Οι BLUES PILLS είναι μια από τις περιπτώσεις συγκροτημάτων που ξεπήδησαν από κάποιο συγκεκριμένο μουσικό κίνημα, εν προκειμένω αυτό του vintage rock, έκαναν μεγάλη αίσθηση «με την πρώτη», η πορεία τους ως τώρα κρίνεται επιτυχημένη (ή και άκρως επιτυχημένη θα έλεγε κάποιος) δυστυχώς όμως, έμειναν «δέσμιοι» του εκρηκτικού ντεμπούτου τους (“Blues pills”, 2014), που ποτέ δεν ξεπέρασαν. Βέβαια, αυτό, μικρή σημασία έχει μιας και τα “Lady in gold” (2016) και “Holy Molly!” (2020) που ακολούθησαν ήταν τόσο ποιοτικές κυκλοφορίες που η ανοδική, εμπορικά, πορεία της μπάντας ουδέποτε σταμάτησε, αλλά σε τούτες τις γραμμές όλα πρέπει να γράφονται.
Επιστροφή λοιπόν για τους συμπαθέστατους Σουηδούς από το Örebro και αν πρώτη φορά διαβάζεις αυτό το όνομα, όλα ξεκινούν από το αν και πόσο σου αρέσει ο vintage rock ήχος. Αν αυτό ισχύει, αποκλείεται να ακούσεις BLUES PILLS και να μην σε «κερδίσουν». Δεν εννοώ κατ’ ανάγκη να ενθουσιαστείς και να τρέχεις εκεί έξω εν εξάλλω καταστάσει, αν και αυτό μπορεί να συμβεί, ναι, πάλι θα το πω, με το ντεμπούτο. Υπάρχουν και πολύ πιο μετριοπαθείς τρόποι για να δηλώσεις το ενδιαφέρον σου προς αυτούς. Είναι όμως δεδομένο πως θα τους ξεχωρίσεις, από την πληθώρα συγκροτημάτων ενός κινήματος το οποίο, ένας Θεός ξέρει με ποιον τρόπο το πετυχαίνει αυτό, αδυνατεί να δώσει μέτριο καλλιτέχνη!
Αν τώρα είσαι οπαδός, ξέρεις ότι οι BLUES PILLS θύμιζαν JEFFERSON AIRPLANE, LED ZEPPELIN, FLEETWOOD MAC, BIG BRΟTHER AND THE HOLDING COMPANY… τέτοια (σπουδαίας αξίας) ακούσματα. Ένα υπέροχο μουσικό κράμα που προσωπικά, δεν περίμενα ποτέ να το δω να κυκλοφορεί κάτω από τις «φτερούγες» της Nuclear Blast. «Θύμιζαν»; Όχι, δεν είναι τυπογραφικό λάθος. Ο Αόριστος, ως χρόνος, δεν χρησιμοποιήθηκε τυχαία αφού το “Birthday”, το πρώτο άλμπουμ μακριά από τη Nuclear Blast, είναι το πιο πολύπλευρο άλμπουμ τους ως τώρα και το πιο… σύγχρονο να το πω; Ναι, σύγχρονο. Πως μεταφράζεται αυτό…
Εννοείται πως η μπάντα δεν κόβει επαφές με το παρελθόν της, κάθε άλλο, αλλά φαίνεται πως συνέθεσε με απόλυτη ελευθερία και άγνοια κινδύνου, με ερεθίσματα από οτιδήποτε της «κάθεται καλά στο αυτί», όπως λέμε μεταφορικά, δημιουργώντας μουσική από τη ψυχή και την καρδιά, χωρίς την παραμικρή σκοπιμότητα και γράφοντας τον κόσμο εκεί που «δεν πιάνει μελάνι». Γιατί, αν υπήρχε σκοπιμότητα, να είσαι σίγουρος πως αποκλείεται να άκουγες έντονη την επιρροή καλλιτεχνών σαν τη Lady Gaga, την Amy Winehouse, WHITE STRIPES, THE HIVES ή τους THE BLACK KEYS και όλα θα ακούγονταν “by the book”. Κάτι τέτοια είναι όμως που μας κάνουν να αγαπάμε και να στηρίζουμε τους αιωνίως «περιπετειώδεις» καλλιτέχνες, σωστά;
Το “Birthday” είναι ένα σχεδόν ακατέργαστο άλμπουμ, που βασίζεται στο ένστικτο των δημιουργών του, στη μεταξύ τους εκρηκτική αλληλεπίδραση και στην “live” αισθητική του, η οποία από το studio μεταφέρθηκε στα «αυλάκια» του βινυλίου μαεστρικά από τον Freddy Alexander, που αξιοποίησε στο έπακρο τόσο το «δέσιμο» των μελών της μπάντας, όσο και τα καλύτερα δυνατά εφόδια της τεχνολογίας, για να βγάλει έναν καταπληκτικό, αναλογικό ήχο. Κάποιες φορές, μου δίνεται η εντύπωση πως ο δίσκος είναι, πώς να το πω… «αφιλτράριστος»! Σαν να ηχογραφήθηκε κρυφά στο προβάδικο και τα κομμάτια του να είναι διαλεγμένα μέσα από τις καλύτερες στιγμές ατελείωτων προβών και αέναου jamming! Περίπου ό,τι βλέπεις στο video clip, στο τέλος του άρθρου.
«Παλιακό» και μοντέρνο ταυτόχρονα, το νέο δισκογραφικό «τέκνο» των BLUES PILLS ξεχειλίζει από ποιότητα, «φλέγεται» από ενέργεια και η μίξη classic rock, garage, funk, soul, blues και power pop που το χαρακτηρίζει, το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό στα αυτιά κάθε σωστού οπαδού του ευρύτερου rock. Stratocasters, «ταυράκια», vintage πλήκτρα, λιτά drum kits a la Charlie Watts και Ringo Starr, groove που μπορεί να σηκώσει από τον καναπέ και τον πιο τεμπέλη φίλο σου… και το καλύτερο; Μια θεά στο μικρόφωνο, η Elin Larsson, το «βαρύ πυροβολικό» του συγκροτήματος, που συναντάται εδώ στις μέχρι τώρα καλύτερες ερμηνείες της καριέρας της, ηχογραφώντας τα φωνητικά της ούσα έγκυος και στην καλύτερη, πιθανολογώ, φάση της ζωής της! Να σου ζήσει ο μικρός, Elin!
8.5 / 10
Δημήτρης Τσέλλος