Sunday, December 14, 2025




Home Blog

OCCULT OVER ATHENS – MIRROR, PASSAGE, STYGIAN PATH (Piraeus Club Academy, 6 Δεκεμβρίου 2025)

0
Passage

Passage

Πολύ ωραία η βραδιά, ανήμερα της εορτής του Αγίου Νικολάου, για τους φίλους του ελληνικού metal. «Ζεστή», «οικογενειακή», που θύμισε άλλες εποχές. Για όσους ήταν παρόντες και ξέρουν, δε χρειάζεται περαιτέρω επεξήγηση, σίγουρα έχουν καταλάβει ποιες είναι οι «εποχές» στις οποίες αναφέρομαι. Αλλά για όσους είναι μικροί ηλικιακά, να εξηγήσω πως μιλάμε για τη δεκαετία του ’90, μέχρι «βαριά-βαριά» τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, σημαδιακό έτος για πάμπολλους λόγους τελικά. Τότε που πηγαίναμε με τους φίλους μας στις συναυλίες των δικών μας συγκροτημάτων για να περάσουμε ένα όμορφο βράδυ και να πιούμε τη μπύρα μας. Τότε που όλα μας φαίνονταν, ίσως, πολύ «μεγαλύτερα» από όσο στην πραγματικότητα ήταν.

Λογικό που λες να υπήρχε τέτοιο κλίμα, εκείνο το Σάββατο. Κλίμα που το δημιουργούν πρωτίστως οι μπάντες σε συνδυασμό με τις παρέες, την συνεισφορά όμως του μέρους στο οποίο εμφανίζονται, μόνο αμελητέα δεν τη λες. Και για το Occult over Athens, το οποίο δεν ξέρω αν θα έχει συνέχεια ή ήταν μια διοργάνωση «μια κι έξω», μπορεί το Piraeus Club Academy να δείχνει εκ πρώτης όψεως μικρό, απεδείχθη όμως ιδανική «έδρα» για τέτοιου είδους «ματς».

Ολοκληρώνοντας τις «ποδοσφαιρικές» παρομοιώσεις, που δεν τις λες και τόσο ταιριαστές, πρώτοι «πάτησαν χορτάρι» οι STYGIAN PATH. Πρόκειται για το ένα από τα δύο ελλαδίτικα συγκροτήματα της βραδιάς, που κυκλοφόρησαν αμφότερα φέτος τις παρθενικές τους δουλειές. “The Lorekeeper” λοιπόν για τους STYGIAN PATH και μόνο θετικές οι εντυπώσεις μου. Καταρχάς, πέραν των μουσικών πλαισίων, με «κέρδισαν» με την πρώτη διότι είχαν μια συνεσταλμένη στάση/συμπεριφορά επί σκηνής – ειδικά ο τραγουδιστής – που έδειξε ανθρώπους χαμηλών τόνων. Όχι σαν ορισμένους που καβαλάνε καλάμι κι ας έχουν κυκλοφορήσει δίσκους που δεν κάνουν ούτε για φρίσμπι…

Δεύτερον, με θεματολογία εμπνευσμένη από τη μυθολογία, τον χώρο του φανταστικού αλλά και από ιστορικά θέματα, το heavy/power metal της πεντάδας είναι όμορφο, προσεγμένο και ακούγεται τόσο retro, όσο πρέπει. Και ως retro, έχει ένα έντονο late 90searly 00s vibe, που λένε και στα χωριά, στοιχείο που εντείνει τη ρομαντική διάθεση υπό την οποία το αντιλαμβάνεσαι και το ακούς. Σε αρκετούς μάλιστα, όσους δηλαδή ήταν παρόντες στο ξεκίνημα της αναγέννησης του επικού metal 25-30 χρόνια πριν, σίγουρα θα χτυπήσει και κάποιες πιο… ευαίσθητες χορδές.

Πολύ ωραίες επικολυρικές μελωδίες, ιδιαίτερα φωνητικά με δική τους χροιά (πολύ σημαντικό αυτό), αναφορές στους BLIND GUARDIAN, WARLORD και σε δικά μας επικά σχήματα όπως οι BATTLEROAR, AIRGHED LAMH και REFLECTION (οι ευαίσθητες χορδές που έλεγα πιο πάνω), επαρκής τεχνική κατάρτιση, «μεσαιωνικό» συναίσθημα… Ειλικρινά, δε βλέπω τον λόγο αυτή η μπάντα να μην πετύχει και να μην διαγράψει μια αξιοπρόσεκτη πορεία στον χώρο της, υπό την προϋπόθεση να συνεχίσει να δουλεύει σωστά και να αποβάλει το έντονο τρακ. Παιδιά, χαλαρώστε!

Άλλωστε κομμάτια σαν τα “Prometheus”, “Tides of Time” (ας το ακούσει ο Hansi Kürsch μπας και θυμηθεί τα ένδοξα χρόνια της μπάντας του) και “Rhapsody XXII: The Eagle and the Lion”, μπορούν εύκολα να παίξουν ρόλο οδηγού για το μέλλον. Extra credit για την αξιόλογη διασκευή που επιχείρησαν στο “Days of high adventure”. Οι DOOMSWORD δεν είναι «εύκολη υπόθεση»! Αυτά από/για τους STYGIAN PATH και εγώ πλέον ακούω το “The Lorekeeper” με ακόμη πιο θετική διάθεση.

Συνέχεια με τους PASSAGE, την έτερη νεότατη, με έτος ίδρυσης το 2022, μπάντα του billing. Τους κύριους οικοδεσπότες του “Occult over Athens”, μιας και τούτο ήταν δική τους ιδέα και ουσιαστικά μια πρώτης τάξεως αφορμή για να παρουσιάσουν επισήμως το ομώνυμο, φετινό τους ντεμπούτο. Περί του «τι και πως» σχετικά με τους PASSAGE, αν θέλαμε να τους περιγράψουμε, μια φράση θα ήταν υπέρ το δέον αρκετή: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι «οι Έλληνες PORTRAIT» και να είμαστε καλυμμένοι.

Βέβαια, καθώς έχουμε το χούι να τα κάνουμε όλα ακόμη πιο λιανά, θα συμπληρώσουμε πως λατρεύουν καταρχήν τους MERCYFUL FATE και σε δεύτερο χρόνο συγκροτήματα σαν τους SATAN, ATTIC και HELL, ακολουθώντας και την ανάλογη στιχουργική κατεύθυνση. Η εκκίνηση δεν ήταν τόσο πολύ με το μέρος τους, μιας και «νέκρωσε» το μικρόφωνο του τραγουδιστή, ωστόσο στην πορεία «ανένηψε» κι ο ήχος, ο οποίος κυμαινόταν καθόλη τη βραδιά σε πολύ καλά επίπεδα, έδωσε το «ελεύθερο» στο γκρουπ να μας δείξει τις αρετές του.

Το “Passage” είναι ένα θεατρικό άλμπουμ, με ιδιαίτερο ηχόχρωμα, ωραία τραγούδια (μεταξύ αυτών, τα “Tempter from Heaven”, “Fates reveal”, “Eternal frost” και “Dawning war” παίζουν αρκετά στις λίστες – συλλογές μου) και αποδόθηκε σε ικανοποιητικό βαθμό. Ακόμη, βρίσκω θετικό το ότι οι PASSAGE δεν κάνουν εκπτώσεις στις νότες, προς χάρη του μυστικιστικού ύφους. Δεν είναι δηλαδή θιασώτες του «περισσότερο image, λιγότερη μουσική», όπως γίνεται ουκ ολίγες φορές. Αν δε, βελτιώσουν την σκηνική τους παρουσία αποκτώντας περισσότερη κίνηση και άνεση – κάτι που θα γίνει, αφού είμαστε ακόμη στην αρχή – έχουν όλα τα φόντα ώστε να εξελιχθούν σε μια από τις θετικά ξεχωριστές περιπτώσεις της ελληνικής σκηνής.

Επίσης θεωρώ ότι προϊόντος του χρόνου θα αποκτήσει καλύτερο χειρισμό της φωνής και περισσότερες ανάσες ο τραγουδιστής τους, ο οποίος έχει κι αυτός πολύ «χτυπητή» και συνάμα ταιριαστή χροιά για το metal με την έντονα θεατρική και σκοτεινή αισθητική που θέλουν να παίξουν, οπότε θα αποκτήσουν άλλο ένα «ατού» στα χαρακτηριστικά τους. Όπως και στους STYGIAN OATH, τους εύχομαι τα καλύτερα για την συνέχεια. Εμένα, τουλάχιστον, δείχνουν να με πείθουν από νωρίς. Άξιοι και στην προσπάθειά τους να διασκευάσουν CANDLEMASS και το “At the gallow’s end”.

