A Day To Remember… 23/05 [KISS]

0
145
ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Dynasty” – KISS
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1979
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Casablanca
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Vini Poncia 
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά/Κιθάρα – Paul Stanley
Μπάσο/Κιθάρα – Gene Simmons
Κιθάρα – Ace Frehley
Drums – Peter Criss
 
Είναι εύκολο να αποκηρύξεις ένα άλμπουμ σαν το “Dynasty” τώρα που έχουν περάσει 40 χρόνια από την κυκλοφορία του. Είναι ανούσιο, επίσης, να μπεις στη διαδικασία να το συγκρίνεις με ό,τι είχαν κάνει την περίοδο 1974-1977. Και όμως δεδομένων των συνθηκών οι KISS κατάφεραν να ηχογραφήσουν έναν αξιοπρεπέστατο δίσκο που κατά τη γνώμη μου έχει αντέξει στην πάροδο του χρόνου και χαίρει εκτιμήσεως (αν και όχι καθολικής) από τον σκληρό πυρήνα των οπαδών τους. Ας δούμε όμως το πλαίσιο της εποχής. Το 1978 οι KISS βρίσκονται στην εμπορική τους ακμή μονοπωλώντας το ενδιαφέρον της Αμερικάνικης νεολαίας. Έχει τελειώσει η περιοδεία για την προώθηση του “Love gun”, έχουν κυκλοφορήσει την πρώτη τους συλλογή, γυρίζουν την ταινία “KISS meets the phantom of the park” –cult film μόνο για τους οπαδούς τους- και σε όλο αυτό το πανδαιμόνιο κυκλοφορούν το Σεπτέμβριο τα 4 προσωπικά άλμπουμ (την ίδια μέρα, παρακαλώ)! Αν μη τι άλλο, μία «γεμάτη» χρονιά που όμως άρχισε να «ραγίζει» το οικοδόμημα του συγκροτήματος που με τόσο κόπο είχαν δομήσει τα μέλη της μπάντας, ο manager Bill Aucoin, ο βοηθός του Sean Delaney και φυσικά όλο το επιτελείο της Casablanca (με προεξέχοντες τους Neil Bogart & Larry Harris).
 
Κάπως έτσι μπαίνουν οι KISS στο studio για να ηχογραφήσουν το πρώτο τους full studio άλμπουμ (σαν μπάντα) από τον Ιούνιο του 1977. Ο Peter Criss ακολουθώντας μία πάγια τακτική της απειλής αποχώρησης αν δεν γίνει το δικό του, επιβάλλει τον Vini Poncia στη θέση του παραγωγού (ήταν ο άνθρωπος που είχε κάνει την παραγωγή στο προσωπικό άλμπουμ του drummer των KISS). Το κλίμα της εποχής ήθελε ένα πιο…disco στυλ, ένα πιο R&B ύφος και ο Poncia ήταν ο ιδανικός παραγωγός προς αυτή την κατεύθυνση. Συζητώντας με τον μηχανικό ήχου Jay Messina πριν από κάμποσα χρόνια, μου είχε τονίσει ότι όλα τα μέλη των KISS είχαν μόνο τα καλύτερα λόγια να πουν για τον Poncia. Και αυτό φάνηκε στο τελικό αποτέλεσμα. Η παραγωγή ήταν απίστευτα καλογυαλισμένη και τα τραγούδια ήταν προσεγμένα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια. Επίσης, πρόκειται για έναν πολύ ισορροπημένο δίσκο καθώς οι Stanley & Frehley καταθέτουν από τρία κομμάτια ο καθένας τους (συμπεριλαμβανομένης μία διασκευής στους STONES από τον Frehley), o Simmons δύο ενώ ο Criss μόλις ένα. Βέβαια, υπάρχει εξήγηση για αυτό καθώς ο Catman είχε εμπλακεί σε τροχαίο, είχε σπάσει το χέρι του και έτσι ο Anton Fig παίζει σε όλο το δίσκο (εκτός από την αυτοβιογραφική κομματάρα “Dirty livin’” του Criss).
H περιοδεία που ακολούθησε ονομάστηκε “The return of KISS” (τόσο μεγάλο θεωρούνταν το διάστημα των δύο ετών ανάμεσα σε δύο δίσκους εκείνη την εποχή) και το όραμα των Simmons & Aucoin για το KISS World μπορεί να μην μετουσιώθηκε αλλά το concept SUPER KISS βρήκε σάρκα και οστά αφού όλα ήταν πιο φανταχτερά (κοστούμια, light show, stage). Το δημογραφικό μωσαϊκό των KISS άλλαξε και τώρα έβλεπες μικρά παιδιά με τους γονείς τους να παρακολουθούν τις συναυλίες των KISS. Οι εποχές είχαν αλλάξει και η περιθωριακή μπάντα από τους δρόμους της Νέας Υόρκης είχε μετατραπεί σε household name. Η παγκόσμια επιτυχία του “I was made for lovin’ you” μπορεί να έφερε νέο κόσμο αλλά ταυτόχρονα σήμανε και την απαρχή μιας σκοτεινής περιόδου για τους KISS στην Αμερική η οποία κράτησε πάνω από τέσσερα χρόνια. 
 
Did you know that:
– O Anton Fig πληρώθηκε 15.000 δολάρια για την ηχογράφηση των drum parts στο “Dynasty”. Ακριβώς ένα χρόνο μετά θα ηχογραφούσε ολόκληρο το “Unmasked” για 20.000 δολάρια.
– Η φωτογράφηση του Francesco Scavullo υπό την καθοδήγηση του Dennis Woloch μπορεί να έδωσε ένα από τα πιο iconic εξώφυλλα στην ιστορία της μουσικής αλλά ήταν αποτέλεσμα ενός άτυπου puzzle φωτογραφιών αφού τα μέλη των KISS δεν ήταν απολύτως ικανοποιημένα με καμία φωτογραφία.
– Οι ζουρλομανδύες που χρησιμοποιήθηκαν (και δεν φαίνονται στο εξώφυλλο) ήταν μία ευγενική χορηγία του Bellevue Hospital.
Σάκης Νίκας 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here