THE INSIDER – 27 unknown stories about “Blackout” by SCORPIONS

0
892
Scorpions












Scorpions

Ένα από τα πιο εμβληματικά άλμπουμ των «Σκορπιών», είναι σίγουρα το “Blackout”, που κυκλοφόρησε σαν σήμερα πριν από 39 ολόκληρα χρόνια. Ψάξαμε και βρήκαμε 27 άγνωστες ιστορίες πίσω από αυτόν το δίσκο, που έχει έναν σκασμό από διαχρονικούς ύμνους, οπότε χαλαρώστε και διαβάστε για αρκετή ώρα!!!

  •  Στην εντυπωσιακή δισκογραφία των SCORPIONS, το όγδοο άλμπουμ τους “Blackout” (1982) κατέχει μία ιδιαίτερη θέση. Ήταν αυτό που τους καθιέρωσε στην Αμερική, δικαιώνοντας πάνω από μία δεκαετία σκληρής δουλειάς και φοβερών κυκλοφοριών. Ξεκάθαρα, είναι ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ που κυκλοφόρησε το κορυφαίο hard rock/heavy metal συγκρότημα από την ηπειρωτική Ευρώπη και το αγαπημένο των Ελλήνων fans.
  • Από το 1979 οι τύχες των Σκορπιών άλλαζαν προς το καλύτερο. Το έβδομο τους άλμπουμ “Animal magnetism” (1980), έφτασε στο βρετανικό νο. 23 και στο νο. 52 των ΗΠΑ, ενώ έγινε και το πρώτο τους χρυσό άλμπουμ εκεί. Σε αυτό το σημείο, οι SCORPIONS είχαν ως στόχο την κατάκτηση της αγγλόφωνης αγοράς, που φαινόταν αναπόφευκτη, με την φαινομενικά αστείρευτη ρέντα τους. Η επιτυχημένη συνθετική φόρμουλα που ακολουθούσαν, σε συνδυασμό με τις εκρηκτικές live εμφανίσεις τους, τους έκαναν να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα αμερικανικά συγκροτήματα. Η περιοδεία τους για το “Animal magnetism” ήταν ένα σημαντικό σκαλοπάτι για την κατάκτηση των ΗΠΑ και όχι μόνο. Από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τις αρχές Αυγούστου του 1980 βρέθηκαν να παίζουν ως special guests των JUDAS PRIEST στο αμερικάνικο σκέλος της περιοδείας του “British steel”, με support τους DEF LEPPARD. Στην συνέχεια, έπαιξαν στο πρώτο θρυλικό “Monsters of rock” του 1980, τρίτοι μόνο πριν τους headliners RAINBOW και τους JUDAS PRIEST.
  • Αφού ολοκληρώθηκε με επιτυχία και αυτή η περιοδεία, στο Hammersmith Odeon, με support τους Αμερικάνους BLACKFOOT, οι SCORPIONS άρχισαν να ετοιμάζονται για το επόμενο τους άλμπουμ. Ξεκίνησαν να δουλεύουν πάνω σε νέες συνθέσεις που ολοκλήρωσαν έως τον Μάρτιο του 1981. Ανυπομονώντας να ξαναμπούν στο στούντιο, μετακόμισαν στη Γαλλία, στο ειδυλλιακό χωριουδάκι Saint Jacques στην περιοχή της Grasse, κοντά στην περίφημη Κυανή Ακτή της Γαλλίας. Το συγκρότημα κατέλυσε στην παλιά Villa San Pecaïre, το ιδανικό μέρος σύμφωνα με τον παραγωγό τους Dieter Dierks, που την είχε ανακαλύψει.
