An interview with Alex Maksymov
Μια αρκετά διαφορετική συνέντευξη αυτή τη φορά, με τον Alex Maksymov, ο οποίος ζει και δραστηριοποιείται στην Ουκρανία, έχοντας ξεκινήσει από ένα περιοδικό και μία δισκογραφική και πλέον έχει την εταιρία Grand Sounds Promotion, που έχει στο ρόστερ της πολλά ενδιαφέροντα σχήματα. Επικοινωνήσαμε μαζί του, για να μας μιλήσει για το παρελθόν και το παρόν, αλλά κυρίως για την εταιρία promotion που έχει και το τι χρειάζεται να κάνουν τα συγκροτήματα και συνήθως δεν τα κάνουν… Διαβάστε παρακάτω…
Καλωσήρθες στο Rock Hard, Alex. Πριν ξεκινήσεις τη Grand Sounds Promotion, είχες ένα έντυπο περιοδικό, για πολλά χρόνια. Πως το ξεκίνησες και τι σε έκανε να το κλείσεις;
Πρώτα απ’ όλα να σε ευχαριστήσω για τη φιλοξενία στο ελληνικό Rock Hard. Ξεκίνησα το περιοδικό Antichrist το 2003, μετά από 12 χρόνια στο ταξίδι μου στο metal. Εκείνα τα χρόνια υπήρχε έλλειψη πηγών πληροφόρησης, εξαιτίας της ανυπαρξίας του internet στην Ουκρανία, έπαιρνα λοιπόν περιοδικά από την πρώην Σοβιετική Ένωση και από την Ευρώπη, διάβαζα όσα ήθελα, αλλά ήθελα να βοηθήσω τα συγκροτήματα και τις εταιρίες να έχουν μεγαλύτερη προβολή κι έτσι αποφάσισα να ξεκινήσω το δικό μου fanzine. Τα πρώτα τεύχη (αρκετά στον αριθμό), ήταν γραμμένα στα ρώσικα, αλλά συνέχισα γράφοντας αγγλικά, με παγκόσμια διανομή από την Earache, τη Century Media και πολλές άλλες μικρές ή μεγάλες εταιρίες διανομής. Ο λόγος που το έκλεισα, ήταν πολύ απλά ο πόλεμος, που ξεκίνησε το 2014. Οι σχισματικοί που ήταν υπέρ της Ρωσίας, κατέλαβαν την περιοχή της Ουκρανίας όπου ζούσα και αναγκάστηκα να μεταφερθώ σε άλλη πλευρά της χώρας, 1349 χιλιόμετρα μακριά, όπου φυσικά είχα πολύ σοβαρούς μπελάδες, αφού είχαμε χάσει όλα όσα είχαμε κι έπρεπε να φτιάξουμε τη ζωή μας από το μηδέν… Αλλά για εμάς (για εμένα και τη γυναίκα μου για την ακρίβεια, με την οποία «τρέχουμε» όλες τις δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τη μουσική μαζί), η μουσική είναι η βασική και η μόνη καθημερινή μας δουλειά και μπορεί να μην μπορούμε πλέον να τυπώσουμε έντυπο πια, αλλά το γυρίσαμε σε webzine. Το προσωπικό μου πάθος είναι τα έντυπα, όπως και τα CD και τα βινύλια, αλλά βλέπω τα διαδικτυακά περιοδικά ως μία εξαιρετική λύση στις μέρες μας, όπου οποιοσδήποτε μπορεί στην κυριολεξία, μέσα από τα gadget του να έχει οποιαδήποτε πληροφορία, οποιαδήποτε στιγμή!
Είχες επίσης, μία εταιρία που λεγόταν Dead Center Productions, με την οποία είχες κυκλοφορήσει άλμπουμ γνωστών καλλιτεχνών. Μπορείς να μας πεις περισσότερα γι’ αυτό;
Βεβαίως. Την εταιρία τη δημιούργησα κι αυτήν το 2003 και είμαι ακόμα υπερήφανος για τις κυκλοφορίες αγαπημένων μου σχημάτων, όπως των Αμερικάνων MASTER, των Βρετανών RAVEN, των Αμερικάνων WEHRMACHT και πολλών άλλων. Είμαι ακόμα υπερήφανος για κάθε μπάντα που είχαμε συμβόλαιο (MOTOR, WARHAMMER, DERAIGN, AGGRAVATOR και πολλούς άλλους). Είχαμε αρκετή επιτυχία με την εταιρία, πουλώντας ή ανταλλάσσοντας CD μέχρι τις αρχές του 2015, που οι πωλήσεις κατέληξαν να είναι μηδαμινές και αποφασίσαμε να κλείσουμε την εταιρία μέχρι να φτιάξουν τα πράγματα. Ακόμα πιστεύω ότι ο κόσμος θα επιστρέψει στο φυσικό προϊόν, όπως το CD ή το βινύλιο, αντί για τα digital downloads και τότε θα ξαναξεκινήσουμε την εταιρία.
