Οι Θεσσαλοί ΑΕΝΑΟΝ κυκλοφόρησαν πριν λίγες μέρες τον διάδοχο του πολύ καλού ντεμπούτου τους, “Cendres et sang” (2011), με τίτλο “Extance”. Και αυτή η δουλειά βγήκε υπό τη στέγη της Ιταλικής Code666, μιας εταιρίας που ασχολείται με «ψαγμένα» συγκροτήματα της underground σκηνής, όπως τους «δικούς» μας HAIL SPIRIT NOIR. Οι προσδοκίες και σε αυτή τη μπάντα ήταν υψηλές, αφού το prog/avant-garde black που παίζουν είναι ένα πολύ ιδιαίτερο και απαιτητικό είδος.
Μπορεί η μουσική τους να μην πρόκειται για παρθενογένεση, μα ασχολούνται με τόσα πολλά ιδιαίτερα μουσικά είδη, που σίγουρα κάνουν τον ήχο τους πιο μοναδικό. Με μια εισαγωγή που παραπέμπει στο εκπληκτικό “After” (2010) της μουσικής διάνοιας που ακούει στο όνομα IHSAHN, μας προδιαθέτουν για το τι θα επακολουθήσει στον υπόλοιπο δίσκο. Στα ίδια μονοπάτια και το “Deathgrip chronicle”, με το σαξόφωνο να πλημμυρίζει την ατμόσφαιρα με έντονα συναισθήματα. Καθόλη τη διάρκεια του άλμπουμ, παρόλο που το ύφος αλλάζει από τραγούδι σε τραγούδι, υπάρχει μια κοινή συνισταμένη. Και αυτή είναι η μοναδική σκοτεινή και μελωδική έκφραση των ιδεών της μπάντας, ακόμα και σε πιο straight forward κομμάτια, όπως το catchy “Grau diva”, το οποίο παραπέμπει σε black ‘n’ roll ήχους. Με αυτήν την ποικιλία καταφέρνουν να μη σε κουράζουν, αφού ας είμαστε ειλικρινείς, αν δεν είμαστε «άρρωστοι» progressive-άδες, κάπου βαριόμαστε την υπερβολική πολυπλοκότητα. Πέρα από το σαξόφωνο, ουκ ολίγες φορές, τα τραγούδια γεμίζουν πλήκτρα βγαλμένα από psy/rock των 70s (εξού και οι… φιλίες με τους HAIL SPIRIT NOIR πιστεύω), αλλά και το jazzy πιάνο! Τα καθαρά φωνητικά, σε στυλ αλλά και σε χροιά, μου θυμίζουν πάλι IHSAHN, αλλά, κατά τη γνώμη μου, ήθελαν ένα κλικ πιο πάνω στη παραγωγή… Δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι τόσο χαμηλά. Όπως εναλλάσσονται τα black με τα καθαρά, έτσι εναλλάσσονται και οι κιθάρες. Μπόλικα riffs, αρκετά ψυχεδελικά solos και blues στιγμές. Το rhythm section αρκετές φορές βγαίνει μπροστά και ιδιαίτερα η παραγωγή του μπάσου, του δίνει ιδιαίτερο ρόλο στα τραγούδια. Στο “Extance” υπάρχει και μια συνεργασία που απογειώνει το άλμπουμ καλλιτεχνικά, ιδιαίτερα στους εγκεφαλικά «καμμένους» του είδους! Πρόκειται για τη guest εμφάνιση της Τάνιας Λεοντίου των UNIVERSE 217στο τραγούδι “Funeral blues”, μιας εμβληματικής φωνής που ξεχωρίζεις από χιλιόμετρα, όχι μόνο λόγω χροιάς, αλλά και θεατρικότητας. Μεταξύ άλλων συμμετέχει και ο frontman των SIGH, Mirai Kawashima, στο “Land of no water”, το οποίο μου φέρνει στο μυαλό τους THE KOVENANT του θρυλικού “Nexus polaris” και είναι από τα κομμάτια που ξεχωρίζω μαζί με τα “Grau diva” και “Der mude tod”.
Και ενώ ΑΕΛ και Ολυμπιακός Βόλου τρώγονται, εδώ η Λαρισοβολιώτικη συνεργασία των AENAON σφύζει από «καλλιτεχνική υγεία». Τα παιδιά ξέρουν πολλά καντάρια μουσική, αλλά πάνω απο όλα γράφουν εγκεφαλική μουσική. Η ποιότητα των συνθέσεων είναι αδιαμφισβήτητη και ικανοποιούν κάθε δύσκολο μουσικόφιλο. Το “Extance” θα έχει χωρίς αμφιβολία, έστω και αν είμαστε στις αρχές του 2014, περίοπτη θέση στα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς. Αν γουστάρετε IHSAHN ή και SHINING σπεύσατε!
8.5/10
Γιώργος Δρογγίτης
Υ.Γ. Γράφοντας τη κριτική έμαθα ότι θα ανοίξουν τη συναυλία των WATAIN στις 4 Απριλίου στο Κύτταρο. Ανυπομονώ (ίσως περισσότερο απ ότι για τους headliners!).














![A day to remember… 9/11 [WHITE LION] White Lion](https://rockhard.gr/wp-content/uploads/2025/11/White-Lion-fight-to-survive-front-218x150.jpg)
![A day to remember… 9/11 [W.A.S.P.] WASP](https://rockhard.gr/wp-content/uploads/2025/11/Wasp-the-last-command-front-218x150.jpg)