Και φτάνουμε στους τυπικούς headliners. Για όσους ακολουθούν πιστά, ακούν και μελετούν όχι μονάχα το New Wave Of Traditional Heavy Metal (το γνωστό μας NWOTHM) αλλά και το ευρύτερο κίνημα αναβίωσης του vintage/retro rock και metal ήχου, οι MIRROR αποτελούν ένα από τα καλύτερα σχήματα των τελευταίων δέκα ετών, από το 2015 δηλαδή που μπήκε ο «θεμέλιος λίθος» με το ομώνυμο, καταπληκτικό τους ντεμπούτο. Τα “Pyramid of terror” και “The day bastard leaders die” που ακολούθησαν ήταν μάλιστα τόσο καλά που αν ρωτήσουμε τους οπαδούς του group ποιο θεωρούν το καλύτερο της τριάδας, πιθανότατα να αρνηθούν να προβληματιστούν τόσο πολύ, ώστε να καταλήξουν σε μια απάντηση!

Εμφάνιση ειδικού σκοπού μα και ειδικής φύσεως λοιπόν για τους Κυπρίους, αφού ήταν καλεσμένοι μεν σε τούτη την άτυπη γιορτή, αλλά το κάλεσμα μετουσιώθηκε και στο πρώτο τους εν Ελλάδι headline show. Για τη μουσική και τους στίχους των MIRROR, τι να πούμε που δεν το έχουμε πει και τι να πούμε που να περιγράφει στο 100% την ταυτότητα και την ποιότητά τους. Κοίταξε… Με μια μικρή ίσως δόση υπερβολής, μικρή όμως, μουσικά οι Κύπριοι καταπίνουν αμάσητη την συντριπτική πλειοψηφία των μπαντών του NWOTHM, μαζί με τα κουκούτσια. Στιχουργικά δε, επειδή η «γραμμή» που ακολουθούν είναι αυτή του occult, κάνουν την επίσης πλειοψηφία όσων καμώνονται για μάγιστροι, τέκνα του Κακού και εκπρόσωποι επί γης των καταχθονίων δυνάμεων (τσουτσουριάσαμε), να μοιάζουν περισσότερο με παιδάκια που τραγουδούν την «Τσιγκολελέτα» στον βρεφονηπιακό σταθμό «Φωτεινή Ηλιαχτίδα», παρά με όλα τα προαναφερθέντα. Αντιλαβού;

Στο φανταστικό/φαντασιακό (γιατί τέτοια σύμπαντα, εξελίσσονται σε φαντασιώσεις πραγματικές) σύμπαν όπου ενώνεται το heavy metal των MERCYFUL FATE, πρώιμων IRON MAIDEN και εξίσου πρώιμων CLOVEN HOOF με το hard rock των DEEP PURPLE, RAINBOW και SCORPIONS του Uli Roth, οι MIRROR είναι οι αδιαφιλονίκητοι βασιλείς. Δεν έχουν αντίπαλο, δεν έχουν όμοιο. Αν αυτή η μπάντα ήταν από τη Γερμανία ή την Αγγλία, τώρα θα προσκυνούσε όλος ο «γλόμπος». Η σκηνική τους παρουσία, απόρροια πολυετούς πείρας τόσο του συνόλου όσο και κάθε μέλους ξεχωριστά, πάντα θα εγγυάται ένα άψογο σε όλα του, live. Ήχο είχαν αυτόν που έπρεπε και ήμασταν διπλά τυχεροί, αφού τους πετύχαμε σε τρομερή φόρμα, μετά από την ηγετική τους εμφάνιση στο The Abyss Festival στην Σουηδία. Ειδικά ο Δημήτρης Μαυρομάτης στα φωνητικά, ήταν από άλλο ανέκδοτο!

Βρεθήκαμε στην Κόλαση (“Infernal deceiver”), σε πύργους μαύρης μαγείας (“Black magic tower”), είδαμε πλάσματα πέραν πάσης φαντασίας και στοιχειωμένα πλοία να αναδύονται από τα άδυτα των θαλασσών (“Masters of the deep”, “Galleon”), βιώσαμε αρχαίες τσιγγάνικες κατάρες (“Curse of the gypsy” – το αγαπημένο μου ολόκληρης της δισκογραφίας τους), ακούσαμε ψυχές αδίκων να ουρλιάζουν (“Souls of Megiddo” – τι τίτλος!), ανταμώσαμε δερματοντυμένους ήρωες των δρόμων (“Heavy king”, “Running from the law”)… τι άλλο να ζητήσουμε;

Ίσως μεγαλύτερο set και όχι δώδεκα κομμάτια σε μια μόλις ώρα, αλλά είπαμε, πέσαμε σε εμφάνιση ειδικού σκοπού. Το περιορισμένο της ώρας βέβαια, είχε και ένα καλό: Μηδαμινές, σχεδόν, παύσεις. Τι τα θες, τι τα γυρεύεις… αν πατάς το “pause” μεταξύ των τραγουδιών, χάνεται όλη η έξαψη! Το live είχε τέτοια εξαιρετική ροή, που δε γινόταν να πάρουμε τα μάτια μας από την σκηνή. Και το εντελώς party finale, με το γκρουπ να κερνά/ποτίζει ζιβανία (ένα παραδοσιακό κυπριακό απόσταγμα που είναι σαν το ούζο αλλά δεν είναι ούζο) το κοινό, ήταν ό,τι πιο ταιριαστό για να κλείσει όπως πρέπει η βραδιά.

Έχω δει πολλές φορές τους MIRROR και είμαι σίγουρος πως ποτέ δε θα βαρεθώ να τους βλέπω. Στα μάτια μου, όταν παίζουν, αντικατοπτρίζεται ο απόλυτος συνδυασμός της άψογης επαγγελματικότητας με το αυθόρμητο συναίσθημα του οπαδού. Αυτό λοιπόν θα ευχηθώ, εν είδει επιλόγου, όχι μόνο για τους STYGIAN PATH και PASSAGE που συμπλήρωσαν την τριάδα του “Occult over Athens”, αλλά και για κάθε σχήμα που ασχολείται ή θέλει να ασχοληθεί με τον «σκληρό ήχο» στη χώρα μας: Να συμπεριφέρεται με άψογο επαγγελματισμό, χωρίς να χάνει τον οπαδισμό του.

Αυτά τα ολίγα. Ευχαριστούμε διά τον χρόνο σας και εις το επανιδείν!

Ανταπόκριση: Δημήτρης Τσέλλος
Φωτογραφίες: Ελένη Κανέλλου (@eleni.knll)

ΥΓ 1: Λες ο επερχόμενος δίσκος των MIRROR που είναι στα «σκαριά», να είναι όντως ο χαμένος δίσκος μεταξύ του “Melissa” και του “Don’t break the oath”; Τί μας είπε εδώ ο αρχηγός;

ΥΓ 2: Τάσο, τώρα που γυρίζει, διασκευάστε το “Gates of Gehenna”, βάλτε το bonus track να μην ξέρουμε που να κρυφτούμε.

ΥΓ 3: Διοργανωτές, με όλη την καλή διάθεση, δείτε λίγο το φαινόμενο των καθυστερήσεων. Πάλι τρία τέταρτα αργότερα της αναγραφόμενης ώρας, άνοιξαν οι πόρτες.

AVANTASIA (Toyosu PIT, Tokyo, 19/11/2025)

0
Avantasia

 

Avantasia

Μπορεί αυτή η ιστορία να έχει ανέβει νωρίτερα, όμως οι εντυπώσεις ήταν νωπές και δεν ήθελα να υπερβάλλω με συναισθήματα, από το διήμερο στο Τόκιο με τους AVANTASIA. Βλέπετε, δεν ήταν μόνο η συναυλία, αλλά γενικότερα δυο μέρες γεμάτες συζητήσεις, φαγητό, βόλτες στην μεγαλούπολη, διάφορες ιστορίες και βέβαια πολύ γέλιο. Συχνά, αναφερόμασταν στο φετινό εγχείρημα του Rock Hard festival στην Τεχνόπολη, αφού μέλη του θιάσου του Tobias Sammet ήταν μαζί μας το Σεπτέμβριο και ήταν όλοι τους πραγματικοί πρεσβευτές της. Αυτή ήταν η πρώτη συναυλία του δεύτερου σκέλους της παγκόσμιας περιοδείας των AVANTASIA, προωθώντας μια από τις καλύτερες κυκλοφορίες του 2025, το “Here be dragons”, που είναι και ό,τι καλύτερο έχουν βγάλει εδώ και αρκετά χρόνια.