Τα τελευταία χρόνια, έχεις ξεκινήσει την Grand Sounds Promotion. Τι σε έκανε να δημιουργήσεις μία εταιρία promotion; Ποιο ήταν το πιο δύσκολο πράγμα στο ξεκίνημα;
Η Grand Sounds Promotion δημιουργήθηκε το 2012. Ο λόγος ήταν απλός: ξανά να βοηθήσω τις μπάντες και τις εταιρίες να διαδώσουν τη δουλειά τους. Από τη στιγμή που είχα δισκογραφική εταιρία και περιοδικό, ήξερα πως δουλεύει το σύστημα «από μέσα», οπότε ποτέ δεν είχα δυσκολία με τη Grand Sounds Promotion. Ξέρω ότι είναι δύσκολο για τα γκρουπ (και τις εταιρίες), όταν δεν έχουν καθημερινή δουλειά που να έχει σχέση με τη μουσική, να κάνουν την προώθησή τους, αλλά για εμένα η μουσική είναι η μόνη μου δουλειά εδώ και πολλά χρόνια, οπότε είμαι 101% μέσα στη μουσική και μπορώ να το κάνω σε υψηλό επίπεδο.
Τι ακριβώς προσφέρεις με την Grand Sounds Promotion στα συγκροτήματα και τις εταιρίες που έρχονται να δουλέψουν μαζί σου;
Οτιδήποτε θεωρούν σημαντικό. Promotion μέσω περιοδικών, webzines, ραδιοφώνων, blogs, κτλ. Επίσης βοηθάμε τους μουσικούς να βρουν την κατάλληλη εταιρία, δίνοντάς τους συμβουλές κτλ. Κάθε άλμπουμ/demo/EP, το στέλνουμε στα διάφορα μέσα για να λάβουμε κριτικές και σε κάποιες περιπτώσεις που θα είμαστε τυχεροί, συνεντεύξεις, ραδιοφωνικό airplay κτλ. Όλα αυτά πρέπει να γίνονται από επαγγελματίες για να έχεις αποτελέσματα, γι’ αυτό το κάνουμε.
Υπάρχουν άπειρα γκρουπ στο underground που είναι καινούργια και δεν έχουν υπογράψει δισκογραφικό συμβόλαιο. Ποια είναι η πιθανότητά τους να ακουστούν σε όλον τον κόσμο και ποια η πιθανότητα να πάρουν δισκογραφικό συμβόλαιο;
Ναι, συγκρίνω τα πράγματα στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και σήμερα! Βλέπω πάρα πολλά καινούργια συγκροτήματα, κάποια από αυτά παίζουν φοβερή μουσική, άλλα όχι, αλλά σίγουρα υπάρχουν άπειρα σχήματα εκεί έξω!!! Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ακουστεί η μουσική σου, αλλά ακόμα κι αν είσαι κάποιο “supergroup”, μην ξεχνάς το βασικό πράγμα, ότι δηλαδή πρέπει να αρέσει η μουσική σου στους μουσικοκριτικούς (αν δεν είσαι οι SLAYER φυσικά!!!), οπότε κάνε ότι καλύτερο μπορείς να έχεις δυνατό υλικό. Ξανά όμως, κοιτάζοντας όλα αυτά τα γκρουπ στις μέρες μας, αν λάβεις υπόψη την εύκολη πρόσβαση στη μουσική αγορά εξαιτίας του internet, οι πιθανότητες να ακουστείς περισσότερο, είναι μεγαλύτερες αν χρησιμοποιείς επαγγελματίες που θα σε βοηθήσουν με αυτό.