  • Για τους σκοπούς της ηχογράφησης, ο Dierks έφερε μαζί το mobile studio του και ήδη είχε κάποιες ιδέες για το πως θα γινόντουσαν οι ηχογραφήσεις, αφού είχε επιθεωρήσει τον χώρο. Σκεφτόταν να τοποθετήσει τα ντραμς στο καθιστικό μπροστά στο τζάκι, οι κιθάρες να πάνε στην βιβλιοθήκη στον επάνω όροφο και να βγάλει τον Klaus να τραγουδάει από κάποιο μπαλκόνι! Κάθε πρωί έπαιρναν όλοι μαζί πρωινό, άκουγαν τις ηχογραφήσεις της προηγούμενης ημέρας, συζητούσαν για πιθανές αλλαγές σε στίχους ή μουσική και γενικά υπήρχε μία θετική διάθεση. Μέχρι που άρχισαν τα προβλήματα.
  • O Dierks ήταν ο πρώτος που παρατήρησε ότι ο Klaus είχε κάποιο πρόβλημα με την φωνή του. Ο frontman των SCORPIONS τραγουδούσε, αλλά στην ηχοληψία δεν έρχονταν καλές ενδείξεις στην κονσόλα, κυρίως στις πιο ψηλές κλίμακες. Ο παραγωγός το συζήτησε με τον Klaus, ο οποίος γινόταν ολοένα και πιο νευρικός, διότι καταλάβαινε και ο ίδιος, ήδη από το τέλος της προηγούμενης περιοδείας, ότι η φωνή του τον εγκατέλειπε. Στην αρχή το αρνήθηκε, αλλά καθώς περνούσαν οι μέρες, φάνηκε ότι πράγματι υπήρχε σοβαρό πρόβλημα. Σύντομα, ο Meine δεν μπορούσε καλά-καλά να μιλήσει, πόσο μάλλον να τραγουδήσει. Όλα αυτά τα χρόνια είχε καταπονήσει σημαντικά τις φωνητικές του χορδές και τώρα φαινόντουσαν τα αποτελέσματα.
  • Ο Klaus επισκέφτηκε γιατρό, ο οποίος τον εξέτασε και μετά από ακτινογραφίες διαπίστωσε ότι είχε δύο όζους στις φωνητικές του χορδές. Ο γιατρός ρώτησε τον Klaus τι επαγγέλλεται και όταν έμαθε πως ήταν τραγουδιστής του απάντησε ξερά «λοιπόν, ίσως να χρειαστεί να αλλάξεις καριέρα». Όντας σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση διεμήνυσε στο συγκρότημα ότι καλό θα ήταν να αρχίσουν να ψάχνουν για αντικαταστάτη.
  • Enter… Don Dokken! Τότε περιόδευε στη Γερμανία. O road manager του ήταν επίσης ο διερμηνέας για τους SCORPIONS, όταν αυτοί βρισκόντουσαν στην Αμερική. Του είπε ότι ακούγεται πολύ σαν τον Meine και κατέληξε να λέει στον Dierks ότι «αυτός ο τύπος μπορεί να τραγουδήσει όπως ο Klaus», μιας και τον είχε ακούσει να τραγουδάει SCORPIONS στα soundcheck. Μετά από μία συναυλία στο Αμβούργο, όπου τον είδε ζωντανά, ο Dierks πέταξε στο Λος Άντζελες όταν ο Don έπαιζε στο περίφημο club “Whisky-A-Go-Go” και τον κάλεσε στη Γερμανία για να δουλέψει με τους SCORPIONS.
  • O Dokken τραγούδησε τα δεύτερα φωνητικά όλου του άλμπουμ και έβγαλε και τα φωνητικά-οδηγό σε κάποια κομμάτια, πάνω στα οποία θα ηχογραφούνταν οι οριστικές φωνητικές μελωδίες. Όλα αυτά μέχρι να δούνε τι θα γίνει με την κατάσταση του Klaus. Παράλληλα, βοήθησε με τους στίχους. Η αλήθεια είναι ότι o Dokken παρέμενε σε επιφυλακή για ένα μήνα περίπου μήπως χρειαστεί να αντικαταστήσει τον Meine, ενώ ίσως να είχε ηχογραφήσει ήδη όλα τα φωνητικά, κάτι που όμως δεν είναι πλήρως εξακριβωμένο. Παράλληλα, άρχισαν να κυκλοφορούν έξωθεν φήμες για απόλυση του Meine και αντικατάστασή του από τον Dokken. Κάτι που δεν απείχε πάρα πολύ από το να γίνει, εφόσον δεν βελτιωνόταν η κατάσταση του Klaus.