Η ανανέωση του line-up, έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό, με νέους συνεργάτες να έχουν αρχίσει να μονιμοποιούνται, οπότε ο θίασο εμφανίστηκες δίχως κάποιους από τους τραγουδιστές που για χρόνια συνόδευαν τον Tobi. Κάποιοι βέβαια, απλά δεν κατάφεραν να παρευρεθούν, όπως ο Eric Martin λόγω… διαβατηρίου, ή ο Bob Catley, ενώ ο Michael Kiske περιοδεύει με τους HELLOWEEN, όπως κάνει κι ο Geoff Tate με την μπάντα του. Πώς θα ακούγονται λοιπόν όλοι οι ύμνοι και ποιοι θα κληθούν να τους ερμηνεύσουν;

Αυτό, το πρώτο παγωμένο βράδυ του φετινού χειμώνα, σε μια από τις τεχνητές περιοχές της Ιαπωνικής πρωτεύουσας, οι Γερμανοί ζέσταναν γρήγορα το κοινό. Άνοιξαν με το χιτάκι “Creepshow” και βούτηξαν αμέσως στο παρελθόν με το αξεπέραστο “Reach out for the light” και την εκπληκτική φωνή της Adrienne Cowan (SEVEN SPIRES) να συνοδεύει τον Tobias. Από εκεί και πέρα, ακούμπησαν πάνω σε κάθε βήμα της 25αετούς πορείας τους, δίνοντας όμως βάση περισσότερο στο “Scarecrow” και στο πρόσφατο “Here be dragons”.

Είχαν περάσει πάνω από 5 χρόνια από την τελευταία τους εμφάνιση εδώ και ο κόσμος έδειχνε στο συγκρότημα, πόσο τους έλειψε. Το σόου των AVANTASIA διήρκησε σχεδόν 150 λεπτά και πραγματικά δεν θυμάμαι να έκανε κοιλιά σε κάποιο σημείο. Δεν ξέρω τι να πρωτοαναφέρω, αφού δεν χόρταινα με “Shelter from the rain”, “The toy master” (α ρε Alice Cooper), το αγαπημένο μου “Avalon”. Κάποια σύντομα και πιασάρικα όπως το “Dying for an Angel” με τον Herbie Langhans (ex-FIREWIND) και το “Lost in space”, άλλα έπη σαν το “The scarecrow” και το “Avantasia”. Προσωπικά, μια από τις κορυφαίες στιγμές ήταν το “Death is just a feeling”. Δυνατές εμφανίσεις έκαναν οι τρεις Σκανδιναβοί της παρέας. Ο Tommy Karevik (KAMELOT), ο πάντα παρών Ronnie Atkins (PRETTY MAIDS), και ο νεότερος Kenny Leckremo (H.E.A.T.), ο οποίος ήταν καταιγιστικός, τόσο στο “Against the wind”, αλλά και στο υπόλοιπα που συμμετείχε. Αποκορύφωμα το “No return” που ακούστηκε μετά από δυο δεκαετίες σχεδόν και το medley “Sign of the cross” με το “The seven Angels” που έκλεισε η βραδιά αφήνοντας τα μυαλά μας στο πάτωμα.

Είναι ξεχωριστό να βλέπεις τον Tommy Karevik να τραγουδά μαζί με τον Ronnie Atkins και τον Herbie Langhans, όσο και τον Leckremo να χτυπά διαστημικές νότες αναγκάζοντας τον Sammet να τον προσφωνήσει ως το μουσικό τέκνο του Dickinson με τον Kiske, ανάμεσα σε πολλά γέλια. Ο ενθουσιασμός του Σουηδού ήταν απίστευτος και αργότερα, σχεδόν χοροπηδούσε από την χαρά του. Μου έλεγε με γουρλωμένα μάτια, πόσο ιδιαίτερο ήταν για τον ίδιο να ερμηνεύσει το “No return” ιδιαίτερα, ένα από τα πιο αγαπημένα του τραγούδια, με τα οποία έκανε μαθήματα μικρότερος.

Avantasia

Τόσο η Adrienne με το τεράστιο εύρος και την φοβερή ένταση στην φωνή της, όσο και η αιθέρια φωνή της Chiara Tricarico (η οποία έφτασε στο πέμπτο τραγούδι, απευθείας από το αεροδρόμιο, αφού έχασε την πτήση της λόγω κάποιου προβλήματος στο διαβατήριό της), δίνουν άλλη διάσταση. Είτε κάνουν δεύτερα φωνητικά, είτε στα ντουέτα τους με τον Tobias Sammet, μαγνητίζουν το κοινό. Μαζί τους βέβαια ήταν και οι γνωστοί μας Felix Bohnke (ex-EDGUY) στα τύμπανα, Andre Neygenfind στο μπάσο που είναι μόνιμα μέλη και στους MASTERS OF CEREMONY του Sascha Paeth (HEAVENS GATE) τους οποίους φιλοξενήσαμε τον Σεπτέμβριο στο φεστιβάλ.

Καταπληκτικές εμπειρίες με αξέχαστες στιγμές και αγαπημένη μουσική.

Ήταν τόσο έντονη ατμόσφαιρα στο Toyosu PIT, όσο και backstage με τους πάντες να χαμογελούν και να έχουν τρομερή διάθεση, παρά το jetlag, τα λαθάκια, αφήνοντας πίσω τους και όποιες αναποδιές προέκυψαν με διαβατήρια, καθυστερήσεις και όργανα που – ευτυχώς – έφτασαν την τελευταία στιγμή. Όχι μόνο αποζημίωσαν με τον καλύτερο τρόπο τους περίπου 3000 οπαδούς τους, παίζοντας 21 τραγούδια σε δυόμισι ώρες αλλά το ευχαριστήθηκαν και οι ίδιοι, επιστρέφοντας στην Ιαπωνία μετά από 6 χρόνια.

Την επόμενη μέρα, εγώ αναχώρησα νωρίς για την βάση μου, ενώ λίγο αργότερα όλοι οι ΑVANTASIA πήραν την πτήση τους για την πόλη του Μεξικού, για το Λατινοαμερικάνικο μέρος αυτής της περιοδείας.

Κείμενο, φωτογραφίες: Γιώργος “Kay”  Κουκουλάκης

Absinthe Green LIVE @ Piraeus Club Academy, Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025

0
Absinthe

Absinthe

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ABSINTHE GREEN LIVE,  Παρασκευή 12/12/25  για την κυκλοφορία του OF LOVE AND PAIN,  στο Piraeus Club Academy, Special guests: NARCOSIS, DEEPDIVE

Οι Absinthe Green ανεβαίνουν στη σκηνή του Piraeus Club Academy αυτη την Παρασκευή 12 Δεκεµβρίου 2025 για ένα µοναδικό album release show στην Αθήνα. Στο πλαίσιο του album release tour τους µε αφετηρία την Αγγλία, η µπάντα επιστρέφει δυναµικά στην Ελλάδα για να γιορτάσει την κυκλοφορία του ντεµπούτου άλµπουµ της, “Of Love and Pain”.

Με εκρηκτική σκηνική παρουσία και έναν ήχο που κινείται ανάµεσα στο alternative metal και το dark hard rock, οι Absinthe Green προσφέρουν µια εµπειρία όπου η µελωδία συναντά την ένταση και οι στίχοι χτυπούν κατευθείαν στο συναίσθηµα. Το “Of Love and Pain”, σε παραγωγή του Hiili Hiilesmaa (HIM, The 69 Eyes, Apocalyptica), µόλις κυκλοφόρησε και παρουσιάζεται ζωντανά µε όλη την ωµή του δύναµη.

Special guests oι Narcosis, µε τον συναρπαστικό heavy/grunge ήχο τους, και οι DeepDive, εκρηκτικοί στο alternative metal τους, θα δωσουν από νωρίς τον τόνο για µια βραδιά γεµάτη ένταση.

Την Παρασκευή 12 Δεκεµβρίου το “Of Love and Pain” ζωντανεύει εκεί όπου ανήκει: στη σκηνή. Μην το χάσετε.

📅 Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου, οι πόρτες ανοίγουν 20:00

📍Piraeus Club Academy, Πειραιώς 105,  Γκάζι

 ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:
https://www.more.com/gr-el/tickets/music/absinthe-green-live-in-athens

👉 Προπώληση: 12€

👉 Την ημέρα του event στην πόρτα: 15€

ABSINTHE GREEN

Οι Absinthe Green ξεκίνησαν το 2016 ως προσωπικό project της Ειρήνης ‘Absinthe Green’ στο Dortmund της Γερµανίας και από το 2019, µε τη συµµετοχή των Harry Mason, Villy Pirris και Panos Economakis, αποτελούν πλήρη µπάντα. Η µουσική τους συνδυάζει alternative metal, hard rock και pop στοιχεία, µε εκρηκτικές κιθάρες, groovy ρυθµούς και φωνητική ένταση που χτυπάει κατευθείαν στην καρδιά.

Το ντεµπούτο τους άλµπουµ, “Of Love and Pain”, σε παραγωγή του καταξιωµένου Hiili Hiilesmaa, κυκλοφόρησε τον Σεπτέµβριο του 2025 και εξερευνά τις αντιφάσεις της ανθρώπινης εµπειρίας -αγάπη και πόνο, φως και σκοτάδι, καταστροφή και δηµιουργία- σε ένα συναισθηµατικά φορτισµένο και δυναµικό µουσικό ταξίδι.