Δισκογραφικό συμβόλαιο; Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα, αλλά πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία που έχουν πολλά σχήματα, επειδή έχουν ξοδέψει πολλά χρήματα για το δίσκο τους, ότι πρέπει οι δισκογραφικές να γονατίσουν μπροστά τους.. Αυτά είναι βλακείες κι εκτός πραγματικότητας. Οι εταιρίες, είναι ένα πρόσωπο ή μία ομάδα προσώπων που βάζουν τα χρήματά τους (προσοχή, δεν μιλάω για εταιρίες που δουλεύουν με μοιράζοντας τα κόστη με το συγκρότημα ή που το συγκρότημα πληρώνει για να υπογράψει το συμβόλαιο) στην παραγωγή κτλ, ώστε οι μπάντες να είναι έτοιμες για κανονική συμφωνία, όπου τα δικαιώματα που εισπράττεις, είναι το ποσοστό των CD που πουλάς, συν πραγματικά χρήματα από ψηφιακές πωλήσεις. Είναι σπάνιο φαινόμενο, μία νέα κι άγνωστη μπάντα να κάνει ένα πραγματικό deal με μία μεγάλη εταιρία που θα αναλάβει το κόστος των ηχογραφήσεων, θα οργανώσει παγκόσμιες περιοδείες και θα δώσει αρκετά χρήματα. Οι μουσικοί πρέπει να είναι ρεαλιστές και να μην πετάνε στα σύννεφα.
Τι έχεις να πεις στα γκρουπ που πιστεύουν ότι η έκθεσή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αρκετή για το σχήμα και τις συναυλίες τους;
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ένα καλό εργαλείο, που έρχεται μαζί με τις συναυλίες (κάτι που είναι πάρα πολύ σημαντικό), αλλά δεν είναι αρκετό, αφού πρέπει να υπάρχουν και άρθρα που να μιλάνε για εσένα. Παρά την τεχνολογία, ο κόσμος διαβάζει ακόμα κριτικές σε περιοδικά και webzines, αλλά και τη γνώμη έμπιστων αρθρογράφων, που είναι πολύ σημαντικά εργαλεία. Όλα πρέπει να συνυπάρχουν: τα ΜΜΕ, τα social media, μουσική προς πώληση, συναυλίες, ακόμα και περιοδείες.
Πόσο σημαντικοί πιστεύεις ότι είναι για κάποιο συγκρότημα, είτε καινούργιο, είτε καθιερωμένο, ένας manager και μία εταιρία PR;
Κυριολεκτικά είναι πολύ σημαντικό, αφού το να είσαι εξαιρετικός μουσικός, δεν σημαίνει ότι μπορείς να τα χειρίζεσαι όλα μόνος σου. Αυτό είναι μάλλον ένα όνειρο θερινής νυκτός. Φυσικά υπάρχουν κάποιοι, λίγοι, άνθρωποι που το καταφέρνουν και καταφέρνουν να αναμίξουν τα πάντα, αλλά ο μουσικός πρέπει να σκέφτεται τη μουσική του κι όχι το πώς να τη διαδώσει. Είναι σαν ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων: Φαντάζεσαι αυτόν που φτιάχνει τις πόρτες, να συναρμολογεί και τις μηχανές; (γέλια) Όλα πρέπει να γίνονται από σχετικούς ανθρώπους. Κάποιος μπορεί να πιστεύει πράγματα του στυλ «καλά, αυτός είναι κανόνας για τις νεοσύστατες μπάντες», αλλά κι αυτό είναι λάθος, αφού όπως σου είπα πριν, όλοι πρέπει να κάνουν τη δουλειά τους για να υπάρχει σωστό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, καθιερωμένα γκρουπ, με πάρα πολλές προσκλήσεις για συναυλίες πρέπει να απαντήσουν σε συνεντεύξεις, να συνθέσουν μουσική, να κάνουν πρόβες, να απαντήσουν σε κάθε e-mail, να μιλάνε με τους οπαδούς, να μιλάνε στα Μέσα, να συνεννοούνται με τους διοργανωτές συναυλιών και τόσα άλλα… Είναι αδιανόητο!!! Κάθε μεγάλο γκρουπ έχει επίσημο management και PR, αλλιώς οι καλλιτέχνες θα αυτοκτονούσαν με τόση δουλειά που θα έπρεπε να έχουν!!!