  • Ο Meine είχε ήδη υποβληθεί σε μία εγχείρηση στην Κολωνία, η οποία όμως δεν πέτυχε απολύτως. Το μετεγχειρητικό τραύμα στο λαιμό του έγινε φλεγμονή με αποτέλεσμα να σχηματιστεί ένας πολύποδας, ο οποίος με τη σειρά του έπρεπε να αφαιρεθεί χειρουργικά και για αυτό τον λόγο χρειάστηκε και δεύτερη εγχείρηση, η οποία επίσης δεν ήταν απόλυτα επιτυχημένη. Σε εκείνη την φάση, ο Dierks μίλησε με τον Schenker, εξηγώντας του ότι έχουν επενδύσει χρόνο και χρήμα στο συγκρότημα και ίσως να μην ήταν εφικτό πλέον να περιμένουν για τον Meine. Ακόμα και ο ίδιος ο τραγουδιστής συμφώνησε. Ωστόσο, ο Rudolf αρνήθηκε οποιαδήποτε αλλαγή στο συγκρότημα, επιμένοντας ότι όλοι τους θα περιμένουν τον Klaus να γίνει καλά και να αναλάβει ξανά καθήκοντα.
  • Τελικά ο Meine ανακάλυψε κάποιον ειδικό γιατρό στην Βιέννη, τον Δρ. Kürsten, ο οποίος βοηθούσε τραγουδιστές της όπερας με προβλήματα παρόμοια με το δικό του. Με την χρήση μίας συσκευής που χρησιμοποιούσε ηλεκτρικούς παλμούς για να μαλάσσει και να δυναμώνει τις φωνητικές χορδές, η κατάσταση του άρχισε να βελτιώνεται. ‘Άρχισε να έρχεται στο στούντιο και επειδή δεν επιτρεπόταν να μιλήσει, σήκωνε το χέρι του για να τον προσέξουν και έγραφε σημειώματα. Ως μέρος της θεραπείας, ο Klaus έπρεπε να φοράει ειδικό κολάρο γύρω από το λαιμό του, που ανά ορισμένα χρονικά διαστήματα έστελνε ηλεκτρικές ωθήσεις στις φωνητικές χορδές για να επιταχύνουν την αποκατάστασή τους. Φορώντας το, τραγουδούσε συνεχώς τραγούδια των Beatles, που δεν έχουν υψηλές νότες. Η ανάκαμψη ωστόσο, ήταν προφανής και σύντομα θα μπορούσε να μιλήσει κανονικά.
  • Θέλοντας ένα διάλλειμα από όλα αυτά ο Schenker πήγε διακοπές στις Φιλιππίνες. Λίγες μέρες πριν φύγει συναντήθηκε με τον Klaus και του πρότεινε να βρεθούν στο Χονγκ Κονγκ και από εκεί να πετάξουν για Τόκιο για μία χαλαρή διαφημιστική καμπάνια. O τραγουδιστής δέχτηκε και κάπως έτσι βγήκε από τη νοοτροπία του ασθενή και άρχισε να επανέρχεται στον ρόλο του frontman των SCORPIONS. Από την άλλη, το νέο άλμπουμ καθυστερούσε να βγει, σε σημείο που ένας Γάλλος κριτικός κατηγόρησε την μπάντα ότι επινόησε μια ψεύτικη ιστορία για σκοπούς promotion.
  • Επτά μήνες μετά τη δεύτερη επέμβαση και μετά από θεραπεία και φωνητικές ασκήσεις η φωνή του Klaus επανήλθε, λίγο διαφορετική αλλά εξίσου δυνατή και μελωδική. Ο Klaus μπήκε στο στούντιο και ηχογράφησε όλα τα φωνητικά, κρατώντας κάποια δεύτερα φωνητικά του Dokken στα τραγούδια. Συζητώντας την κατάσταση σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο τραγουδιστής δήλωσε πως εάν δεν πετύχαινε η θεραπεία του, θα τα παρατούσε και θα γινόταν συγγραφέας, μουσικός δημοσιογράφος ή παραγωγός.