Με κάθε live, οι Absinthe Green προσφέρουν µια συναρπαστική εµπειρία, όπου η ένταση συναντά τη µελωδία και οι στίχοι αγγίζουν την ψυχή.

Official Website: https://absinthegreen.com
Social Links: https://linktr.ee/AbsintheGreen

NARCOSIS

Από τα βάθη της underground σκηνής της Αθήνας, οι Narcosis ξεχωρίζουν ως ένα από τα πιο συναρπαστικά heavy/grunge rock συγκροτήµατα της Ελλάδας. Με εκρηκτική ενέργεια και βαριές κιθάρες, καθιερώθηκαν µε το ντεµπούτο άλµπουµ τους “Road to Infinity” (2015) και εδραίωσαν τη θέση τους στη σκηνή µε το “Leap of Faith”(2020). Ο ήχος τους συνδυάζει τη σκληρή λυρικότητα των Nirvana µε τον µινιµαλισµό των Queens of the Stone Age, δηµιουργώντας µια «καταιγίδα της ερήµου» από groove, παραµόρφωση και ένταση, διανθισµένη µε στοιχειωτικές µελωδίες. Στις ζωντανές εµφανίσεις τους µεταφέρουν την ενέργεια του στούντιο στη σκηνή, δίπλα σε καταξιωµένα ελληνικά και διεθνή ονόµατα, επιβεβαιώνοντας την αυθεντικότητα και τη δύναµη του ήχου τους.

Social Links: https://linktr.ee/Narcosis

DEEPDIVE

Με έδρα την Αθήνα, οι DeepDive είναι µια alternative metal µπάντα γνωστή για τον ξεχωριστό ήχο τους και τις εκρηκτικές live εµφανίσεις. Σχηµατίστηκαν το 2022 και συνδυάζουν βαριά κιθαριστικά riffs, δυναµικά τύµπανα, επιβλητικές µπασογραµµές και καθηλωτικά φωνητικά, εµπλουτισµένα µε ατµοσφαιρικά πλήκτρα. Το 2023 κυκλοφόρησαν τρία singles και το πρώτο τους EP “Dystopia” (2024), ενώ το 2025 παρουσίασαν τον πρώτο τους full-length δίσκο, εξερευνώντας πιο σκληρούς και πειραµατικούς ήχους. Με την ενέργεια και τον πειραµατισµό τους, οι DeepDive συνεχίζουν να µαγνητίζουν το κοινό και να εδραιώνουν τη θέση τους στην underground σκηνή της Αθήνας και πέρα από αυτήν.

Social Links:
https://linktr.ee/deepdiveband.official

VALIANT SENTINEL – BRAVERIDE – V/K PROJECT live στο An Club

0
Sentinel

Sentinel

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

18/01/2026

AN CLUB

VALIANT SENTINEL

Οι Valiant Sentinel ιδρύθηκαν από τον Δημήτρη Σκόδρα ως ένα φιλόδοξο power metal σχήμα που έκανε το ντεμπούτο του το 2022 με τον ομώνυμο δίσκο του. Μετά την δυναμική αυτή αρχή, η μπάντα επιστρέφει πιο ώριμη και επιβλητική, παρουσιάζοντας στις 16 Ιανουαρίου 2026 τον δεύτερο ολοκληρωμένο δίσκο της, Neverealm. Γιορτάζοντας την κυκλοφορία του, οι Valiant Sentinel ανεβαίνουν στη σκηνή για ένα ειδικό live release party στις 18 Ιανουαρίου 2026, έτοιμοι να μοιραστούν με το κοινό την επική νέα εποχή τους.

BRAVERIDE

Το συγκρότημα δημιουργήθηκε από τον Μάριο Χριστάκη το 2004 με σκοπό την σύνθεση epic-power metal με τη σοβαρή προσέγγιση των παλιών epic-power metal συγκροτημάτων με την προσθήκη στοιχείων ορχήστρας αλλά και με μοντέρνο ήχο.

2006 – Heroic Deeds (self released): ένα άμεσο epic metal άλμπουμ με αναφορές από BLIND GUARDIAN μέχρι BATHORY, δημιούργησε τον ιδιαίτερο ήχο της μπάντας όπου θα εξελισσόταν στο πέρασμα του χρόνου.

2012 – Rise of the Dragonrider (self released) : ένα νέο εξελικτικό βήμα με πιο ανοιχτές συνθέσεις και περισσότερες ενορχηστρώσεις, αλλά διατηρώντας πάντα τη μοναδική προσέγγιση του συγκροτήματος,

2019 – …of Heroes and Innerfire (Heathen Tribes records): πιο σκοτεινό και πιο βαρύ από τον προκάτοχό του, ένα σπουδαίο βήμα για το συγκρότημα, μουσικά και από πλευράς παραγωγής (καλύτερη από τα προηγούμενα άλμπουμ αλλά με κάποια προβλήματα που δεν μπόρεσαν να λυθούν λόγω συγκεκριμένων προβλημάτων-τέλος λειτουργίας του studio-πριν ολοκληρωθεί στην ουσία η τελική παραγωγή όπως της αναλογούσε).

2025 – The Great Awakeking (Rockshots records) : το πιο φιλόδοξο άλμπουμ της μπάντας και του Μάριου με κύριο στόχο να ηχογραφήσει το καλύτερο άλμπουμ που θα μπορούσε να κάνει ως μουσικός. Νέα σύνθεση και ένα από τα καλύτερα στούντιο του κόσμου (Devasoundz) συμβάλλουν στο τελικό αποτέλεσμα. Συνθέσεις με πολυπλοκότητα, με περισσότερα στοιχεία κλασικής κιθάρας και τραγούδια από ύμνους μάχης όπως το “executioner” μέχρι «μεγαλύτερες» προσεγγίσεις όπως το “Sous Are Marching” ή το επικό “The Final Confrontation”.

V/K PROJECT

Οι V/K Project είναι η μπάντα που παίζει, τα τραγούδια από τους 2 δίσκους, “Ethical Dilemma” (2022) & “Cynical Silence” (2023) που κυκλοφόρησαν οι Billy Vass & Bob Katsionis. Σε ήχους 80s Progressive metal, τύπου Fates Warning, Queensryche, Conception, οι 2 καλλιτέχνες καταφέρανε και δημιούργησαν 2 δίσκους που αγαπήθηκαν από το μέταλ κοινό με εξαιρετικές κριτικές, εντός Ελλάδος, αλλά και στο εξωτερικό.

Χωρίς τον Βοb, (λόγο έλλειψης χρόνου) ο Billy Vass, το 2024 αποφάσισε να αναπαράγει αυτά τα τραγούδια, σε ζωντανές εμφανίσεις. Κατάφερε να συγκεντρώσει 4 μουσικούς, που έχουν το πάθος και την ικανότητα να φέρουν είς πέρας, αυτό το δύσκολο έργο.

Με τον Κώστα Παπακώστα στα τύμπανα, Μάνο Σιδέρη στο μπάσο, Μιχάλη Φεργαδιώτη στην κιθάρα, και τον Μάριο Θεοφιλάτο στα πλήκτρα, το “στουντιακο” Vass/Katsionis γίνεται το V/K Project.

DARKEND VOID: Κυκλοφορούν EP δύο κομματιών

0
Void

Void

Οι Darkend Void Αποτελούν ένα Project που ιδρύθηκε στην Αθήνα το 2023 από τον τραγουδιστή τους Evan P. μετά από την διάλυση των Hateflames, αποτελείται από παιδιά που είχαν περάσει παλαιότερα από τους Hateflames για κάποιο χρονικό διάστημα τον Ανδρόνικο Μαλτέζο στα drums γνωστό απ’ τα διάφορα Αθηναϊκά stages με τους Wildfire και τον Χρήστο Τέκα στο μπάσο, έναν ταλαντούχο μπασίστα από τους Scorcher. Στις κιθάρες προσέφεραν βοήθεια ο Δημήτρης Στασινός και στο ο Jimmy Sinner (Everflow) μετά από πρόταση που είχε γίνει για το κομμάτι “Two Worlds Between The Great Divide pt1”, ένα κομμάτι που μιλάει για τον χαμό ενός προσώπου που χάθηκε μάταια από ατύχημα.

Στο “Sculptor Of Descended Chaos” προσέφερε βοήθεια ως παραγωγός του ντεμπούτου των Hateflames, “Tomorrow Erased” του 2019, τόσο σε θέμα παραγωγής, recording, mastering, mixing αλλά και στις κιθάρες για το “Sculptor…”. Τα παραπάνω κομμάτια αποτελούσαν μη αξιοποιήσιμο υλικό από τους Hateflames, που συνθέθηκαν από τον Εvan P. σε συνεργασία με τον Μιχάλη Δερβό (Eternal Force) και τον Πάνο Παρασκεύα παλαιότερα. Τα παραπάνω κομμάτια δόθηκαν στην δημοσιότητα μετά από πολύ σκέψη για να δηλωθεί η παρουσία του project. Υλικό γράφεται για δίσκο και υπάρχει αρκετό στα σκαριά.

