ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Abigail” – KING DIAMOND
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1987
ΕΤΑΙΡΙΑ: Roadrunner Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: King Diamond
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά: King Diamond
Κιθάρες: Andy LaRocque, Michael Denner
Τύμπανα: Mickey Dee
Mπάσο: Timi Hansen
Πλήκτρα: Robert Falcao
To 1985 μετά την διάλυση των Δανών MERCYFUL FATE, ο «τεράστιος» καλλιτέχνης King Diamond μαζί με τα πρώην μέλη της προηγούμενης μπάντας, Michael Denner (κιθάρα) και Timi Hansen (Μπάσο) αποφάσισαν να συνεχίσουν κάτω από το όνομα KING DIAMOND. Στην ομάδα εντάχθηκε ο κορυφαίος κιθαρίστας Andy La Rocque και στα drums ο γνωστός και μη εξαιρετέος Mickey Dee. Μετά το πολύ καλό ντεμπούτο του, ο King Diamond με τον “Fatal Portrait”, επανήλθε δριμύτερος και κυκλοφόρησε τον δεύτερο προσωπικό του δίσκο με τον τίτλο “Abigail”. Πρόκειται για τον πρώτο concept δίσκο που κυκλοφορεί ο ίδιος και ίσως το πρώτο concept άλμπουμ με horror ιστορία στο χώρο του metal. Δίσκοι concept είχαν βγει αρκετοί στο παρελθόν στο ροκ (Beatles, Pink Floyd κ.α.), με occult ιστορίες όμως είναι ο πρώτος.
O Alice Cooper είχε κυκλοφορήσει μια δεκαετία νωρίτερα το “Welcome to my Nightmare”, τον οποίο δεν τον λες ακριβώς concept δίσκο, καθώς δεν είναι μία ιστορία ολόκληρη, αλλά ξεχωριστά τρομακτικά όνειρα του ίδιου ατόμου.
Στο αριστούργημα αυτό, ο King Diamond διηγείται την ιστορία ενός ζευγαριού, του Jonathan La Fey και της Mirjam Natias, οι οποίοι το καλοκαίρι του 1845, πηγαίνουν να κατοικήσουν στο σπίτι των προγόνων του Jonathan το οποίο κληρονόμησε. Στο τραγούδι “Arrival”, κάποιοι μαύρο ντυμένοι καβαλάρηδες τους προειδοποιούν να φύγουν άμεσα, καθώς στο σπίτι αυτό κινδυνεύει η ζωή τους. Το ζεύγος δεν τους ακούει και εκεί ξεκινάει να εξελίσσεται η τρομακτική ιστορία. Στο “The Family Ghost”, μας διηγείται την επίσκεψη του Count Le Fay ενός φαντάσματος-προγόνου του Jonathan. Αυτό τους προειδοποιεί για τον οιωνό που πρόκειται να βγει πραγματικός αν δεν ακούσουν τις εντολές του. Θα πρέπει ο Jonathan να σκοτώσει την γυναίκα του, καθώς η ψυχή της Abigail θα πάρει την μορφή βρέφους που θα κυοφορήσει η γυναίκα του. Η Abigail ήταν ένα νεογνό που γεννήθηκε και πέθανε την ίδια μέρα, στις 7 Ιουλίου του 1777. Στο τραγούδι “The 7th Day of July 1777” κάνει μια αναδρομή στην ιστορία της Abigail για να συνδέσει το γεγονός το τότε, με το παρών της ιστορίας. Στην συνέχεια, στο τραγούδι “Omen” διηγείται κάποια συμβάντα που είναι περίεργα αλλά είναι οιωνοί που θα βγάλουν αληθινό το φάντασμα του Count Le Fay. Η Mirjam τελικά θα μείνει έγκυος και το μωρό που θα μεγαλώνει μέσα της εξαιρετικά γρήγορα είναι η Abigail, όπως μας εξιστορεί στο “Possession”. O δίσκος κλείνει με τα αριστουργηματικά “Abigail” όπου η «δαιμονισμένη» γυναίκα του, είναι έρμαιο της Abigail που δρα και μιλάει από μέσα της και τo κορυφαίο του δίσκου το “Black Horsemen”. Στο “Black Horsemen” μας εξιστορεί το γεγονός που οι 7 μαυροντυμένοι καβαλάρηδες βρίσκουν το μωρό που γεννήθηκε με τα τρομακτικά κίτρινα μάτια, να τρώει κάτι «που δεν μπορεί καν να ειπωθεί» όπως λέει και ο ίδιος ο King Diamond. Το πήραν από την σαρκοφάγο που το βρήκαν, για να το θάψουν ζωντανό δίπλα σε ένα ξωκλήσι με την ελπίδα ότι θα σταματήσουν την δράση της Abigail μια και καλή.
Μουσικά ο δίσκος είναι εξίσου αριστουργηματικός με την ιστορία που μας διηγήθηκε ο King Diamond. Αν στο “Fatal Portrait” δεν μπόρεσε να «απογαλακτιστεί» απόλυτα από τους MERCYFUL FATE σε ατμόσφαιρα και ήχο ώστε να τον κάνει να ξεχωρίσει, στο “Abigail” έθεσε νέες βάσεις, νέο χαρακτηριστικό δικό του ήχο και με την concept horror ιστορία κατάφερε να βάλει τους KING DIAMOND για τα καλά στον χάρτη των επιβλητικών και πιο επιδραστικών μπαντών στο metal. Επιπλέον, έχει καταφέρει να διατηρήσει την τέλεια ισορροπία στον δίσκο σχεδόν σε όλους τους τομείς, στην διάρκεια της ιστορίας, στην διάρκεια των τραγουδιών ξεχωριστά, στα solo του Andy La Rocque, στα ρυθμικά σημεία ακόμα και στα φωνητικά του.