  • Σύμφωνα με τον Jimmy Bain (πρώην RAINBOW, DIO κ.α.), όταν αυτός ρωτήθηκε σε συνέντευξη του πριν κάποια χρόνια αν έπαιξε μπάσο στην ηχογράφηση του επόμενου άλμπουμ των SCORPIONS, “Love at first sting” (1984), πέραν της καταφατικής του απάντησης δήλωσε ότι και στο “Blackout” κάποιος άλλος είχε παίξει μπάσο στα ηχογραφημένα κομμάτια και όχι ο μπασίστας Francis Buchholz, αν και δεν αποκάλυψε ποιος ήταν αυτός ο αντικαταστάτης.
  • Σημειώνεται ότι ο δραστήριος Herman Rarebell κυκλοφόρησε το πρώτο από τα δύο προσωπικά του άλμπουμ το 1981, με τίτλο “Nip in the bud”, ως ένα side-project.
  • Το νέο άλμπουμ πήρε τον τίτλο “Blackout”. Η παραγωγή του άλμπουμ ήταν (φυσικά) του Dieter Dierks. O Rarebell ισχυρίζεται ότι το ομώνυμο τραγούδι είναι δικής του έμπνευσης και σε δικούς του στίχους, παρόλο που στα credits βρίσκεται ο Meine και κάποια Sonja Kittelsen. Η Kittelsen έχει μόνο μία ακόμη συνεισφορά σε στίχους, στο άλμπουμ “What the hell is going on!” (1981) των VIVA, ενός hard rock/heavy metal σχήματος στο οποίο ηγείτο η αδελφή των Rudolf και Michael Schenker, Barbara. Η Kittelsen είναι το τρίτο άτομο (και γυναίκα) έξω από το συγκρότημα που παίρνει credits για τραγούδι των SCORPIONS, μετά την Corinna Fortmann για το “Life’s like a river” (1975) και την τότε σύντροφο του Roth, Monika Daneman, για το “We’ll burn the sky” (1977).
  • Κατά τον Rarebell, λοιπόν, σε μία από τις βραδιές της περιοδείας για το “Animal magnetism”, την 30η Ιουλίου 1980 στο Cleveland, έγινε πάρτι με τους SCORPIONS, τους PRIEST και τους LEPPARD. Η κατάσταση είχε ξεφύγει με τον Schenker να συλλαμβάνεται μεθυσμένος σε ένα πάρκινγκ το πρωί. Όταν επέστρεψε στο ξενοδοχείο με τον ντράμερ Herman Rarebell που τον συνόδευσε από το τμήμα στο ξενοδοχείο, βρήκε τους PRIEST και τους LEPPARD να κάθονται στο μπαρ βλέποντας τηλεόραση. O Rudolf που ήταν ακόμα μεθυσμένος, πήρε δύο μπύρες, τις άδειασε πάνω στην τηλεόραση και μετά πήγε στο δωμάτιό του. Όταν ξύπνησε, δεν μπορούσε να θυμηθεί τίποτα. Τότε ο Rarebell του είπε ότι είχε πάθει … blackout. Από εκεί προέκυψε και ο τίτλος, κατά τον ντράμερ.