Ποια πιστεύεις ότι είναι τα πιο λογικά βήματα που κάνει να πάρει ένα συγκρότημα όταν ξεκινήσει το ταξίδι του στη μουσική;
Να έχει κάποια ιδέα τι θέλει. Να βεβαιωθεί ότι ετοιμάζει καλό υλικό. Να μην περιμένει ότι όλοι τους χρωστάνε κάτι. Να μην κατηγορεί κάποιον που θα του πει ότι δεν του αρέσει η μουσική του. Να συμφωνεί να παίζει συναυλίες για την ευχαρίστηση σαν ένα πρώτο μέρος μίας συμφωνίας. Πάνω απ’ όλα όμως, να πιστεύουν αυτό που κάνουν!
Τι θα έλεγες σε κάποιον για να τον πείσεις να δουλέψει με τη Grand Sounds;
Αυτό που έχω να πω, είναι μόνο ότι είμαστε μία ανοιχτή εταιρία και ο καθένας μπορεί να τσεκάρει τη λίστα των πελατών μας κι όχι μόνο αυτό, μπορεί να ρωτήσει οποιοδήποτε γκρουπ ή εταιρία έχει συνεργαστεί μαζί μας. Μερικά ενδεικτικά πράγματα υπάρχουν στο www.grandsounds.net . Είμαστε επαγγελματίες που γνωρίζουν πως γίνεται η δουλειά εκ των έσω, άνθρωποι που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στο metal κι όχι αρχάριοι. Κάνουμε το καλύτερο για όλες τις μπάντες και τις εταιρίες μας κι έχουμε αποτελέσματα, όχι άδειες λέξεις. Πάνω απ’ όλα όμως, βλέπουμε τα γκρουπ και τις εταιρίες, όχι σαν «πελάτες», αλλά σαν «φίλους» μας.
Πως είναι η μουσική σκηνή στην Ουκρανία και στην πρώην Σοβιετική Ένωση γενικότερα;
Η μουσική μας σκηνή είχε πολλές μπάντες, ακόμα και κάποιες με διεθνή φήμη, όπως τους NOCTURNAL MORTUM, τους DRUDKH και μερικές ακόμα. Τα γκρουπ μας, είχαν την ίδια δυνατή και ποιοτική μουσική στα 80’s και τα 90’s, όπως και σε άλλες χώρες, αλλά εξαιτίας της γραφειοκρατίας, δεν μπορούσαν να δώσουν συναυλίες στην Ευρώπη, ούτε να έχουν μεγάλα συμβόλαια και ο βασικός λόγος ήταν ότι οι μουσικοί δεν μπορούσαν να βγάλουν βίζα για να παίξουν συναυλίες στο εξωτερικό και γι’ αυτό είχαμε πολύ αργή ανάπτυξη. Η κατάσταση όμως έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια και οι μουσικοί δίνουν συναυλίες στην Ευρώπη κι έχουν συμβόλαια με εταιρίες όπως η Napalm ή η Season Of Mist και όταν η Ουκρανία σε λίγο καιρό θα έχει ένα καθεστώς που δεν θα χρειάζεται να έχεις βίζα για να πας στην Ευρωπαϊκή Ένωση , οι μπάντες μας θα δείξουν τη δύναμή τους στην Ευρώπη σε ένα-δυο χρόνια. Δυστυχώς, εξαιτίας της γραφειοκρατίας, πολλές αξιόλογες μπάντες διαλύθηκαν, αφού δεν μπορούσαν να προβληθούν όσο έπρεπε και η καθημερινή τους δουλειά τους έπαιρνε όλο το χρόνο που είχαν. Επίσης, πολλές αξιόλογες μπάντες από την αποκαλούμενη Ρωσία, είχαν στην πραγματικότητα ρίζες στην Ουκρανία!!! Ήταν πολύ πιο εύκολο να κάνεις μουσική στη Ρωσία (Μόσχα) στη δεκαετία του ’80, παρά στην Ουκρανία, οπότε οι μουσικοί μετακόμιζαν εκεί και συνέχιζαν την καριέρα τους στη γείτονα χώρα, αποκτούσαν την υπηκοότητα και βαφτίζονταν «Ρώσικα γκρουπ». Αυτό όμως είναι μια παλιά και μεγάλη ιστορία…
Ευχαριστώ πολύ για τον χώρο που διέθεσες.
http://grandsounds.net/
http://antichristmagazine.com
Σάκης Φράγκος