Και οι Hällas στο Βόλο και στο Golden R. Festival το καλοκαίρι του 2026

0
Hallas

Hallas

Το Golden R. Festival του Βόλου με υπερηφάνεια παρουσιάζει στο line up του GRF2026 τους αγαπημένους του ελληνικού κοινού τα τελευταία χρόνια Σουηδούς Hällas, στην πρώτη τους ζωντανή εμφάνιση σε open air festival επί ελληνικού εδάφους.

Στο πλευρό των θρυλικών Coroner, Crimson Glory, Rage feat. Lingua Mortis Orchestra έρχεται να προστεθεί ένα από τα επιδραστικότερα συγκροτήματα της νέας γενιάς, το οποίο από το 2011 που ιδρύθηκε έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια λατρεία γύρω από το όνομά του στις σύγχρονες prog και hard rock σκηνές σε όλο τον κόσμο. Με την κινηματογραφική τους αφήγηση και τον Emeless ήχο τους, οι Hällas έχουν περιοδεύσει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης, παίζοντας SOLD OUT συναυλίες σε όλη την Ευρώπη, καθώς και στη Βόρεια και Νότια Αμερική. Ανεξάρτητα από το πού, οι Hällas αιχμαλωτίζουν το κοινό τους με το δικό τους σύμπαν Adventure Rock που ζωντανεύει στη σκηνή.

Το επερχόμενο άλμπουμ τους “Parorama”, που αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 30 Ιανουαρίου του 2026, είναι η τέταρτη ολοκληρωμένη κυκλοφορία τους που έρχεται να γράψει ένα ακόμη κεφάλαιο στην ιστορία του συγκροτήματος.

Ξεχάστε την καθημερινότητα και μπείτε σε έναν περιπετειώδη φανταστικό κόσμο – αυτό ακριβώς θέλουν οι Hällas να βιώσει το κοινό τους. Τα επικά concept άλμπουμ του σουηδικού κουνιντέτου με θέμα της φαντασία, γεμάτα με περιπετειώδεις δίδυμες κιθάρες, vintage συνθεσάιζερ και αφήγηση από το MySec δημιουργούν το δικό τους είδος Adventure Rock και αναμένεται να ταιριάξει γάντι ακριβώς εκεί που σκάει το κύμα, στην παραλία της Ν. Αγχιάλου Βόλου και στο πρώτο ελληνικό metal festival με κάμπινγκ δίπλα στην θάλασσα, που θα πραγματοποιηθεί στις 3, 4 και 5 Ιουλίου 2026!

Η προπώληση των EARLY BIRD εισιτηρίων στην τιμή των 80 ευρώ και για τις τρεις ημέρες συνεχίζεται…!!! Το δικό σου εισιτήριο και όλες οι πληροφορίες εδώ: https://www.more.com/gr-el/tickets/music/golden-r-festival-2026

https://www.goldenrfestival.com

ATHENS EXTREME FESTIVAL 2025 (12 – 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ)

0
Extreme

Extreme

“Two days of chaos and hell”

Τρίτη και φαρμακερή. To Athens Extreme festival επιστρέφει, ως διήμερο αυτή τη φορά (αντί τριημέρου). Μετά από δύο χρονιές στο Temple, το ακραίο festival που έχει αρχίσει να γίνεται θεσμός, πραγματοποιείται για πρώτη φορά στο ιστορικό Κύτταρο το διήμερο 12 και 13 Δεκεμβρίου (Παρασκευή και Σάββατο αντίστοιχα). Το φετινό του line up, με εκ νέου παρουσία ονομάτων του εξωτερικού που δεν πίστευα ποτέ μου ότι θα δω, αλλά και λατρεμένων γενικότερα μπαντών, υπόσχεται ένα αξέχαστο ΠαρασκευοΣάββατο για τους θιασώτες του ακραίου ήχου. Το Rock Hard αναλαμβάνει να σας εξηγήσει με απλά και όμορφα λόγια το γιατί.

ΜΕΡΑ ΠΡΩΤΗ – 12/12

SACRIFICIAL DEATH

Εκκίνηση με αυτούς τους death/thrash λεβέντες, η νεότερη μπάντα του φετινού festival. Έχω μιλήσει για το πόσο λατρεύω το στυλ τους, που συνδυάζει SLAYER, παλιούς DEATH, KREATOR, SODOM, LEGION OF THE DAMNED και πάει λέγοντας. Ειδικά συναυλιακά που τους έχω πετύχει αρκετές φορές, με έχουν εντυπωσιάσει. Μέσα σε 5 χρόνια ύπαρξης, έχουν βγάλει ένα EP (“Glory of the dead”). Το δε ντεμπούτο άλμπουμ τους “Absolute katharsis” είναι προ των πυλών (κυκλοφορεί στις 23 Ιανουαρίου του 2026). Ωστόσο, το υλικό του έχει ήδη δοκιμαστεί στο σανίδι. Κάτι μου λέει πως αυτά τα παιδιά, έχουν πολλά να μας δείξουν και να πουν!

WHITE TOWER

Η εκπροσώπηση της συμπρωτεύουσας, επίσης ιδρυθέντες το 2020. Κλασσικό heavy metal (η πρώτη heavy metal μπάντα που παίζει στο festival κιόλας), από τους WHITE TOWER, οι οποίοι έρχονται φουριόζοι από δυνατά support το τελευταίο καιρό: TANK και TYPHUS στη Θεσσαλονίκη και εσχάτως FLAMES στη Λάρισα. Γενικά άκρως δραστήριοι συναυλιακά. Τα δύο άλμπουμ τους, “White tower” (2022) και “Night hunters” (2024) έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις των οπαδών του ήχου, ενώ ο μασίφ ACCEPT – meets – GRAVE DIGGER χαρακτήρας τους αναμένεται να κουνήσει πολλά κεφάλια πάνω κάτω. Προσωπικά, δεν έχει τύχει ποτέ να τους δω ζωντανά, ανυπομονώ και πιστεύω πως θα περάσουμε σούπερ!

EXARSIS

Απίστευτα λατρεμένη μπάντα στο ελληνικό thrash. Ένας ήχος κάπου ανάμεσα στους VIO-LENCE, ANTHRAX, RAZOR, NUCLEAR ASSAULT, FORBIDDEN (φωνητικά) και η ενέργεια όλων αυτών μαζί επί σκηνής. Ειλικρινά κάθε φορά που τους βλέπω σε κάποιο line up συναυλίας, η αντίδραση μου είναι μια και μοναδική: “γίναμε”. Από τη σπορά του 2009 – 2010 στην ελληνική σκηνή, οι EXARSIS, μετά από 15 περίπου χρόνια, 5 full-length δίσκους, αλλαγές τραγουδιστών και πλέον σταθερό και ακούνητο line up, είναι ακόμα εδώ, ακόμα σαρώνουν και ετοιμάζουν νέο δίσκο λίαν συντόμως. 5 χρόνια από το “Sentenced to life” παραείναι πολλά. Λέτε να ακούσουμε και τίποτε καινούργιο; Μακάρι!

WARRANT

Η πρώτη μπάντα του εξωτερικού για φέτος. Στη κατηγορία “άμα μου έλεγες ότι θα τους δω, θα σε έλεγα τρελό”, από το Dusseldorf της Γερμανίας οι heavy/speed metallers WARRANT (ουδεμία προφανώς σχέση με τους Αμερικάνους συνονόματους), θα έρθουν για πρώτη φορά στα μέρη μας για να παίξουν στην ολότητα του το θρυλικό ντεμπούτο τους “The enforcer”. Δεδομένου ωστόσο, ότι έχουν επανέλθει στα πράγματα με το φετινό “The speed of metal”, δεν νομίζω ότι θα μείνουν μόνο στο ντεμπούτο. Όπως και να ‘χει, η βραδιά είναι ήδη κατά πολύ ομορφότερη με αυτή τη παρουσία από το παρελθόν του πρωτόλειου speed metal.

ENFORCER

Κάπου στα μέσα προς τέλη της πρώτης δεκαετίας του 2000, είχε εμφανιστεί ένα κίνημα αναβίωσης του κλασσικού heavy metal ήχου, δίπλα στο αντίστοιχο του thrash metal. Πρωτεργάτες σε αυτό, ήταν οι Σουηδοί ENFORCER. Τα τέσσερα πρώτα τους εξαιρετικά άλμπουμ έχουν λατρευτεί από τους οπαδούς του είδους, ο γράφων εις εξ αυτών. Το τέταρτο και αγαπημένο μου άλμπουμ τους, “From beyond” (2015) κλείνει δεκαετία και το συγκρότημα σκοπεύει να το παίξει στην ολότητα του, στην εδώ εμφάνιση του, ως headliner της πρώτης μέρας. Παρότι οι δύο τελευταίες δουλειές τους ήταν χρυσές μετριότητες, οι ENFORCER συναυλιακά είναι ισχυροί και το αποδεικνύουν περίτρανα.

ΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΗ – 13/12

ALL SINS UNDONE

Μοντέρνο thrash από μια νέα μπάντα για έναρξη της πιο ακραίας, δεύτερης μέρας του festival. Ιδρυθέντες το 2021, οι ALL SINS UNDONE, έχουν ήδη βγάλει ένα EP “Access denied” (2023) και ένα full-length “Narcissistic compulsion” (2024). Ο ήχος τους αγαπάει τους THE HAUNTED, SLAYER, ENFORCED, POWER TRIP ενώ έχει και μια εσάνς death metal (ειδικά στα φωνητικά). Το ασυνήθιστο είναι πως εδώ ο drummer είναι ο τραγουδιστής, κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τόσο στο είδος. Μια μπάντα που να πω την αμαρτία μου, την έμαθα όσο έγραφα αυτές τις γραμμές, ενώ ανυπομονώ πραγματικά να τους δω επί σκηνής!

VOMITILE

Η εκπροσώπηση της Μεγαλονήσου. Οι death metal καταστροφείς VOMITILE. Γνώριμοι μου από εκείνο το μακελειό στο An Club τον Οκτώβριο του 2012 με ONSLAUGHT, BIO-CANCER, EXARSIS και ACID DEATH, οι Κύπριοι δεν αστειεύονται. Tόσο τα τρία full-length τους (“Igniting hate” – 2013, “Mastering the art of killing” – 2014, “Pure eternal hate” – 2018) όσο και τo φετινό EP “Face of terror” το πιστοποιεί, ενώ η μπάντα από ότι έχω καταλάβει, ετοιμάζει και full-length χτύπημα. Το VADER – meets – MALEVOLENT CREATION – meets – MORBID ANGEL ύφος τους, εγγυάται ότι θα σπάσουν πολλά κόκκαλα στην εμφάνιση τους. Άντε και μου λείψατε ρε αλάνια!

MENTALLY DEFILED

Μια φορά και ένα καιρό, ήταν μια μπάντα που αγκαζέ με τους SUICIDAL ANGELS και τους RELEASED ANGER, αναβίωσε το thrash metal στη χώρα στις αρχές του 2000. Αυτή η μπάντα λέγεται MENTALLY DEFILED. Mε το ήδη κλασσικό εντός της σκηνής “The thrash brigade” (2009), το ακόμα ανώτερο και καταστροφικό “Aptitude for elimination” (2014) και την έσχατη κυκλοφορία τους “Defiled army” ως split με τους Αμερικάνους EVIL ARMY (ακούστε χθες), οι MENTALLY DEFILED, υπόσχονται διάλυση και ορκίζονται πίστη στο circle pit το σωστό, το ορθόδοξο. Ανυπομονώ πραγματικά! Μέχρι τότε, ας θυμηθούμε τα λόγια του ποιητή: WIMPS WATCH WHILE MEN MOSH!

SEVERE TORTURE

Διπλό Ολλανδικό χτύπημα τη δεύτερη ημέρα. Μας βρήκαν μπόσικους και μας βαράνε στο ψαχνό οι της διοργάνωσης. Εδώ έχουμε το brutal death το ορθόδοξο, που γεννήθηκε από τη μήτρα των CANNIBAL CORPSE και εν τέλει δημιούργησε ένα δικό του κτήνος. Το κτήνος αυτό λέγεται SEVERE TORTURE. Από το μνημειώδες ντεμπούτο “Feasting on blood” (2000) ως και το περσινό “Torn from the jaws of death” (2024), οι SEVERE TORTURE ωρίμασαν συνθετικά, ανέβηκαν επίπεδο παικτικά και το κυριότερο, δεν σταματάνε να ξεσκίζουν σάρκες όπου σταθούν και βρεθούν. Επόμενα θύματα είμαστε εμείς, από τη σκηνή του Κυττάρου. Αν ζήσουμε, θα το διηγηθούμε. Αν.

ASPHYX

Ο μέγας επίλογος, ASPHYX. Ένα όνομα βαρύ σαν ιστορία κυρίες δεσποινίδες και κύριοι. Το δεύτερο μέρος του Ολλανδικού χτυπήματος, έτσι, με αγάπη από τη χώρα της τουλίπας. Προσωπικά, η αγαπημένη μου Ολλανδική μπάντα, όχι μόνο στο death metal αλλά γενικά. Το τελευταίο τους άλμπουμ “Necroceros” το αγάπησα για τις heavy/doom αναφορές του, ως μια άξια συνέχεια του εμφατικού σερί από το “Death…the brutal way” (2009) μέχρι και σήμερα. Πέραν του ότι περιμένουμε μια ακόμα ΙΣΟΠΕΔΩΤΙΚΗ εμφάνιση των θρυλικών Ολλανδών (όσοι δεν τους έχετε δει ΜΗΝ το σκέφτεστε!), αφού οι SEVERE TORTURE θα μας σκοτώσουν, οι ASPHYX θα βάλουν τη ταφόπλακα.

Αυτά τα ολίγα (λέμε τώρα), ενόψει του διημέρου. Πλείστοι όσοι οι λόγοι για να βρίσκεται κάποιος εκεί κατά την άποψη μου. Ωστόσο, μπορείς να προσθέσεις και τους δικούς σου εσύ που έφτασες ως εδώ. Επιπλέον, εάν ψήθηκες από όσα γράφω πιο πάνω, ξέρεις που πρέπει να βρίσκεσαι το ΠαρασκευοΣάββατο που έρχεται. Τα λέμε στο pit!

Από κάτω, οι ώρες εμφάνισης, κάθε μέρα:

FRIDAY 12.12
18:00 doors opening
18:30 – 19:05 SACRIFICIAL DEATH
19:30 – 20:15 WHITE TOWER
20:40 – 21:25 EXARSIS
21:50 – 22:50 WARRANT
23:15 – 00:30 ENFORCER
SATURDAY 13.12
18:00 doors opening
18:30 – 19:05 ALL SINS UNDONE
19:30 – 20:15 VOMITILE
20:40 – 21:25 MENTALLY DEFILED
21:50 – 22:50 SEVERE TORTURE
23:15 – 00:30 ASPHYX

 

Γιάννης Σαββίδης

VOLBEAT interview (Kaspar Boye Larsen)

0
Volbeat
Photo Credit Brittany Bowman
Volbeat
Photo Credit Brittany Bowman

“G.O.A.T.”

Το τελευταίο άλμπουμ των λατρεμένων μου Δανών, VOLBEAT, με τίτλο “God of angels trust”, δεν είναι από τις αγαπημένες μου δουλειές τους. Παρόλα αυτά, μιλάμε για ένα από τα σημαντικότερα σχήματα των τελευταίων είκοσι ετών και ποτέ δεν χάνεις την ευκαιρία να μιλήσεις μαζί τους. Έτσι, κάποια στιγμή, είχαμε μιλήσει με τον μπασίστα του σχήματος, Kaspar Boye Larsen (δυστυχώς δίχως το δικαίωμα να αναδημοσιεύσουμε το video της συνέντευξης) για το άλμπουμ και το τι συμβαίνει γενικότερα με το γκρουπ και ξαφνικά διαπίστωσα ότι ποτέ δεν είχε ανέβει!!! Κάλλιο αργά, παρά ποτέ, όπως λέμε…

Πρέπει να πω ότι οι VOLBEAT είναι μία από τις αγαπημένες μου μπάντες όλων των εποχών. Και όπως έχω πει αρκετές φορές στον Michael στο παρελθόν, ένας από τους λόγους ήταν ότι, ακούγοντας το τραγούδι “Radio Girl” ξανά και ξανά, όντας ραδιοφωνικός παραγωγός, αποφάσισα να παντρευτώ τη νυν σύζυγό μου. Αυτό έγινε πριν από 16 ή 17 χρόνια. Οπότε μπορώ να πω ότι είμαι παλιός οπαδός των VOLBEAT.
Θυμάμαι ότι έκανα μια περιοδεία με το συγκρότημα το 2006, ως stand-in, γιατί δεν ήμουν τότε μέλος της μπάντας. Και στην τελευταία συναυλία επρόκειτο να κυκλοφορήσει ένα άλμπουμ. Το άκουγα και το “Radio Girl” ήταν… αγαπώ αυτό το κομμάτι, αλλά ο δίσκος δεν είχε κυκλοφορήσει ακόμα, οπότε δεν μπορούσαμε να το παίξουμε. Αλλά την τελευταία μέρα της περιοδείας, το παίξαμε πολύ πριν κυκλοφορήσει το άλμπουμ. Πλέον δεν το παίζουμε τόσο συχνά.