  • Λίγο διαφορετικά περιγράφει την ιστορία του “Blackout” ο Rudolf Schenker. Στην δική του εκδοχή, οι SCORPIONS το διασκέδαζαν εκείνο το βράδυ με τους κιθαρίστες των PRIEST, K.K. Downing και Glenn Tipton. Για λίγο ήταν μαζί τους και οι LEPPARD. Οι Downing και Tipton έδωσαν μπύρα στον Schenker και αυτός αρνήθηκε, λέγοντας τους ότι το σωστό μίγμα ήταν ουίσκι, μπύρα και κρασί! Με αυτά τα πειράματα μέθυσαν πολύ αλλά ευτυχώς για αυτούς το ξενοδοχείο ήταν ακριβώς δίπλα στον χώρο της συναυλίας. Όταν επέστρεψαν στο ξενοδοχείο, πέτυχαν τους LEPPARD να βλέπουν τηλεόραση. Ο Schenker άδειασε όλο του το ποτό μέσα στην τηλεόραση και την έκαψε. Εκεί αποφάσισε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή για να την κάνει με ελαφρά. Έπεσε για ύπνο και όταν ξύπνησε δεν είχε καμία ανάμνηση από την προηγούμενη βραδιά. Τότε ήταν που ο Rarebell του είπε ότι έπαθε “blackout” και σκέφτηκε, καθώς συνερχόταν, ότι αυτός θα ήταν ωραίος τίτλος για άλμπουμ. Τότε έγραψε και την μουσική, με τον Meine να συμπληρώνει τους στίχους.
  • Μετά το ιδανικότερο opener για αυτό το άλμπουμ των SCORPIONS, ακολουθεί το τρίτο single του δίσκου, με τίτλο “Can’t live without you” με B-side το “China White” στις ΗΠΑ και το “Always somewhere” (από το “Lovedrive”) στην Βρετανία. Γραμμένο από τους Schenker και Meine και αφιερωμένο στους fans που τους έβλεπαν στις συναυλίες, είναι μία ακόμη επιτυχία του συγκροτήματος και τα πήγε καλά στα charts, φτάνοντας στο νο. 17 της Γαλλίας (όπου οι SCORPIONS ήταν τρομερά δημοφιλείς), στο νο. 47 των Hot Mainstream Rock Charts των ΗΠΑ.
  • Τρίτο στο άλμπουμ είναι ένα από τα καλύτερα και πιο επιτυχημένα τραγούδια των SCORPIONS, το “No one like you”. Ήταν το πρώτο video clip για το συγκρότημα, το οποίο γυρίστηκε στο νησάκι του Alcatraz, εντός της ομώνυμης φυλακής, σε σκηνοθεσία των Marty Callner και Hart Perry. Ο βραβευμένος Callner έχει πλούσιο βιογραφικό ως σκηνοθέτης μουσικών video clip. Οι δουλειά του περιλαμβάνει πασίγνωστα video των AEROSMITH, των BON JOVI, των WHITESNAKE των Heart, των Kiss, των Poison, των CULT και των Twisted Sister. Στο video clip, ο Meine υποδύεται τον μελλοθάνατο (η ηλεκτρική καρέκλα δεν είναι ψεύτικη), ενώ ο Schenker είναι ο φρενιασμένος τύπος που απεικονίζεται και στο εξώφυλλο. Το “No one like you” έσπασε τα κοντέρ στα αμερικανικά charts, πηγαίνοντας στο νο. 1 των Hot Mainstream Rock Charts (νο. 65 στο γενικό chart). Το MTV έπαιζε το video συνεχώς, ενώ στο ραδιόφωνο, ήταν το πιο πολυσυζητημένο τραγούδι της χρονιάς στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Schenker. Όλα αυτά συνετέλεσαν στο να ανέβει όχι μόνο το ομώνυμο single, αλλά και όλο το άλμπουμ, ενώ βοήθησε τους SCORPIONS να ανέβουν στο επόμενο επίπεδο. To single έκανε επιτυχία στον Καναδά (νο. 49) και ώθησε το άλμπουμ σε πλατινένιο στάτους.
  • Ακολουθεί το μελαγχολικό “You give me all I need”, σε στίχους Rarebell και υποτίθεται ότι είναι κάπως αυτοβιογραφικό. Σε αυτό το τραγούδι υπάρχει και ηχογράφηση με τον Don Dokken, όπως άφησε να εννοηθεί ο Jabs. H πρώτη πλευρά του δίσκου κλείνει με το καταιγιστικό “Now!”, που είναι και το b-side στο single του “No one like you”.