Από την πλευρά του ο κάθε μουσικός δίνει ρεσιτάλ σε αυτόν τον δίσκο. Ο Mickey Dee παίζει εκπληκτικά μη συμβατικά drums και αυτό γίνεται αντιληπτό κυρίως στα τραγούδια “Arrival” και “Possession”. O Timi Hansen στο μπάσο έχει μία “Don’t Break The Oath” προσέγγιση στο παίξιμο του αλλά σε πολύ πιο ελεγχόμενη φάση. Τον θεωρώ έναν από τους κορυφαίους μπασίστες και πιο υποτιμημένους στο metal καθώς τα δείγματα δουλειάς του είναι σεμιναριακά, χωρίς πολλές «φαμφάρες», βάζει πινελιές που κάνουν τα τραγούδια ξεχωριστά. Στις κιθάρες οι Andy La Rocue και Michael Denner μας προσφέρουν άπειρα και εμπνευσμένα στο απόλυτο ρυθμικά σημεία, που με τα χαρακτηριστικά φαλτσέτα του King Diamond σε βάζουν για τα καλά στην ιστορία, μεταδίδοντας σου τα συναισθήματα των ηρώων αυτής. Τα solos του Andy La Rocque είναι «ένα κι ένα» και το εντυπωσιακό είναι ότι γεμίζουν το τραγούδι τόσο τέλεια χωρίς να το υπερκαλύπτουν ή αντίστοιχα να φαίνονται «λίγα» ή βεβιασμένα.
Ο King Diamond κυκλοφόρησε και τα επόμενα χρόνια απίστευτα αριστουργήματα όπως τα “Them”, ”Conspiracy”, “The Eye” που τον καθιέρωσαν για τα καλά στον χώρο, αλλά δεν νομίζω ότι κατάφερε να πιάσει στον απόλυτο βαθμό τελειότητας, την απόδοση που έπιασε στον “Abigail”. Η απόλυτη αρμονία αυτού του δίσκου, η δουλειά στο εξώφυλλο, η θεματολογία της ιστορία που μας διηγείται, οι μουσικοί που απαρτίζουν την μπάντα, το μουσικό αποτέλεσμα και φυσικά η ερμηνεία του King Diamond, καταστούν τον “Abigail” ως δίσκο αναφοράς από την προσωπική του δισκογραφία, που θα «στοιχειώνει» για πάντα τους απανταχού οπαδούς αυτού του καλλιτέχνη και της Metal μουσικής γενικότερα.
Did You Know That:
– Όπως δήλωσε ο King Diamond, το 75% του δίσκου γράφτηκε σε μία νύχτα όπου ξύπνησε μετά από μία ασυνήθιστα δυνατή καταιγίδα στην Δανία όπου έμενε. Έκατσε να γράψει το όνειρο που έβλεπε πριν ξυπνήσει από την δυνατή καταιγίδα, με μόνη παραλλαγή τις μαυροντυμένες φιγούρες που τον είχαν περικυκλώσει στο όνειρο, όπου και τις μετέτρεψε σε 7 μαυροντυμένους καβαλάρηδες. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της ιστορίας (φέρετρα κτλ.) ήταν μέρος του ονείρου του.
– Την ημερομηνία “7th Day of July 1777”, δεν την είδε στο όνειρο του αλλά ούτε συμβολίζει και κάτι. Ο ίδιος είχε δηλώσει ότι του είχε στείλει φίλος του φωτογραφία από ένα νεκροταφείο στο Seattle, επειδή ο συγκεκριμένος τάφος ήταν επιβλητικός και τον είχε εντυπωσιάσει. Πάνω στον τάφο αυτό ήταν γραμμένη η συγκεκριμένη ημερομηνία και το όνομα Abigail.
– Για το video clip που είχε γυριστεί για το τραγούδι “The family ghost”, o King Diamond δήλωσε ότι το σιχαίνεται και είναι ό,τι χειρότερο έχει γυρίσει. Ο παραγωγός που είχαν κλείσει, δεν μπήκε καν στον κόπο να διαβάσει την θεματολογία του “Abigail”. To τελικό αποτέλεσμα δεν είχε καμία σχέση με την ιστορία και όλοι στο βίντεο μοιάζουν σαν να βγήκαν από τσίρκο, σύμφωνα με τον King Diamond.
– Το εξαιρετικό εξώφυλλο του δίσκου φιλοτεχνήθηκε αφού πρώτα ο καλλιτέχνης ζήτησε να διαβάσει την ιστορία, όταν έμαθε ότι θα αφορά concept δίσκο.
– Μετά τον “Fatal Portrait”, o “Abigail” θα είναι ο δεύτερος και τελευταίος studio δίσκος που συμμετείχαν οι Michael Denner (κιθάρα) και Timi Hansen (μπάσο) στους KING DIAMOND. Και οι δύο αποχώρησαν για να αφοσιωθούν στις οικογένειες τους.
Θάνος “Thanoz” Κολοκυθάς