκλειστικό credit παίρνει για τα “Melting”, “Nothing but fear”, “This means war” και “Hatework”). Η μελωδικότητα του στα solos τον κάνει να ξεχωρίζει όσο και η συνθετική του δεινότητα, δείχνοντας που θα το πήγαινε με την αποχώρηση του το ‘96, για να φτιάξει τους HATE ETERNAL, ένα από τα πάμπολλα πνευματικά τέκνα των MORBID ANGEL.

30 χρόνια πέρασαν από εκείνη τη μέρα. Αλλάξανε ΠΑΡΑ πολλά. Στο στρατόπεδο των MORBID ANGEL με τα πήγαινε – έλα μελών, με τις μεταβολές στη συνθετική λογική, στο death metal το ίδιο ακόμα. Τι ΔΕΝ άλλαξε; Ότι το “Domination” σε κάθε ανάσα, σε κάθε ακρόαση του και σε κάθε σχετική συζήτηση, συγκαταλέγεται στο πάνθεον του παραδοσιακού death metal ως αιώνιο σημείο αναφοράς. Αποτελεί ένα δίσκο, που γιγάντωσε έτι περαιτέρω τους MORBID ANGEL, σηματοδοτώντας ένα τέλος εποχής για τους Φλοριδιανούς θρύλους, που μετά το εκπληκτικό live “Entangled in chaos” (1996) θα βλέπαν τη μισή μπάντα να φεύγει, προσπαθώντας να το χτίσουν ΌΛΟ από την αρχή. Το πως θα το κάνανε στο φινάλε της δεκαετίας του ‘90 αυτό, υπό ποιες συνθήκες και πάει λέγοντας, θα αναλυθεί στο κείμενο του, την ώρα που πρέπει. Αυτά.

WE MUST DOMINATE, WE WILL DOMINATE!

Did you know that?

– Παρά τα 100,000 αντίτυπα στην Αμερική μόνο, η Giant έβγαλε από το δυναμικό της τους MORBID ANGEL λόγω χρεωκοπίας, με τους Αμερικάνους να γυρίζουν στην Βρετανική Earache αποκλειστικά.

– O Bill Kennedy επιλέχθηκε από τους MORBID ANGEL, συγκεκριμένα από τον Vincent, λόγω της δουλειάς του με τους NINE INCH NAILS.

– Ο Trey δεν ήταν χαρούμενος με τους στίχους του Vincent σε αυτό το άλμπουμ και ήθελε να το πάρει πάνω του στο επόμενο. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του, ίσως αυτό, οδήγησε στη φυγή του το ‘96 μετά τη περιοδεία του “Domination”. Μια φυγή που ανακοινώθηκε σε ένα live report του Headbanger’s Ball!

– Εκείνη τη περίοδο, οι MORBID ANGEL έκαναν μια μνημειώδη φάρσα στον τελειομανή Pete Sandoval, βάζοντας του να ακούσει μια μπάντα που είχε drum machine. Λέγοντας του όμως, πως είναι πραγματικός drummer ο οποίος μπορεί να παίξει γρηγορότερα από εκείνον. Ο Sandoval το έβαλε πείσμα, παίζοντας μέχρι που έπαιξε πιο γρήγορα από το drum machine! Όταν το κατάφερε και του είπαν ότι έκαναν πλάκα, ο μύθος λέει πως για κάποιο καιρό δεν ήθελε να τους μιλήσει!

– Ο θρυλικός drummer επίσης, εκείνη τη περίοδο έκοψε το πολύ παρτάρισμα, για να διατηρείται σε κατάσταση αθλητή (όπως έλεγε και ο ίδιος). “Όχι ποτό όταν ηχογραφώ ή όταν είμαι σε περιοδεία ή όταν παίζω”.

Γιάννης Σαββίδης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here