  • Η δεύτερη πλευρά ανοίγει εξίσου εντυπωσιακά με το “Dynamite”, ένα από τα δυνατότερα τραγούδια των SCORPIONS, που έγινε διάσημο και για την χρήση του στα κλεισίματα των συναυλιών. Συνέχεια με το εξαιρετικό “Arizona”, για το οποίο γυρίστηκε και ένα δεύτερο video clip. Ένα τραγούδι σε στίχους Rarebell και αυτό, επίσης βασιζόμενο σε προσωπικές του εμπειρίες. Μάλιστα είχε χρησιμοποιηθεί και σε τηλεοπτικό σποτ στην ελληνική τηλεόραση στα 90s. Tο επόμενο τραγούδι, το υποβλητικό “China White”, είναι αρκετά σκοτεινό. Με ευθείς αναφορές κατά της ηρωίνης και μελωδίες που φέρνουν στο μυαλό το “Kashmir” των ZEPPELIN, έχει διαφορετικά σόλο στην ευρωπαϊκή και την αμερικάνικη έκδοση του “Blackout”, μιας και ο Rudolf Schenker δεν ήξερε ποια από τις δύο εκτελέσεις να διαλέξει! Το άλμπουμ κλείνει με την πολυαγαπημένη μπαλάντα “When the smoke is going down”, η οποία και αναφέρεται στην δύσκολη πλευρά της περιοδείας, επίσης αυτοβιογραφικό κομμάτι. Ο Schenker το ξεκίνησε πρακτικά από μία ακουστική μελωδία που έπαιζε στην κιθάρα.
  • Το “Blackout” κυκλοφόρησε την 29η Μαρτίου 1982 και η κυκλοφορία του στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Έγινε το πιο επιτυχημένο άλμπουμ του συγκροτήματος μέχρι τότε, φτάνοντας στο νο. 10 σε ΗΠΑ (έμεινε στα charts για 73 εβδομάδες) και Γερμανία, το νο. 11 σε Βρετανία και Καναδά (έγινε πλατινένιο), νο. 12 σε Σουηδία, ενώ στην παραδοσιακά φιλική προς αυτούς Γαλλία καρφώθηκε στο νο.1, έγινε χρυσό και συνολικά έμεινε στα charts για 68 εβδομάδες. Στις ΗΠΑ το άλμπουμ ανακηρύχτηκε σε ένα από τα καλύτερα hard rock άλμπουμ της χρονιάς, έγινε χρυσό 3 μήνες αργότερα και πλατινένιο μετά από σχεδόν 2 χρόνια. Ο Jabs θεωρεί το “Blackout” ως το σημαντικότερό τους άλμπουμ, o Rarebell λέει πως είναι το αγαπημένο του ενώ οι Meine και Schenker το τοποθετούν στα τρία αγαπημένα τους. To άλμπουμ αρέσει πολύ και στον Πρίγκηπα Αλβέρτο του Μονακό!