Οι VOLBEAT είχαν πάντα ένα μοναδικό στυλ. Πώς θα λέγατε ότι αυτό το άλμπουμ το εξελίσσει ακόμη περισσότερο;
Υπάρχουν κάποια κομμάτια όπου προσπάθησα να φανταστώ ότι παίζω κοντραμπάσο. Οι μπασογραμμές μου είναι βασισμένες στο τι θα έκανα αν είχα ένα upright bass. Κυρίως στα πιο rockabilly τραγούδια. Σε μερικά γρήγορα κομμάτια, αν δεν το έκανα αυτό, θα ακούγονταν περισσότερο punk rock. Αλλά αυτό είναι μάλλον στο μυαλό μου – μπορεί κανείς άλλος να μην προσέχει το μπάσο. Χαχα. Προσπάθησα πάντως να ενσωματώσω αυτή τη rockabilly/psychobilly λογική. Ο Michael απλώς γράφει όπως πάντα. Σε αυτόν τον δίσκο έχει κομμάτια που κοιτούν πίσω, στις πρώτες δουλειές, αλλά και άλλα που κοιτούν μπροστά.

Volbeat

Στο δελτίο τύπου αναφέρεται ότι δεν ακολουθήσατε την παραδοσιακή δομή κουπλέ-ρεφρέν. Ήταν πρόκληση για εσένα να προσαρμοστείς σε τραγούδια που δεν ακολουθούν αυτό το κλασικό μοτίβο;
Το τραγούδι που αποκαλούμε “The Goat” (σ.σ. μιλάμε για το “In the Barn of the Goat Giving Birth to Satan’s Spawn in a Dying World of Doom”), με τον πολύ-πολύ μακρύ τίτλο… όταν το έφερε ο Michael, είπα: είναι υπέροχο, αλλά πού είναι το ρεφρέν; Δεν έχει ρεφρέν. Κι εκείνος είπε: ναι, δεν είναι ωραίο; Και σε άλλα κομμάτια νόμιζα ότι πηγαίναμε για κλασικό verse–chorus–verse–C part. Και δεν ήταν καθόλου έτσι. Μου πήρε χρόνο να συνηθίσω, γιατί είναι κάτι που δεν είχα ξανακάνει. Βέβαια στα παλιά τραγούδια, όπως στο “Pool of Booze”, δεν υπάρχει παραδοσιακή δομή. Ακολουθούσαμε απλώς ό,τι ακουγόταν καλό. Αυτή ήταν και η λογική του Michael στη σύνθεση τώρα.

Η επέμβαση στον λαιμό του Michael επηρέασε το συγκρότημα και τον δίσκο;
Ειλικρινά, νομίζω ότι αυτή είναι μία από τις καλύτερες ηχογραφήσεις που έχει κάνει. Η φωνή του ακούγεται υπέροχη. Ήταν καλή και πριν, αλλά δεν ακούω καμία αρνητική αλλαγή. Φυσικά μας επηρέασε το ότι δεν μπορούσαμε να προβάρουμε για μήνες. Προσπαθήσαμε λίγο χωρίς φωνητικά, αλλά η φωνή είναι μεγάλο μέρος των VOLBEAT, οπότε ήταν κάπως περίεργο.

Πιστεύεις ότι η ενασχόληση του Michael με τους AsInHell έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δημιουργική διαδικασία του “God Of Angels Trust”;
Ναι, πιστεύω πως ναι. Όταν έγραφε AsInHell, ήταν μέσα σε αυτό το death metal mindset, πίσω στις ρίζες. Και πραγματικά πιστεύω ότι έμεινε σε αυτή τη νοοτροπία. Τα πρώτα 5–6 κομμάτια του νέου VOLBEAT είναι πιο heavy, πιο μη παραδοσιακά στη δομή τους. Μετά από εκεί, επέστρεψε σε αυτό το ύφος με τα μεγάλα ρεφρέν. Νομίζω ότι αυτό οφείλεται στους AsInHell. Χωρίς αυτούς, το άλμπουμ δεν θα ακουγόταν έτσι.

Το “God Of Angels Trust” μπορεί να ακουστεί και ως “g.o.a.t.”. Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος; Παντού εμφανίζεται μια κατσίκα — στο εξώφυλλο, στο lyric video… Τι γίνεται με τις κατσίκες;
Δεν τον έχω ρωτήσει ευθέως, αλλά νομίζω ότι έχει να κάνει με το ότι η κατσίκα είναι ανέκαθεν ο outsider, το «μαύρο πρόβατο». Είναι επίσης και στη σφαίρα του heavy metal, παίζοντας λίγο με αυτά τα στοιχεία. Νομίζω ότι έχει και μια δόση χιούμορ. Να μην το παίρνουμε πολύ σοβαρά. Δεν είμαστε σατανιστικό συγκρότημα.

Και έχετε και αυτό το τραγούδι… «In the barn of the goat, giving birth to Satan spawn in the dying doom dying bird of doom». Ένας τίτλος που ξεχνιέται με ευκολία… Γιατί ένας τόσο μακρύς τίτλος, τύπου BALSAGOTH;
Αυτό είναι το κομμάτι που έλεγα ότι δεν έχει ρεφρέν.

Ναι, αλλά ο τίτλος;
Δεν έχω ιδέα πώς το σκεφτήκαμε. Όταν μας είπε: «Αυτός είναι ο τίτλος», νόμιζα ότι μας έκανε πλάκα. Πώς θα το θυμάμαι; Αλλά είναι, ας πούμε, η κορύφωση του τραγουδιού. Αυτό που τραγουδάει στο σημείο εκείνο. Αυτό είναι ίσως το «ρεφρέν». Χαχα.

Το “By a Monster’s Hand” μιλάει για έναν serial killer. Στο τέλος του δίσκου υπάρχει το δεύτερο μέρος, “Enlightening the Disorder”. Θα υπάρξει και συνέχεια σε βίντεο; Το πρώτο ήταν φανταστικό.
Όχι, δεν υπάρχει κάτι προγραμματισμένο. Αλλά και εγώ αγαπώ το βίντεο. Είναι κάπως τρομακτικό.

Θα τα παίξετε συνεχόμενα στις συναυλίες σας;
Δεν νομίζω. Στο setlist που προβάρουμε τώρα θα παίξουμε μόνο το πρώτο μέρος. Αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Στο δίσκο κάνετε πολύ «genre hopping». Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη μουσικής. Ποιο τραγούδι απολαύσατε περισσότερο να παίξετε;
Το “Better Be Fuelled”. Και στην πρόβα, και στο στούντιο. Έχει το walking bass, το rockabilly feeling. Λατρεύω να το παίζω. Το προβάρουμε σήμερα και όλοι γελούσαμε και περνούσαμε τέλεια. Είναι up-tempo, σχεδόν χορευτικό, ιδανικό για μπίρες. Ανυπομονώ να το παίξουμε live.

Οι VOLBEAT έχουν τεράστια παγκόσμια επιτυχία. Νιώθεις περισσότερη πίεση ή περισσότερη ελευθερία μπαίνοντας στο στούντιο;
Δεν νιώθω πίεση — πέρα από το ότι πρέπει να παίξω καλά. Δεν αισθάνομαι πίεση από τον Τύπο ή τους οπαδούς. Αυτή έρχεται μετά, όταν αρχίζουν οι κριτικές και ιδιαίτερα όταν παίζουμε live. Εκεί είναι αγχωτικό, γιατί θέλεις ο κόσμος να αγαπήσει αμέσως τα νέα κομμάτια — κάτι που φυσικά δεν γίνεται ποτέ αμέσως.

Πιστεύω όμως ότι έχετε τόσο πιασάρικα τραγούδια σε κάθε δίσκο, που μπορείτε να αρπάξετε το κοινό από την πρώτη εκτέλεση. Έχετε φανατικό κοινό και νομίζω ότι είστε πλέον σε θέση να έχετε 4–5 crowd pleasers και 5–6 τραγούδια πιο πειραματικά. Αυτό νιώθω ακούγοντας το νέο άλμπουμ: μια μπάντα που κάνει ό,τι θέλει.
Χαίρομαι πολύ που το λες. Πράγματι, υπάρχουν κάποια τραγούδια που πρέπει να παίζουμε κάθε βράδυ. Αλλά υπάρχει και ένα κομμάτι του set όπου μπορούμε να βάλουμε νέο υλικό. Αυτά τα 5–6 νέα τραγούδια θα εναλλάσσονται, ώστε μέχρι το τέλος της περιοδείας να έχουμε παίξει όλο το άλμπουμ. Αλλά όσο περνούν τα χρόνια, το setlist γίνεται πιο δύσκολο. Έχεις περισσότερους δίσκους, περισσότερα «απαραίτητα» τραγούδια. Πρέπει να παίζουμε όλο και περισσότερη ώρα. Γι’ αυτό ο Bruce Springsteen παίζει τρεισήμισι ώρες. Μακάρι να είχαμε κι εμείς τη φυσική κατάσταση, αλλά δεν την έχουμε.