  • Το εξώφυλλο του “Blackout” είναι μία δημιουργία του Αυστρο-Ιρλανδού καλλιτέχνη Gottfried Heinwein. Είχαν προηγηθεί συναντήσεις με το δημιουργικό της γνωστής εταιρείας Hipgnosis, που είχε επιμεληθεί τα εξώφυλλα των “Lovedrive” και “Animal magnetism”. Οι καλλιτέχνες της Hipgnosis προσπαθούσαν να κινηματογραφήσουν ανθρώπους που περνούσαν μέσα από ειδικό γυαλί για να αποσπάσουν τα κατάλληλα καρέ, ενώ στην προσπάθεια τους να πάρουν το τέλειο αποτέλεσμα κρεμούσαν, επί 5 μέρες, μεμονωμένα κομμάτια γυαλιού (!) στα επιθυμητά σημεία, δημιουργώντας ένα τύπου τρισδιάστατο ζωντανό γλυπτό. Ωστόσο, τίποτα από αυτά δεν εντυπωσίασε τους SCORPIONS, οι οποίοι προτίμησαν μία φωτογραφία του πιο «στρατευμένου» Heinwein, που είδε ο Schenker σε ένα τεύχος του γερμανικού περιοδικού Stern. Οι SCORPIONS επικοινώνησαν με τον Heinwein, συναντήθηκαν και συζήτησαν σχετικά με την χρήση της εν λόγω φωτογραφίας για το εξώφυλλο τους. Ο καλλιτέχνης, αφού έλαβε υπόψη τις προτάσεις του συγκροτήματος, παρέδωσε αυτό που είναι κατά πάσα πιθανότητα το πιο χαρακτηριστικό εξώφυλλο των SCORPIONS. Είναι η αυτοπροσωπογραφία του Heinwein με το κεφάλι τυλιγμένο με επιδέσμους (υποτίθεται αποτέλεσμα λοβοτομής) ουρλιάζοντας τυφλωμένος από πιρούνια. Επισημαίνεται ότι στο εξώφυλλο είναι ο ίδιος ο Heinwein και όχι ο Schenker, όπως πολλοί πίστεψαν αρχικά, λόγω της ομοιότητας μεταξύ των δύο. Μόλις οι υπεύθυνοι της Hipgnosis είδαν το τελικό εξώφυλλο του “Blackout” εξέφρασαν μέσω επιστολής την δυσαρέσκεια τους, λέγοντας ότι αυτό που έβαλαν εκεί ήταν «σκατά».
  • Η περιοδεία που ακολούθησε ήταν πρόκληση, τόσο για τον Meine που ακόμα ανάρρωνε τυπικά, όσο και για τους υπόλοιπους, περιλαμβάνοντας στο περίπου 140 εμφανίσεις, μεταξύ Μάρτη 1982 και Δεκέμβρη 1983. Την παρακολούθησαν πάνω από 1 εκατομμύριο fans (εκτός των festival). Στο ευρωπαϊκό σκέλος είχαν παρέα τους Αμερικάνους BLACKFOOT και τους Bρετανούς WOLF, ενώ στις ΗΠΑ είχαν ως support τους IRON MAIDEN (οι οποίοι την ίδια χρονιά είχαν πάει στο νο. 1 της Βρετανίας με το “The number of the beast”), τις GIRLSCHOΟL, τους RIOT και έπαιξαν και με τους RAINBOW, για τους οποίους άνοιξαν σε κάποιες βραδιές και τις υπόλοιπες ήταν headliners. Άλλα συγκροτήματα που μοιράστηκαν την σκηνή ως supporting acts στους SCORPIONS εκείνη την χρονιά ήταν οι RATT, οι QUIET RIOT και οι Ολλανδοί VANDENBERG. Να πούμε εδώ ότι η περιοδεία του “Blackout” ήταν η αφορμή να περάσουν (χωρίς να παίξουν) για πρώτη φορά οι Rudolf Schenker και Klaus Meine από την Ελλάδα, ερχόμενοι από Πορτογαλία.
  • Την 9η Ιουλίου στο St. Louis των ΗΠΑ κάποιος πέταξε ένα βάζο με ζωντανούς σκορπιούς επί σκηνής, κάτι που άγχωσε ιδιαίτερα το συγκρότημα και τους τεχνικούς, καθώς έπεφτε το σκοτάδι και δεν έβλεπαν τι κυκλοφορούσε πάνω στην σκηνή. Μία εβδομάδα αργότερα γύρισαν όλη την πολιτεία της Καλιφόρνια σε 3 μέρες. Την 16η Ιουλίου έπαιζαν στο Seattle με τα δικά τους support σχήματα (IRON MAIDEN, GIRLSCHOOL), έκατσαν μόνο για 3 ώρες και την επόμενη μέρα, σε ένα κάπως απρόβλεπτο σκηνικό κατέληξαν να παίζουν όλοι μαζί σε ένα ημερήσιο φεστιβάλ στο Anaheim με headliners τους FOREIGNER, ενώ ακολουθούσαν οι Καναδοί LOVERBOY. Μετά επέστρεψαν στο Oakland για να παίξουν με τα ίδια συγκροτήματα στο άλλο περίφημο φεστιβάλ “Day on the green”.
  • Σε λιγότερο από ένα μήνα, στην πόλη Corpus Christi του Texas ο Rudolf μπλέχτηκε πάλι με τις Αρχές, όταν άρχισε να εκσφενδονίζει πράγματα στο ξενοδοχείο που έμεναν. Ο διευθυντής κάλεσε την αστυνομία και στην συνέχεια ο ίδιος ο Rudolf άρχισε να τους λέει πως «έπρεπε να προσέχουν διότι είναι πολύ επικίνδυνος». Αυτές οι δηλώσεις είχαν σαν αποτέλεσμα να περάσει κάμποση ώρα στο κρατητήριο. Στο τέλος ήρθε ο manager, πλήρωσε το πρόστιμο και ο Schenker έδωσε μερικά αυτόγραφα στους αστυνομικούς πριν φύγει. Στην ίδια πόλη, o Matthias Jabs, προς το τέλος της συναυλίας και όντας τυφλωμένος από τα φώτα δεν αντιλήφθηκε ότι ένα αναμμένο τσιγάρο ερχόταν προς το μέρος του, με αποτέλεσμα να καεί σοβαρά στο μάτι και να τον τρέξουν εσπευσμένα σε μία κλινική, από όπου ευτυχώς την γλύτωσε με μία καλύπτρα ματιού, την οποία την φορούσε για μερικές μέρες ακόμα.
  • Την επόμενη χρονιά, την 29η Μάϊου 1983, έλαβε χώρα στο San Bernardino της Καλιφόρνια ένα από τα μεγαλύτερα events στην ιστορία του metal, η δεύτερη μέρα του “US Festival ‘83”. To συγκεκριμένο event ήταν μέρος ενός τριημέρου που διοργάνωνε για δεύτερη χρονιά ο Steve Wozniak (συνιδρυτής της Apple) με τον promoter Barry Fey. Headliners ήταν το, μάλλον, πιο επιτυχημένο συγκρότημα στις ΗΠΑ εκείνη την εποχή, οι VAN HALEN. Οι SCORPIONS εμφανίστηκαν ακριβώς πριν τους VAN HALEN. Είχαν προηγηθεί οι QUIET RIOT που είχαν το νο. 1 άλμπουμ στα αμερικανικά charts (“Metal health”), οι MOTLEY CRUE, ο OZZY OSBOURNE, οι JUDAS PRIEST (στους οποίους 3 χρόνια πριν οι SCORPIONS έπαιζαν ως support) και οι Καναδοί TRIUMPH. Μην έχοντας την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τα δικά τους εφέ πριν τους VAN HALEN, οι SCORPIONS έσκασαν στον χώρο με ελικόπτερο, ενώ ο manager τους κατάφερε να φέρει 5 μαχητικά αεροσκάφη για να κάνουν ένα εντυπωσιακό πέρασμα πάνω από τον χώρο της συναυλίας κατά την αναγγελία του συγκροτήματος από την «Δυτική Γερμανία»! Οι SCORPIONS έσβησαν τον ανταγωνισμό. Οι VAN HALEN, ως headliners και παρά το μεγάλο show τους έμειναν με το … όνομα. Εκείνη την ημέρα το πλήθος κυμαινόταν μεταξύ 350 – 400 χιλ. κόσμου και η συναυλία μεταδόθηκε ζωντανά από το MTV, ανεβάζοντας ακόμα περισσότερο τις μετοχές των SCORPIONS στο αμερικανικό ακροατήριο.
  • Στο τέλος της περιοδείας, την 17η Δεκεμβρίου 1983 οι SCORPIONS έδωσαν ακόμη μία συγκλονιστική συναυλία στο Westfalenhalle του Dortmund, που καλύφθηκε τηλεοπτικά εκείνη την βραδιά από το γερμανικό κανάλι ZDF, στο πλαίσιο του “Dortmund Pop Rock Festival” πίσω από τους headliners IRON MAIDEN, που ολοκλήρωναν την δική τους “World Piece Tour”.

Κώστας Τσιρανίδης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here