Σάκης Φράγκος

FLAMES – “Frequency of illusion” (Sleaszy Rider)

0
Flames

Flames

Το τι έχουν προσφέρει οι FLAMES στην ελληνική σκηνή είναι περιττό να αναλυθεί και είναι κάτι που δεν αμφισβητείται από κανέναν. Τρία χρόνια μετά το ισοπεδωτικό “Resurgence” που σηματοδότησε την επιστροφή τους στα δισκογραφικά δρόμενα, οι θρυλικοί thrashers επανέρχονται με κεκτημένη ταχύτητα με το “Frequency of illusion”, το όγδοο άλμπουμ τους. Προσωπικά το περίμενα με μεγάλη ανυπομονησία καθώς και το “Resurgence” με είχε ενθουσιάσει αλλά και η προακρόαση του Σάκη Φράγκου με είχε πορώσει άσχημα. Με μεγάλες προσδοκίες λοιπόν, έβαλα να ακούσω το “Frequency of illusion” και το αποτέλεσμα ήταν αυτό ακριβώς που περίμενα. Μακελειό.

Προφανώς μιλάμε για thrash metal παλαιάς, ορθόδοξης κοπής, ξέρετε τώρα, riffs ξυράφια, υπερηχητικές ταχύτητες από μία μπάντα που δεν αποποιείται το ένδοξο παρελθόν της αλλά παράλληλα τολμά να εξερευνήσει και άλλα μονοπάτια και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Για του λόγου το αληθές, αξίζει να αναφέρουμε το “The great deceiver” , ατμοσφαιρικό με μία αύρα ROTTING CHRIST, το καθηλωτικό “The arsonist”, από τις αγαπημένες μου στιγμές του δίσκου, και το ρυθμικό “Ornea” που παρουσιάζουν μια άλλη, πολύ ενδιαφέρουσα δυναμική της μπάντας.

Οι παλιές αγάπες προς το Τευτονικό thrash metal και το αλκοόλ δεν κρύβονται, όπως αποδεικνύει το SODOM-meets-TANKARD “Thrashin’ beer” , προορισμένο να δημιουργήσει πανικό στις συναυλίες τους. Από εκεί και πέρα, ο κακός χαμός, τι να πιάσεις και τι να ξεχωρίσεις από τις βόμβες που σκάνε ξεκινώντας από το εναρκτήριο “The hunter” που δείχνει το πάθος, την εμπειρία τους αλλά και την αστείρευτη έμπνευση των FLAMES. Προσωπικές μου αδυναμίες είναι τα σαρωτικά “Lightbringer” και “ Epic”, αν και τα υπόλοιπα κομμάτια δεν υπολείπονται σε ποιότητα και δύναμη.

Φυσικά, το κερασάκι στην τούρτα σε όλον αυτόν τον ηχητικό όλεθρο δεν είναι άλλο από την επανεκτέλεση του “Dressed in black suede” από το θρυλικό ντεμπούτο τους, “Made in hell” , που όπως επεσήμανε και ο Σάκης στην προακρόαση, συνδέει το παρόν της μπάντας με τα 40 χρόνια που πέρασαν από την κυκλοφορία αυτού του ιστορικού, από κάθε άποψη, δίσκου. Και ναι, πολύ χάρηκα και εγώ να ακούω όχι απλά κανονικά, αλλά ΙΣΟΠΕΔΩΤΙΚΑ τύμπανα από τον Νίκο και το τραγούδι ακούγεται σαν μια εντελώς νέα σύνθεση! Πολύ όμορφη κίνηση που σίγουρα σε εμάς που είμαστε, χμ, κάποιας ηλικίας και ζήσαμε δια ζώσης την κυκλοφορία του “Made in hell” θα φέρει σίγουρα ρίγη συγκίνησης.

Για την απόδοση της μπάντας, δεν έχω να πω τίποτα, τα παιδιά βρίσκονται με κλειστά μάτια και ο καθένας δίνει τον καλύτερο τους εαυτό. Οι γερόλυκοι παίζουν μεγάλη μπάλα και δεν χαρίζουν κάστανα σε κανέναν, ιδίως σε όσους νόμιζαν ότι το “Resurgence” ήταν απλά ένα πυροτέχνημα.

Αν το “Resurgence” σηματοδότησε την επιστροφή τους, το “Frequency of illusion” επιβεβαιώνει με το πιο εμφατικό τρόπο ότι οι FLAMES ήρθαν για να μείνουν για τα καλά! Και πολύ μας χαροποιεί αυτό!

8,5 / 10

Θοδωρής Κλώνης

ΗΕΑDQUAKE – “The weight of forever” (Sound Effect Records)

0
Headquake

Headquake

Τέταρτο άλμπουμ για τους Αθηναίους ΗΕΑDQUAKE που έρχεται μετά από απουσία 11 ολόκληρων ετών από την προηγούμενή τους δουλειά. «Άξιζε αυτή η αναμονή;» θα ρωτήσει κάποιος και η απάντηση είναι «φυσικά και ναι». Με τον νέο τους δίσκο, το σχήμα είχε φυσικά όλο τον χρόνο στο να επεξεργαστεί, να πειραματιστεί, να “εξελίξει” τις νέες συνθέσεις και ακούγοντας το τελικό αποτέλεσμα καταλαβαίνουμε ότι το αποτέλεσμα κρίνεται άκρως επιτυχημένο.

Με εξαιρετική παραγωγή που δίνει όγκο στο groove και τα riffs της μπάντας και επιτρέπει στο κάθε όργανο να ακούγεται ευδιάκριτα, οι HEADQUAKE εδώ πετυχαίνουν να μας παρουσιάσουν έναν από τους καλύτερους heavy rock δίσκους της χρονιάς σε παγκόσμιο επίπεδο για το είδος που αντιπροσωπεύουν. Και οι επτά συνθέσεις του δίσκου έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και η κάθε μια τους παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή ενός πραγματικά ομοιογενούς δίσκου.

Το αγαπημένο μου “Belong to the past”, ένα αργόσυρτο heavy doom κομμάτι με εξαιρετικά φωνητικά, φοβερό refrain που σου κολλάει στο μυαλό και ένα solo προς στο τέλος που έρχεται σαν κερασάκι  στην τούρτα να το απογειώσει. Από τα τραγούδια που έχω ακούσει περισσότερες φορές μέσα στην χρονιά. Το “Hey my man” είναι ένα στακάτο heavy rock κομμάτι με εξαιρετικές κιθάρες και groovy ρυθμό, το εναρκτήριο και πρώτο single “Ηigher than you” είναι ένα κομμάτι με alternative metal επιρροές που συνδέει τον νέο δίσκο με το ντεμπούτο τους πριν δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια. Ένα από τα καλύτερα κομμάτια του “The weight of forever” είναι το “World as a hole” που κλείνει και την πρώτη πλευρά του δίσκου. Ένα ψυχεδελικό κομμάτι, κάπου ανάμεσα στους ΑΙC/ CORROSION OF CONFORMITY/MONSTER MAGNET που σε παρασέρνει με την ατμόσφαιρα του και τις εναλλαγές στο ρυθμό.

Οι ταχύτητες θα ανέβουν με το “Release me” που ακολουθεί στην δεύτερη πλευρά. Πιο up tempo heavy rock, ρυθμικό και στακάτο και αυτό φαίνεται ότι θα λειτουργεί ιδανικά στις live εμφανίσεις τους, θυμίζει αρκετά τους πρόσφατους ΝΙGHTSTALKER. Το heavy doom του “My soul” επηρεάζεται από τους πρώιμους SABBATH ενώ το “Lives Collide” είναι ένα heavy rock κομμάτι που κλείνει τον δίσκο με ανεβασμένα γκάζια με τα solos στο τέλος να έρχονται θαρρείς στοχευμένα για να ρίξουν πανηγυρικά την αυλαία.

Το “The weight of forever” είναι ένας απολαυστικός δίσκος που όσο τον ακούς τόσο θέλεις να μην τελειώσει και η μικρή σχετικά διάρκεια του σε παρακινεί να το βάλεις ξανά στο πλατό. Το ωραίο artwork τόσο στο εξώφυλλο όσο και στο εσωτερικό του δίσκου θα ανταμείψει αυτούς που θα επιλέξουν το φυσικό format. Όπως ανέφερα και στην αρχή, ο δίσκος είναι κορυφαία επιλογή για όσους αρέσκονται στο heavy rock ύφος. Αν είστε από αυτούς που παρακολουθείτε αυτή την σκηνή και δεν το έχετε ανακαλύψει ακόμα- λίγο δύσκολο μου φαίνεται- για κάποιο λόγο, κάντε μια χάρη στον εαυτό σας κα τσεκάρετε άμεσα. Οι ΗΕΑDQUAKE αναγεννήθηκαν και μας το παρουσιάζουν με τον καλύτερο τρόπο.

8,5 / 10

Γιάννης Παπαευθυμίου

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece